Outo evankeliumi

kissanpojan silmät

Millaista iankaikkista evankeliumia adventistit itse julistavat ja poikkeaako se kristittyjen julistuksesta?
Monet adventistit tuntuvat häpeilevän tätä amerikkalaista evankeliumia?

24

372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eivät adventistit julista evankeliumia Jeesuksesta, vaan kummallista, lakipitoista kristinuskon ja juutalaisuuden sekoitusta, sekauskontoa.

Pointti tuntuu olevan Mooseksen lain yhden käskyn, eli sapattikäskyn erityinen noudattaminen, käskyn, jonka Jumala ns. kymmenestä käskystä vielä erikseen ja erityisesti on omistanut Israelille.

• sapatti kuuluu

ihmissuvulle, siis kaikille. Näin sanoi Jeesus. Jos sapatti kuuluu vain juutalaisille, niin sitten sinä ja minä emme ole ihmisiä.

• näkisikin

Todellisuudessahan on kuitenkin niin, ettei adventistit noudata sapattia Raamatun minkään ohjeen mukaisesti oikein.
        Ei adventismin tapojen mukaista sapattia ole löydettävissä Raamatusta.

• kohta,

jonka monet muut kumoavat ja siksi syyttävät adventistejä, kun he eivät Herransa sapattia kumoa.

Sapatin Herra sanoo, sen antaneensa ihmistä varten.
        Mikä on evankeliumi, jossa kielletään Jumaluus ja Hänen oikeuden mukainen lakinsa.

Tämä on nykyajan piirre, että kumotaan kaikki 10. käskyä ja laitetaan ne vaan juutalaisille. Ennemistö on kuitenkin 1:n käskyn kumoajia. Lepopäiväkäskyn, muista... Kuitenkin väsäävät itselleen oman lepopäivän, jota Suomen laki ylläpitää erilaisillä säädännöillään. Eli sunnuntai tulee korostetusti esille, jo suomen lain säädännöissä! Että tämmöistä korostusta on liikkeellä, jo kauan!

Sinun mielestä ei saa tuoda esille oikeaa sapatin Herran sapattia, joka löytyy raamatusta! Pitäisikö se mielestäsi lakaista maton alle, vai mitä ajattelet?

• nöyrä kulkijavaari
        kohta, kirjoitti:

jonka monet muut kumoavat ja siksi syyttävät adventistejä, kun he eivät Herransa sapattia kumoa.

Mikä on evankeliumi, jossa kielletään Jumaluus ja Hänen oikeuden mukainen lakinsa.

Tämä on nykyajan piirre, että kumotaan kaikki 10. käskyä ja laitetaan ne vaan juutalaisille. Ennemistö on kuitenkin 1:n käskyn kumoajia. Lepopäiväkäskyn, muista... Kuitenkin väsäävät itselleen oman lepopäivän, jota Suomen laki ylläpitää erilaisillä säädännöillään. Eli sunnuntai tulee korostetusti esille, jo suomen lain säädännöissä! Että tämmöistä korostusta on liikkeellä, jo kauan!

Sinun mielestä ei saa tuoda esille oikeaa sapatin Herran sapattia, joka löytyy raamatusta! Pitäisikö se mielestäsi lakaista maton alle, vai mitä ajattelet?

Kertokaapa sitten syy siihen, miksette te noudata Raamatun sapattisäädöstä?
        Miksi te harrastatte pakanallista uskontoanne sapattina, ikäänkuin pilkaten pyhäksi sanomaanne päivää?

• uteljas
        sapatti kuuluu kirjoitti:

ihmissuvulle, siis kaikille. Näin sanoi Jeesus. Jos sapatti kuuluu vain juutalaisille, niin sitten sinä ja minä emme ole ihmisiä.

Kerroppa meille, mitä me oppisimme sinun teoistasi, joita teet sapattina?
        Tulisimmeko me tehneeksi jotain jopa oikein, jos oppisimme sinusta?

• kysyt??? sapatti
        uteljas kirjoitti:

Kerroppa meille, mitä me oppisimme sinun teoistasi, joita teet sapattina?
        Tulisimmeko me tehneeksi jotain jopa oikein, jos oppisimme sinusta?

on sapatti minusta riippumatta.

• pidä paikkaansa
        näkisikin kirjoitti:

Todellisuudessahan on kuitenkin niin, ettei adventistit noudata sapattia Raamatun minkään ohjeen mukaisesti oikein.
        Ei adventismin tapojen mukaista sapattia ole löydettävissä Raamatusta.

teillä on täysin vääristynyt kuva siitä, mitä sapatti on ja miten sitä vietetään. Kun me emme sitten tee teidän väärien oppienne mukaan, niin ME emme ole väärässä, vaan te.

