Hei, olen ensi viikolla lähdössä pitkäksi viikonlopuksi Pariisiin ja ranskan kielen taito ei ole oikein hallussa, voisiko joku neuvoa miten sanon esim metron lipputiketilla yksi lippu ranskaksi?
Ja eikös siellä ole lippuautomaatteja myös, jos vaikka niihin sitten turvaudun..?
"Yksi lippu" ,miten sanon ranskaksi?
5
1447
Vastaukset
- lippuja myös
automaateista, mutta uskon, että sinua palvellaan myös englanniksi tiskillä. Lippuja ei kannata ostaa yksittäin vaan esim. 10 lipun carnet, hinta on aavistuksen halvempi. Un carnet de 10 tickets, s'il vous plaît [än karne dö di tike, silvuple]. Yksi lippu siis "un ticket", jätä t lopussa ääntämättä.
- toilette?
piletti, kiitos / olkaa hyvä - un billet, s'il vous plait
metrolippu, kiitos - un ticket de métro
ja vielä hiven kohteliasta small talkia - vouslez vous couchez avec moi - pärjää
kunhan muistaa ensin ranskalaiset tervehdykset ja kohteliaisuudet! Myös elekieli toimii!!!
- pärjää
Lippuja saa tosiaan automaateista ja myös "Tabac"-kaupoista.
Jos ei osaa vieraita kieliä, on paras tapa puhua suomea ja pyytää "yks metro tiketti". Tulet varmasti ymmärretyksi. Luvut voi vielä näyttää sormilla.
Tämä tapa on osoittautunut paljon paremmaksi kuin olemattomalla kielitaidolla tehdyt yritykset joista vastapeluri ei kuitenkaan saa selvää.- Monta kertaa Pariisissa
Oleellista on, että aloitat noilla parilla kolmella ranskankielisellä kohteliaisuudella. Kannattaa opetella myös lause pyhutteko englantia? Sen jälkeen pärjää joko englanilla, suomella tai elekielellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1971535Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231288- 521042
- 72965
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52873- 58873
- 105855
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 82820
- 42814