vast'ikään eronneita??

avopuolisona

Onko täällä vast'ikään eronneita? Milloin erosit ja miksi? :( ......

18

3961

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surun murtama

Mieheni jätti minut viikko sitten aivan odottamatta neljän vuoden seurustelun jälkeen. Pari viikkoa oli mennyt vähän heikommin, mutta ei kuitenkaan huonosti, kummallakin vain enemmän stressiä rahasta ja töistä ym. Tai niin ainakin luulin ja nyt olen aivan pallo hukassa. vaikea uskoa todeksi koko asiaa. Ja nyt vielä pitäisi hoitaa käytännön asioita. Ei vain ole voimia:(
      Oletko itse juuri eronnut?

• Elina

!!!
        Tunnen tuon saman tuskan... miten selviän tästä päivästä, miten selviän tästä yöstä... töistä ei tule mitään kun ajatukset on jossain ihan muualla jne - ero ja tämä mies on mielessä 24h... Sattuu ihan fyysisesti joka paikkaan!!

• summerwoman_86

yli 3kk sitten muutin miehen luo samaan asuntoon. Haluan vaan kuunnella miten muilla menee

• summerwoman_86

eiks lemmikistä tulis hyvä olo jos sen kans on ja olis sellainen kotona. Jos on koira ni sitä pystyis halia, ni vähentyiskö suru/viha? onko sulla eläimiä?

• Maffy

Poikki on jo avomiehen kanssa. Edelleen samassa kämpässä vieraalla maalla. Ero tapahtui hänen aloitteestaan. Kaipaan Suomeen, mutta rahatilanne ei sitä vielä salli.

• Olen 40v. mies ja erosin vuosi sitten. Eron syyt:
      en saanut seksiä avioliitossa(enkä halunnut pettää
      koska en ole niitä miehiä) raha-asiat oli päin persettä,olimme molemmat työttömiä osaksi sairauksien takia (minulla pahemmat mut hän ei tajunnut sitä) lapsen teko ongelmia (minussa suurin vika eli en saa lapsia naisen kaa vaik niistä pidänkin),paljon riitoja (7pv viikossa) ja
      kaiken kukkuraksi hän oli narsisti.

• Elina

Olen seurustellut tasan vuoden MAAILMAN IHANIMMAN miehen kanssa ja meillä on ollut toimiva ja ihana suhde. Meillä on ollut aika rankaa kevät (muutamat hautajaiset jne) ja koko elämä on ollut sekaisin.... Nyt muutaman väärinymmärryksen, väärin tulkitun tilanteen ja tapahtuman jälkeen mieheni lopetti suhteen... Mielestäni kaikki johtuu vaan muusta "pahasta olosta" kun meidän suhteesta.. Tekee todella kipeää kun menettää rakkaan "ilman mitään kunnon syytä"!!!

• *-*

vähä aika sitten. Ainenkin se siltä tuntuu. Erosta on kulunut n.7kk, enkä ole pääsyt irti lapsien äidistä. Minulle ero tuli ihan yllättäen ja enkä saanut mitää vastausta siihen.. Meillä oli omasta mielestäni suhde kunnossa. Talous oli kunnossa ja muutenkin meni hyvin.Tällä hetkellä olen ihan pohjalla ja tuntuu etten pääse sieltä ylös ilman häntä. Rakastan *s* sinua vain yli kaiken!!

• Elina
        *-* kirjoitti:

vähä aika sitten. Ainenkin se siltä tuntuu. Erosta on kulunut n.7kk, enkä ole pääsyt irti lapsien äidistä. Minulle ero tuli ihan yllättäen ja enkä saanut mitää vastausta siihen.. Meillä oli omasta mielestäni suhde kunnossa. Talous oli kunnossa ja muutenkin meni hyvin.Tällä hetkellä olen ihan pohjalla ja tuntuu etten pääse sieltä ylös ilman häntä. Rakastan *s* sinua vain yli kaiken!!

