Vai miksi luulette vt-seuran yrittävän pimittää kaikin mahdollisin keinoin tuottamansa materiaalin entisiltä jehovantodistajilta - kaikissa sen muodoissa.
Muistan ihmetelleeni lasna miksi isoisälleni kiellettiin antamasta mitään vt-seuran matskua tämän erottua järjestöstä. Vaarihan erosi jehovantodistajista opillisten erimielisyyksien takia. En saanut tuohon koskaan mitään selitystä, mutta aika toi selvityksen tuohonkin ihmeeseen; vt-seura pelkää totuutensa paljastuvan valheeksi kriittisessä tarkastelussa.
Vt-seura pelkää ja tärisee
43
1912
Vastaukset
- hmmm......
mitä ihmeen "vt-seuran matskua"?
>>mitä ihmeen "vt-seuran matskua"?
Vartsikoit, hertsyköit, kirjoit, pokkareit, romppuit, kasetteit, cd:eit, äänitteit ja puheit. Muit?- Markku_Meilo
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>mitä ihmeen "vt-seuran matskua"?
Vartsikoit, hertsyköit, kirjoit, pokkareit, romppuit, kasetteit, cd:eit, äänitteit ja puheit. Muit?Veepeit, trakuja, laulukirja ja DVD:t
Markku_Meilo kirjoitti:
Veepeit, trakuja, laulukirja ja DVD:t
Unohtamatta erilaisissa komiteoissa taltioituja henkilötietoja.
- Markku_Meilo
t-i-u-k-u kirjoitti:
Unohtamatta erilaisissa komiteoissa taltioituja henkilötietoja.
Laajin arkisto lienee se 17000 luettelo poikkeavista.
Markku_Meilo kirjoitti:
Laajin arkisto lienee se 17000 luettelo poikkeavista.
Jokohan nämä matskuesimerkit riittivät kyselijälle. Lisätarkennuksen perään ei ainakaan ole kysellyt.
- Markku_Meilo
t-i-u-k-u kirjoitti:
Jokohan nämä matskuesimerkit riittivät kyselijälle. Lisätarkennuksen perään ei ainakaan ole kysellyt.
Kai noi riitti, mutta juolahti mieleen nuoruuteni mainoskyltit, plakut, jotka heitettiin rinnalle ja selkään sekä sidottiin kansallismielisen värisellä sinivalkoisella paperinarulla.
- antaa runsaasti juuri
eronneille ja eksyneille.
Matskuhan seuran mukaan osoittaa tien paratiisiin ja osalle taivaaseen.
Noita "tuhlaajapoikia" pitäisi kalastella takaisin Jehovan syliin eikä ajaa heitä kauemmaksi Jehovan sylistä.- Markku_Meilo
>>Matskuhan seuran mukaan osoittaa tien paratiisiin ja osalle taivaaseen.
Tai sitten ei. Tässä on pelkästään Vartiotorniseuran omasta materiaalista koottu Babylonian hallitsijoiden katkeamaton järjestys sekä heidän hallinta-aikansa:
Nebukadnessar hallitsi 43 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Evil-Merodak:
”Nebuchadnezzar, who reigned for 43 years, headed a dynasty that ruled over the Babylonian Empire. It included his son-in-law Nabonidus and his oldest son, Evil-merodach. That dynasty continued for 43 more years, until the death of Nabonidus’ son Belshazzar, in 539 B.C.E” (dp pp. 50-51)
“Proud King Nebuchadnezzar’s 43-year reign in Babylon ended with his death in 582 B.C.E.” (dp p. 99)
“Finally, after a 43-year reign, which included both conquest of many nations and a grand building program in Babylonia itself, Nebuchadnezzar II died in October of 582 B.C.E. and was succeeded by Awil-Marduk (Evil-merodach).” (it-1 pp. 238-239)
“[Nebuchadnezzar ] Second ruler of the Neo-Babylonian Empire; son of Nabopolassar and father of Awil-Marduk (Evil-merodach), who succeeded him to the throne. Nebuchadnezzar ruled as king for 43 years (624-582 B.C.E.)” (it-2 p. 480)
“Learning that his father, Nabopolassar, had died, this young man named Nebuchadnezzar took the throne in 624 B.C.E. During his 43-year reign, he built an empire that embraced territories once occupied by Assyria, and he extended his domain into Syria and Palestine down to the border of Egypt.” (w00 May 15 p. 12)
“Since Nebuchadnezzar reigned for 43 years (624-581 B.C.E.), this is a reasonable conclusion.” (w86 Nov. 1 p. 5)
“Amel-Marduk (Evil-merodach) as the oldest son succeeded Nebuchadnezzar to the throne in 581 B.C.E.” (w65 Jan. 1 p. 29)
Evil-Merodak hallitsi 2 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Neriglissar:
”There is also archaeological testimony concerning Evil-merodach (Awil-Marduk, Amil-Marduk). For example, an inscription on a vase found near Susa reads: “Palace of Amil-Marduk, King of Babylon, son of Nebuchadnezzar, King of Babylon.” (Mémoires de la mission archéologique de Susiane, by V. Scheil, Paris, 1913, Vol. XIV) Berossus, quoted by Josephus, attributes to him a reign of two years. Josephus himself assigns him 18 years. Supposedly slain as the result of a plot, Evil-merodach was replaced by Neriglissar (Nergal-sharezer). Reliable confirmation of these details is lacking.” (it-1 p. 773)
“As to Nebuchadnezzar’s son Amel-Marduk (Evil-merodach, 2 Ki. 25:27, 28), tablets dating to his second year of rule have been found. However, they contain little information about his reign and give no indication as to its length. So, too, for Neriglissar, said to be the successor of Evil-merodach, only one strictly historical tablet has come to light, and it is dated in his third year as king.” (w69 Feb. 1 p. 89)
“Ptolemy assigned 21 years to the reign of Nabopolassar, 43 to Nebuchadnezzar, 2 to Evil-merodach, 4 to Neriglissar, and 17 to Nabonidus, for a total of 87 years. Counting back from the first year of Cyrus, following the fall of Babylon, therefore, historians date Nabopolassar’s first year as commencing in 625 B.C.E., Nebuchadnezzar’s first year as 604, and the destruction of Jerusalem as in 586 or 587. These dates are some 20 years later than those indicated by Bible chronology, yet modern historians favor the system of dating based on Ptolemy.” (w69 Feb. 1 p. 90)
“Amel-Marduk (Evil-merodach) as the oldest son succeeded Nebuchadnezzar to the throne in 581 B.C.E. …. Evil-merodach reigned two years and was murdered by his brother-in-law Neriglissar, who reigned for four years, which time he spent mainly in building operations.” (w65 Jan 1 p. 29)
“Finally, after a 43-year reign, which included both conquest of many nations and a grand building program in Babylonia itself, Nebuchadnezzar II died in October of 582 B.C.E. and was succeeded by Awil-Marduk (Evil-merodach).” (it-1 pp. 238-239)
“He [Jehoiachin] was released from the house of detention by Awil-Marduk (Evil-merodach), Nebuchadnezzar’s successor, and was given a daily allowance of food.” (it-1 p. 147)
“The 586 B.C.E. date is based primarily on what is known as “Ptolemy’s Canon,” which assigns a total of 87 years to the Babylonian dynasty beginning with Nabopolassar and ending with Nabonidus at the fall of Babylon in 539 B.C.E. According to this Canon, the five kings that ruled during this period were Nabopolassar (21 years), Nebuchadnezzar (43 years), Evil-merodach (2 years), Neriglissar (4 years) and Nabonidus (17 years). In line with the number of years thus assigned to each ruler, Jerusalem’s desolation in Nebuchadnezzar’s eighteenth year (nineteenth year if counting from his “accession year”) would fall in 586 B.C.E.” (g72 May 8 pp. 27-28)
“For Awil-Marduk (Evil-merodach, 2Ki 25:27, 28), tablets dated up to his second year of rule have been found. For Neriglissar, considered to be the successor of Awil-Marduk, contract tablets are known dated to his fourth year.” (it-1 p. 453)
“Nabonidus Harran Stele (NABON H 1, B): This contemporary stele, or pillar with an inscription, was discovered in 1956. It mentions the reigns of the Neo-Babylonian kings Nebuchadnezzar, Evil-Merodach, Neriglissar. The figures given for these three agree with those from Ptolemy’s Canon.” (kc p. 186)
Neriglissar hallitsi 4 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Labashi-Marduk:
“From this very incomplete inscription it can be seen that the only figures actually given are the 43 years of Nebuchadnezzar’s reign and 4 years of Neriglissar’s reign. As to this latter monarch, the text does not necessarily limit his reign to four years; rather it tells of something that happened in his fourth year. How far within the reign of Ashurbanipal the life of Nabonidus’ mother (or grandmother) began is not stated, so that we are left in the dark as to the commencement and the close of the “104 happy years.” Nor is there any information as to the lengths of the reigns of Ashur-etillu-ilani, Nabopolassar and Evil-merodach. And there is no mention of Labashi-Marduk, now generally acknowledged by historians as reigning between Neriglissar and Nabonidus.” (w69 Feb. 1 p. 89)