• on pakanuutta
        nöyrä kulkijavaari kirjoitti:

Miksi te harrastatte pakanallista uskontoanne sapattina, ikäänkuin pilkaten pyhäksi sanomaanne päivää?

ja puhdasta sellaista. Teidän uskonne ei ole kristinuskoa ollenkaan.

• Jeesuksen ylistäminen..
        nöyrä kulkijavaari kirjoitti:

sapattina on pakanuutta????

• hirvas
        kohta, kirjoitti:

Raamattua ja ymmärtävät myös mitä Jumala tarkoitti sanoessaan.

2. Moos. 31:13
        "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.

Adventistit ovat tehneet Jumalastakin valehtelijan.

• Kirjotit: "Eivät adventistit julista evankeliumia Jeesuksesta"

Ei nyt ihan noinkaan. Mielestäni adventistit julistaa puhdasta evankeliumia, mutta saman aikaisesti julistuksellaan vesittävät sen täysin EGW pitoisella sanomallaan, eivätkä tätä itse huomaa lainkaan.

Pidän adventtikirkkoa erehdyksenä(harhoppina), koska EGW:ta pidetään vallitsevana.

• toistuu >>>>...
        Utulila kirjoitti:

Kirjotit: "Eivät adventistit julista evankeliumia Jeesuksesta"

Ei nyt ihan noinkaan. Mielestäni adventistit julistaa puhdasta evankeliumia, mutta saman aikaisesti julistuksellaan vesittävät sen täysin EGW pitoisella sanomallaan, eivätkä tätä itse huomaa lainkaan.

Pidän adventtikirkkoa erehdyksenä(harhoppina), koska EGW:ta pidetään vallitsevana.

Adventtikirkossa toki luetaan Raamattua, mutta saarnassa kerrotaan adventismin tulkinta luettuun tekstiin.
        Ja se tulkinta onkin sitten kokonaan eri uskontoa kuin apostolien opetus.
        Adventismiin uskovat saisivat kovat nuhteet apostoleilta .
        -Jopa kovemmat kuin Galatalaiset konsanaan.
        Enkä yhtään ihmettele.

• toistuu >>>>... kirjoitti:

Adventtikirkossa toki luetaan Raamattua, mutta saarnassa kerrotaan adventismin tulkinta luettuun tekstiin.
        Ja se tulkinta onkin sitten kokonaan eri uskontoa kuin apostolien opetus.
        Adventismiin uskovat saisivat kovat nuhteet apostoleilta .
        -Jopa kovemmat kuin Galatalaiset konsanaan.
        Enkä yhtään ihmettele.

Samoin ajattelen.

• kohta, kirjoitti:

SAPATTIKANSAN HÄVÄISTYS HYVITETÄÄN TUPLASTI
        - mutta onko Israel sapattikansa vaiko adventistit?

Jes. 61:7
        Häpeänne hyvitetään teille kaksin kerroin, ja pilkatut saavat riemuita osastansa. Niin he saavat kaksinkertaisen perinnön maassansa; heillä on oleva iankaikkinen ilo.

Saavat he tosi sapattinsakin takaisin, kunhan ensin pakanoista täysi luku pelastuu ja kun kansat on tuomittu Joosafatin laaksossa.

Joel. 3:2
        Minä kokoan kaikki pakanakansat, vien ne alas Joosafatin laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani.

Joel. 3:12
        Lähtekööt liikkeelle, hyökätkööt kansakunnat Joosafatin laaksoon; sillä siellä hän istuu tuomitsemassa kaikkia pakanakansoja, joka taholta tulleita.

(Ilm 9. ja 16. vahvistaa Jooelin näyt)

ISRAEL JA SAPATTI

Jes 66:23-24

22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
        Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
        [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

Ken uskaltaa, lukekoon myös Sakarjan viimeisen luvun Herran päivästä, josta näyte tässä:

Sak 14:3-5, 12, 16-18
        3
        Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
        4
        Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
        5
        Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]

12
        Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.

16
        Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]
        17
        Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]
        18
        Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan

HUOM !

Tarkkaavainen saattaa oivaltaa, ettei kaikille kansoille määrätä viikkosapattia niin vaativasti kuin tuo vuotuinen lehtimajanjuhla.

Voitonriemuiset vuosijuhlat edessäpäin!

