löysää on ollut jo kuukausia, oikeastaan mikään ruoka ei sovi,
Kävin kyllä verikokeissa, niissä ei poikkeavaa. Nyt on tullut mukaan huimaus, toisinaan tuntuu kuin maa vetää puoleensa. Päivisin väsyttää, nukkua ei voi. Joskus aamulla herättyäni olen täysin väsynyt. Lihakset ovat kipeät.
Ostin apteekista Imodium 2mg ripulioireiden hoitoon, ei auta .
Osaisiko joku , ehkä omista kokemuksistaan, sanoa, mikä voisi olla syynä. Olisiko ärtynyt paksusuoli , aiheuttaako se ko oireita ?
muutama kuukausi
7
401
Vastaukset
- testi?
Testatiinko keliakian mahdollisuus? Verikoe.
Vaadi lisää tutkimuksia. ollu vuodesta 2004 ripulia. Ei saanu oikein mistään apua. Olen käyny antioksidanttiklinikalla. Mittaavat mitä ravintoaineita puuttuu. (poistatin myös amalgaamit) Kaarlo Jaakkola sanoi imodiumista, et jos on joku vaiva,(en saanu selvää mikä) niin ei sit auta. On kyllä aika kallista touhua. Mut minun oli pakko. Olin ennen teetättnyt kaikki tutkimukset. Tähystykset, ultrat, kapseliendoskopia ym. Kannattaa kaikki tutkituttaa.
- antidioksidanttklinikkaa...
En suosittele antidioksidanttiklinikoita... Pelkästään sen takia että liian kallista touhua ja koko homma vaikutti mielestäni rahastukselta...
Suosittelen kuitenkin parempaa paneutumista ruokavalioon, maitohappobakteereihin, kuituvalmisteisiin jne. Eli ruoka se on suurin ongelmien lähde ja sillä niitä voi saada myös vähemmäksi... Kyse ei tietysti ole pelkästään ruoasta, mutta sen avulla voit saada vatsasi rauhallisemmaksi.
Tutustu myös muihin eri vatsatuteihin mm. Chronin tautiin, Keliakiaan, Refluksitautiin, Laktoosi-intolenrassiin, koska kaikki nämä vatsaongelmat liittyvät ainakin jossakin määrin toisiinsa ja samat ruoka-aineet yleensä sopivat hieman "kaikille", mutta paljon on myös eroavaisuuksia ja yksilöllisiä eroja eri ihmisten välillä. Siltikin paras suunta aloittaa omien ongelmien tutkiminen on etsiä tietoa edellä mainituista ongelmista... vaikka sitten lääkärissä olisikin suljettu kyseiset vaivat pois. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että omiin ongelmiin voisi löytää apua noista ongelmista... antidioksidanttklinikkaa... kirjoitti:
En suosittele antidioksidanttiklinikoita... Pelkästään sen takia että liian kallista touhua ja koko homma vaikutti mielestäni rahastukselta...
Suosittelen kuitenkin parempaa paneutumista ruokavalioon, maitohappobakteereihin, kuituvalmisteisiin jne. Eli ruoka se on suurin ongelmien lähde ja sillä niitä voi saada myös vähemmäksi... Kyse ei tietysti ole pelkästään ruoasta, mutta sen avulla voit saada vatsasi rauhallisemmaksi.