“Ptolemy assigned 21 years to the reign of Nabopolassar, 43 to Nebuchadnezzar, 2 to Evil-merodach, 4 to Neriglissar, and 17 to Nabonidus, for a total of 87 years. Counting back from the first year of Cyrus, following the fall of Babylon, therefore, historians date Nabopolassar’s first year as commencing in 625 B.C.E., Nebuchadnezzar’s first year as 604, and the destruction of Jerusalem as in 586 or 587. These dates are some 20 years later than those indicated by Bible chronology, yet modern historians favor the system of dating based on Ptolemy.” (w69 Feb. 1 p. 90)
“Evil-merodach reigned two years and was murdered by his brother-in-law
Neriglissar, who reigned for four years, which time he spent mainly in building operations. His underage son Labashi-Marduk, a vicious boy, succeeded him, and was assassinated within nine months. Nabonidus, who had served as governor of Babylon and who had been Nebuchadnezzar’s favorite son-in-law, took the throne and had a fairly glorious reign until Babylon fell in 539 B.C.E.” (w65 Jan. 1 p. 29)
“Because this name bears such a striking resemblance to that found in Babylonian inscriptions (Nergal-shar-usur), some scholars think this prince was Neriglissar (Greek form), believed to be the successor of King Evil-merodach (Awil-Marduk).—Ancient Near Eastern Texts, edited by J. Pritchard, 1974, p. 308.” (it-2 p.493)
“For Awil-Marduk (Evil-merodach, 2Ki 25:27, 28), tablets dated up to his second year of rule have been found. For Neriglissar, considered to be the successor of Awil-Marduk, contract tablets are known dated to his fourth year.” (it-1 p.453)
“Particularly was this domination manifest during the seventh and sixth centuries B.C.E. when Nabopolassar, a native of Chaldea, and his successors, Nebuchadnezzar II, Evil-merodach (Awil-Marduk), Neriglissar, Labashi-Marduk, Nabonidus, and Belshazzar, ruled the Third World Power, Babylon.” (it-1 p. 425)
“Little is known about the reigns of Neriglissar, evidently the successor of Evil-merodach, and of Labashi-Marduk.” (it-1 p. 239)
“The 586 B.C.E. date is based primarily on what is known as “Ptolemy’s Canon,” which assigns a total of 87 years to the Babylonian dynasty beginning with Nabopolassar and ending with Nabonidus at the fall of Babylon in 539 B.C.E. According to this Canon, the five kings that ruled during this period were Nabopolassar (21 years), Nebuchadnezzar (43 years), Evil-merodach (2 years), Neriglissar (4 years) and Nabonidus (17 years). In line with the number of years thus assigned to each ruler, Jerusalem’s desolation in Nebuchadnezzar’s eighteenth year (nineteenth year if counting from his “accession year”) would fall in 586 B.C.E.—2 Ki. 25:8; Jer. 52:29.” (g72 May 8 pp. 27-28)
Labashi-Marduk hallitsi alle vuoden ja hänen jälkeen tuli hallitsijaksi Nabonidus:
”Evil-merodach reigned two years and was murdered by his brother-in-law Neriglissar, who reigned for four years, which time he spent mainly in building operations. His underage son Labashi-Marduk, a vicious boy, succeeded him, and was assassinated within nine months. Nabonidus, who had served as governor of Babylon and who had been Nebuchadnezzar’s favorite son-in-law, took the throne and had a fairly glorious reign until Babylon fell in 539 B.C.E.” (w65 Jan. 1 p. 29)
“Finally, after a 43-year reign, which included both conquest of many nations and a grand building program in Babylonia itself, Nebuchadnezzar II died in October of 582 B.C.E. and was succeeded by Awil-Marduk (Evil-merodach). This new ruler showed kindness to captive King Jehoiachin. (2Ki 25:27-30) Little is known about the reigns of Neriglissar, evidently the successor of Evil-merodach, and of Labashi-Marduk.” (it-1 pp. 238-239)
“Particularly was this domination manifest during the seventh and sixth centuries B.C.E. when Nabopolassar, a native of Chaldea, and his successors, Nebuchadnezzar II, Evil-merodach (Awil-Marduk), Neriglissar, Labashi-Marduk, Nabonidus, and Belshazzar, ruled the Third World Power, Babylon.” (it-1 p.425)
“Nabonidus’ ascension to the throne followed the assassination of Labashi-Marduk. Yet, the fact that in one of his inscriptions Nabonidus refers to himself as the “mighty delegate” of Nebuchadnezzar and Neriglissar indicates that he claimed that he gained the throne by legitimate means and was not a usurper.” (it-2 p. 458)
“And there is no mention of Labashi-Marduk, now generally acknowledged by historians as reigning between Neriglissar and Nabonidus.” (w69 Feb. 1 p. 89)
Nabonidus hallitsi 17 vuotta, jonka jälkeen Kyyros valloitti Babylonin vuonna 539:
”(Nab·o·ni´dus) [from Babylonian meaning "Nebo [a Babylonian god] Is Exalted"].
Last supreme monarch of the Babylonian Empire; father of Belshazzar. On the basis of cuneiform texts he is believed to have ruled some 17 years (556-539 B.C.E.)” (it-2 p. 457)
“Jewish historian Josephus records an account of Cyrus’ conquest written by the Babylonian priest Berossus (of the third century B.C.E.) as follows: “In the seventeenth year of his [Nabonidus’] reign Cyrus advanced from Persia with a large army, and, after subjugating the rest of the kingdom, marched upon Babylonia……The cuneiform tablets found by archaeologists, though not giving details concerning the exact manner of the conquest, do confirm the sudden fall of Babylon to Cyrus.” (it-1 pp. 567-568)
“One such fixed or absolute date is in connection with the events recorded in the fifth chapter of Daniel, verses one to thirty-one. That was concerning the time when the Medes and Persians under Cyrus the Great broke up Belshazzar’s notorious carousal, captured the city of Babylon, and overthrew the Third World Empire. The year was 539 B.C.E. on the Gregorian calendar, four years after the Buddhist Era began in India…….The fixing of 539 B.C.E. as the year when this historical event occurred is based on a stone document known as the Nabonidus (Nabunaid) Chronicle. This important find was discovered in ruins near the city of Baghdad in 1879, and it is now preserved in the British Museum.” (w68 Aug. 15 pp. 490-491)
"’VII/14/17’: The 7th Hebrew month Tishri, 14th day, 17th year of Nabonidus’ reign.” (w68 Aug.15 p. 491 Footnote)
Kun nämä hallitsijat sekä heidän hallinta-aikansa asetetaan Vartiotorniseuran osoittamaan järjestykseen sekä kiinnitetään Vartiotorniseuran nk. absoluuttiseen vuosilukuun, niin syntyy seuraava luettelo:
21 = 605 Nebukadnessar II 43 vuotta
1 = 604
2 = 603
3 = 602
4 = 601
5 = 600
6 = 599
7 = 598
8 = 597
9 = 596
10 = 595
11 = 594
12 = 593
13 = 592
14 = 591
15 = 590
16 = 589
17 = 588
18 = 587
19 = 586
20 = 585
21 = 584
22 = 583
23 = 582
24 = 581
25 = 580
26 = 579
27 = 578
28 = 577
29 = 576
30 = 575
31 = 574
32 = 573
33 = 572
34 = 571
35 = 570
36 = 569
37 = 568
38 = 567
39 = 566
40 = 565
41 = 564
42 = 563
43 = 562 Evil-Merodak 2 vuotta
1 = 561
2 = 560 Neriglissar 4 vuotta
1 = 559
2 = 558
3 = 557
4 = 556 (Labashi Marduk 9 kk) Nabonidus 17 vuotta
1 = 555
2 = 554
3 = 553
4 = 552
5 = 551
6 = 550
7 = 549
8 = 548
9 = 547
10 = 546
11 = 545
12 = 544
13 = 543
14 = 542
15 = 541
16 = 540
17 = 539 Absoluuttinen vuosiluku (w68 Aug. 15 p. 490-493) tai kiinteä vuosiluku (it-1-FI sivu 90; it-2-FI sivu 312; Vartiotorni 15. toukokuuta 2003 sivu 4)
Vartiotorniseuran opettamien hallitsijoiden ja näiden hallinta-aikojen perusteella vuonna 607 oli kuninkaana Nebukadnessarin isä Nabopolassar. - porton kaupunki
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Matskuhan seuran mukaan osoittaa tien paratiisiin ja osalle taivaaseen.
