Tunnetteko itsenne wanhaksi?

Minä tunnen

Tunnetteko itsenne wanhaksi, esim. työpaikoilla? Ympärillä liikkuu aina vaan enemmän ja enemmän itseään nuorempia. Jopa opettajat ja lääkärit saattavat olla 20 vuotta nuorempia!

Musta tuntuu että pysyn aina saman ikäisena, muut vaan nuortuu ympärillä.

25

1235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikuinen nuoruus

No en varmanakaan tunne itseä vanhemmaksi mitä olen(52)ja nuoria pyörii päivittäin ympärilläni,siitä vain itsekkin "nuortuu" ja tunnen itseni nuoremmaksi mitä olen.Ei,ei saa olla semmonen tunne että olisit vanhempi mitä olet.Tsot tsot...

• wilma60

"Alaikäisenä" kirjoittelen täällä mutta pakko välillä kirjoittaa, kun aihe kiinnostaa. Ikää parin vuoden päästä 50 ja joskus päiväkodin juhlissa tunnen itseni "hivenen muita vanhemmaksi". Saa nähdä mitä tunnen tänä iltana kun on päiväkodin kevätjuhla.

• wilma60

Juhlat juhlittu ja ilokseni huomasin, etten ollut ainoa "vanha" vanhempi. Minua vanhempi oli eräs reilusti yli 50v mies, joka on toisella kierroksella ja aika pienten lasten isä. Muutama minua nuorempi mummo oli katsomassa lastenlasten esitystä mutta se ei minua haitannut.

• aatami autuas

...kun piti 13-vuotiaalle selittää, minkälainen on ollut aikoinaan lankapuhelin.

• aatami autuas

...käydessäni kirjastossa. Aulassa tosi terhakan näköinen nainen antoi minulle esitteen ja puhui jotakin joka meni ohi korvieni tuijottaessani hänen iloisiin, ruskeisiin silmiinsä. Kun luin hänen antamansa esitteen, mielialani romahti: "Internetin käyttökoulutusta ikäihimisille". Menin kotiin ja ajoin pitkän partani pois.

• Pirre*

ei näistä luvuista voi muuta päätellä.

Ikä on sellainen mielialakysymyskin, joskus tuntuu että on sata vuotias, - ja joskus ..nooo..ainakin no jotain vähemmän.

• Kesäkeiju

"Ei näistä luvuista voi muuta päätellä"??Ethän hyvä ihminen pidä näissä luvuissa itseä vanhana??äääk ja käääk...ei niin saa ajatella,höpsistä...minä olen nuori vasta*nauraa* vaikka mittari näyttää 52:(..haha..tulipa mieleen yksi laulu,vanhasta miehestä mutta en muista kuinka se menee.

• Pirre*
        Kesäkeiju kirjoitti:

"Ei näistä luvuista voi muuta päätellä"??Ethän hyvä ihminen pidä näissä luvuissa itseä vanhana??äääk ja käääk...ei niin saa ajatella,höpsistä...minä olen nuori vasta*nauraa* vaikka mittari näyttää 52:(..haha..tulipa mieleen yksi laulu,vanhasta miehestä mutta en muista kuinka se menee.

vielä nuori, mie olen jo mummo siun rinnalla :)

*perhana :(*

• Kesäkeiju
        Pirre* kirjoitti:

vielä nuori, mie olen jo mummo siun rinnalla :)

*perhana :(*

Mummohan minäkin,enkä usko että liki 80 sinäkään ole,ja ei 60:nenkään mikään vanha vielä ole,huivit ja esiliina poieeeees.Jos nuttura niin sekin pois pois pois....meikkiä ripsiin ja huulet punaiseks...

