En tiedä kuuluuko tämä tälle palstalle vai tuohon viereiselle koulutuspuolelle, mutta tähän nyt lättäsen tämän viestin.
Eli, ehdottakaa jotain koirien mielestä erittäin makoisia ja vastustamattomia nameja, jotka sopisivat pienen nirson koiran koulutukseen. Koirani ei ole koskaan ollut ruuan perään, joten koulutuksen tehostamiseksi pitäisi keksiä jokin aivan ylivetonami. Nami voisi mielellään olla myös kätevä käyttää, eli juuri koulutukseen sopiva. Sen hommaaminen/valmistaminenkaan ei saisi olla ylitsepääsemättömän hankalaa.
Vaatimuksia vaatimuksia... toivottavasti joku uskaltaa ehdottaa jotakin :)
Kevättä kaikille ja kiitos näin etukäteen! :)
nirsolle koiralle koulutusherkkuja
29
4778
Vastaukset
- Mutta ei nakki :)
maksalaatikko on kaikkien koirien suurta ja vastustamatonta herkkua. Ja lisäksi sitä on helppo kuljettaa mukana. :)
Niin sen täytyy olla, että oma koirani on rikki, sillä maksalaatikko ei ole sille herkkua. Kyllä se sitä jotenkuten syö, mutta vähän mulkoilee siihen malliin, että eikö MITÄÄN muuta.. :D Mutta kiitos kuitenkin ehdotuksesta :)
nimiset koirannappulat on meillä uponnee ja nopeesti :)
Olisivatko ne niin hyviä, että koira niiden vuoksi kuuntelisi ja tottelisi? Eli siis koulutusnameina. Täytyy harkita, jos pienen pussin hankkisi testattavaksi niitä :)
- meillä koiran
Tiiuh kirjoitti:
Olisivatko ne niin hyviä, että koira niiden vuoksi kuuntelisi ja tottelisi? Eli siis koulutusnameina. Täytyy harkita, jos pienen pussin hankkisi testattavaksi niitä :)
suurta herkkua,, mutta kuivattuna. Minä nuo renkaat pilkon neljään osaan ja annan kuivua. Ovat helpot napsauttaa sormien välissä palasiksi.
Noitten eteen meidän labbis sukeltaa jopa metallia, jota ei ihan vähällä ota suuhunsa.
Kannattaa kokeilla. - ei pelkää metallia
meillä koiran kirjoitti:
suurta herkkua,, mutta kuivattuna. Minä nuo renkaat pilkon neljään osaan ja annan kuivua. Ovat helpot napsauttaa sormien välissä palasiksi.
Noitten eteen meidän labbis sukeltaa jopa metallia, jota ei ihan vähällä ota suuhunsa.
Kannattaa kokeilla.meiän autotallissa on porakone ja mun koira ottaa aina niitä porakoneen palasia suuhinsa vaikka ne voi olla teräviä.:O Ja se on vasta pentu, mutta ei mikään Labradorinnoutaja vaan palveluskoirarotua. :)
Oon toi kun sanoa maksalaatikkoa parhaaks, senkin voi varmasti kuivata ja laittaa pussiin. :) meillä koiran kirjoitti:
Kannattaa kokeilla.Täytyypä tosiaan testata noita, jospa omallekin koirulle maistuisi :)
- nirso koira
Tiiuh kirjoitti:
Täytyypä tosiaan testata noita, jospa omallekin koirulle maistuisi :)
mutta frolic it on maistunu aina..kaikenlaista tuli kokeiltua mutta ei kelvannut. monet suositteli kuivattua maksaa(useimpien koirien herkkua)oma koirani vaan tuhahti..Frolicit on maistuneet! Kannattaa ainakin kokeilla niitä ei vaan taida ihan pienissä pusseissa saada vaan taitaa pakkauskoko olla 1.5 kg
nirso koira kirjoitti:
mutta frolic it on maistunu aina..kaikenlaista tuli kokeiltua mutta ei kelvannut. monet suositteli kuivattua maksaa(useimpien koirien herkkua)oma koirani vaan tuhahti..Frolicit on maistuneet! Kannattaa ainakin kokeilla niitä ei vaan taida ihan pienissä pusseissa saada vaan taitaa pakkauskoko olla 1.5 kg
Eihän tuo 1,5 kg pussi onneksi niin älyttömän suuri ole. Eikä frolicit ymmärtääkseni kovin kalliita ole. Voin siis ottaa riskin ja kokeilla, josko maistuisivat nameina :) Ja jos eivät, niin täytynee itse syödä etteivät mene hukkaan ;D
Tiiuh kirjoitti:
Eihän tuo 1,5 kg pussi onneksi niin älyttömän suuri ole. Eikä frolicit ymmärtääkseni kovin kalliita ole. Voin siis ottaa riskin ja kokeilla, josko maistuisivat nameina :) Ja jos eivät, niin täytynee itse syödä etteivät mene hukkaan ;D
mikä uppoais, lihasuikaleet pannulla ilman rasvaa paistettuna. meillä ei voi maksaa käyttää ollenkaan ku koiran maha ei kestä sitä pienissäkään määrin..