Tai sitten ei. Tässä on pelkästään Vartiotorniseuran omasta materiaalista koottu Babylonian hallitsijoiden katkeamaton järjestys sekä heidän hallinta-aikansa:
Nebukadnessar hallitsi 43 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Evil-Merodak:
”Nebuchadnezzar, who reigned for 43 years, headed a dynasty that ruled over the Babylonian Empire. It included his son-in-law Nabonidus and his oldest son, Evil-merodach. That dynasty continued for 43 more years, until the death of Nabonidus’ son Belshazzar, in 539 B.C.E” (dp pp. 50-51)
“Proud King Nebuchadnezzar’s 43-year reign in Babylon ended with his death in 582 B.C.E.” (dp p. 99)
“Finally, after a 43-year reign, which included both conquest of many nations and a grand building program in Babylonia itself, Nebuchadnezzar II died in October of 582 B.C.E. and was succeeded by Awil-Marduk (Evil-merodach).” (it-1 pp. 238-239)
“[Nebuchadnezzar ] Second ruler of the Neo-Babylonian Empire; son of Nabopolassar and father of Awil-Marduk (Evil-merodach), who succeeded him to the throne. Nebuchadnezzar ruled as king for 43 years (624-582 B.C.E.)” (it-2 p. 480)
“Learning that his father, Nabopolassar, had died, this young man named Nebuchadnezzar took the throne in 624 B.C.E. During his 43-year reign, he built an empire that embraced territories once occupied by Assyria, and he extended his domain into Syria and Palestine down to the border of Egypt.” (w00 May 15 p. 12)
“Since Nebuchadnezzar reigned for 43 years (624-581 B.C.E.), this is a reasonable conclusion.” (w86 Nov. 1 p. 5)
“Amel-Marduk (Evil-merodach) as the oldest son succeeded Nebuchadnezzar to the throne in 581 B.C.E.” (w65 Jan. 1 p. 29)
Evil-Merodak hallitsi 2 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Neriglissar:
”There is also archaeological testimony concerning Evil-merodach (Awil-Marduk, Amil-Marduk). For example, an inscription on a vase found near Susa reads: “Palace of Amil-Marduk, King of Babylon, son of Nebuchadnezzar, King of Babylon.” (Mémoires de la mission archéologique de Susiane, by V. Scheil, Paris, 1913, Vol. XIV) Berossus, quoted by Josephus, attributes to him a reign of two years. Josephus himself assigns him 18 years. Supposedly slain as the result of a plot, Evil-merodach was replaced by Neriglissar (Nergal-sharezer). Reliable confirmation of these details is lacking.” (it-1 p. 773)
“As to Nebuchadnezzar’s son Amel-Marduk (Evil-merodach, 2 Ki. 25:27, 28), tablets dating to his second year of rule have been found. However, they contain little information about his reign and give no indication as to its length. So, too, for Neriglissar, said to be the successor of Evil-merodach, only one strictly historical tablet has come to light, and it is dated in his third year as king.” (w69 Feb. 1 p. 89)
“Ptolemy assigned 21 years to the reign of Nabopolassar, 43 to Nebuchadnezzar, 2 to Evil-merodach, 4 to Neriglissar, and 17 to Nabonidus, for a total of 87 years. Counting back from the first year of Cyrus, following the fall of Babylon, therefore, historians date Nabopolassar’s first year as commencing in 625 B.C.E., Nebuchadnezzar’s first year as 604, and the destruction of Jerusalem as in 586 or 587. These dates are some 20 years later than those indicated by Bible chronology, yet modern historians favor the system of dating based on Ptolemy.” (w69 Feb. 1 p. 90)
“Amel-Marduk (Evil-merodach) as the oldest son succeeded Nebuchadnezzar to the throne in 581 B.C.E. …. Evil-merodach reigned two years and was murdered by his brother-in-law Neriglissar, who reigned for four years, which time he spent mainly in building operations.” (w65 Jan 1 p. 29)
“Finally, after a 43-year reign, which included both conquest of many nations and a grand building program in Babylonia itself, Nebuchadnezzar II died in October of 582 B.C.E. and was succeeded by Awil-Marduk (Evil-merodach).” (it-1 pp. 238-239)
“He [Jehoiachin] was released from the house of detention by Awil-Marduk (Evil-merodach), Nebuchadnezzar’s successor, and was given a daily allowance of food.” (it-1 p. 147)
“The 586 B.C.E. date is based primarily on what is known as “Ptolemy’s Canon,” which assigns a total of 87 years to the Babylonian dynasty beginning with Nabopolassar and ending with Nabonidus at the fall of Babylon in 539 B.C.E. According to this Canon, the five kings that ruled during this period were Nabopolassar (21 years), Nebuchadnezzar (43 years), Evil-merodach (2 years), Neriglissar (4 years) and Nabonidus (17 years). In line with the number of years thus assigned to each ruler, Jerusalem’s desolation in Nebuchadnezzar’s eighteenth year (nineteenth year if counting from his “accession year”) would fall in 586 B.C.E.” (g72 May 8 pp. 27-28)
“For Awil-Marduk (Evil-merodach, 2Ki 25:27, 28), tablets dated up to his second year of rule have been found. For Neriglissar, considered to be the successor of Awil-Marduk, contract tablets are known dated to his fourth year.” (it-1 p. 453)
“Nabonidus Harran Stele (NABON H 1, B): This contemporary stele, or pillar with an inscription, was discovered in 1956. It mentions the reigns of the Neo-Babylonian kings Nebuchadnezzar, Evil-Merodach, Neriglissar. The figures given for these three agree with those from Ptolemy’s Canon.” (kc p. 186)
Neriglissar hallitsi 4 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Labashi-Marduk:
“From this very incomplete inscription it can be seen that the only figures actually given are the 43 years of Nebuchadnezzar’s reign and 4 years of Neriglissar’s reign. As to this latter monarch, the text does not necessarily limit his reign to four years; rather it tells of something that happened in his fourth year. How far within the reign of Ashurbanipal the life of Nabonidus’ mother (or grandmother) began is not stated, so that we are left in the dark as to the commencement and the close of the “104 happy years.” Nor is there any information as to the lengths of the reigns of Ashur-etillu-ilani, Nabopolassar and Evil-merodach. And there is no mention of Labashi-Marduk, now generally acknowledged by historians as reigning between Neriglissar and Nabonidus.” (w69 Feb. 1 p. 89)
“Ptolemy assigned 21 years to the reign of Nabopolassar, 43 to Nebuchadnezzar, 2 to Evil-merodach, 4 to Neriglissar, and 17 to Nabonidus, for a total of 87 years. Counting back from the first year of Cyrus, following the fall of Babylon, therefore, historians date Nabopolassar’s first year as commencing in 625 B.C.E., Nebuchadnezzar’s first year as 604, and the destruction of Jerusalem as in 586 or 587. These dates are some 20 years later than those indicated by Bible chronology, yet modern historians favor the system of dating based on Ptolemy.” (w69 Feb. 1 p. 90)
“Evil-merodach reigned two years and was murdered by his brother-in-law
Neriglissar, who reigned for four years, which time he spent mainly in building operations. His underage son Labashi-Marduk, a vicious boy, succeeded him, and was assassinated within nine months. Nabonidus, who had served as governor of Babylon and who had been Nebuchadnezzar’s favorite son-in-law, took the throne and had a fairly glorious reign until Babylon fell in 539 B.C.E.” (w65 Jan. 1 p. 29)
“Because this name bears such a striking resemblance to that found in Babylonian inscriptions (Nergal-shar-usur), some scholars think this prince was Neriglissar (Greek form), believed to be the successor of King Evil-merodach (Awil-Marduk).—Ancient Near Eastern Texts, edited by J. Pritchard, 1974, p. 308.” (it-2 p.493)
“For Awil-Marduk (Evil-merodach, 2Ki 25:27, 28), tablets dated up to his second year of rule have been found. For Neriglissar, considered to be the successor of Awil-Marduk, contract tablets are known dated to his fourth year.” (it-1 p.453)
“Particularly was this domination manifest during the seventh and sixth centuries B.C.E. when Nabopolassar, a native of Chaldea, and his successors, Nebuchadnezzar II, Evil-merodach (Awil-Marduk), Neriglissar, Labashi-Marduk, Nabonidus, and Belshazzar, ruled the Third World Power, Babylon.” (it-1 p. 425)
“Little is known about the reigns of Neriglissar, evidently the successor of Evil-merodach, and of Labashi-Marduk.” (it-1 p. 239)
“The 586 B.C.E. date is based primarily on what is known as “Ptolemy’s Canon,” which assigns a total of 87 years to the Babylonian dynasty beginning with Nabopolassar and ending with Nabonidus at the fall of Babylon in 539 B.C.E. According to this Canon, the five kings that ruled during this period were Nabopolassar (21 years), Nebuchadnezzar (43 years), Evil-merodach (2 years), Neriglissar (4 years) and Nabonidus (17 years). In line with the number of years thus assigned to each ruler, Jerusalem’s desolation in Nebuchadnezzar’s eighteenth year (nineteenth year if counting from his “accession year”) would fall in 586 B.C.E.—2 Ki. 25:8; Jer. 52:29.” (g72 May 8 pp. 27-28)
Labashi-Marduk hallitsi alle vuoden ja hänen jälkeen tuli hallitsijaksi Nabonidus:
”Evil-merodach reigned two years and was murdered by his brother-in-law Neriglissar, who reigned for four years, which time he spent mainly in building operations. His underage son Labashi-Marduk, a vicious boy, succeeded him, and was assassinated within nine months. Nabonidus, who had served as governor of Babylon and who had been Nebuchadnezzar’s favorite son-in-law, took the throne and had a fairly glorious reign until Babylon fell in 539 B.C.E.” (w65 Jan. 1 p. 29)
“Finally, after a 43-year reign, which included both conquest of many nations and a grand building program in Babylonia itself, Nebuchadnezzar II died in October of 582 B.C.E. and was succeeded by Awil-Marduk (Evil-merodach). This new ruler showed kindness to captive King Jehoiachin. (2Ki 25:27-30) Little is known about the reigns of Neriglissar, evidently the successor of Evil-merodach, and of Labashi-Marduk.” (it-1 pp. 238-239)
“Particularly was this domination manifest during the seventh and sixth centuries B.C.E. when Nabopolassar, a native of Chaldea, and his successors, Nebuchadnezzar II, Evil-merodach (Awil-Marduk), Neriglissar, Labashi-Marduk, Nabonidus, and Belshazzar, ruled the Third World Power, Babylon.” (it-1 p.425)
“Nabonidus’ ascension to the throne followed the assassination of Labashi-Marduk. Yet, the fact that in one of his inscriptions Nabonidus refers to himself as the “mighty delegate” of Nebuchadnezzar and Neriglissar indicates that he claimed that he gained the throne by legitimate means and was not a usurper.” (it-2 p. 458)
“And there is no mention of Labashi-Marduk, now generally acknowledged by historians as reigning between Neriglissar and Nabonidus.” (w69 Feb. 1 p. 89)
Nabonidus hallitsi 17 vuotta, jonka jälkeen Kyyros valloitti Babylonin vuonna 539:
”(Nab·o·ni´dus) [from Babylonian meaning "Nebo [a Babylonian god] Is Exalted"].