• Tunnen itseni vanhaksi kun näin uudelleen koulutettuna ole työnhakijana ja tiedän iän tökkivän..Miten ihmeessä työnantajilla on varaa olla niin ennakkoluuloisia tämän iän suhteen...minä olen taitava ammatissani mutta vailla työpaikkaa...liian nuori eläkeläiseksi ja liian virkeä eläkkeelle joutamaan. Mutta positiivisena ihmisenä tunnen sisuksissani että vielä se minunkin paikkani löytyy..miksi ei löytyisi. Mutta siihen ikäkysymykseen palatakseni, en ajattele olevani vanha enkä nuori vaan olen aikuinen nainen

• Kesäkeiju

Ei nuoria eikä vanhoja,vaan aikuinen nainen minäkin olen,vanha voi olla sitten kun jalat ei kanna ja liki 80.Tosi vanha likiä 100 ja muisti veke.

• aatami autuas

...valitessani itselleni alaisia, en koskaan ottanut töihin 1.työtöntä 2.minua pätevämpää 3.minua huomattavasti vanhempaa. Silloin ajattelin yli 50-vuotiaiden olevan kaavoihinsa kangistuneita änkyröitä. Nyt kun ajattelen itseäni yli 50-vuotiaana, huomaan olleeni oikeassa.

• ennakkoluuloja

ole niin paljon tänä päivänä kuin esim. joku 10 vuotta sitten, silloin miellettiin jopa 40 liian "vanhaksi" työntekijäksi. Onneksi asenteet ovat hieman muuttuneet.
        Ihmettelen vaan tuota työvoimapula käsitettä kun suomessa monta sataatuhatta työtöntä?

• aatami autuas kirjoitti:

...valitessani itselleni alaisia, en koskaan ottanut töihin 1.työtöntä 2.minua pätevämpää 3.minua huomattavasti vanhempaa. Silloin ajattelin yli 50-vuotiaiden olevan kaavoihinsa kangistuneita änkyröitä. Nyt kun ajattelen itseäni yli 50-vuotiaana, huomaan olleeni oikeassa.

jo lähes 20 vuotta sitten oli työtön, lähes 50-vuotias särmikäs sinkkunainen, jolla oli hyvä ammattitaito. Hänestä oli aina kiva tulla aamulla töihin, hän hoiti tehtävänsä erinomaisesti ja sopeutui hyvin osin paljonkin itseään nuorempaan tiimiin.

Aina valitsemaan päästessäni olen palkannut parhaan hakijan; ikä ei ole näytellyt mitään roolia siinä asiassa.

Nyt moni muukin jo tiedostaa, että terve varttunut työikäinen on usein paljon sitoutuneempi työhönsä kuin nuoremmat kollegansa. Iloitsen siitä, koska jouduin vähän aikaa sitten itsekin etsimään uuden työpaikan entisen kadottua taas kerran alta.

• aatami autuas
        optimisti-orvokki kirjoitti:

jo lähes 20 vuotta sitten oli työtön, lähes 50-vuotias särmikäs sinkkunainen, jolla oli hyvä ammattitaito. Hänestä oli aina kiva tulla aamulla töihin, hän hoiti tehtävänsä erinomaisesti ja sopeutui hyvin osin paljonkin itseään nuorempaan tiimiin.

Aina valitsemaan päästessäni olen palkannut parhaan hakijan; ikä ei ole näytellyt mitään roolia siinä asiassa.

Nyt moni muukin jo tiedostaa, että terve varttunut työikäinen on usein paljon sitoutuneempi työhönsä kuin nuoremmat kollegansa. Iloitsen siitä, koska jouduin vähän aikaa sitten itsekin etsimään uuden työpaikan entisen kadottua taas kerran alta.

90-luvulla, että minulle annettiin johdettavaksi Pietarissa oleva suomalainen pienyritys. Myyntimiehet olivat kyllä nuoria ja lipeviä, mutta heiltä puuttuivat kontaktit. Palkkasin 70-vuotiaan "myyntimiehen", jonka tunsin jo 80-luvulta (puolueen jäsen!). Hän hankki enemmän kauppoja kuin nuoret yhteensä. Nuoret halusivat savustaa hänet ulos ja valittivat esimiehelleni, joka määräsi minut sanomaan papparaisen irti "firman imagon nimissä". No, sanouduin itsekin samalla irti ja perustin papan kanssa oman firman. Paremmin pärjättiin, kuin "nuorisoliiga".

