Karta pahaa ja tee hyvää,pyri sopuun,rakenna rauhaa!Ps.34:15.
lyhyesti elämänohjeitta.
17
529
Vastaukset
- umpi-hetero
elämänohjeita sinä täällä jaat. onhan se hyvä, että on ohjeita. ei nyt millään pahalla, mutta miten olisi kuitenkin sellainen ohje, että jos menisit vaikka töihin? tule vaikka sen jälkeen jakamaan uudestaan ohjeita veromaksaville ihmisille siitä, miten tulee elää ja olla.
- umpi-hetero
aksu521 kirjoitti:
olen Jumalan valtakunnan työntekijä.
ja elät yhteiskunnan varoilla. pitäisikö meidän kaikkien ryhtyä samoille linjoille kuin sinä? eli töistä pois ja nettiin kirjoittelemaan ylistyslauluja teidän satu-ukkelille? kukas silloin maksaisi veroa eli teidän työttömyys- yms. korvauksia?
umpi-hetero kirjoitti:
ja elät yhteiskunnan varoilla. pitäisikö meidän kaikkien ryhtyä samoille linjoille kuin sinä? eli töistä pois ja nettiin kirjoittelemaan ylistyslauluja teidän satu-ukkelille? kukas silloin maksaisi veroa eli teidän työttömyys- yms. korvauksia?
olen ollut yli 10 vuotta työelämässä,sitten tuli ongelmia joita nyt en ala sulle kertomaan.Saan työeläkettä.Ja en ole pummi,vaan pelastunut Ihminen,joskaan en ole täydelinen,kun on tämä liharuumis.Jeesus on mun Herra ja pelastani.Aamen.
- elämänohjeita
umpi-hetero kirjoitti:
Sinulla ei ole oikeutta nimitellä ketään pummiksi.
Yhteiskuntamme rakentuu ainakin toistaiseksi taloudelliseen yhteisvastuuseen kunkin jäsenen resurssien mukaan.
Yhteiskunnan arvo näkyy siinä, miten se pitää huolta heikoimmista jäsenistään. Heikoillakin on vahvuuksia, jotka saattavat puuttua ns. vahvoilta, joihin sinäkin ilmeisesti itsesi luet.
Henkinen yhteisvastuullisuus ei polje heikkojen oikeuksia.
Aksun elämästä et taida juurikaan tietää, joten jätä hänet rauhaan. Aksu antoi oikein hyvän lyhyen elämänohjeen, jota meidän kaikkien olisi hyvä toteuttaa. Hän osoitti henkistä ja hengellistä yhteisvastuullisuutta, josta kiitos.
Jatka sinä vain työntekoa ja maksa kiitollisena osuutesi yhteiskunnan menoista. Niin tehden osoitat ainakin siltä osin vastuullista inhimillisyyttä.
Kaikki yhteiskunnan varat eivät suinkaan mene sosiaali- ja terveysmenoihin. Me kaikki saamme nauttia koulutus-, kulttuuri-, ja lukemattomista muista palveluista. Luultavasti sinäkin käytät tiestöä ym. verovaroin ylläpidettyjä toimintoja. - ymmärtänyt
umpi-hetero kirjoitti:
että sinä olet opettaja? Jos olet, tuskin ne oppilaat sulle mitään rahallista palkkaa maksaa. Eli olet meidän veronmaksajien elätti! Sun kannattaisi katsoa peiliin ensin, ennekuin alat toisia mollaamaan. Nurkkaan häpeen siitä heti! No mene, mene! Mitä siinä netin ääressä enää kuhnaat?
- matkalainen
umpi-hetero kirjoitti:
Häpeä edes!