Last supreme monarch of the Babylonian Empire; father of Belshazzar. On the basis of cuneiform texts he is believed to have ruled some 17 years (556-539 B.C.E.)” (it-2 p. 457)
“Jewish historian Josephus records an account of Cyrus’ conquest written by the Babylonian priest Berossus (of the third century B.C.E.) as follows: “In the seventeenth year of his [Nabonidus’] reign Cyrus advanced from Persia with a large army, and, after subjugating the rest of the kingdom, marched upon Babylonia……The cuneiform tablets found by archaeologists, though not giving details concerning the exact manner of the conquest, do confirm the sudden fall of Babylon to Cyrus.” (it-1 pp. 567-568)
“One such fixed or absolute date is in connection with the events recorded in the fifth chapter of Daniel, verses one to thirty-one. That was concerning the time when the Medes and Persians under Cyrus the Great broke up Belshazzar’s notorious carousal, captured the city of Babylon, and overthrew the Third World Empire. The year was 539 B.C.E. on the Gregorian calendar, four years after the Buddhist Era began in India…….The fixing of 539 B.C.E. as the year when this historical event occurred is based on a stone document known as the Nabonidus (Nabunaid) Chronicle. This important find was discovered in ruins near the city of Baghdad in 1879, and it is now preserved in the British Museum.” (w68 Aug. 15 pp. 490-491)
"’VII/14/17’: The 7th Hebrew month Tishri, 14th day, 17th year of Nabonidus’ reign.” (w68 Aug.15 p. 491 Footnote)
Kun nämä hallitsijat sekä heidän hallinta-aikansa asetetaan Vartiotorniseuran osoittamaan järjestykseen sekä kiinnitetään Vartiotorniseuran nk. absoluuttiseen vuosilukuun, niin syntyy seuraava luettelo:
21 = 605 Nebukadnessar II 43 vuotta
1 = 604
2 = 603
3 = 602
4 = 601
5 = 600
6 = 599
7 = 598
8 = 597
9 = 596
10 = 595
11 = 594
12 = 593
13 = 592
14 = 591
15 = 590
16 = 589
17 = 588
18 = 587
19 = 586
20 = 585
21 = 584
22 = 583
23 = 582
24 = 581
25 = 580
26 = 579
27 = 578
28 = 577
29 = 576
30 = 575
31 = 574
32 = 573
33 = 572
34 = 571
35 = 570
36 = 569
37 = 568
38 = 567
39 = 566
40 = 565
41 = 564
42 = 563
43 = 562 Evil-Merodak 2 vuotta
1 = 561
2 = 560 Neriglissar 4 vuotta
1 = 559
2 = 558
3 = 557
4 = 556 (Labashi Marduk 9 kk) Nabonidus 17 vuotta
1 = 555
2 = 554
3 = 553
4 = 552
5 = 551
6 = 550
7 = 549
8 = 548
9 = 547
10 = 546
11 = 545
12 = 544
13 = 543
14 = 542
15 = 541
16 = 540
17 = 539 Absoluuttinen vuosiluku (w68 Aug. 15 p. 490-493) tai kiinteä vuosiluku (it-1-FI sivu 90; it-2-FI sivu 312; Vartiotorni 15. toukokuuta 2003 sivu 4)
Vartiotorniseuran opettamien hallitsijoiden ja näiden hallinta-aikojen perusteella vuonna 607 oli kuninkaana Nebukadnessarin isä Nabopolassar.Vartiotorniseuran opettamien hallitsijoiden ja näiden hallinta-aikojen perusteella vuonna 607 oli kuninkaana Nebukadnessarin isä Nabopolassar.
-"Copy-pasta" ei sitten koske luopioita, vaan Jehovan todistajia järjestön kirjallisuuden kopioiminen? Jos olet lukenut "tarkemmin" järjestön kirjallisuutta niin olet varmaankin huomannut, ettei tuota kuninkaiden aikataulua ole tarkemmin voitu todistaa, eikä sitä esitetä ehdottomana ajankohtana, joten se on aikansa elännyt. Kiinteäksi kohteeksi Babylonian tuhoutuminen on kiinteä ajankohta, eikä tuo sinun esittämäsi "torni" lukemia. - on.
porton kaupunki kirjoitti:
Vartiotorniseuran opettamien hallitsijoiden ja näiden hallinta-aikojen perusteella vuonna 607 oli kuninkaana Nebukadnessarin isä Nabopolassar.
-"Copy-pasta" ei sitten koske luopioita, vaan Jehovan todistajia järjestön kirjallisuuden kopioiminen? Jos olet lukenut "tarkemmin" järjestön kirjallisuutta niin olet varmaankin huomannut, ettei tuota kuninkaiden aikataulua ole tarkemmin voitu todistaa, eikä sitä esitetä ehdottomana ajankohtana, joten se on aikansa elännyt. Kiinteäksi kohteeksi Babylonian tuhoutuminen on kiinteä ajankohta, eikä tuo sinun esittämäsi "torni" lukemia.Pastaaminen on kiellettyä vain Jt:iltä. MM omistaa erioikeudet. Hänelle ei kukaan kehtaa ryttyillä moisista sivuseikoista.
Katsokaapa mielenkiinnosta. Jos Jt:ltä kysytään ja hän "pastaa" vastaukseksi jotain, alkaa heti tuttu marina.
Sanokaa minun sanoneen. Markku_Meilo kirjoitti:
>>Matskuhan seuran mukaan osoittaa tien paratiisiin ja osalle taivaaseen.
Tai sitten ei. Tässä on pelkästään Vartiotorniseuran omasta materiaalista koottu Babylonian hallitsijoiden katkeamaton järjestys sekä heidän hallinta-aikansa:
Nebukadnessar hallitsi 43 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Evil-Merodak:
”Nebuchadnezzar, who reigned for 43 years, headed a dynasty that ruled over the Babylonian Empire. It included his son-in-law Nabonidus and his oldest son, Evil-merodach. That dynasty continued for 43 more years, until the death of Nabonidus’ son Belshazzar, in 539 B.C.E” (dp pp. 50-51)
“Proud King Nebuchadnezzar’s 43-year reign in Babylon ended with his death in 582 B.C.E.” (dp p. 99)
“Finally, after a 43-year reign, which included both conquest of many nations and a grand building program in Babylonia itself, Nebuchadnezzar II died in October of 582 B.C.E. and was succeeded by Awil-Marduk (Evil-merodach).” (it-1 pp. 238-239)
“[Nebuchadnezzar ] Second ruler of the Neo-Babylonian Empire; son of Nabopolassar and father of Awil-Marduk (Evil-merodach), who succeeded him to the throne. Nebuchadnezzar ruled as king for 43 years (624-582 B.C.E.)” (it-2 p. 480)
“Learning that his father, Nabopolassar, had died, this young man named Nebuchadnezzar took the throne in 624 B.C.E. During his 43-year reign, he built an empire that embraced territories once occupied by Assyria, and he extended his domain into Syria and Palestine down to the border of Egypt.” (w00 May 15 p. 12)
“Since Nebuchadnezzar reigned for 43 years (624-581 B.C.E.), this is a reasonable conclusion.” (w86 Nov. 1 p. 5)
“Amel-Marduk (Evil-merodach) as the oldest son succeeded Nebuchadnezzar to the throne in 581 B.C.E.” (w65 Jan. 1 p. 29)
Evil-Merodak hallitsi 2 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Neriglissar:
”There is also archaeological testimony concerning Evil-merodach (Awil-Marduk, Amil-Marduk). For example, an inscription on a vase found near Susa reads: “Palace of Amil-Marduk, King of Babylon, son of Nebuchadnezzar, King of Babylon.” (Mémoires de la mission archéologique de Susiane, by V. Scheil, Paris, 1913, Vol. XIV) Berossus, quoted by Josephus, attributes to him a reign of two years. Josephus himself assigns him 18 years. Supposedly slain as the result of a plot, Evil-merodach was replaced by Neriglissar (Nergal-sharezer). Reliable confirmation of these details is lacking.” (it-1 p. 773)
“As to Nebuchadnezzar’s son Amel-Marduk (Evil-merodach, 2 Ki. 25:27, 28), tablets dating to his second year of rule have been found. However, they contain little information about his reign and give no indication as to its length. So, too, for Neriglissar, said to be the successor of Evil-merodach, only one strictly historical tablet has come to light, and it is dated in his third year as king.” (w69 Feb. 1 p. 89)
“Ptolemy assigned 21 years to the reign of Nabopolassar, 43 to Nebuchadnezzar, 2 to Evil-merodach, 4 to Neriglissar, and 17 to Nabonidus, for a total of 87 years. Counting back from the first year of Cyrus, following the fall of Babylon, therefore, historians date Nabopolassar’s first year as commencing in 625 B.C.E., Nebuchadnezzar’s first year as 604, and the destruction of Jerusalem as in 586 or 587. These dates are some 20 years later than those indicated by Bible chronology, yet modern historians favor the system of dating based on Ptolemy.” (w69 Feb. 1 p. 90)
“Amel-Marduk (Evil-merodach) as the oldest son succeeded Nebuchadnezzar to the throne in 581 B.C.E. …. Evil-merodach reigned two years and was murdered by his brother-in-law Neriglissar, who reigned for four years, which time he spent mainly in building operations.” (w65 Jan 1 p. 29)
“Finally, after a 43-year reign, which included both conquest of many nations and a grand building program in Babylonia itself, Nebuchadnezzar II died in October of 582 B.C.E. and was succeeded by Awil-Marduk (Evil-merodach).” (it-1 pp. 238-239)
“He [Jehoiachin] was released from the house of detention by Awil-Marduk (Evil-merodach), Nebuchadnezzar’s successor, and was given a daily allowance of food.” (it-1 p. 147)
“The 586 B.C.E. date is based primarily on what is known as “Ptolemy’s Canon,” which assigns a total of 87 years to the Babylonian dynasty beginning with Nabopolassar and ending with Nabonidus at the fall of Babylon in 539 B.C.E. According to this Canon, the five kings that ruled during this period were Nabopolassar (21 years), Nebuchadnezzar (43 years), Evil-merodach (2 years), Neriglissar (4 years) and Nabonidus (17 years). In line with the number of years thus assigned to each ruler, Jerusalem’s desolation in Nebuchadnezzar’s eighteenth year (nineteenth year if counting from his “accession year”) would fall in 586 B.C.E.” (g72 May 8 pp. 27-28)
