Adventistien väärä profeetta väittää:
"Kaikkin Pyhimmässä minä näin arkin --- Arkissa oli kultainen manna-astia, Aaronin lehteen puhjennut sauva ja kivitaulut, jotka oli taitettu yhteen kuin kirja. Jeesus avasi ne ja minä näin silloin kymmenen käskyä kirjoitettuna niihin Jumalan sormella. Ensimmäisessä taulussa oli neljä ja toisessa kuusi. Neljä ensimmäisessä taulussa LOISTIVAT enemmän kuin toiset kuusi. Mutta NELJÄS (Sapattikäsky) LOISTI yli muiden; sillä SAPATTI OLI ASETETTU ERILLEEN pidettäväksi Jumalan pyhä nimen kunniaksi. PYHÄ SAPATTI NÄYTTI LOISTAVALTA – SEN YMPÄRÖI LOISTAVA SÄDEKEHÄ. Minä näin, ettei Sapattia oltu naulattu ristille."
Uskova_1:n mukaan hän oli demonien vallassa. Voi olla. Tai sitten hän oli vain muuten paaduttanut sydämensä Jumalan Sanan edessä. Se, että White tiesi väittää, ettei sapattia oltu naulittu ristille tarkoittaa, että hänen täytyi tietää, että Raamattu ilmottaa toisin.
Hänen on täytynyt lukea Kolossalaiskirjeen 2:14, jonka mukaan Jeesus on pyyhkinyt pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
Muuten hän ei olisi tietoisesti voinut väittää asian olevan toisin. Tämä edustaa mitä suurinta paatumusta ja uppiniskaisuutta, mahdollisesti myös demonismiakin.
Demonistinen vai muuten paatunut?
5
139
Vastaukset
Terve!
Sinuun en ole vielä törmännytkään. Hauska nimimerkki :)
Tuossa vähän kommentia Kolossalaiskirjeestä:
Kol.2:13-17: "Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen".
Kheirografon= kirjallinen sopimus tai velkakirja (suomennettuna kirjoituksen säädöksineen Raamatussa). Sana ”nomos” joka tarkoittaa lakia tai käskyjä ei esiinny kertaakaan koko luvussa, joten kymmentä käskyä ja viikkosapattia se ei voi tarkoittaa. ”syöminen, juominen, juhla, uusikuu ja sapatti” viittavat ennemmin seremonialakiin, jotka esikuvasi Kristusta, kuin kymmeneen käskyyn. Eikö Jeesus pyyhkinyt ristinkuolemallaan pois meidän syntivelkamme taivaan kirjoista? Kun tunnustamme ja hylkäämme syntimme, hän ”antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä”.
Viime kesänä kysyin netmissionin nettipastorilta, miten tämän Raamatunkohdan mukaan voidaan väittää, että laki on naulittu ristiin, kun alkuperäistekstissä ei koko kolossalaiskirjeen toisessa luvussa esiinny nomos sanaa (laki/käsky). En saanut heiltä vastausta, ehkäpä saan sinulta vastauksen?- Kysy Helmiseltä tai A-kotis...
Mikä naulittiin ristille?
- - täällä vastaus
http://www.adventtikirkko.fi/nettipastori/
No, voihan lukijakin mielipiteensä ilmaista, muttei
siitä ole mitään takeita, osuuko oikeaan ja
ennenkaikkea - - miellyttääkö juuri sua.
Kol 2. luvusta jo pieni ripauskin osoittaa, että
Jeesus golgatalla nujersi meidän vastustajamme.
Otti tieltämme sen pois. Meillä on siis vapaa
pääsy joka aika kaikkeinpyhimpään saamaan rauhaa
Jumalan kanssa ja rukousvastauksia!
Muuta en voi sanoa, kuin että halleluja!
"Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään
puutu!".
" ... pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin." Kysy Helmiseltä tai A-kotis... kirjoitti:
Mikä naulittiin ristille?
- - täällä vastaus
http://www.adventtikirkko.fi/nettipastori/
No, voihan lukijakin mielipiteensä ilmaista, muttei
siitä ole mitään takeita, osuuko oikeaan ja
ennenkaikkea - - miellyttääkö juuri sua.
Kol 2. luvusta jo pieni ripauskin osoittaa, että
Jeesus golgatalla nujersi meidän vastustajamme.
Otti tieltämme sen pois. Meillä on siis vapaa
pääsy joka aika kaikkeinpyhimpään saamaan rauhaa
Jumalan kanssa ja rukousvastauksia!
Muuta en voi sanoa, kuin että halleluja!
"Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään
puutu!".
" ... pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin."Kuules nyt. Tiedän jo adventistien vastauksen kysymykseen, mutta helluntaiseurakuntien papeilta en saanut aikanaan vastausta tuohon, kun erehdyin mainitsemaan, että sanaa nomos, laki/käsky ei ole koko Kol.2 luvussa. Mutta onhan asiasta vaikeneminenkin tietynlainen vastaus...
- nettipeeloilijalle
että Kol 2:14 ei kumoa sapattia, eikä ylipäänsä yhtä ainoaa 10 käskystä. Kol. 2:14 ilmaisee, että SYNTIVELKA on kumottu. Sapatti on ja pysyy.
- Ja velvollisuus
Room. 13:8
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset.
[13:8,9: 2. Moos. 20:13-17; 3. Moos. 19:18 | Mark. 12:31 ]
Jess!! Hallelujah!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564790Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336- 881332
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271111Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681055Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253950- 71942