Onko kaikilla kilpikonnilla salmanellaa , kun yksi minun ystäväni sanoi että vain sellaississa kilpikonnissa on salmanellaa jotka elää luonnossa ,mutta halusin vielä varmistaa asian.
Salmis
1
400
Vastaukset
Salmonella on kilpikonnan luonnollinen suolistobakteeri, eli jos kilpikonnalla on salmonellasta ihmiselle vaarallinen muoto, se ei itse ole sairas. Salmonellasta on siis olemassa monta erilaista muotoa, kaikilla konnilla ei ole niitä kaikkia, eikä niin ollen kaikilla konnilla ole ihmiselle vaarallista salmonellaakaan.
Konnanpoikanen hankkii suolistobakteerinsa aivan pienenä syömällä vanhemman konnan ulostetta, eli kaikilla konnilla on salmonellasta jokin muoto. Jos ei olisi konna ei pystyisi hyödyntämään ravinnostaan kaikkia ravintoaineita.
Salmonellaa ei kuitenkaan tarvitse pelätä mitenkään sairaalloisesti :) normaali käsihygieniasta huolehtiminen riittää. Peset siis kätesi käsiteltyäsi konnia ja yleensä ottaen aina ennen kuin syöt jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911214Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221068- 70810
- 48804
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53750- 60659
- 33652
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48652- 52617
- 50595