“For Awil-Marduk (Evil-merodach, 2Ki 25:27, 28), tablets dated up to his second year of rule have been found. For Neriglissar, considered to be the successor of Awil-Marduk, contract tablets are known dated to his fourth year.” (it-1 p. 453)
“Nabonidus Harran Stele (NABON H 1, B): This contemporary stele, or pillar with an inscription, was discovered in 1956. It mentions the reigns of the Neo-Babylonian kings Nebuchadnezzar, Evil-Merodach, Neriglissar. The figures given for these three agree with those from Ptolemy’s Canon.” (kc p. 186)
Neriglissar hallitsi 4 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Labashi-Marduk:
“From this very incomplete inscription it can be seen that the only figures actually given are the 43 years of Nebuchadnezzar’s reign and 4 years of Neriglissar’s reign. As to this latter monarch, the text does not necessarily limit his reign to four years; rather it tells of something that happened in his fourth year. How far within the reign of Ashurbanipal the life of Nabonidus’ mother (or grandmother) began is not stated, so that we are left in the dark as to the commencement and the close of the “104 happy years.” Nor is there any information as to the lengths of the reigns of Ashur-etillu-ilani, Nabopolassar and Evil-merodach. And there is no mention of Labashi-Marduk, now generally acknowledged by historians as reigning between Neriglissar and Nabonidus.” (w69 Feb. 1 p. 89)
“Ptolemy assigned 21 years to the reign of Nabopolassar, 43 to Nebuchadnezzar, 2 to Evil-merodach, 4 to Neriglissar, and 17 to Nabonidus, for a total of 87 years. Counting back from the first year of Cyrus, following the fall of Babylon, therefore, historians date Nabopolassar’s first year as commencing in 625 B.C.E., Nebuchadnezzar’s first year as 604, and the destruction of Jerusalem as in 586 or 587. These dates are some 20 years later than those indicated by Bible chronology, yet modern historians favor the system of dating based on Ptolemy.” (w69 Feb. 1 p. 90)
“Evil-merodach reigned two years and was murdered by his brother-in-law
Neriglissar, who reigned for four years, which time he spent mainly in building operations. His underage son Labashi-Marduk, a vicious boy, succeeded him, and was assassinated within nine months. Nabonidus, who had served as governor of Babylon and who had been Nebuchadnezzar’s favorite son-in-law, took the throne and had a fairly glorious reign until Babylon fell in 539 B.C.E.” (w65 Jan. 1 p. 29)
“Because this name bears such a striking resemblance to that found in Babylonian inscriptions (Nergal-shar-usur), some scholars think this prince was Neriglissar (Greek form), believed to be the successor of King Evil-merodach (Awil-Marduk).—Ancient Near Eastern Texts, edited by J. Pritchard, 1974, p. 308.” (it-2 p.493)
“For Awil-Marduk (Evil-merodach, 2Ki 25:27, 28), tablets dated up to his second year of rule have been found. For Neriglissar, considered to be the successor of Awil-Marduk, contract tablets are known dated to his fourth year.” (it-1 p.453)
“Particularly was this domination manifest during the seventh and sixth centuries B.C.E. when Nabopolassar, a native of Chaldea, and his successors, Nebuchadnezzar II, Evil-merodach (Awil-Marduk), Neriglissar, Labashi-Marduk, Nabonidus, and Belshazzar, ruled the Third World Power, Babylon.” (it-1 p. 425)
“Little is known about the reigns of Neriglissar, evidently the successor of Evil-merodach, and of Labashi-Marduk.” (it-1 p. 239)
“The 586 B.C.E. date is based primarily on what is known as “Ptolemy’s Canon,” which assigns a total of 87 years to the Babylonian dynasty beginning with Nabopolassar and ending with Nabonidus at the fall of Babylon in 539 B.C.E. According to this Canon, the five kings that ruled during this period were Nabopolassar (21 years), Nebuchadnezzar (43 years), Evil-merodach (2 years), Neriglissar (4 years) and Nabonidus (17 years). In line with the number of years thus assigned to each ruler, Jerusalem’s desolation in Nebuchadnezzar’s eighteenth year (nineteenth year if counting from his “accession year”) would fall in 586 B.C.E.—2 Ki. 25:8; Jer. 52:29.” (g72 May 8 pp. 27-28)
Labashi-Marduk hallitsi alle vuoden ja hänen jälkeen tuli hallitsijaksi Nabonidus:
”Evil-merodach reigned two years and was murdered by his brother-in-law Neriglissar, who reigned for four years, which time he spent mainly in building operations. His underage son Labashi-Marduk, a vicious boy, succeeded him, and was assassinated within nine months. Nabonidus, who had served as governor of Babylon and who had been Nebuchadnezzar’s favorite son-in-law, took the throne and had a fairly glorious reign until Babylon fell in 539 B.C.E.” (w65 Jan. 1 p. 29)
“Finally, after a 43-year reign, which included both conquest of many nations and a grand building program in Babylonia itself, Nebuchadnezzar II died in October of 582 B.C.E. and was succeeded by Awil-Marduk (Evil-merodach). This new ruler showed kindness to captive King Jehoiachin. (2Ki 25:27-30) Little is known about the reigns of Neriglissar, evidently the successor of Evil-merodach, and of Labashi-Marduk.” (it-1 pp. 238-239)
“Particularly was this domination manifest during the seventh and sixth centuries B.C.E. when Nabopolassar, a native of Chaldea, and his successors, Nebuchadnezzar II, Evil-merodach (Awil-Marduk), Neriglissar, Labashi-Marduk, Nabonidus, and Belshazzar, ruled the Third World Power, Babylon.” (it-1 p.425)
“Nabonidus’ ascension to the throne followed the assassination of Labashi-Marduk. Yet, the fact that in one of his inscriptions Nabonidus refers to himself as the “mighty delegate” of Nebuchadnezzar and Neriglissar indicates that he claimed that he gained the throne by legitimate means and was not a usurper.” (it-2 p. 458)
“And there is no mention of Labashi-Marduk, now generally acknowledged by historians as reigning between Neriglissar and Nabonidus.” (w69 Feb. 1 p. 89)
Nabonidus hallitsi 17 vuotta, jonka jälkeen Kyyros valloitti Babylonin vuonna 539:
”(Nab·o·ni´dus) [from Babylonian meaning "Nebo [a Babylonian god] Is Exalted"].
Last supreme monarch of the Babylonian Empire; father of Belshazzar. On the basis of cuneiform texts he is believed to have ruled some 17 years (556-539 B.C.E.)” (it-2 p. 457)
“Jewish historian Josephus records an account of Cyrus’ conquest written by the Babylonian priest Berossus (of the third century B.C.E.) as follows: “In the seventeenth year of his [Nabonidus’] reign Cyrus advanced from Persia with a large army, and, after subjugating the rest of the kingdom, marched upon Babylonia……The cuneiform tablets found by archaeologists, though not giving details concerning the exact manner of the conquest, do confirm the sudden fall of Babylon to Cyrus.” (it-1 pp. 567-568)
“One such fixed or absolute date is in connection with the events recorded in the fifth chapter of Daniel, verses one to thirty-one. That was concerning the time when the Medes and Persians under Cyrus the Great broke up Belshazzar’s notorious carousal, captured the city of Babylon, and overthrew the Third World Empire. The year was 539 B.C.E. on the Gregorian calendar, four years after the Buddhist Era began in India…….The fixing of 539 B.C.E. as the year when this historical event occurred is based on a stone document known as the Nabonidus (Nabunaid) Chronicle. This important find was discovered in ruins near the city of Baghdad in 1879, and it is now preserved in the British Museum.” (w68 Aug. 15 pp. 490-491)
"’VII/14/17’: The 7th Hebrew month Tishri, 14th day, 17th year of Nabonidus’ reign.” (w68 Aug.15 p. 491 Footnote)
Kun nämä hallitsijat sekä heidän hallinta-aikansa asetetaan Vartiotorniseuran osoittamaan järjestykseen sekä kiinnitetään Vartiotorniseuran nk. absoluuttiseen vuosilukuun, niin syntyy seuraava luettelo:
21 = 605 Nebukadnessar II 43 vuotta
1 = 604
2 = 603
3 = 602
4 = 601
5 = 600
6 = 599
7 = 598
8 = 597
9 = 596
10 = 595
11 = 594
12 = 593
13 = 592
14 = 591
15 = 590
16 = 589
17 = 588
18 = 587
19 = 586
20 = 585
21 = 584
22 = 583
23 = 582
24 = 581
25 = 580
26 = 579
27 = 578
28 = 577
29 = 576
30 = 575
31 = 574
32 = 573
33 = 572
34 = 571
35 = 570
36 = 569
37 = 568
38 = 567
39 = 566
40 = 565
41 = 564
42 = 563
43 = 562 Evil-Merodak 2 vuotta
1 = 561
2 = 560 Neriglissar 4 vuotta
1 = 559
2 = 558
3 = 557
4 = 556 (Labashi Marduk 9 kk) Nabonidus 17 vuotta
1 = 555
2 = 554
3 = 553
4 = 552
5 = 551
6 = 550
7 = 549
8 = 548
9 = 547
10 = 546
11 = 545
12 = 544
13 = 543
14 = 542
15 = 541
16 = 540
17 = 539 Absoluuttinen vuosiluku (w68 Aug. 15 p. 490-493) tai kiinteä vuosiluku (it-1-FI sivu 90; it-2-FI sivu 312; Vartiotorni 15. toukokuuta 2003 sivu 4)
Vartiotorniseuran opettamien hallitsijoiden ja näiden hallinta-aikojen perusteella vuonna 607 oli kuninkaana Nebukadnessarin isä Nabopolassar.On aivan turhaa touhua inttää vuosiluvuista, päivämääristä, yms. koska pääasia unohtuu ja kukaan ei voi tarkkoja laskelmia osoittaa, sen olemme huomanneet.
