Muistaako kukaan, mikä sotaharjoitus oli talvella -95 Savonlinnan alueella ja lähikunnissa? Eipä ole sen jälkeen näkynyt harjoituksia. Ihan mukava kuitenkin olisi, jos täälläpäin pidettäisiin harjoituksia. Voisi jopa päästä kertausharjoitukseen oman kotikylän lähistölle ;)
sotaharjoitus -95 Savonlinnan alueella
11
1133
Vastaukset
- kosander
joo hyvin muistan ,ku olin ite intissä ja kylmä oli...
- mahtollisesti
niitä varusmiespellejä joilta ei meinannut teltta nousta kuusikkoon millään. Taisi poikia vähän hävettää kun reserviläisiltä tämmöiset pikkurutiinit sujuivat vielä vanhasta muistista ilman isompia ponnistuksia. Olin vaistoavani vähän kateuttakin varusmiespoloisten kasvoilla. Ainakin oman aselajini kannalta katsottuna mukava kertausharjoitus näin joukkueenjohtajan kokemana. Riippuu tietysti aina porukasta mutta silloin natsasi kyllä melkein kaikki.
- harjoitusmaalejakin
Nyt olisi niitä luontaisia vihollisiakin harjoitusmaaleiksi ajelemassa pitkäkilpisillä autoillaan.
- Savon terroristi
Prismasta ostamaan vesipistooli ja yksilahkeiset uimahousut 60 senttiä leveällä taisteluvyöllä.
- Mukana ollut
Silloin harjoiteltiin prikaatin puolustustaistelua muistaakseni parin pataljoonan voimin. Alueena oli Sulkava-Kallislahti.
Itse oli yhden komppanian varapäällikkönä siinä harjoituksessa. Toimin silloin sotapäällikkönä ja takaan että sotilaat olivat pahempia kuin muukalaislegioona.
Tosin viimeiset kolme päivää olin kännissä joten niiltä päiviltä muistikuvat ovat hataria. Muistaakseni kuitenkin kävimme rohkeasti 15 kilometriä Venäjän rajan puolella ja tuhosimme kuusi venäläiskylää.- Savoko rulettaa
Idiootti!
Savoko rulettaa kirjoitti:
Idiootti!
Kun sota alkaa niin sinäkin keltanokka kiität minua siitä että suojelen sinun kotiasi(vaikkakin on homeinen yksiö)
- INTIN KÄYNYT
POJAT , SE OLI KARHU 95 NIMINEN HARJOITUS
OLIN ITSE SIELLÄ SPADENA HERRA SPADENA
LEPOOOOOOOOO - Lepo...
Vasen..Oikea
- S.
mars
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233460- 122286
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371935Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141889Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211701Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681517Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301423- 1241418
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101281- 141236