- umpi-hetero
ymmärtänyt kirjoitti:
että sinä olet opettaja? Jos olet, tuskin ne oppilaat sulle mitään rahallista palkkaa maksaa. Eli olet meidän veronmaksajien elätti! Sun kannattaisi katsoa peiliin ensin, ennekuin alat toisia mollaamaan. Nurkkaan häpeen siitä heti! No mene, mene! Mitä siinä netin ääressä enää kuhnaat?
minä teen kuule ihan töitä ja saan siitä palkkaa, josta maksan veroa. tuolla sinun logiikallasi esim. papit ovat elättejä. eiväthän seurakuntalaiset maksa hänelle suoraan hänen palveluksistaan vaan maksavat kirkollisveroa.
lisäksi kaikki kunnan ynnä valtion työntekijät ovat sinun mielestäsi siis myös yhteiskunnan elättejä. kukaan heistä ei saa maksua suoraan "asiakkailta" vaan kunnan ynnä valtion kautta verotuloista.
plus vielä: mainitseppas yksikin moderni yhteiskunta, joka on kaupallistanut koululaitoksen? eli siis että oppilaiden vanhemmat maksavat suoraan koululle lastensa koulunkäynnistä ja koulut eivät saa mitään avustusta tai vastaavaa yhteiskunnalta.
ps. opettajan työn lisäksi toimin erittäin hyvin menestyvänä yrittäjänä josta maksan veroa itse asiassa enemmän kuin tienaa opettajana bruttona. siksi minulla on myös pokeria vaatia ihmisiä tekemään töitä ja sanomaan pummeja pummeiksi. - umpi-hetero
elämänohjeita kirjoitti:
Sinulla ei ole oikeutta nimitellä ketään pummiksi.
Yhteiskuntamme rakentuu ainakin toistaiseksi taloudelliseen yhteisvastuuseen kunkin jäsenen resurssien mukaan.
Yhteiskunnan arvo näkyy siinä, miten se pitää huolta heikoimmista jäsenistään. Heikoillakin on vahvuuksia, jotka saattavat puuttua ns. vahvoilta, joihin sinäkin ilmeisesti itsesi luet.
Henkinen yhteisvastuullisuus ei polje heikkojen oikeuksia.
Aksun elämästä et taida juurikaan tietää, joten jätä hänet rauhaan. Aksu antoi oikein hyvän lyhyen elämänohjeen, jota meidän kaikkien olisi hyvä toteuttaa. Hän osoitti henkistä ja hengellistä yhteisvastuullisuutta, josta kiitos.
Jatka sinä vain työntekoa ja maksa kiitollisena osuutesi yhteiskunnan menoista. Niin tehden osoitat ainakin siltä osin vastuullista inhimillisyyttä.
Kaikki yhteiskunnan varat eivät suinkaan mene sosiaali- ja terveysmenoihin. Me kaikki saamme nauttia koulutus-, kulttuuri-, ja lukemattomista muista palveluista. Luultavasti sinäkin käytät tiestöä ym. verovaroin ylläpidettyjä toimintoja.niin tämä on huvittava palsta myös siksi, että täällä kaikenlaiset entiset narkkarit, vankilakundit, alkoholistit ja kuusi luokkaa kansakoulua käyneet opastavat kuinka ihmisten tulisi elää ja kuinka yhteiskuntaa tulisi johtaa. samalla suurin osa heistä elää sosiaalituen varassa.
pitäisikö kaikkien muiden ihmisten ryhtyä elämään niin kuin hekin elävät? kerro nyt mihin yhteiskunta silloin joutuisi jos kaikki heittäytyisivät elämään samalla kuin he? kuka silloin maksaisi veroja kun kaikki eläisivät vain yhteiskunnan tuen varassa?
tämän vuoksi minulla on oikeus vaatia näitä ihmisiä, jotka esittävät "elämänohjeita" ensiksi itse järjestämään edes oman elämänsä kuntoon, menemään töihin ja maksamaan veronsa. vasta sen jälkeen voi tulla paikan päälle paukuttamaan henkseleitä ja antamaan "ohjeitaan". - umpi-hetero
matkalainen kirjoitti:
Häpeä edes!