Pääasiahan on julistaa evankeliumia Jumalan armosta Jeesuksessa Kristuksessa, ilman lain tekoja. Kun olen jehovien kanssa keskustellut, olen huomannut sen, että todellinen evankeliumin ilosanoma on heille utopiaa. Heiltä puuttuu Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen ja sen mukana kaikki.- Markku_Meilo
porton kaupunki kirjoitti:
Vartiotorniseuran opettamien hallitsijoiden ja näiden hallinta-aikojen perusteella vuonna 607 oli kuninkaana Nebukadnessarin isä Nabopolassar.
-"Copy-pasta" ei sitten koske luopioita, vaan Jehovan todistajia järjestön kirjallisuuden kopioiminen? Jos olet lukenut "tarkemmin" järjestön kirjallisuutta niin olet varmaankin huomannut, ettei tuota kuninkaiden aikataulua ole tarkemmin voitu todistaa, eikä sitä esitetä ehdottomana ajankohtana, joten se on aikansa elännyt. Kiinteäksi kohteeksi Babylonian tuhoutuminen on kiinteä ajankohta, eikä tuo sinun esittämäsi "torni" lukemia.Puuttuiko lainausviitteet vai mitä päivittelet?
- Markku_Meilo
Jumalanhullu kirjoitti:
On aivan turhaa touhua inttää vuosiluvuista, päivämääristä, yms. koska pääasia unohtuu ja kukaan ei voi tarkkoja laskelmia osoittaa, sen olemme huomanneet.
Pääasiahan on julistaa evankeliumia Jumalan armosta Jeesuksessa Kristuksessa, ilman lain tekoja. Kun olen jehovien kanssa keskustellut, olen huomannut sen, että todellinen evankeliumin ilosanoma on heille utopiaa. Heiltä puuttuu Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen ja sen mukana kaikki.>>Heiltä puuttuu Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen ja sen mukana kaikki.
Mitä sinun sisäinen tunteminen ajattelee Jeesuksen täyttämättömästä lupauksesta palata seuraajiensa elinaikana? - se.
Jumalanhullu kirjoitti:
On aivan turhaa touhua inttää vuosiluvuista, päivämääristä, yms. koska pääasia unohtuu ja kukaan ei voi tarkkoja laskelmia osoittaa, sen olemme huomanneet.
Pääasiahan on julistaa evankeliumia Jumalan armosta Jeesuksessa Kristuksessa, ilman lain tekoja. Kun olen jehovien kanssa keskustellut, olen huomannut sen, että todellinen evankeliumin ilosanoma on heille utopiaa. Heiltä puuttuu Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen ja sen mukana kaikki.Mielonmielisille. Muilla ei ole ongelmia.
- puutteita
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Heiltä puuttuu Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen ja sen mukana kaikki.
Mitä sinun sisäinen tunteminen ajattelee Jeesuksen täyttämättömästä lupauksesta palata seuraajiensa elinaikana?Mitä sinun sisäinen tunteminen ajattelee Jeesuksen täyttämättömästä lupauksesta palata seuraajiensa elinaikana?
-Niin se on, ettei sinun "silmäsi" sitä kykene näkemään millään tavoin. Silloin voit syyttää vain niitä ihmisiltä, jotka näin väittävät näkevänsä?
Sinun siis ei ole tarkoituskaan nähdä Hänen tulemusta, sillä olet, "sokea" Raamatun sanaan nähden. - Markku_Meilo
puutteita kirjoitti:
Mitä sinun sisäinen tunteminen ajattelee Jeesuksen täyttämättömästä lupauksesta palata seuraajiensa elinaikana?
-Niin se on, ettei sinun "silmäsi" sitä kykene näkemään millään tavoin. Silloin voit syyttää vain niitä ihmisiltä, jotka näin väittävät näkevänsä?
Sinun siis ei ole tarkoituskaan nähdä Hänen tulemusta, sillä olet, "sokea" Raamatun sanaan nähden.>>-Niin se on, ettei sinun "silmäsi" sitä kykene näkemään millään tavoin.
Tarkoittaako tuo, että Jeesus palasi lupauksensa mukaan, vaiko ei? Näkeväksi minut lääkäri edelleen luokittelee.
>>Silloin voit syyttää vain niitä ihmisiltä, jotka näin väittävät näkevänsä?
Siis asia on liian arka käsiteltäväksi, vai mitä tuo tarkoittaa?
>>Sinun siis ei ole tarkoituskaan nähdä Hänen tulemusta, sillä olet, "sokea" Raamatun sanaan nähden.
Melkoisen lapsellinen asenne, mutta ei yllätys. Markku_Meilo kirjoitti:
>>Heiltä puuttuu Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen ja sen mukana kaikki.
Mitä sinun sisäinen tunteminen ajattelee Jeesuksen täyttämättömästä lupauksesta palata seuraajiensa elinaikana?Ei Jeesus koskaan sanonut tulevansa sen sukupolven aikana, vaan sanoi, ettei tämä sukukunta katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat. Eli ei katoa se kansa, heimo.
Matteus 24:
34. Totisesti sanon minä teille: ei suinkaan tämän sukukunnan pidä hukkuman ennen kuin kaikki nämät tapahtuvat. 35. Taivas ja maa pitää hukkuman, mutta minun sanani ei pidä suinkaan hukkaantuman. 36. Vaan siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kenkään, ei taivaan enkelitkään, vaan minun Isäni yksinänsä.
Raamatunsanakommentaari, Aapeli Saarisalo
Sukukunta,
l. heimo, kansan osa. S:t jakautuivat sukuihin ja perhekuntiin, «Joos. 7:14». Israelin s:ille oli jo niiden lapsuuskautena kaksi jumalanmiestä profeetallisesti ilmoittanut kohtalon, «1. Moos. 49:28»; «5. Moos. 33», ja Joosua oli osoittanut niiden asuma-alueet, «Joos. 11:23». Tuomarien ajalla ilmeni s:ien välinen vastakohtaisuus sangen turmiollisena, «Tuom. 8:12», «Tuom. 8:20». Vasta Daavid yhdisti heimot, «2. Sam. 5:1», ja Jerusalemista tuli niiden kansallinen keskus, «Ps. 122:4». Vielä Jeesuksen aikana jotkut jumalankansan jäsenet saattoivat osoittaa polveutumisensa 10 s:asta, «Luuk. 2:36». Ihanteena säilytetään teokratisen kansan 12-s:ainen ykseys, «Ap. t. 26:7»; «Jaak. 1:1», siihen asti, kunnes aika on täytetty, «Matt. 19:28»; «Ilm. 7:4»; «Ilm. 12:1»; «Ilm. 21:12», mutta suurin osa 10 s:sta jää palaamatta.- 1 tl suolaa
Markku_Meilo kirjoitti:
Puuttuiko lainausviitteet vai mitä päivittelet?
Puuttuiko lainausviitteet vai mitä päivittelet?
-Joka päiväistä "pastan" keittämistä. - Markku_Meilo
Jumalanhullu kirjoitti:
Ei Jeesus koskaan sanonut tulevansa sen sukupolven aikana, vaan sanoi, ettei tämä sukukunta katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat. Eli ei katoa se kansa, heimo.
Matteus 24:
34. Totisesti sanon minä teille: ei suinkaan tämän sukukunnan pidä hukkuman ennen kuin kaikki nämät tapahtuvat. 35. Taivas ja maa pitää hukkuman, mutta minun sanani ei pidä suinkaan hukkaantuman. 36. Vaan siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kenkään, ei taivaan enkelitkään, vaan minun Isäni yksinänsä.
Raamatunsanakommentaari, Aapeli Saarisalo
Sukukunta,
l. heimo, kansan osa. S:t jakautuivat sukuihin ja perhekuntiin, «Joos. 7:14». Israelin s:ille oli jo niiden lapsuuskautena kaksi jumalanmiestä profeetallisesti ilmoittanut kohtalon, «1. Moos. 49:28»; «5. Moos. 33», ja Joosua oli osoittanut niiden asuma-alueet, «Joos. 11:23». Tuomarien ajalla ilmeni s:ien välinen vastakohtaisuus sangen turmiollisena, «Tuom. 8:12», «Tuom. 8:20». Vasta Daavid yhdisti heimot, «2. Sam. 5:1», ja Jerusalemista tuli niiden kansallinen keskus, «Ps. 122:4». Vielä Jeesuksen aikana jotkut jumalankansan jäsenet saattoivat osoittaa polveutumisensa 10 s:asta, «Luuk. 2:36». Ihanteena säilytetään teokratisen kansan 12-s:ainen ykseys, «Ap. t. 26:7»; «Jaak. 1:1», siihen asti, kunnes aika on täytetty, «Matt. 19:28»; «Ilm. 7:4»; «Ilm. 12:1»; «Ilm. 21:12», mutta suurin osa 10 s:sta jää palaamatta.>>Ei Jeesus koskaan sanonut tulevansa sen sukupolven aikana,
Eikö koskaan?
Kun teitä yhdessä kaupungissa vainotaan, paetkaa toiseen. Totisesti: te ette ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa ennen kuin Ihmisen Poika tulee. (Matteus 10:23)
Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana. (Matteus 16:28) Markku_Meilo kirjoitti:
>>Ei Jeesus koskaan sanonut tulevansa sen sukupolven aikana,
Eikö koskaan?
Kun teitä yhdessä kaupungissa vainotaan, paetkaa toiseen. Totisesti: te ette ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa ennen kuin Ihmisen Poika tulee. (Matteus 10:23)
Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana. (Matteus 16:28)>>Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana. (Matteus 16:28)
- Sinulle!