.. kuin minun suusta
        Tällä hetkellä olen NIIN ihan pohjalla ja tuntuu etten pääse sieltä ylös ilman häntä. Rakastan (ex) miestäni ja haluaisin selvitä hänen kanssaan tästä... Jos se olisi mahdollista - hänkin haluaisi - voisimme yhdessä oppia ja jatkaa vahvempina... mutta hän kääntää selän eikä suostu selittämään tai puhumaan kanssani.. Suhteeseen ja sopimiseen tarvitaan aina KAKSI - yksin ei saa paljonkaan aikaiseksi

• Nimetön
        Elina kirjoitti:

.. kuin minun suusta
        Tällä hetkellä olen NIIN ihan pohjalla ja tuntuu etten pääse sieltä ylös ilman häntä. Rakastan (ex) miestäni ja haluaisin selvitä hänen kanssaan tästä... Jos se olisi mahdollista - hänkin haluaisi - voisimme yhdessä oppia ja jatkaa vahvempina... mutta hän kääntää selän eikä suostu selittämään tai puhumaan kanssani.. Suhteeseen ja sopimiseen tarvitaan aina KAKSI - yksin ei saa paljonkaan aikaiseksi

vasta eronnut 10v liitosta!ex:sän kans vielä todella hyvät välit.Harmittaa eniten lasten puolesta.Ite myös kokenut vanhempien eron...

• pitkän harkinnan

jälkeen yli 30 vuoden yhdessä olon jälkeen.Kolme lasta 2aikuista ja yksi alaikäinen.Ero tuli miehen liiallisen alkoholin käytön takia.Nyt ollut 3 kuukautta yksin lapsen kanssa muuten menee hyvin ex vain yrittää koko ajan tehdä kiusaa että meillä ilosi oikein kurjaa.Onneksi löytyy ihania ystäviä jotka jaksaa tsempata meitä kolhittuja eteenpäin.Ihanaa kesää teille kaikille eronneille nauttikaa elämästänne älkää jääkö suremaan neljän seinän sisälle.Kyllä se aurinko paistaa jokaiselle siihen risukasaankin vielä.

• Jätin itse

Kohta on erosta puoli vuotta. 18 vuotta oltiin yhdessä. Lasta ei ongelmien vuoksi ole saatu aikaan, mutta en onneksi ole vielä ihan ikäloppu. Jätin miehen rankalla tavalla, sillä halusin kaiken poikki kertalaakista. Ennen on yritetty erota, soudettu ja huovattu, eikä pystytty eroon. Luulin että ei päästä toisistamme eroon ikinä.

Eron syyt: miehen juomisharrastus ja poissaolot sen vuoksi. Olematon seksielämä. Oltiin vain ystäviä. Toki tapeltiin ja monet asiat toisessa ei miellyttäneet.

Eron suunnittelu ja muutto olivat minulle rankinta. Tuntui välillä että romahdan, mutta silti piti vaan laatikkoa kantaa uuteen kämppään. Voimat meni ja olin tosi huonossa voinnissa kevättalvella, kun siihen sattui vielä kuolemantapauskin.

Aika pian helpotti kuitenkin, nyt nautin olostani täysillä, miehellä on jo uus ja itse nautin tästä että saan vielä katsella ja valita itselleni uutta. Jännä tunne! Mulla on ihana asunto ihanalla paikalla, olen hoikistunut ja kivan näköinen ja taitaa miehetkin huomata sen! Ihana kesä! Joskus olen niin onnellinen että nauran tai itken. Kyllä kannatti erota huonosta suhteesta. Nyt ollaan ihan hyviä ystäviä ja olen siitäkin onnellinen.

• menninkäinenkö mä
        Jätin itse kirjoitti:

Kohta on erosta puoli vuotta. 18 vuotta oltiin yhdessä. Lasta ei ongelmien vuoksi ole saatu aikaan, mutta en onneksi ole vielä ihan ikäloppu. Jätin miehen rankalla tavalla, sillä halusin kaiken poikki kertalaakista. Ennen on yritetty erota, soudettu ja huovattu, eikä pystytty eroon. Luulin että ei päästä toisistamme eroon ikinä.

Eron syyt: miehen juomisharrastus ja poissaolot sen vuoksi. Olematon seksielämä. Oltiin vain ystäviä. Toki tapeltiin ja monet asiat toisessa ei miellyttäneet.

Eron suunnittelu ja muutto olivat minulle rankinta. Tuntui välillä että romahdan, mutta silti piti vaan laatikkoa kantaa uuteen kämppään. Voimat meni ja olin tosi huonossa voinnissa kevättalvella, kun siihen sattui vielä kuolemantapauskin.

Aika pian helpotti kuitenkin, nyt nautin olostani täysillä, miehellä on jo uus ja itse nautin tästä että saan vielä katsella ja valita itselleni uutta. Jännä tunne! Mulla on ihana asunto ihanalla paikalla, olen hoikistunut ja kivan näköinen ja taitaa miehetkin huomata sen! Ihana kesä! Joskus olen niin onnellinen että nauran tai itken. Kyllä kannatti erota huonosta suhteesta. Nyt ollaan ihan hyviä ystäviä ja olen siitäkin onnellinen.

Ihanan positiivinen meili sulta. Itse samassa tilanteessa, mielestäni huonosssa suhtessa. Viime aikoina päivittäin miettinyt, että kuinka kauan jaksan elää huonossa parisuhteessa. Mieheni hallitseva ja määräilevä. Riidellään nykyään harva se päivä, molemmat osaamme varmaan olla hankalia niin vaatiessa. Ongelmien ilmaantuessa ei mieheni halua keskustella. Olen tosi väsynyt tilanteeseen, ajoittain tuntunut siltä, että sielu itkee ja voimat uupuu. Rakastan silti miestäni. Myönnän silti viime aikoina miettineeni hyvinkin paljon eroa. Ystäväni näkevät eron vain ainoana järkevänä ratkaisuna-joko tilapäisenä tai lopullisena. Viestisi oli ihanan aurinkoinen, vaikeudesta huolimatta!

• mennyt

2,5 viikkoa. Olimme yhdessä 1½ vuotta. Koko aikana mies ei huomioinut minua/meitä. Kaikki yhteiset juhlat missä kaveripariskunnat olivat yhdessä, me olimme erikseen. (Uusi vuosi, joulu, vuosipäivä, yms.)

Annoin miehelle jopa toisen tilaisuuden yrittää korjata asennettaan tätä suhdetta kohtaan, mutta sitä hän ei tehnyt. Riitelimme loppuajasta paljon. Syitä siihen oli mm. hänen jatkuva yöpyminen kavereiden luona, juominen, netissä flirttailu tuntemattomien naisten kanssa ja puhumattomuus (lopulta tappoi tämän suhteen.)

Olen todella onnellinen, että pääsin hänestä eroon, koska olin hänelle vain äidinkorvike enkä avovaimo. Toisaalta harmittaa miehen puolesta, kun hän ei enää halunnut yrittää taistella tämän suhteen puolesta kanssani..

• tulis jo joulu

itse erosin muutaman vuoden seurustelun jälkeen noin kk sitten. Ero tuli yllättäen mies vaan ilmoitti että se oli tässä. Oli kuulemma miettinyt pitemmän aikaa, jota en kuitenkaan ihan täysin usko. Pahinta on kun en osaa olla edes vihainen mistään koska mitään kunnon syytä ei ole(pettämistä tms). Miten yksinäiseltä voikaan tuntua kun lähesin ihminen ei ole enää lähellä. Kaikki sanoo että aika parantaa haavat mutta miten jaksaa sinne asti kun rakastaa niin paljon?Pelkään että en osaa olla ilman häntä. Onneksi on kavereita!

• keisarinna86

Erosin 3kk sitten avomiehestäni 7 vuoden jälkeen, 3,5v asuttu yhdessä. Muutin aikoinani suoraan vanhempieni luota exäni kanssa yhteen. Muuton ollessa ajankohtainen olin juuri kirjoittanut ylioppilaaksi ja mieheni opiskeli amk:issa. Kesä kului riidellen pienessä yksiössä, mutta riidat johtuivat useimmiten tilan vähyydestä. Sain opiskelupaikan ja muutimme opiskelujeni perässä. Opiskelen sosiaalialaa ja jossain vaiheessa opiskelujani huomasin, ettei mieheni ehkä voikaan ihan hyvin ja hankin ajan lääkärille. sieltä heti lääkkeet ahdistukseen ja lähete terapiaan. Nyt kahden vuoden jälkeen siitä tilanne mieheni kohdalla ei ole yhtään edennyt: olin ainoa kannatteleva voima hänen elämässään. Hän on tehnyt nyt 3v hänen opinnäytetyötään. itse valmistun jouluna ja tulevaisuus näyttäytyy ihan eri tavalla. Mielenterveysongelmat ovat vakavia, mieheni oli usein alakuloinen, masentunut, huomionhakuinen..monessa tilanteessa olin kuin äiti hänelle. Rajasin kuin pientä lasta. Tilannetta ei helpottanut se, että töissä/harjoittelussa tein samaa rajaamista oikeiden lasten kohdalla. Riitelimme usein, mieheni nimitteli minua ja välillä tuntui, että elimme eri todellisuuksissa. Jokin neutraali sanomani kuulosti mieheni korvissa, että arvostelin häntä, vaikken sitä ollut tehnyt. Hän ei pystynyt menemään töihin, eikä se tulevaisuudessa näyttänyt kovin mahdolliselta. Turhauduin ja sanoin sellaisia asioita, jotka eivät esitäneet hänen kuntoutumistaan. Itse olen sosiaalinen ja tykkään tavata kavereita, hänellä kavereita ei oikein ole, eikä hän koskaan puhunut omieni seurassa, mikä nolotti minua. Kaiken kukkuraksi viime vuoden aikana hän on kovasti halunnut tutustua uusiin naisiin "kaverimielessä" ja istui usein mesessä uusien naisten kanssa, vaikka olin kotona. Hän sitten ihastuikin yhteen tyttöön(tyttö ei mieheeni) ja paljastui, että mieheni osti hänelle joululahjaksi puheaikaa ja soitteli ja txt hänelle usein. Ehkä tämä ihastumistapaus antoi minulle voimaa lähteä eteenpäin..Vaikeaa on ollut ja vieläkin tunteet vaihtelee laidasta laitaan. Olemme vielä hyviä kavereita, enkä ole katkera. On helpompi tukea häntä hieman kauempaa, koska hänen sairautensa ei vaikuta minuun enää niin totaalisesti. jos emme olisi väleissä, en tiedä missä nyt olisin. Rankkaa on itselle ja itken usein hänen peräänsä. Vaikka kirjoituksessani tuon esille vaan syitä eroon, oli suhteessamme silti rakkautta, kiintyneisyyttä, läheisyyttä ja ennen kaikkea avoimuutta, puhumattakaan huippuhyvästä seksielämästä loppuun saakka. Mietin, mitenköhän selviän tästä ja mitenköhän pystyn suuntautumaan tulevaisuuteen ja uusiin miehiin. Miksi kaiken pitää olla niin helvetin vaikeaa?

• summerwoman_86

Aiotko etsiä itsellesi uutta miestä? Ootko asunut nyt 3kk yksin?

• keisarinna86
        summerwoman_86 kirjoitti:

Aiotko etsiä itsellesi uutta miestä? Ootko asunut nyt 3kk yksin?

Olen asunu yksin 2kk, vappuna mun exä muutti pois.

Mä katselen, millaista tarjontaa miehistä on. Vuodet on tehny musta ehkä aika vaativaisen tai ainakin voin aika hyvin sanoa nyt, mitä mieheltä haluan. Enää ei riitä, et jonkun kanssa on vaan hyvä olla vaan nyt täytyy miettiä, millasen ihmisen kanssa haluais perustaa perheen yms. vaikkei sen aika nyt vielä olekaan.

Mä kuitenki viihdyn ihameen hyvin ihan itsekseni eikä mulla ole mitään pakottavaa tarvetta hankkii itselleni miestä äkkiä. Eihän sitä koskaan tiedä, kuka vastaan tulee...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7090
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      710
      3228
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      125
      1455
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1330
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1315
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      223
      1259
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1197
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1190
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      79
      1081
    Aihe