henkilölle joka ei ole töissä ja elää sinunkin maksamilla verorahoilla? vai maksatko sinä veroja?
umpi-hetero kirjoitti:
minä teen kuule ihan töitä ja saan siitä palkkaa, josta maksan veroa. tuolla sinun logiikallasi esim. papit ovat elättejä. eiväthän seurakuntalaiset maksa hänelle suoraan hänen palveluksistaan vaan maksavat kirkollisveroa.
lisäksi kaikki kunnan ynnä valtion työntekijät ovat sinun mielestäsi siis myös yhteiskunnan elättejä. kukaan heistä ei saa maksua suoraan "asiakkailta" vaan kunnan ynnä valtion kautta verotuloista.
plus vielä: mainitseppas yksikin moderni yhteiskunta, joka on kaupallistanut koululaitoksen? eli siis että oppilaiden vanhemmat maksavat suoraan koululle lastensa koulunkäynnistä ja koulut eivät saa mitään avustusta tai vastaavaa yhteiskunnalta.
ps. opettajan työn lisäksi toimin erittäin hyvin menestyvänä yrittäjänä josta maksan veroa itse asiassa enemmän kuin tienaa opettajana bruttona. siksi minulla on myös pokeria vaatia ihmisiä tekemään töitä ja sanomaan pummeja pummeiksi.no se on hyvä,mutta kun tässä maailmassa on muuttakin kuin raha.
- elämänohjeita
umpi-hetero kirjoitti:
niin tämä on huvittava palsta myös siksi, että täällä kaikenlaiset entiset narkkarit, vankilakundit, alkoholistit ja kuusi luokkaa kansakoulua käyneet opastavat kuinka ihmisten tulisi elää ja kuinka yhteiskuntaa tulisi johtaa. samalla suurin osa heistä elää sosiaalituen varassa.
pitäisikö kaikkien muiden ihmisten ryhtyä elämään niin kuin hekin elävät? kerro nyt mihin yhteiskunta silloin joutuisi jos kaikki heittäytyisivät elämään samalla kuin he? kuka silloin maksaisi veroja kun kaikki eläisivät vain yhteiskunnan tuen varassa?
tämän vuoksi minulla on oikeus vaatia näitä ihmisiä, jotka esittävät "elämänohjeita" ensiksi itse järjestämään edes oman elämänsä kuntoon, menemään töihin ja maksamaan veronsa. vasta sen jälkeen voi tulla paikan päälle paukuttamaan henkseleitä ja antamaan "ohjeitaan".Palsta voi olla monessa suhteessa huvittava, mutta tapasi kohdella muita kirjoittajia ei ole huvittavaa. Se on säälittävää.
Miksi entiset narkkarit, vankilakundit, alkoholistit tai mitkä muut tahansa 'entiset' eivät voisi antaa elämänohjeita. Heillähän on kokemusta huonosta elämästä enemmän kuin ilman noita polkuja kulkeneilla. Palstaa lukee todennäköisesti samantapaisten ongelmien kanssa kipuilevia ihmisiä, joiden on hyvä tietää, että elämä voi muuttua ja ihminen kasvaa Jumalan armon avulla.
Kenenkään ei tietenkään pidä ryhtyä elämään huonoa elämää. Juuri siitähän nuo entiset 'sitäjatätä' ihmiset pyrkivät varoittamaan ja opastamaan pois sen kaltaisesta elämästä.
Vähän koulutusta saaneilla ja sosiaalitukien varassa elävillä on sananvapaus siinä kuin muillakin. Heillä on yhtäläinen oikeus sanoa mielipiteensä yhteiskunnan johtamisesta ja kaikesta muustakin. Sosiaalitukien varaan tahallisesti heittäytyviä on murto-osa kaikista sosiaalituen saajista eikä heitäkään kannata kadehtia.
Yleensä ihmiset kantavat oman kortensa kekoon yhteiskunnan hyväksi. Et ole ainoa yhteiskunnan ylläpitäjä.