Jumalanhullu kirjoitti:
>>Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana. (Matteus 16:28)
VAU VAU VAU
Mahtava veto!!!!!!
Tuota asiaa, en koskaan ole noin ajatellut!!!
Jeah! - Markku_Meilo
Jumalanhullu kirjoitti:
>>Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana. (Matteus 16:28)
>>-tuostahjan se kuninkuus alkoi jo.
Eli nämä kaikki Matt. 24:ssä kuvaillut tapahtumat täyttyivät jo vajaa 2000 vuotta sitten eläneen sukupolven aikana (KR38):
________________________________________
3. Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
15. Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
16. silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
17. joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
18. ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
19. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
20. Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
23. Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
26. Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
28. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
32. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
33. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
34. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
35. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
__________________________________
Unehdetaan että Vartiotorniseura on eri mieltä kanssasi. Mitä nyt parin vuosituhannen kuluttua mielestäsi odotetaan seuraavaksi, siis Raamatun mukaan? - Markku_Meilo
Sinulle! kirjoitti:
VAU VAU VAU
Mahtava veto!!!!!!
Tuota asiaa, en koskaan ole noin ajatellut!!!
Jeah!Ihan vaan asianharrastuksesta ajattelin kysyä josko sinulla olisi ajatusta vaikka näihin muutamiin Matteuksen 24 luvun jakeisiin (KR38). Jeesushan ilmiselvästi puhutteli kuulijoitaan ja ennusti tulevia kirjaimellisia tapahtumia:
>>3. Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
>>14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
Saarnaamistyö päättyi tuon jeesuksenaikaisen sukupolven myötä, onko sinulla ajatusta miksi jotkut edelleen saarnaavat parituhatta vuotta sitten täyttyneitä asioita tulevina asioina?
>>21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
Minkähän historiallisen tapahtuman Jeesus tässä ennusti? Onko sinulla havainto tapahtuman nimestä ja ajankohdasta?
>>29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
>>30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Nämä lienee myös tallennettu historiaan, mistähän tapahtumasta oli kyse ja mistä saa lisätietoa?
>>31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
Mitä merkitystä asialla on ajallemme koska valitut ovat kootut jo pari vuosituhatta sitten? Miksi edelleen jotkin henkilöt sanovat olevansa Jeesuksen valittuja, vaikka valitut koottiin Jeesuksen aikalaisten keskuudesta?
Onko sinulla ajatusta miksi esimerkiksi montanolaiset odottelivat 100-luvun puolivälistä eteenpäin kaikkia noita tulevaksi ennustettuja, ikäänkuin ne eivät olisi lainkaan tapahtuneet? Oliko syynä mahdollisesti tietokatkos? - tullut
Jumalanhullu kirjoitti:
>>Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana. (Matteus 16:28)
Matteus 24:
18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
-tuostahjan se kuninkuus alkoi jo.
>Sori ei muuten alkanut, tämä onkin kuuma peruna uskovaisille!
Luetaan luukkaan 1:32
32 Tämä tulee olemaan suuri, ja häntä tullaan kutsumaan Korkeimman Pojaksi, ja Jehova Jumala antaa hänelle hänen isänsä Daavidin valtaistuimen,
33 ja hän hallitsee kuninkaana Jaakobin huonetta ikuisesti, eikä hänen valtakunnallaan ole loppua.”
>Jesaja vahvistaa asian.9:7
Ruhtinasvallan runsaudella ja rauhalla ei ole loppua Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnassaan, jotta se lujasti vahvistettaisiin ja sitä ylläpidettäisiin oikeudella ja vanhurskaudella tästä lähtien ja ajan hämärään asti. Tämän saa aikaan armeijoiden Jehovan palava into.
>Jeesus ei koskaan sanonut maanpäällä ollessaan että hän olisi nyt Kuningas. Eikä hän ottanut vielä Daavidin valtaistuinta haltuun. Jos Jeesus olisi ottanut tuolloin haltuunsa valtaistuimen ja kuninkuuden, ei maan päällä olisi muita hallitsijoita. Sen osoittaa Danielin 2:44
44 Ja noiden kuninkaiden päivinä taivaan Jumala pystyttää valtakunnan, joka ei ikinä tuhoudu. Eikä sitä valtakuntaa anneta millekään toiselle kansalle. Se murskaa kaikki nämä valtakunnat ja tekee niistä lopun, ja se itse pysyy aikojen hämärään asti,
>Ja tätähän ei ole vielä tapahtunut!
>Pari lisä todistetta asiaan. Ilm.1:1-3
1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle näyttääkseen orjilleen sen, minkä täytyy pian tapahtua. Ja hän lähetti enkelinsä ja esitti sen tunnusmerkein hänen välityksellään orjalleen Johannekselle,
2 joka todisti siitä sanasta, jonka Jumala antoi, ja siitä todistuksesta, jonka Jeesus Kristus antoi, kaikesta näkemästään. 3 Onnellinen on se, joka lukee ääneen, ja onnellisia ovat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja noudattavat sitä, mitä siihen on kirjoitettu, sillä määräaika on lähellä.
"sillä määräaika on lähellä". Kuinka lähellä?
Ilm.11:15
Ja seitsemäs enkeli puhalsi trumpettiinsa. Ja taivaassa kuului suuria ääniä, jotka sanoivat: ”Maailman valtakunnasta on tullut meidän Herramme ja hänen Kristuksensa valtakunta, ja hän tulee hallitsemaan kuninkaana aina ja ikuisesti.” - Markku_Meilo
tullut kirjoitti:
Matteus 24:
18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
-tuostahjan se kuninkuus alkoi jo.
>Sori ei muuten alkanut, tämä onkin kuuma peruna uskovaisille!
Luetaan luukkaan 1:32
32 Tämä tulee olemaan suuri, ja häntä tullaan kutsumaan Korkeimman Pojaksi, ja Jehova Jumala antaa hänelle hänen isänsä Daavidin valtaistuimen,
33 ja hän hallitsee kuninkaana Jaakobin huonetta ikuisesti, eikä hänen valtakunnallaan ole loppua.”
>Jesaja vahvistaa asian.9:7
Ruhtinasvallan runsaudella ja rauhalla ei ole loppua Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnassaan, jotta se lujasti vahvistettaisiin ja sitä ylläpidettäisiin oikeudella ja vanhurskaudella tästä lähtien ja ajan hämärään asti. Tämän saa aikaan armeijoiden Jehovan palava into.
>Jeesus ei koskaan sanonut maanpäällä ollessaan että hän olisi nyt Kuningas. Eikä hän ottanut vielä Daavidin valtaistuinta haltuun. Jos Jeesus olisi ottanut tuolloin haltuunsa valtaistuimen ja kuninkuuden, ei maan päällä olisi muita hallitsijoita. Sen osoittaa Danielin 2:44
44 Ja noiden kuninkaiden päivinä taivaan Jumala pystyttää valtakunnan, joka ei ikinä tuhoudu. Eikä sitä valtakuntaa anneta millekään toiselle kansalle. Se murskaa kaikki nämä valtakunnat ja tekee niistä lopun, ja se itse pysyy aikojen hämärään asti,
>Ja tätähän ei ole vielä tapahtunut!
>Pari lisä todistetta asiaan. Ilm.1:1-3
1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle näyttääkseen orjilleen sen, minkä täytyy pian tapahtua. Ja hän lähetti enkelinsä ja esitti sen tunnusmerkein hänen välityksellään orjalleen Johannekselle,
2 joka todisti siitä sanasta, jonka Jumala antoi, ja siitä todistuksesta, jonka Jeesus Kristus antoi, kaikesta näkemästään. 3 Onnellinen on se, joka lukee ääneen, ja onnellisia ovat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja noudattavat sitä, mitä siihen on kirjoitettu, sillä määräaika on lähellä.
"sillä määräaika on lähellä". Kuinka lähellä?
Ilm.11:15
Ja seitsemäs enkeli puhalsi trumpettiinsa. Ja taivaassa kuului suuria ääniä, jotka sanoivat: ”Maailman valtakunnasta on tullut meidän Herramme ja hänen Kristuksensa valtakunta, ja hän tulee hallitsemaan kuninkaana aina ja ikuisesti.”Mitä mieltä sinä olet Jeesuksen lupauksesta palata suurin elein seuraajiensa elinaikana?
Markku_Meilo kirjoitti:
>>-tuostahjan se kuninkuus alkoi jo.
Eli nämä kaikki Matt. 24:ssä kuvaillut tapahtumat täyttyivät jo vajaa 2000 vuotta sitten eläneen sukupolven aikana (KR38):
________________________________________
3. Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
15. Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
16. silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
17. joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
18. ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
19. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
20. Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
23. Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
26. Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
28. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
32. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
33. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
34. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
35. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
__________________________________
Unehdetaan että Vartiotorniseura on eri mieltä kanssasi. Mitä nyt parin vuosituhannen kuluttua mielestäsi odotetaan seuraavaksi, siis Raamatun mukaan?Jeesuksen paluuta maan päälle, se voi tapahtua milloin vain. Valvotaan siihen asti vaellustamme, ettemme joutuisi hatelikkoon. Loppujen lopuksi meidän on turhaa(kin) askarrella toisarvoisissa väittelyissä, Jeesus itse sanoikin, ettei meidän tarvitse tietää (tarkkoja)aikoja ja hetkiä esim. valtakunnan perustamisesta, Hänen tulemuksestaan. Pääasia on saarnata evankeliumia, kun Pyhän Hengen voima tulee meihin. Ap.1:8.