- tätä näin
leikkaa edam juusto ihan pieniksi kuutioiksi ja kuivata ne. Juusto on koirien herkkua ja kuivattuna käy kantaa mukana muovipussissa taskussa.
Meillä ja muuallakin käytetään, ja on terveellistäkin jos ei ruokana anneta.Juuston olen itsekin kuullut olevan koirien herkkua, mutta pitäisi se kai kertoa omallekin koiralle... ;) Eli, ei toimi meillä. Huokaus. :D
- maistuu monille ja halpaa j...
Tiiuh kirjoitti:
Juuston olen itsekin kuullut olevan koirien herkkua, mutta pitäisi se kai kertoa omallekin koiralle... ;) Eli, ei toimi meillä. Huokaus. :D
http://terrieri.net/index.php?main_page=product_info&products_id=662
niin ja älä ruoki koiraa ennen koulutusta ollenkaan.eli koulutuksen jälkeen vasta ruoka.ei mahatäynnä maistu mikään. maistuu monille ja halpaa j... kirjoitti:
http://terrieri.net/index.php?main_page=product_info&products_id=662
niin ja älä ruoki koiraa ennen koulutusta ollenkaan.eli koulutuksen jälkeen vasta ruoka.ei mahatäynnä maistu mikään.Eläinkaupasta olen noita nameja ostanut. Silloin tällöin ne koirallle maistuvat, mutta useimmin eivät vaikka sillä nälkä olisikin. Täytynee kokeilla kuivattaa jotain erilaisia makkaroita ja lihapaloja ym., jos niillä onnistuisi.. Niin muuten, tiedätkö onniistuko esim suikalelihan kuivattaminen raakana? Tai muun lihan?
- n.sorsa
jotkut koirat tykkäävät leikkikaluista koulutuksessa mielummin kuin makuupaloista, mieti onko sinun koirulilla joku kiva lelu mistä tykkää ja kouluta sen kanssa.
Ja on myös koiria mille riittää kun hän saa rakkaimaltaan omistajalta kehuja, osaamisesta.
kun koulutat koiraa makuupalan kanssa älä anna ruokaa koiralle ennen koulutuksia vaan kouluta se tyhjällä vatsalla, rupee ronkelille koirallekkin maistumaan makuupalat joskus ja koulutuksen jälkeen ruoki kunnolla.