Aksu ei kirjoituksellaan loukannut ketään, vaan antoi hyvän Raamatun kohdan meille kaikille elämänohjeeksi. En tiedä hänestä mitään muuta kuin minkä hän itse sinulle 'sanoiksi virkki', mutta en pitänyt tavastasi nimitellä häntä. Kirjoituksia voi toki kommentoida ja esittää eriävän mielipiteen, mutta henkilökohtaiselle tasolle menevä nimittely ei ole korrektia. Opettajana sinun pitäisi jo pelkän koulutuksesi perusteella tietää tämä ja toimia sen mukaan.
Mitä vaatimuksiisi toisiin nähden tulee, huomaan, ettei sinulla ole kykyä ymmärtää heikkoutta. Kaikilla meillä on heikkoutemme. Sinun heikkoutesi taitaa paradoksaalisesti olla näennäinen vahvuus, joka ilmenee armottomuutena. Siksi voin vain toivoa muutosta asenteisiisi. Mietin, mahdatko itse paukutella henkseleitä paremmuutesi tunnossa. Itsepähän tiedät - ja Jumala. Hän rakastaa meitä heikkouksinemme ja haluaa elämämme muuttuvan yhä enemmän tahtonsa mukaiseksi.
Paavali kirjoittaa Timoteukselle omasta entisestä elämästään ja osakseen tulleesta laupeudesta:
1.Tim.1:
12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
Kohdatkoon sinuakin Jumalan armo meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta. - umpi-hetero
elämänohjeita kirjoitti:
Palsta voi olla monessa suhteessa huvittava, mutta tapasi kohdella muita kirjoittajia ei ole huvittavaa. Se on säälittävää.
Miksi entiset narkkarit, vankilakundit, alkoholistit tai mitkä muut tahansa 'entiset' eivät voisi antaa elämänohjeita. Heillähän on kokemusta huonosta elämästä enemmän kuin ilman noita polkuja kulkeneilla. Palstaa lukee todennäköisesti samantapaisten ongelmien kanssa kipuilevia ihmisiä, joiden on hyvä tietää, että elämä voi muuttua ja ihminen kasvaa Jumalan armon avulla.
Kenenkään ei tietenkään pidä ryhtyä elämään huonoa elämää. Juuri siitähän nuo entiset 'sitäjatätä' ihmiset pyrkivät varoittamaan ja opastamaan pois sen kaltaisesta elämästä.
Vähän koulutusta saaneilla ja sosiaalitukien varassa elävillä on sananvapaus siinä kuin muillakin. Heillä on yhtäläinen oikeus sanoa mielipiteensä yhteiskunnan johtamisesta ja kaikesta muustakin. Sosiaalitukien varaan tahallisesti heittäytyviä on murto-osa kaikista sosiaalituen saajista eikä heitäkään kannata kadehtia.
Yleensä ihmiset kantavat oman kortensa kekoon yhteiskunnan hyväksi. Et ole ainoa yhteiskunnan ylläpitäjä.
Aksu ei kirjoituksellaan loukannut ketään, vaan antoi hyvän Raamatun kohdan meille kaikille elämänohjeeksi. En tiedä hänestä mitään muuta kuin minkä hän itse sinulle 'sanoiksi virkki', mutta en pitänyt tavastasi nimitellä häntä. Kirjoituksia voi toki kommentoida ja esittää eriävän mielipiteen, mutta henkilökohtaiselle tasolle menevä nimittely ei ole korrektia. Opettajana sinun pitäisi jo pelkän koulutuksesi perusteella tietää tämä ja toimia sen mukaan.
Mitä vaatimuksiisi toisiin nähden tulee, huomaan, ettei sinulla ole kykyä ymmärtää heikkoutta. Kaikilla meillä on heikkoutemme. Sinun heikkoutesi taitaa paradoksaalisesti olla näennäinen vahvuus, joka ilmenee armottomuutena. Siksi voin vain toivoa muutosta asenteisiisi. Mietin, mahdatko itse paukutella henkseleitä paremmuutesi tunnossa. Itsepähän tiedät - ja Jumala. Hän rakastaa meitä heikkouksinemme ja haluaa elämämme muuttuvan yhä enemmän tahtonsa mukaiseksi.
