Eläkeläisten asiat on hoidettu hyvin, sanoi Ministeri Hyssälä tänään, kun oppositio vaati eläkeläisille indeksikorjausta.
Vertasin viime joulukuun eläkettä ja tämän kuun eläkkeeseen.
Näyttää siltä, että köyhtymässä ollaan ainakin meillä.
Se siitä hyvästä hoidosta. Kiitos.
Eläkeläisten asiat on hoidettu
18
907
Vastaukset
Taisi muistaa vielä vaalinedusvalheensakin, 500€/kk korotus. Tästä joku toimittaja kysyi Matti Vanhaseltakin. Jokainen ehdokas voi luvata mitä haluaa, oli Vanhasen vastaus.
Toivottavasti tuokin muistetaan vastaisuudessakin.
Missähän se minun "eläkehyväni" on kun veroni väheni n. yhden prosenttiyksikön?
Kansaneläkkeeseen tullutta korotusta en tiedä kun se on minulta poistettu.
Demaritkin kosivat meitä syksyn kunnallisvaaleja ajatellen. Vaativat indeksikorotuksen toteuttamista. Ei oppositio vaatimustaan saa toteutettua. Vuodenvaihteessa meidän sitten kelpaa - lopultakin.- YxEläkeläisnainen
En ikinä ole saanut kansaneläkettä, ja työeläkkeeni on juuri rajan alapuolella, silti tulen toimeen, onhan jokainen varmaan jotain laittanut sukanvarteen.
En kuitenkaan ole ilman autoa, ja kotikin on ok, kaikki tarpeellinen löytyy. YxEläkeläisnainen kirjoitti:
En ikinä ole saanut kansaneläkettä, ja työeläkkeeni on juuri rajan alapuolella, silti tulen toimeen, onhan jokainen varmaan jotain laittanut sukanvarteen.
En kuitenkaan ole ilman autoa, ja kotikin on ok, kaikki tarpeellinen löytyy.Et tainnut huomata, että Jopel avasi keskustelun aiheesta, miten hyvin eläkeläisten asiat on hoidettu.
Kukaan ei kysynyt, miten hyvin asiasi ovat?
Saat tietysti kirjoittaa mitä mielit, mutta aiheessa pitäisi pysyä.
Miksi et aloita keskustelua aiheesta: Minun ja muiden kehut- petosta
Ne pitäisi rikoslaissa määritellä rangaistaviksi, jos ei edes hallitusneuvotteluissa pysytä vaatimuksessa.
- se äks eläkeläinen
Ruuneperi kirjoitti:
Et tainnut huomata, että Jopel avasi keskustelun aiheesta, miten hyvin eläkeläisten asiat on hoidettu.
Kukaan ei kysynyt, miten hyvin asiasi ovat?
Saat tietysti kirjoittaa mitä mielit, mutta aiheessa pitäisi pysyä.
Miksi et aloita keskustelua aiheesta: Minun ja muiden kehutMiten hyvin asiat onkaan ja samalla mollissa maristaan.
- Uskonsa menettänyt
petosta kirjoitti:
Ne pitäisi rikoslaissa määritellä rangaistaviksi, jos ei edes hallitusneuvotteluissa pysytä vaatimuksessa.
Sen ajan mitä minä olen muutaman vuosikymmenen seurannut vaalien alla lupauksia, ovat pelkkää satua, niitä me iltakaudet seuraamme yritämme 'valita' parhaat ja pieleen menee.
On kyse eläkkeistä tai mistä hyvänsä, olen jo lopettanut äänestämisen enkä enää näe sitä mitenkään velvollisuudeksi, narreja silti riittää Arkadian mäellä. - ei edes luvannut
Uskonsa menettänyt kirjoitti:
Sen ajan mitä minä olen muutaman vuosikymmenen seurannut vaalien alla lupauksia, ovat pelkkää satua, niitä me iltakaudet seuraamme yritämme 'valita' parhaat ja pieleen menee.
On kyse eläkkeistä tai mistä hyvänsä, olen jo lopettanut äänestämisen enkä enää näe sitä mitenkään velvollisuudeksi, narreja silti riittää Arkadian mäellä.vallassa pitkään Paavolipposen johdossa ollessaa
- Maalaismies*
Taivas on pudonnut poliittisen johtomme niskaan. Nyt on toteen näytetty se minkä tiesimmekin, he ovat valehtelijoita. Kun uskottavuus on mennyt tällaisissa mitoissa kuin nyt on tapahtunut, sen palauttaminen ei hetkessä, jos koskaan, tapahdu.