Kokeile noita kahta ylinmäistä ensin ja silloinkin tyhjällä vatsalla jos saisit koirasi niillä toimimaan ja sitten vasta kokeile makuupalalla koulutusta, vaikkapa lihapullalla, ruisleivällä. Meidän pikkanen ei tykkää kanssa aina makuupaloja syödä koulutaessa vaan sille riittää ihan kamala kehuminen.- krissde
Jep,taisin keksiä,herkkupalan viipurin tytölle,ja se on porsaan sydän ei ole niin suttaavaa.olen antanut raakana,niinkuin kaikki lihat,ei todellakaan tee mitään temppuja aamuisin,haluaa vaan loikoilla ja ottaa iisisti,ennen ruokaa jo toimii jotenkin iltapäivällä.
ainakaan tähän mennessä ole syntynyt. Ei ole kovinkaan leikkisä koiruus. Mutta täytyy noita erilaisia namijuttuja kokeilla ja varsinkin juuri tyhjään mahaan. Ja kehuminen on toki aina osana koulutusta :)
Kiitti vastauksesta.
sinulle apua, mutta silloin kun tuon vanhemman koiran kanssa käytiin ryhmäkoulutuksessa, niin siellä suositeltiin yksinkertaisesti ihan tavallista makkaraa, koska se jo tuoksuu paljon paremmalle ja voimakkaammin kuin koirannamit. Minua kammotti se makkaroiden suolapitoisuus, niissä on täällä Norjanmaalla minusta vielä enemmän suolaa kuin Suomessa, mutta hain sitten Suomen puolelta kaupasta kaikkein vähäsuolaisinta lenkkiä ja paloittelin vain pieniksi paloiksi pussiin, onhan se vähän sotkuisen tuntuista mutta ainakin toimi...
Siis kerrotaan nyt sen verran että tämä neiti EI ole nirso, mutta huomiokyky sillä oli hiukkasen hakusessa kunnes makkara tuli mukaan kuvioihin, sen jälkeen saivat muut koirat vaikka kävellä hänen ylitseen eikä hänellä silmäkään rävähtänyt. :D Kyseessä on ruotsinhirvikoira jonka mielestä kaikenlainen tottelevaisuuskoulutus on täsmälleen yhtä mielenkiintoista kuin ydinfysiikka minun mielestä, joten kaikista kiitoksista ja kehuista joita me "loistavasta yhteistyöstä" koiran kanssa saimme, kuuluu kiitos todellisuudessa vain ja ainoastaan makkaratehtaalle.Juu, makkaraa olen itsekin hieman miettinyt ja tähän asti kyllä yleensä käyttänytkin. Se vaan juuri on ikävää, kun sitä on sitten kynnenaluset (vaikka varsinaisia kynsiä ei minulla olekaan) ja sormet täynnä... nami.. :) Mutta paremman puutteessa täytyy varmaan sillä makkaralla pelata... ja voisihan sitä koettaa jotenkin kuivattaa, mutta voi olla että siitä ei mitään tule :D
Ja ihan kiva kuulla, että on muitakin koiria, joita koulutus kiinnostaa hyyyyvin paljon.. ;) Pitänee kai minunkin alkaa makkaratehtaita kiittelemään. :)- 5 vuotta myöhässä
Tiiuh kirjoitti:
Juu, makkaraa olen itsekin hieman miettinyt ja tähän asti kyllä yleensä käyttänytkin. Se vaan juuri on ikävää, kun sitä on sitten kynnenaluset (vaikka varsinaisia kynsiä ei minulla olekaan) ja sormet täynnä... nami.. :) Mutta paremman puutteessa täytyy varmaan sillä makkaralla pelata... ja voisihan sitä koettaa jotenkin kuivattaa, mutta voi olla että siitä ei mitään tule :D
Ja ihan kiva kuulla, että on muitakin koiria, joita koulutus kiinnostaa hyyyyvin paljon.. ;) Pitänee kai minunkin alkaa makkaratehtaita kiittelemään. :)mutta meillä ihan sama juttu! Meillä ei uppoa makkarat, ei maksalaatikko, ei juusto, ei jauheliha, ei koiransuklaa... Ei edes suostu syömään, tuhahtaa vain ja kääntää päätä pois, loppujen lopuksi lähtee jopa karkuun! siis karkuun ruokaa!!! siis vaikka ei edes pyytäisi mitään temppua tekemään vaan syöttäisi kädestä vain makupalan niin ei kelpaa. Jos ottaa suuhunsa jotain niin sylkee pois! Yleensäkin tuon ruokkiminen on sellaista taidetta että huhhuh!
