tänään taas katselin naruparkojani karhusaaressa kun 100m päästä ajelevat pikkuveneet kyntivät ohi juuri sellaista nopeutta että pienestä avoveneestä saa suuret aallot. ajakaa vaikka plaanissa, on niin hölmöä katsoa kun joku 5 metrinen busteri ajelee kyntäen ihan kuin yrittäen tehdä mahdollisimman isoja aaltoja. itse aina pudotan plaanista ja huolehdin ettei "aaltoni" heittele jengin veneitä rannalle. olenko ainoa kuka näin ajattelee? toivon sydämmeni pohjasta että poliisit alkaisivat huolehtimaan siinäkohtaa rajoituksista ja nimenomaan tahallisen aaltojen nostattamisesta, toki pikkuveneiden ajaminen storöreniin plaanissa ei todellakaan ole mikään ongelma mielestäni kun niistä ei juurikaan aaltoja synny. tänäänkin teki mieleni oikein kädestä puristaa yhtä busterikuskia joka ajeli keulapystyssä kyntäen niin että laiturit paukkuivat. ymmärrän että se on luultavasti jopa siinäkohtaa laillista mutta järjenkäyttö olisi sallittua, tällaisten pissapäiden takia moottoriveneilijöitä ruvetaan osoittelemaan sormella. tänäpäivänä on niin paljon veneiliöitä merellä jotka ei oikeatikkaan tiedä mistään mitään. olisikohan hjalliksen huviveneajokortti kuitenkin hyvä ratkaisu?=?
rauhaa kaikille kiinnitysköysille. ja hyvää kesää
nopeus rajoitukset. karhusaari
10
2105
Vastaukset
- onpa todella
Onko Karhusaaren miljuunikämpissä asujat niin KÖYHIÄ, että heillä ei ole varaa kunnon laitureihin?
- euroboy =)
siitä en tiedä mutta vituttaa tuo kyntäminen tossa meidän venepaikan kohdalla
- aina yksi
Aivan poikkeuksetta vastaavan aiheen noustessa esiin, löytyy ainakin yksi, jonka mielestä vika on vain rynkytettyjen välineissä. Ei siis ihme, että aihe nousee esiin tavan takaa.
- laituriin?
Tosi on, että joskus veneet keikkuu Karhusaaren laitureissa aika pahasti kun ohimenijät kyntävät oikein kunnolla.
Nopeusrajoitus on kyllä siinä kohdassa tarpeen vilkkaan ja moneen suuntaan tapahtuvan liikenteen vuoksi. Jos plaanissa mentäisiin, niin kolareita tulisi.
Ohiajavilla pitäisi olla sen verran malttia, että pudottaisivat nopeutta niin paljon (ei edes kovin paljon), että ajaisivat alle sen kyntönopeuden - pari minuuttia siinä korkeintaan tulisi ajoaikaa lisää. Bensaakin vähän säästyisi.- Stefann
Olen seurannut näiden pienveneiden touhuja kyseisellä alueella kohta 20 vuotta ja kyllä se on vastuutonta ajelua. Jos kerran on 10km rajoitus niin se koskee kaikkia ja jos joku vene siinä vauhdissa tekee aaltoja niin järki pitäisi sanoa että silloin pitää ajaa hiljempaa. Plaanissa ajo ei sovi kyseiselle paikalle liikennemäärän vuoksi. Ongelma on nimeen omaan pienet avoveneet. Itse pidän veneeni Storörenissä. Virkavaltaa en ole koskaan nähnyt aluella.
- saatana64
mun mielestä plaanissa storööreniin ajaminen on ihan ok kun liikkeellä ei ole veneitä. miksi kyntää??
- Stefann
saatana64 kirjoitti:
mun mielestä plaanissa storööreniin ajaminen on ihan ok kun liikkeellä ei ole veneitä. miksi kyntää??
Jos sinun vene pysyy plaanissa 10Km/t tuntivaudissa niin asia on Ok, mutta jos vauhtia pitää olla enemmän niin juuri sinukaltaiset aiheuttavat tämän ongelman. Mutta et sinä varmaan ymmärrä sitä kun tuo on kerran sinun mielipiteesi.
- laituriin!
saatana64 kirjoitti:
Lauantaina olin tulossa idästäpäin Karhusaareen. Ajoin oikella olevan korkean rantakallion lähellä, onneksi jo valmiiksi alle rajoituksen. Siinä kohdassa rajoitus alkaa (ja satamasta päin tultaessa loppuu) - rajoitusmerkkihän on juuri siinä kallionnokassa.
Kallion takaa - syöksähti satamasta päin tuleva noin 6-metrinen HT-vene tukevasti plaanissa. Jos olsin minäkin ollut vielä matkavauhdissa, niin olisi rytissyt ja kovaa.
Terv. nimimerkki "turha rajoittaa-kyllä mä osaan"
- addressi
ja valittakaa karhusaaren laiturin pitäjälle, että hommaa aallonmurtajat sinne. vuskin ne aallot loppuu vaikka olis millaiset rajoitukset ja valitukset keskustelupalstoilla.
aaltokone löytyy lahdenperältä itärannasta, yksityislaiturista Marino Barracuda. Harkitsin viime kesänä rikosilmoituksen tekoa kun jääkaapin ovet lentelivät ja pienemmät veneet olivat nousta laiturille tai toistensa päälle. Sain kuvan vain kännykkäkameralla ja epäilin ettei se riitä, jäi tekemättä.
Viime lauantaina näin sentään vartioston veneen ajamassa paikalla mutta eihän se auta kun 15 min.
Miten saisi sen alueen veneilijät sivistymään, aikaisemmin tuota näki vain T-kilpisillä veneillä, mutta Karhusaari tuntuu olevan jo aivan jotain omaa luokkaa. He kun eivät tajua tai tiedä että nopeusrajoitusalueella on aina myös aaltojen tekokielto ja he ovat vastuussa aiheuttamistaan vahingoista.
nimim. Venepaikka "Ullan" laiturissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564790Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336- 881332
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271111Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681055Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253950- 71942