Paavali kirjoittaa Timoteukselle omasta entisestä elämästään ja osakseen tulleesta laupeudesta:
1.Tim.1:
12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
Kohdatkoon sinuakin Jumalan armo meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta.miksi sinä et vastaa kysymykseen? siis pitäisikö meidän kaikkien ryhtyä elämään pummin elämää ja nostamaan sosiaalikorvauksia? kuka silloin maksaisi veroja, joilla nuo korvaukset kustannetaan? kai sinä nyt tämän verran yhteiskunnan kiertokulusta ymmärrät. vai oletko nukkunut kaikki yhteiskuntaopintunnin koulussa?
- elämänohjeita
umpi-hetero kirjoitti:
miksi sinä et vastaa kysymykseen? siis pitäisikö meidän kaikkien ryhtyä elämään pummin elämää ja nostamaan sosiaalikorvauksia? kuka silloin maksaisi veroja, joilla nuo korvaukset kustannetaan? kai sinä nyt tämän verran yhteiskunnan kiertokulusta ymmärrät. vai oletko nukkunut kaikki yhteiskuntaopintunnin koulussa?
Olen vastannut. Tahallinen pummiksi heittäytyminen on huonoa elämää. Kirjoitin, ettei kenenkään pidä ryhtyä elämään huonoa elämää. Heittäydytkö tahallisesti ymmärtämättömäksi.
Yhteiskunnan toiminnasta uskon tietäväni lähes yhtä paljon kuin sinäkin. Sanon 'lähes', koska kukaan ei asenteesi mukaan voi olla sinua parempi missään tiedossa ja taidossa, vaikka omaisi minkälaisen kompetenssin.
Nyt voisin vähän hehetellä, mutta ei kuulu tapoihini. Sinua ei siinäkään taidossa voi kukaan ylittää. Itse en arvosta toisten vähättelyä ja aiheetonta naureskelua. Pidän sitäkin ymmärtämättömyytenä. Ymmärtämättömyys ei ole synti, joten hehettele sinä vaan rauhassa. Sinulla on oikeus olla oma itsesi.
Huomaan, että haastat riitaa tahallasi. Se on yhtä paha kuin olla tahallisesti ymmärtämätön tai heittäytyä tahallisesti huonoon elämään.
Opettajana tunnet varmaan kansalliseepoksemme, vaikka et ihan äidinkielen opettaja olisikaan. Siitäkin opuksesta löytyy varteenotettavia elämänohjeita. Lainaan lopuksi sieltä tekstin:
"Vaan kuitenki, kaikitenki, lähe en miekan mittelöhön, sinun kanssasi..."
- Kalevala-
Älä pahoita mieltäsi ymmärtämättömien kirjoituksista. Emme ole kaikista hengellisistä asioista aivan samoilla linjoilla, mutta olet veljeni Kristuksessa ja siunaan Sinua. Voi hyvin!
Vähän laajemmin tähän vielä lainaamaasi ramatunpaikkaa psalmista:
"Kuka oletkin, joka elää tahdot ja rakastat elämän päiviä, nauttiaksesi onnea: varjele kielesi pahasta ja huulesi vilppiä puhumasta; vältä pahaa ja tee hyvää, etsi rauhaa ja pyri siihen. Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän huutoansa. Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan, hävittääksensä maasta heidän muistonsa. Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa. Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli" (psalmista 34).- Il-Mari
hyvä ohje! Meille uskovaisille heitetään usein kaikenlaista herjaa, mutta niistä ei kannata välittää! Meillä on palkka taivaassa!
Jumalan Suurta Siunausta ja johdatusta sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516976Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6883039Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831300Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841275
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891160
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.210999