Ainoa nami mitä on suostunut syömään, (kun rapistelen pussia, osoittaa jopa mielenkiintoa ja saattaa vaivautua itse kävelemään luokseni pari askelta hakemaan sen namin lattialta) on Kiitos! Duot kanat joita saa mustista ja mirristä.
Kadehdin todella sellaisia joilla on ahne koira! Ei haittaisi vaikka varastelisi ruokaa pöydältä kunhan vain saisi ruuasta motivaation. Meidän koira ei siis ole vähääkään kiinnostunut varastelemaan ruokaa vaikka sen nenän edessä olisi höyryävä joulukinkku...
Piskinpojalla oli samoja ongelmia, mut sitten löytyi jotain ihan vastustamatonta: lihapullat! Ihan nuo kaupan einekset, niissä tosin on suolaa ja väähän mausteitakin, mut kun niitä ei anna muuten kun koulutuksessa, niin ei niistä voi olla hirveesti vahinkoa. Tai voihan niitä tehdä itsekin, vähäsuolaisia ja mausteettomia. Meillä pilkotaan kentälle lähtiessä lihapulla 8 osaan, niin muutama pulla jo riittää koulutussessiolle. Ja Piskinpoika on menee vaikka solmuun kun tietää niitä saavansa.
- *tiiuh* (ei jaksanut kirjau...
Valitan, täytyy tyrmätä sinunkin ehdotuksesi. Kaupan lihapullat ei koiralle maistu ollenkaan ja kotitekoisetkin melko kehnonlaisesti.. Huokaus. Mutta kiitos viestistä :)
- kelpaisiko
*tiiuh* (ei jaksanut kirjau... kirjoitti:
Valitan, täytyy tyrmätä sinunkin ehdotuksesi. Kaupan lihapullat ei koiralle maistu ollenkaan ja kotitekoisetkin melko kehnonlaisesti.. Huokaus. Mutta kiitos viestistä :)
maksapasteija,suoraan tuubista puristettuna??
- *tiiuh* (ei jaksanut vielä...
kelpaisiko kirjoitti:
Tuo olikin aivan uusi ehdotus, tuota voisin kokeillakin. Maksamakkaraa olen joskus antanut ja ihan ok:sti on maistunut. Tuo tuubi voisi kyllä olla ihan käteväkin, ei sotkisi.. Kiitos! :)
- taas mä 5v myöhässä
kelpaisiko kirjoitti:
Mutta tästä muistui "hauska" juttu eläinlääkärissä kun ekat rokotukset saatiin, ja eläinlääkäri piti koiran nenän edessä maksapasteijatuubia ettei huomaisi rokotusta, niin ei syönyt. :D Ei kyllä rokotuksestakaan välittänyt mutta käänsi tuubista pään pois inhoava katse naamallaan ja lääkäri ei voinut lakata ihmettelemästä kun piti olla joka koiran herkkua.
- treenaatko
päivittäin ,mutta ellet niin pidä koira syömättä 1-2 päivää ennen treenejä niin kyllä namit maittaa paremmin.Ja muutenkin on hyvä pitää koiralle paasto päivä silloin tällöin.
- *tiiuh* (ei jaksanut vieläk...
joten voisi toimiakin. Täytyypä tästä lähtien ainakin se treenipäivä pitää koira murkinatta (treenin jälkeen kyllä toki ruokin). Ja jos ei toimi, niin sitten mahd. pidentää aikaa. Ehkä se tästä.. :)
Mie oon repiny kinkkusiivuista pienen pieniä palasia (itsellä pieni pentu) ja koira menee ihan sekasin ku haistaa/näkee ne... Tykkää niin hullusti niistä :) oot varmaan kyllä kokeillu?
Kyllähän koira noista kinkku siivuista tykkää, mutta meinaa kaatua omaan laiskuuteen niiden käyttö. On niin hankala esim. pussissa niitä kuljettaa, kun ne menee "kasaan". Mutta paremman puutteessa käyvät :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577260Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243446Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1601741Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3351723- 841385
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2571228- 811144