• ikuinen evanekeliumi

ei ole amerikkalainen. Se on heprealainen.

advari

• kolme noitaa

Ilmestyskirjaa ei luokitella evankeliumiksi eikä myöskään väärän profeetan uninäkyjä Ilmestyskirjasta.
        Enkelinäyt eivät kuulu ikuiseen evankeliumiin.

Etkö tajua!?!

• edes lukenut koko
        kolme noitaa kirjoitti:

Ilmestyskirjaa ei luokitella evankeliumiksi eikä myöskään väärän profeetan uninäkyjä Ilmestyskirjasta.

Etkö tajua!?!

Ilmestyskirjaa????? Siellä on suoraan sanat "ikuinen evankeliumi" (Ilm. 14:6).

• Hurbiili
        edes lukenut koko kirjoitti:

Ilmestyskirjaa????? Siellä on suoraan sanat "ikuinen evankeliumi" (Ilm. 14:6).

Raamatussa lukee myös lucifer. Sinun logiikallasi Raamattu olisi lucifer.

Alkeellinen lukutaito on suotavaa, koska oletettavasti et ole samaa tasoa Niiniven asukkaiden kanssa.

• huru-ukko
        Hurbiili kirjoitti:

Raamatussa lukee myös lucifer. Sinun logiikallasi Raamattu olisi lucifer.

Alkeellinen lukutaito on suotavaa, koska oletettavasti et ole samaa tasoa Niiniven asukkaiden kanssa.

vain hiljaa.

• noitia ala
        kolme noitaa kirjoitti:

Etkö tajua!?!

kuunnella, joten paasaat tuuleen.

• sopineeko
        huru-ukko kirjoitti:

vain hiljaa.

Eikö niin, että sinä olet kaikkein huonoin muita neuvomaan, vai olenko ymmärtänyt väärin?

• toistuu >>>>>¤
        noitia ala kirjoitti:

kuunnella, joten paasaat tuuleen.

Ellen olisi vieläkin melkoinen noita, jos eläisi?

• Room. 1:16
        Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille.
        [1. Kor. 1:18, 2:5, 4:20; 1. Tess. 1:5]

## Ilmestyskirjan
        ikuinen evanekeliumi 11.6.2008 klo 08.21
        ei ole amerikkalainen. Se on heprealainen.
        Advari ##

Hyvin sanottu! Ja kun sen sanoo evankeelinen advari,
        niin ellenistien on syytä tehdä parannusta kuolleesta egw-opista.

Matteuksen evankeliumihan on ensisijaisesti hebrealaisille kohdistettu.
        Ilmestyskirja on ikäänkuin jatkoa Hebrealaiskirjeelle. Hebrealaisille se on omistettu,
        vaikka koko kristikunta siinä "siivellä" saa
        siunauksensa.
        Olen huolestunut niistä, jotka siunaamisen sijasta
        kiroavat Israelin kansaa ja valtiota, sillä
        se on kovin ristiriitaista Jumalan suunnitelmiin nähden.

Ilm. 5:5
        Mutta yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke. Juudan heimon leijona, Daavidin juuriverso, on saanut voiton! Hän avaa kirjan ja murtaa kaikki seitsemän sinettiä." [1. Moos. 49:10; Jes. 11:1; Room. 15:12; Hepr. 7:14]

Ilm 22:16
        "Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti."
        [Ilm. 1:1 | 4. Moos. 24:17; Jes. 11:1,10; Matt. 1:1 ]

Johanneksen Ilmestys on varmasti ollut valtava
        toivon kipinä hebrealaisille, joilta oli koko
        Jerusalem tuhottu parikymmentä vuotta aikaisemmin.
        Moni heistä varmaan luuli, että Jumala on heidät
        hyljännyt, mutta sitten Messias antaa Johannekselle ihanat ilmestykset, karkotetulle
        Patmos-saarella.

USKOVISSA JEESUKSEN TODISTUS JA PROFETIAN HENKI
        - enkelkeitä emme kummarra, emmekä vainajien henkiä

Ilm. 19:10
        Minä heittäydyin hänen jalkoihinsa kumartaakseni häntä, mutta hän sanoi: "Älä tee niin! Minä olen vain Jumalan palvelija, niin kuin sinä ja veljesi, jotka olette Jeesuksen todistajia. Jumalaa sinun tulee kumartaa!" Jeesuksen todistajissa on profetoimisen Henki. [Ilm. 1:10]

Ilm. 20:4
        Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
        [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, 5:10, 6:11]

Ilm. 22:21
        Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5710
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1737
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1566
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1369
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1325
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      352
      1286
    Aihe