Onko kellään mulla kokemusta tai ootteko kuullut että joku ei sietäisi ollenkaan rasvaista ruokaa?
Itselläni tuli muutamia vuosia sitten kaikesta vähänkään rasvaisesta ruuasta todella kovat mahakivut, jotka kestivät aina parisen tuntia, tuntui ihan että taju lähtee. Keliakiat ym. testattiin mutta mitään ei löytynyt. Niinpä päädyin itse jättämään tiettyjä ruoka-aineita pois ja nyt on kivut hallinnassa. Toisinaan vaan teettää ongelmia saada sopivaa ruokaa vierailuilla, ravintoloissa ym. kun ei pysty syömään mitään lihaa, kanasta käy broilerin rintafile (kunhan ei ole pannulla eli rasvassa paistettu), lätyt ym. jää automaattisesti pois ja kasvispihveissä ym. tuntuu kans rasvaa löytyvän sen verran että se on siinä ja siinä viitsiikö ottaa riskiä niiden syömisessä. Kohtalotovereita tai muita apuja miten helpottaa tilannetta?
Rasvaiselle yliherkkä?
3
405
Vastaukset
- anskutin_89
En usko, että ruoka-allergian mekanismilla voisi tuollaista tulla. Varmaan muuntyyppinen ruoansulatusongelma. Siinä mielessä olet väärällä palstalla. En uskalla alkaa heittämään mitään diagnosia, koska en ole alan ihminen, mutta ruoka-allergiat tunnen kuin omat taskuni - ja sitä tuo ei ole.
- se ei
kyllä ole, vatsasi ei vaan jostain syystä siedä rasvaista ruokaa. Ei ole ihan harvinaistakaan, itselläkin kovin rasvaiset ruoat ja etenkin grilliruoka aiheuttaa vatsanväänteitä niin paljon, että välttelen ko. ruokia.
- masuvaivainen
Itselläni on ihan samalla tavalla renaava vatta. Just ravintolan rasvaiset pizzat, pihvit, kaikki upporasvassa paistetut perunat sekä hese & mäkkärisafkat saa mun pakkini sekaisin about tunnin sisällä syömisestä. Tuon kun tiedän osaan välttää noita ruokia.
Lisäksi mulla on laktoosi-intoleranssi (ei tosin lekurilla todettu, mutta itse hyvinkin todettu), maitohappobakteerit rauhottaa jonkin verran masua, mutta laktoositonta ruokaa syömällä säästyy ilmavaivoilta ja ripulilta.
Näillä mennään :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50665
- 52657