Silmälasit ja kypärä

hgfrew

Kyllä on vaikeata löytää kypärä johon saa myös silmälasit mahtumaan, tyttäreni on kokeillut noin 20 ja mihinkään ei mee lasit, tulee liian kalliiksi käyttää aina piilareita kun ajelee

19

3071

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaari001

Mulla ainakin mahtuu suhuberth u- kypärään s-lasit.

• Silmälasit.
      Kypärämerkki on Shark ja hyvin mahtuu lasit olemaan. Olen myös kokeillut Syko merkkistä halpis kypärää ja sinnekin lasit mahtuivat.
      En oikein usko tuota etteivät lasit mahdu siellä olemaan.
      Niin, ja tottakai ensin kypärä päähän ja sitten vasta lasit silmille..

• piilarien

käyttö ajossa voi tulla kalliiksi,mun muija käyttää enimmäkseen piilareita ei se ainakaan ole valittanut kalleudesta,on sillä joskus lasitkin hyvin sopii nekin

• Juuri pyörän hankkinut

Shoein kypärään minulla ainakin sujahtaa hyvin rillit, eli kannattaa kokeilla. Malli on XR-1000 itselläni.

• kypärät

Niihin yleensä saa helposti lasit. Itse käytän Schuberthia jopa joustavasankaisilla laseilla. Nämä lasit pitää olla päässä kun laittaa kypärän päähän.

• arv1

Vai ettei olisi sitten laseissa vika..? Itselläni on silmälasit ja läjä aurinkolaseja, kaikki sopii kypärän sisään. Lasien sangat ovat kovilla siinä kohtaa kun niitä päähän ujutetaan mutta kaupasta saapi sitten uusia kun vanhat antautuu.

• niin 

Viimeisimmät taittokertoimella 1,7 olevat monitehoni maksoivat vaivaiset 800 euroa.

• metze
        niin  kirjoitti:

Viimeisimmät taittokertoimella 1,7 olevat monitehoni maksoivat vaivaiset 800 euroa.

avattavia ...yleensä menee riisumatta laseja

• Paas laittaen plikalle potta päähän ja sitte silmäklasikauppaa.
      San myyjälle että ettii yhistelmään sopivat klasit.

• tainnut 

paljon silmälasiostoksilla käydä.

• vielä...

Nolanin N84 on myös hyvä silmälasien kanssa.

• yllättynyt

Luulin, että kaikkiin kypäriin menisi lasit. Umpikypäräänkin laittaa sitten kun on pistänyt potan päähän, niin visiiriaukosta lasit.

• niissä....
        yllättynyt kirjoitti:

Luulin, että kaikkiin kypäriin menisi lasit. Umpikypäräänkin laittaa sitten kun on pistänyt potan päähän, niin visiiriaukosta lasit.

Joissakin kypärissä on sisätoppauksissa paremmin tilaa sangoille kuin toisissa.

• lasien kokoa

Kyllä normaalit silmälasit mahtuvat normaaleihin kypäriin. Tarkistapas asia uudelleen. Itse olen silmälasipäinen ja aina on kypärään lasit mahtuneet, jopa ihan bilteman halpiksiinkin!

• Vaikuttaa

Onko ostanut sopivan tiukan vai väljän horon joita ikävä kyllä ostetaan paljon.Jos on sopivan tiukka kypärä ja ei ole sangan uria kuten shoeissa niin lasit jää koholle tai mihin asentoon hyvänsä ja painavat päätä.

• niin 
        Vaikuttaa kirjoitti:

Onko ostanut sopivan tiukan vai väljän horon joita ikävä kyllä ostetaan paljon.Jos on sopivan tiukka kypärä ja ei ole sangan uria kuten shoeissa niin lasit jää koholle tai mihin asentoon hyvänsä ja painavat päätä.

Valitettavan monelle käy myös niin että ostetaan liian kireä potta. Eli jos silmäsi painuu viiruun kuin kiinalaisella ja poskesi peittävät puolet näkökentästä niin mene hyvä ihminen ja osta vähän isompi potta. Isosta saa aina pienemmän mutta pienestä ei saa isoa tekemälläkään.

Itsekin haksahdin tähän samaan joskus aikoinaan kun ensimmäistä pottaa ostin. Kavereiden neuvot olivat niitä tyypillisiä että jos pysty avaamaan suusi niin potta on liian iso. Ensimmäisen kesän yritin sitten sillä pärjäillä ja odottelin että koska se väljistyisi. Mutta turhaan. Silmälasien tunkeminen päähän oli aina tuskallista ja aina ne jäi törölleen liian kauas ja näkökenttä oli virheellinen. Armoton päänsärky iski päälle aina kun potta oli vähän aikaa päässä.

Aina kypärä jonkin verran löystyy käytössä mutta löystymisen määrää täytyy päätellä sisuspehmusteen paksuudesta joka vaihtelee melkoisesti eri kypärämerkeillä ja -malleilla.

Nykyisin käytän pääsääntöisesti avattavaa mallia koska se on todella mukava ja helppokäyttöinen silmälasien kanssa. Miinuksena koen ainoastaan sen lisäpainon.

• ex_rillipää
        niin  kirjoitti:

Valitettavan monelle käy myös niin että ostetaan liian kireä potta. Eli jos silmäsi painuu viiruun kuin kiinalaisella ja poskesi peittävät puolet näkökentästä niin mene hyvä ihminen ja osta vähän isompi potta. Isosta saa aina pienemmän mutta pienestä ei saa isoa tekemälläkään.

Itsekin haksahdin tähän samaan joskus aikoinaan kun ensimmäistä pottaa ostin. Kavereiden neuvot olivat niitä tyypillisiä että jos pysty avaamaan suusi niin potta on liian iso. Ensimmäisen kesän yritin sitten sillä pärjäillä ja odottelin että koska se väljistyisi. Mutta turhaan. Silmälasien tunkeminen päähän oli aina tuskallista ja aina ne jäi törölleen liian kauas ja näkökenttä oli virheellinen. Armoton päänsärky iski päälle aina kun potta oli vähän aikaa päässä.

Aina kypärä jonkin verran löystyy käytössä mutta löystymisen määrää täytyy päätellä sisuspehmusteen paksuudesta joka vaihtelee melkoisesti eri kypärämerkeillä ja -malleilla.

Nykyisin käytän pääsääntöisesti avattavaa mallia koska se on todella mukava ja helppokäyttöinen silmälasien kanssa. Miinuksena koen ainoastaan sen lisäpainon.

mä menen leikkauttaan silmäni. kun lähes kaikissa harrastuksissani lasit aiheuttavat turhaa vaivaa! just toi kypärän kans kikkailu, uidessa piilarit huuhtoutuu pois, sateessa ja sumussa lasit ikävät jne.

• Blind Faith
        ex_rillipää kirjoitti:

mä menen leikkauttaan silmäni. kun lähes kaikissa harrastuksissani lasit aiheuttavat turhaa vaivaa! just toi kypärän kans kikkailu, uidessa piilarit huuhtoutuu pois, sateessa ja sumussa lasit ikävät jne.

Leikkauta vaan silmät pois. Sokiana on kiva olla.

• Pirssimiekkonen
        Blind Faith kirjoitti:

Leikkauta vaan silmät pois. Sokiana on kiva olla.

Jos en aivan väärin muista, niin hämäränäkö voi heiketä, eli kannattaa miettiä kuitenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4870
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      89
      1364
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1346
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      131
      1153
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      264
      988
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe