Työvoima pulako?

Ihmettelen tuta työvoima pula keskustelua.Itse olen 36v,merkonomi ja olen työtön.Ja miksikö?Olen törmännyt ainakin täällä itä-suomessa ikärasismiin,eli olen liian"vanha"myyjän työhön tai kokemusta ei ole.Miten kokemustakin voit saada,jos kukaan ei anna mahdollisuutta hankkia sitä?Työharjoitteluun olen kyllä kelvannut ja saanut työnantajilta positiivista palautetta työstäni,mut kun kysyn palkallista työtä,niin silloin tulee vastaan joko ikä tai kokemuksen puute.Haluaisin tehdä työtä,mut ei sitä nyt kukaan ilman palkkaa rupea tekemään,niin ja olen myös tarjonnut työnantajille palkkatuki seteliäkin,mut turhaan.
Nyt kysyn;onko muilla vastaavia kokemuksia?

8

1877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järkevä kansalainen

Kyllä se on koko työvoima pula täysin herrojen juttuja. Sillä verukkeella saadaan tuotua ulkomailta työvoimaa tai parhaassa tapauksessa viedä koko yritys sinne.
      Itse olen jo kohta viisikymppinen, mutta monen alan osaaja.
      Matkapuhelinkorjaaja esim. Muutama vuosi sitten kun opin kävin ja Suomen ainoalla kännykkävalmistajalla olin harjoittelemassa. Tuli ensimmäisestä harjoittelupäivästä jo selväksi että sinne ei töihin tarvitse jäädä.
      Kurssilta tulin lähes parhaana ulos, yksi ainoa poissaolopäivä oli koko aikana. Hankin opettajalle opetusmateriaalia, olin todella oma-aloutteinen jne.
      Ei mitään arvoa, kun on ikää.

Atk-osaajaksi itseni luokittelen myös. Mikrotukikoulutus ym. osaamista ja oppia.
      Nuoria pojankloppeja otetaan liikkeisiin töihin. Olen asioinut tietystä syystä monessa alan liikkeessä. Ei niillä ole mitään asiakaspalvelu- e ikä myynihenkisyyttä. Ujoja rassukoita kun ovat vielä. Mutta ah, olevinaan niin hyvää työväkeä työnantajille.

• työttömyyteesi?

Hei!

Oikeinkirjoitus on hyvin tärkeä asia esim. työnhakukirjeitä laadittaessa. Niiden tulee olla virheettömiä. Ehkä työttömyytesi johtuu osittain huonosta oikeinkirjoituksestasi.

"Työ voima pula keskustelu" on esim. yksi sana, "työvoimapulakeskustelu".

"itä-suomi" kirjoitetaan "Itä-Suomi".

Välimerkkien (piste, pilkku, kysymysmerkki, puolipilkku ym.) jälkeen tulee välilyönti.

Puolipiste (;) ei ole sama kuin kaksoispiste (:) eivätkä korvaa toisiaan.

Jos haet merkonomin töitä tuolla oikeinkirjoituksella, voit unohtaa työnsaannin. Pyydä aina joku tarkistamaan oikeinkirjoituksesi.

• nyt liity mtenkään tähän asiaan,kyllä mun Cv:t sun muut dokumentit on ammattilainen vielä katsonut.Tämä vaan pistää veret kiehumaan,että jos tulee joku näppäily virhe,niin tulkoon!!!!!!!!!!!!!!!!!

• apinan tavoite
        pioneer10 kirjoitti:

nyt liity mtenkään tähän asiaan,kyllä mun Cv:t sun muut dokumentit on ammattilainen vielä katsonut.Tämä vaan pistää veret kiehumaan,että jos tulee joku näppäily virhe,niin tulkoon!!!!!!!!!!!!!!!!!

"vaan pistää veret kiehumaan"

Sitähän tuo väliin iskenyt provoapina ajoi takaakin; pahaa oloa toiselle.

• väität

puolipilkkua välimerkiksi, saisit sinäkin mielestäni unohtaa työnsaannin.

• Puuha-Pete

No ei se työnsaanti ainakaan iästä ole kiinni. Kyllä nyt jossain muussa mättää, paha sanoa sinua näkemättä että missä. Ei asiakaspalvelutehtävissä muutenkaan olla nääs kymmeniä vuosia, joten sinun kohdallasi se ei taatusti ole ongelma.

Ps. Onko palkkatoiveesi kohdallaan ja onko terveydellisiä esteitä?

• en ole edes esittänyt palkka toivetta ja kunnossa ei ole mitään vikaa.Kun ei kelpaa niin ei kelpaa.

• löytyy

Sama juttu täällä. FM ja ikää 30 v, mutta työtön. Ei tarpeeksi kokemusta ja kun hakee helpompiin tehtäviin, eivät edes kutsu haastatteluun, koska olen ylikoulutettu sellaiseen mukamas, eivätkä usko sitoutumiseeni. Työvoimapulaa ei todellakaan ole, vaan yhteiskunnassa jokin täysin pielessä, kun ammattitaitoista väkeä on työttömänä. Omasta aktiivisuudestakaan ei ole kiinni.

Toivotaan toisillemme parasta, asioiden on aina kuitenkin viime kädessä tapana ratketa, jopa eduksemme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4249
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      842
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      827
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      763
    Aihe