Katsoopa oikealle tai vasemmalle, sama pelin politiikka.- Leelia..
Kaikki ovat samanlaisia,
oma etu on ainoa tärkeä.
Eläkeläisten rahavirrat on hoidettu virtaamaan heidän pussiinsa.
Voimme vain voimattomina katsella sivusta.
Eivätkä he itse käsitäkään, että meillä on tiukkaa, kkun kaikki ruoka on kallistunut.
Ja kallistuu joka päivä lisää, sitä ihmettelen.
Mikä meidät perii? - Leelia..
Leelia.. kirjoitti:
Kaikki ovat samanlaisia,
oma etu on ainoa tärkeä.
Eläkeläisten rahavirrat on hoidettu virtaamaan heidän pussiinsa.
Voimme vain voimattomina katsella sivusta.
Eivätkä he itse käsitäkään, että meillä on tiukkaa, kkun kaikki ruoka on kallistunut.
Ja kallistuu joka päivä lisää, sitä ihmettelen.
Mikä meidät perii?virtaamisella muiden pussiin
esim. kansaneläkkeiden (meidän säästämiemme!)
virtaamista koko ajan muiden pussiin. Kanerva jouti käpälälautaan, kun oli antanut katteettoman lupauksen Kataiselle. Oli luvannut, ettei joudu naisjuttujen kanssa liriin ministeriaikanaan.
Ja joutui kuitenkin.
Katteettomasta lupauksesta rokotettiin tunnetusti.
Nyt on sitten tullut esiin katteettomia lupauksia ja ihan oikeita valheita. Mitä tapahtuu? Meneekö ministerin posti? Tuleeko sanktioita?
Eipä ole toistaiseksi ollut puhettakaan.
Perustetaan toimikunta tarkistamaan lainsäädäntöä.
Eihän tässä ole sahattu silmään poliittista eliittiä, vaan vaalikarjaa. Tylsimyksiä, jotka aikansa määkivät, ja sitten taas äänestävät ne samat naamat eduskuntaan.- rahavirrat
Leelia.. kirjoitti:
virtaamisella muiden pussiin
esim. kansaneläkkeiden (meidän säästämiemme!)
virtaamista koko ajan muiden pussiin.pois meistä päin
- kai75**
huonomminkin olisi voitu hoitaa?
Aikaisemmista lupauksista?. muistuu mieleeni joskus 70-80 luvulta lupaus jossa "nuori" Mikkelin mies sanoi eläkkeet tulevat kaksinkertaistumaan, vaan ei maininnut aikaa missä.
No kylläkin kansaneläkeosuus nousi 178>206 joten lisäähän se on, vaan samalla nousi vero %:ti.- Rosalia*
SP:n korkeimmalla jakkaralla istuu Mikkelin mies, takana laman ohjaileminen, nykyisessä virassa täysi untuvikko.
Kun on tarpeeksi savolainen sanaseppo, niin hänen teotkin ovat kansalaisten vastuulla - Leveä limppu
Rosalia* kirjoitti:
SP:n korkeimmalla jakkaralla istuu Mikkelin mies, takana laman ohjaileminen, nykyisessä virassa täysi untuvikko.
Kun on tarpeeksi savolainen sanaseppo, niin hänen teotkin ovat kansalaisten vastuullaLipsuu se valittajiltakin joskus, onhan siellä kansan joukosta kaikki valittu.
- olet varmaanki
Leveä limppu kirjoitti:
Lipsuu se valittajiltakin joskus, onhan siellä kansan joukosta kaikki valittu.
Kansanvalittuja/valitsemia ???
Ka itseäähän kansa haukkuu, hau hau hau?
vaan omiaan ei pure.
Galluppien mukaa yli 50 vuotiaat ovat kaikkein tuohtuneimpia politikkojen epärehellisyyteen, nuorempien hyväksyessä asian helpommin.
Onko tämä ajankava?
Missä on suomalaisen rehellisyyden ihannointi?
Olemmeko me siinäkin jokin jäänne, joka nykynuoria naurattaa?- kai75
Tosin, ikä alkaa samentaa näköä!
Oliko se, vale > emävale > galluppi ?
Kuva varmaanki ajasta jossa elämme ?
Rehellisyys taitanut mennä maanpoveen?
Siis olemme muumioita jotka elämme ja ajattelemme, omasta mielestämme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124