• viime aikoina

on tullut välillä sellainen olo.
      Voi johtua työympäistöstä, jossa paljon nuorempaa porukkaa ympärillä.
      Toisaalta koen, että on ollut eräänlainen rikkaus kun on monen ikäisiä ihmisiä työyhteisössä.
      Tulee erilaisia näkemyksiä asioihin.
      Täytyy ajatella että muutkin samanikäiset ovat yhtä vanhoja ( nuoria ) kuin itse, silloin ei tule paniikkia. Olen kiinnittänyt tähän seikkaan paljon huomiota viime aikoina kun nuoruudenystävät täyttäneet pyöreitä.

• Otto-Vaan

Vanhaksi ja väsyneeksi tässä näköjään väkisin tulee.
      Kun ei enää oikein jaksa seitsämää tuntia autolla
      sompailla.Loppu aika on jo aikalailla kiduttavaa.

• rtmzc

Nokia Siemens Networks kertoo sen avoimesti työntekijöilleen potkujen merkeissä.

• Sinimarjanen

vanhuutta sitten??:)
      Totta puhuakseni, työpaikalla en voi ajatella,
      että olisin vanha. Suurin osa kuitenkin on lähes
      samanikäisiä meistä.
      Kaipa tässä vanha jo on, huomaa tuosta omasta
      jälkipolvesta, mutta periks ei anneta.:))

• mummo vain

Tuntuu kuin vain nuortuisin, niin on hyvä olo. Naapurin rouva katseli päästä varvaisiin minua, ajattelin, että katso vaan. Minulla oli muotifarkut jalassa ja keveä askel ja hän lyllersi tuplana menemään.
      Yksi aamu menin pyörällä ja kuulin kuinka pieni poika selitti, että tuo on se "niitten" mummu, johon äiti sanoi, että mummut huristele noin pyörällä. Oikeassa poika oli, hän tunsi minut.
      Luulisin, että olin vanha 30-vuotiaana, näin jälkeen päin kuvia katsoessa, tyyli on ollut tosi mummomainen. Elämän asennekin oli aika ahdasmielinen ja jyrkkä, nyt on paljon rennopi ote elämään.

• pitää olla

mummu, eikä yrittää haikailla kadotetun nuoruutensa perään. Jos liikaa yrittää voi alkaa näyttää mauttomalta. Naamasta kun tahtoo ikä loistaa.

• misislisbet
        pitää olla kirjoitti:

mummu, eikä yrittää haikailla kadotetun nuoruutensa perään. Jos liikaa yrittää voi alkaa näyttää mauttomalta. Naamasta kun tahtoo ikä loistaa.

Kyllä mummu on mummu, mut ei hällä tarvi olla kukallinen krimleemekko, tai tiukka lampaankiharainen permis, tai marttakengät, ja ylilihavuus, vaan ennenkaikkea myös oma elämä!

Naamanhan saa helposti korjattua, naapurimaassa
        ei maksa paljon.

Emme enää ole/ehdi olemaan samanlaisia mummuja kuin äitimme ovat olleet, hoitajia saa kotiin opiskelijoista jos viikonlopun riennot kutsuu, kun väsyy työssään enempi henkisesti, sitä haluaa olla viikonlopun hissukseen, että jaksaa taas.

Itsekästäkö, ei vaan jaksamista työssään.

• kyllä vanhaksi

mutta samalla itsetuntoa hivelee suuresti "hiljainen tieto", mikä nuoremmilta puuttuu. On mukava sanoa nuoremmille "Oma vika mitä olet niin nuori"

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      157
      6317
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      263
      1697
    3. Kerro mistä alkaen

Se ihastuminen alkoi? Mikä vuosi?
      Ikävä
      67
      1254
    4. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      64
      1127
    5. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      66
      1115
    6. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      51
      1060
    7. Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja

Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa
      Ikävä
      89
      1052
    8. Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!

Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1048
    9. Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?

Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti
      Tv-sarjat
      48
      1027
    10. Olet upea nainen

Upea nainen oot.
      Ikävä
      35
      974
    Aihe