Opetuslapset luulivat Jeesuksen tarkoitavan maallista valtakuntaa, kun Jeesus puhui valtakunnan tulosta. Valtakunnan tulo on siis Jumalan hengellinen taivasten valtakunta meissä ihmisissä, ei maallinen.- Markku_Meilo
Jumalanhullu kirjoitti:
Jeesuksen paluuta maan päälle, se voi tapahtua milloin vain. Valvotaan siihen asti vaellustamme, ettemme joutuisi hatelikkoon. Loppujen lopuksi meidän on turhaa(kin) askarrella toisarvoisissa väittelyissä, Jeesus itse sanoikin, ettei meidän tarvitse tietää (tarkkoja)aikoja ja hetkiä esim. valtakunnan perustamisesta, Hänen tulemuksestaan. Pääasia on saarnata evankeliumia, kun Pyhän Hengen voima tulee meihin. Ap.1:8.
Opetuslapset luulivat Jeesuksen tarkoitavan maallista valtakuntaa, kun Jeesus puhui valtakunnan tulosta. Valtakunnan tulo on siis Jumalan hengellinen taivasten valtakunta meissä ihmisissä, ei maallinen.Korjaa jos käsitin väärin kun katson, että Matt. 24:ssä kuvaillut tapahtumat täyttyivät jo vajaa 2000 vuotta sitten eläneen sukupolven aikana. Minä en historiasta ole löytänyt mitään mainintaa, vaan itse asiassa täyttymystä odotettiin ensimmäisellä ja toisella vuosisadalla innokkaasti.
- Markku_Meilo
Jumalanhullu kirjoitti:
Jeesuksen paluuta maan päälle, se voi tapahtua milloin vain. Valvotaan siihen asti vaellustamme, ettemme joutuisi hatelikkoon. Loppujen lopuksi meidän on turhaa(kin) askarrella toisarvoisissa väittelyissä, Jeesus itse sanoikin, ettei meidän tarvitse tietää (tarkkoja)aikoja ja hetkiä esim. valtakunnan perustamisesta, Hänen tulemuksestaan. Pääasia on saarnata evankeliumia, kun Pyhän Hengen voima tulee meihin. Ap.1:8.
Opetuslapset luulivat Jeesuksen tarkoitavan maallista valtakuntaa, kun Jeesus puhui valtakunnan tulosta. Valtakunnan tulo on siis Jumalan hengellinen taivasten valtakunta meissä ihmisissä, ei maallinen.>>Loppujen lopuksi meidän on turhaa(kin) askarrella toisarvoisissa väittelyissä,
Jaa-a, mikä on toisarvoista kellekin. On toki yllättävää, että uskovaiselle on toisarvoista se, onko Jeesus Raamatun mukaan luvannut palata seuraajiensa sukupolven elinaikana vaiko eikö.
Minä väitän, että Jeesus ei palannut lupauksensa mukaisesti, eivätkä lainaamani Matteuksen 24:n kirjaimelliset tapahtumat ole tapahtuneet kyseisen sukupolven aikana. Sinä taas vältät väittelyä vaittämällä, että Jeesus on täyttänyt lupauksensa. Valitettavan tyypillisellä tavalla jätät väitteesi perusteluosuuden suorittamatta ja kysymyksiin vastaamatta.
>>Opetuslapset luulivat Jeesuksen tarkoitavan maallista valtakuntaa, kun Jeesus puhui valtakunnan tulosta.
Olen tullut siihen tulokseen, että uskovaiset selittelevät vaikeat kapeikot parhain päin. Oliko Jeesus niin huono opettaja, että näin perustavaa juttua ei edes saanut pojille perille, vai olivatko opetuslapset jotenkin jälkeenjääneitä?
>> Pääasia on saarnata evankeliumia,
Siis Matteuksen 24:ssä olevien sanojen vastaisesti? - neitoni
Markku_Meilo kirjoitti:
Mitä mieltä sinä olet Jeesuksen lupauksesta palata suurin elein seuraajiensa elinaikana?
te kaikki meiloset,et esim. nainen 30,hävis eikä enää kirjottele,koska tajus mitä puppua te syötätte,katkeria,vanhoja ihmisiä suoltaa paskaa,onneks tajus pois pysyä
- takaisin?
neitoni kirjoitti:
te kaikki meiloset,et esim. nainen 30,hävis eikä enää kirjottele,koska tajus mitä puppua te syötätte,katkeria,vanhoja ihmisiä suoltaa paskaa,onneks tajus pois pysyä
- Markku_Meilo
neitoni kirjoitti:
te kaikki meiloset,et esim. nainen 30,hävis eikä enää kirjottele,koska tajus mitä puppua te syötätte,katkeria,vanhoja ihmisiä suoltaa paskaa,onneks tajus pois pysyä
>>te kaikki meiloset,
Tere vaan älypää
>>et esim. nainen 30,hävis eikä enää kirjottele,koska tajus mitä puppua te syötätte,katkeria,vanhoja ihmisiä suoltaa paskaa,onneks tajus pois pysyä
Ei, vaan viittaamasi henkilö on täysin yhtä kykenemätön vastaamaan esitettyihin kysymyksiin kuin sinäkin, mutta ehkä tajusi, että ei kannata tehdä itseään enempää naurunalaiseksi. - RaM
Jumalanhullu kirjoitti:
>>Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana. (Matteus 16:28)
Käsityksesi mukaan Jeesus on aloittanut valtakuntansa kuninkaana jo 2.000 vuotta sitten.
Miksi sinä edelleen odotat hänen tulemistaan?
Mitä merkitystä tuolla valtakunnalla pitäisi olla (mitään ei ole kuitenkaan näkynyt vielä tähän päivään)?
Millaisena arvelet Vanhan testamentin juutalaisten pitäneen tuota Jumalan valtakuntaa? - RaM
Jumalanhullu kirjoitti:
Jeesuksen paluuta maan päälle, se voi tapahtua milloin vain. Valvotaan siihen asti vaellustamme, ettemme joutuisi hatelikkoon. Loppujen lopuksi meidän on turhaa(kin) askarrella toisarvoisissa väittelyissä, Jeesus itse sanoikin, ettei meidän tarvitse tietää (tarkkoja)aikoja ja hetkiä esim. valtakunnan perustamisesta, Hänen tulemuksestaan. Pääasia on saarnata evankeliumia, kun Pyhän Hengen voima tulee meihin. Ap.1:8.
Opetuslapset luulivat Jeesuksen tarkoitavan maallista valtakuntaa, kun Jeesus puhui valtakunnan tulosta. Valtakunnan tulo on siis Jumalan hengellinen taivasten valtakunta meissä ihmisissä, ei maallinen.>>Opetuslapset luulivat Jeesuksen tarkoitavan maallista valtakuntaa, kun Jeesus puhui valtakunnan tulosta. Valtakunnan tulo on siis Jumalan hengellinen taivasten valtakunta meissä ihmisissä, ei maallinen.
- Markku_Meilo
RaM kirjoitti:
>>Opetuslapset luulivat Jeesuksen tarkoitavan maallista valtakuntaa, kun Jeesus puhui valtakunnan tulosta. Valtakunnan tulo on siis Jumalan hengellinen taivasten valtakunta meissä ihmisissä, ei maallinen.
Kysymysten myötä tulee yleensä jossain vaiheessa raja vastaan, koska kysyjällä ei ole tarvittavaa henkeä tms. Jos taas tarvittavaa henkeä on, niin turhan kriittisiä kysymyksiä ei kysellä.
- liiitoksisssaaa
Vt-seura pelkää ja tärisee
-Liika kasvun vuoksi. Kuinka monta prossaa järjestön jäsen määrä on kasvanut 1980 lähtien?
Ei ihme jos liitokset natisevat.- ¤¤¤¤¤4444
Olisiko 70. ihan vain hatusta taikka lonkalta.
- 676
ei "helmiä sioille"
- Jefta
Kuvittelua! VT-seura ei pelkää ja tärise muutaman Luopion takia, jotka niin olettavat! VT-seura on voimissaan koska Jehova on meidän takana! Luopioitten takan on Jehovan päävastustaja.
- Konventtien tullessa turvau...
ulkopuolisiin vartiomiehiin aivan suotta.
Kuka nyt alkaisi rettelöimään konventissa?
Jos sellaisia rettelömiehiä tulisi huutelemaan kokouksiin niin aina voitte kutsua poliisin paikalle.
Muuten Jehova on teidät hylännyt.
Sen osoittaa joukkoonne pesiytyneet pedofiilit, jotka pilaavat koko liikkeen maineen. - hirvas
Konventtien tullessa turvau... kirjoitti:
ulkopuolisiin vartiomiehiin aivan suotta.
Kuka nyt alkaisi rettelöimään konventissa?
Jos sellaisia rettelömiehiä tulisi huutelemaan kokouksiin niin aina voitte kutsua poliisin paikalle.
Muuten Jehova on teidät hylännyt.
Sen osoittaa joukkoonne pesiytyneet pedofiilit, jotka pilaavat koko liikkeen maineen.JT:t ovat katsoneet väkivaltafilmeistä mallia, miten käsitellä maassa makavaa "pidätettyä"..
- kanssa...
On se niin ihanaa että olemme mielessäsi päivin öin! Taidatte kuivua kokoon ihan ihtenne kanssa. Toimintaa on viime vuosina ajettu huimasti alas.
- oo la laa
kanssa... kirjoitti:
On se niin ihanaa että olemme mielessäsi päivin öin! Taidatte kuivua kokoon ihan ihtenne kanssa. Toimintaa on viime vuosina ajettu huimasti alas.
Piirikonventissa julkaistaan kirja Pysykää Jumalan rakkaudessa. Kehotus pysymään on minusta melko suora vetoomus olla jättämättä skeidaa. Mitenkäs tuo onkin katsottu juuri nyt niin ajankohtaiseksi aiheeksi?! =)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506733Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6752915Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.971249- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721012
- 241911