hei, itse ostin kun kuulin että SA-MU pesupähkinät joita luontaistuotekaupoista saa ovat hyvä hiusten pesuaine.
keitetään liuos ja käytetään shampoon tavoin, minä pesen sillä pari kertaa viikossa ja muulloin riittää pelkkä huuhtelu vedellä, pitkätkin hiukset selvittyvät pesun jälkeen tosi helposti.
ärtyvä päänahkani on hyvä nykyään, samoja pähkinöitä käytetään myös pyykin pesuun ja omasta pyyhepyykistäni tuli ihanan pehmeätä
pesupähkinät
2
1004
Vastaukset
- myös käyttäjä
Olen käyttänyt pyykin pesuun jo n. vuoden verran pesupähkinää jauheen muodossa.
Ruohonjuuresta ostan.
Pesupalloon vaan vettä ja laitetaan mikroon kuumenemaan ja sitten 2 tl jauhetta sekoitetaan joukkoon. Annetaan tekeytyä jonkun minuuutin ja avot tulee puhdasta, pehmeää ja hyväntuoksuista pyykkiä.
Ja on todella ekologista eikä sotkeennu pyykkikone sakasta. - Nelly***
saponiinia, joka on noiden pähkinöiden se vaikuttava aine, ole myös Suomessa yleisessä puutarhakasvissa, suopayrtissä. Se on villiintynyt jkv niinkuin lupiinikin mutta ei ihan niin paljoa. Kauniit vaaleanpunaiset kukat.
http://koti.mbnet.fi/~akvanet/suopayrtti.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 48834
- 70830
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52637
- 50635