Bensa on sittenkin henkilöautoille paras ja edullisin.
Ainoastaan raskaassa liikenteessä diesel on ainoa ja paras vaihtoehto.
Yksityisautoilussa tullaan dieselin verotusta kiristämään ankarasti.
Diesel ei kannata enään
14
2453
Vastaukset
- ajaville
Juu vähän ajaville sopii bensa, enemmän ajaville kannattaa yhä diiseli.
Käyttövoimavero poistunee muinnaisjäänteenä, kun verotus tasataan. - selväntekijä
Bensa-autoille on tulossa dieselveron suuruinen häkä- ja höyryvero, joka määräytyy katsastuksessa mitattujen pitoisuuksien mukaan. Vesihöyry on uusiempien tutkimusten mukaan voimakas ilmastokaasu, joka aiheuttaa mm. rankkasateita.
- bensan
hinta nousee 4e litra ennen vuoden loppua diesel 2e
- Kippor
bensan kirjoitti:
hinta nousee 4e litra ennen vuoden loppua diesel 2e
Jees, eli silloin bensa maksaa n. 5,5 €/l ja diesel n. 2,5 €/l. Tämä ero tehdään verotuksella. Aikuistenoikeestipitkässäjuoksussaloppupeleissä.
Kulutettu polttoaineen määrä per 100km on dieseleissä edelleen pienmpi kuin vastaava kulutus bensassa ja tietysti ajomukavuutta, vääntö jne. unohtamatta. Mutta tärkeintä muistaa kuitenkin, että ajettu kilometri on edelleen halvinta dieselillä.
Verot revitään aina siitä mistä saadaan ja nyt dieselien käyttäjien määrän kasvettua luonnollisesti dieselistä.- ohhohhooo
"...tietysti ajomukavuutta, vääntö jne. unohtamatta..."
Miten se ajomukavuus nyt polttoaineesta riippuu???
FIAT Bravo 1.4 TJET 110kW 206NM
VW Golf 1.4 TSI 90kW 200NM
Toyota Auris 1.4 D4D 66kW 190NM
Skoda Octavia 1.8TSI 118kW 250NM
Skoda Octavia 1.9TDI 77kW 250NM
Dieselissä oleellisesti vähemmän tehoa, vääntö pienempi tai sama. - ..tätäkin keskustelua...
ohhohhooo kirjoitti:
"...tietysti ajomukavuutta, vääntö jne. unohtamatta..."
Miten se ajomukavuus nyt polttoaineesta riippuu???
FIAT Bravo 1.4 TJET 110kW 206NM
VW Golf 1.4 TSI 90kW 200NM
Toyota Auris 1.4 D4D 66kW 190NM
Skoda Octavia 1.8TSI 118kW 250NM
Skoda Octavia 1.9TDI 77kW 250NM
Dieselissä oleellisesti vähemmän tehoa, vääntö pienempi tai sama....oikeaan suuntaan eli lykätään perään kulutuslukemat tyyliin EU-yhdistetty.
FIAT Bravo 1.4 TJET 110kW 206NM 7,1 l/100km
VW Golf 1.4 TSI 90kW 200NM 6,3 l/100km
Toyota Auris 1.4 D4D 66kW 190NM 5,0 l /100km
Skoda Octavia 1.8TSI 118kW 250NM 7,4 l/100km
Skoda Octavia 1.9TDI 77kW 250NM 4,9 l/100km
Siinä todistettiin yksi asia. Ja kun nyt kerran olit noin näppärästi hakenut esimerkeiksesi tehokkaan bensakoneen vastaan laiskin mahdollinen diesel niin mitäs mieltä olet näistä lukemista:
VW Golf 2.0 Turbo FSI GTI 147kW 280 NM 8,0 l/100km
VW Golf 1.9 PowerDiesel 125kW 350NM 5,9 l/100km
Skoda Octavia 1.8TSI 118kW 250NM 7,4 l/100km
Skoda Octavia 2.0TDI 103kW 320NM 5,5 l/100km
En tiedä miten sinä asian ymmärrät mutta kyllä minä näkisin niin että bensakone saa olla ihan helvetisti dieseliä tehokkaampi jotta siinä on edes likimain sama vääntö ja kun vieläpä se ainoa tapa tehdä vääntävä bensakone on lorottaa sinne julmetusti enemmän polttoainetta niin onko kysyttävää? - käytäntö kertoo
ohhohhooo kirjoitti:
"...tietysti ajomukavuutta, vääntö jne. unohtamatta..."
Miten se ajomukavuus nyt polttoaineesta riippuu???
FIAT Bravo 1.4 TJET 110kW 206NM
VW Golf 1.4 TSI 90kW 200NM
Toyota Auris 1.4 D4D 66kW 190NM
Skoda Octavia 1.8TSI 118kW 250NM
Skoda Octavia 1.9TDI 77kW 250NM
Dieselissä oleellisesti vähemmän tehoa, vääntö pienempi tai sama.Laskeppas mitä kilometri maksaa kummallakin niin eiköhän asia selvä.
- 95E
käytäntö kertoo kirjoitti:
Laskeppas mitä kilometri maksaa kummallakin niin eiköhän asia selvä.
Kilometri maksaa yhtä paljon tai bensalla jopa vähemmän.
- Tukiopettaja
95E kirjoitti:
Kilometri maksaa yhtä paljon tai bensalla jopa vähemmän.
Kun oli kyse tällä kertaa väännöstä niin dieselille väännössä pärjäävä bensakone on dieselverot ja kaikki huomioiden sen verran syöppö että ei semmoista kannata edes käynnistää.
Ja mikäli vanha kaava pitää paikkansa niin seuraavaksi aletaan vänkäämään hiukkaspäästöistä?
- entistä paremmin
Tavalliselle kuluttajalle polttoaineet ovat aina olleet vain menoja eikä ne ole kannattaneet ennenkään.
diesel bensa
kulutus 5.0 6.5
hinta 1.35 1.50
hinta/1tkm 67,5 97,5
dieselvero 500/v
säästöraja 16,7tkm/v
Mm. itse säästän dieselillä 30e*(n.40tkm-17tkm) = n.700e/v- laskelmiini
jotka osoittavat minun ajolla deieselin olevan edullisempi vaikka diesel-polttoaineen hinta olisi sama kuin bensiinin. Joten voi olla vielä seuraavakin diesel. Sen jälkeen ei sitten enää uskalla sanoa mitään, ajaako enää kukaan, ja jos ajaa niin onko jo esim. hybridi tai sähköauto kokonaistaloudellisempi vaihtoehto ...
- olokatappi
näkee varmaan,että ensi vuonna meteoriitti törmää maahan ja tuloo vetenpaisumus,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164