Tutustu myös muihin eri vatsatuteihin mm. Chronin tautiin, Keliakiaan, Refluksitautiin, Laktoosi-intolenrassiin, koska kaikki nämä vatsaongelmat liittyvät ainakin jossakin määrin toisiinsa ja samat ruoka-aineet yleensä sopivat hieman "kaikille", mutta paljon on myös eroavaisuuksia ja yksilöllisiä eroja eri ihmisten välillä. Siltikin paras suunta aloittaa omien ongelmien tutkiminen on etsiä tietoa edellä mainituista ongelmista... vaikka sitten lääkärissä olisikin suljettu kyseiset vaivat pois. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että omiin ongelmiin voisi löytää apua noista ongelmista...tulee maitohappobakteereista pahempi ripuli ja kuituja syön tosi paljon. Olen tutkinut kyseiset taudit ja tutkittu on nuita tauteja oikein perin pohjaisesti. Minulla oli omassa hampaassa reikä, josta oli päässyt amalgaamipaikka vuotamaan. (Biohammaslääkäri kertoi) Minusta ei ole rahastusta. Siellä tutkitaan kaikki puutokset. Sellaisetkin mitä ei muualla tutkita. Minulla oli puutoksia ja esim. kuparia liikaa, jota on amalgaamipaikassa. Kaikki laktoosit, kelialkiat on tutkittu. Olen kokeillut jos olisin maidon proiteinille allerginen. Mikään niistä ei ole auttanut. Nyt on kuitenkin elämä kääntynyt parempaan suuntaan. On ruvennut elohopeat lähtemään elimistöstä. Vielä tässä vähän aikaa sitten maistui sille amalgaamille suussa. Nyt harvemmin.
- viittaisivat johonkin muuhu...
Ärtynyt paksusuoli on periaatteessa yleisnimitys niille vatsavaivoille joihin ei ole mitään selitystä... jos ongelmat ovat tulleet yhtäkkiä niin kyseessä lienee jokin tausta syy?
Huimaus ja väsymys viittaisi johonkin muuhun sairauteen?
Ruokavaliolla voi vähentää vatsaongelmia merkittävästi. Tosin ne ovat aina kovin yksilöllisiä ja jos mikään ruoka ei tunnu sopivan niin se on sitten hankalampaa.
Onkohan tähystykset tehty?
Lääkärit eivät suhtaudu kovin vakavasti vatsavaivoihin, mutta tuo väsymys ja huimauskohtaukset voidaan ottaa hieman vakavemmin jos kerrot niiden yhteydessä myös mahaongelmista. On sitten tietysti eri asia liittyvätkö nuo vaivat toisiinsa?
Kokeile yksinkertaistaa ruokavaliota ja sitten kokeile eri kuitujauheita mm. Lepicol, Agiocur jne. Kysy lisää luontaistuotekaupoista ja apteekeista. Kysy myös maitohappobakteereita ja kokeile niitä. Yksi valmiste on Idoform jota saa vain apteekeista, osta 100kpl rasia ja kokeile. Voit kokeilla myös muita valmisteita... Myös gefilus mehua saa kaupoista. Laimenna sitä veteen....- aloittaja,,,
Keliakia-testiä ei ole tehty.
Yllättäen tauti alkoi ja jatkuu yhä. Lactoseveniä söin, ei auttanut.
Gefilus-piimäkään ei vaikuttanut mitenkään.
Tähystyksiä ei ole tehty.
Huimaus on nyt häipynyt, saattoi johtua jumissa olevista hartioista/selästä.
Ainoa mahdollisuus nyt on kokeilla luontaistuotekaupan aineksia, jaa idoformi saa vain apteekista, sen ostan ja jotain muutakin vielä, lueskelen muita juttuja jos löytyis jotain apua. - uusi sivu, ole hyvä!
aloittaja,,, kirjoitti:
Keliakia-testiä ei ole tehty.
Yllättäen tauti alkoi ja jatkuu yhä. Lactoseveniä söin, ei auttanut.
Gefilus-piimäkään ei vaikuttanut mitenkään.
Tähystyksiä ei ole tehty.
Huimaus on nyt häipynyt, saattoi johtua jumissa olevista hartioista/selästä.
Ainoa mahdollisuus nyt on kokeilla luontaistuotekaupan aineksia, jaa idoformi saa vain apteekista, sen ostan ja jotain muutakin vielä, lueskelen muita juttuja jos löytyis jotain apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577310Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393577Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3651937Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 861449
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247- 811154