Vanha hopeakoru

Tete

Minulla on yksi vanha hopeinen perintörintakoru, jonka taustan haluaisin selvittää. Koru on todistettavasti ollut käytössä v. 1899.

Leimat ovat: W.P./S/3/N4/W. Kauttaviivojen välissä olevat leimat ovat neliöissä, paitsi viimeinen "W" on soikio.

Olisin todella kiitollinen avusta!

6

1946

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juke

Korusi on ulkomaalainen ja todennäköisesti hopeoitu, eli pinnassa on vain ohut hopeointi. Mikäli olisi hopeaa olisi leimassa hopeapitoisuus merkintä kuten 800, 830 tms. Ellet sitten ole tulkinnut joitakin kirjaimia/numeroita väärin. Kuva leimasta auttaisi arvioimaan leiman paremmin ja missä koru mahdollisesti on tehty.

• Tete

Olet oikeassa, olin tulkinnut leimat väärin. Nyt kun kuvasin sitä makrolla ja suurensin, niin leimat ovat: W.P./ 813 / N4/ W

Noloa, amatöörille sattuu :(

En muuten osaa laittaa kuvaa tähän mukaan...vaatiikohan rekisteröitymisen vai pitäisikö se viedä johonkin nettialbumiin ja laittaa vain linkki?

• Juke
        Tete kirjoitti:

Olet oikeassa, olin tulkinnut leimat väärin. Nyt kun kuvasin sitä makrolla ja suurensin, niin leimat ovat: W.P./ 813 / N4/ W

Noloa, amatöörille sattuu :(

En muuten osaa laittaa kuvaa tähän mukaan...vaatiikohan rekisteröitymisen vai pitäisikö se viedä johonkin nettialbumiin ja laittaa vain linkki?

Selvisi sitten, eli kyseessä on suomalainen hopea koru. Korun on tehty Wilhelm Porthan Viipurissa vuonna 1894. Porthan toimi hopeaseppänä vuosina 1872 - 1913.

Noita ilmaisia nettialbumeja on useita ja niihin voi helposti tallentaa kuvat ja laittaa linkki niihin. Tätä varten ei kuvaa nyt erikseen tarvita.

• Tete
        Juke kirjoitti:

Selvisi sitten, eli kyseessä on suomalainen hopea koru. Korun on tehty Wilhelm Porthan Viipurissa vuonna 1894. Porthan toimi hopeaseppänä vuosina 1872 - 1913.

Noita ilmaisia nettialbumeja on useita ja niihin voi helposti tallentaa kuvat ja laittaa linkki niihin. Tätä varten ei kuvaa nyt erikseen tarvita.

Etpä arvaakaan, miten monelle ihmiselle tästä tiedosta oli iloa! Kiitos!!!

Upeaa, että jaksat vastailla!

• korucrazy

tästä vanhoja nakoisia koruja:
      www.korukyla.fi

• Hopialusikat

Minulla on hallussani neljä vanhaa suurikokoista lusikkaa luultavasti 1880 luvun alusta. Lusikoissa on runsaasti leimoja joita en osaa tulkita. Voisiko joku auttaa? Leimoja on kaikkiaan viisi allekkain ylimpänä WP vinoneliössä sitten C kirjain sitten kuin kissankäpälä tai joki muu laikku, siiten kruunu ja sitten Kirjaimet Ro ja o:n alla pieni viivan pätkä. Ovatko hopeiset ja mistä maasta peräisin? Ruotsia epäilen itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1341
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33