Onko täällä kellään järkeviä ideoita, mitä voisi seuraavaksi tehdä, koska en päässyt yhteenkään hakemaani toisen asteen perustutkintoon. Olen lopettanut peruskouluni -05, käynyt sen jälkeen kertaavan 10-luokan, yleissivistävän talouskoulun, työkkärin pakosta työnhakuvalmennukset ja ammatinvalintakurssit..
Eniten minua kiinnostaisi suuntautua vaatetusalalle, joka olikin ensisijainen hakuvalintani, mutta eipä annettu mahdollisuutta.
Olisiko mitään mahdollisuutta hakea ompelimoihin/kagaskauppoihin ensin vaikka työharjoitteluun/kysyä oppisopimuskoulutusmahdollisuudesta??
Mitäs tässä nyt tekis?
4
676
Vastaukset
- onnistuvasi
Kirjoitit, "Eniten minua kiinnostaisi suuntautua vaatetusalalle, joka olikin ensisijainen hakuvalintani, mutta eipä annettu mahdollisuutta.
Olisiko mitään mahdollisuutta hakea ompelimoihin/kagaskauppoihin ensin vaikka työharjoitteluun/kysyä oppisopimuskoulutusmahdollisuudesta??"
Yleensä ihminen onnistuu asioissa, joita voimakkasti haluaa. Jos syksyyn mennessä et ole löytänyt työ-, opiskelu- tai harjoittelupaikka vaatealalta, niin voisit esim. ilmoittautua kansalais- tai työväenopistojen alan iltakursseille. Siellä voisit kehittää osaamistasi. Kun taidot ovat kohdallaan, niin ei järkevät työnantajat tutkintotodistuksista välitä.Kyllä työnantajat katsovat tutkintotodistuksien perään. Tää ala on muutakin kuin suorien saumojen ompelua. Ei pärjää ilman kunnollista ammattikoulutusta ja kokemusta. Kansalaisopiston lyhytkurssit ovat ihan hyviä paikkoja oppia jotain perusjuttuja mutta ei tee ammattilaiseksi.
- kouluun
Hae syksyksi näihin ammattikouluihin vai mitä ne nyt ovat. Taitavat olla nykyään ammattiinstituutteja. Koulutus kestänee 2-3 vuotta. Mitäs tuumaat.
- kysele
kysy kouluista täyttämättä jääneitä paikkoja, jotta pääset haluamallesi alalle opiskelemaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496215Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6412562Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721046Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551040- 64934
- 66897
- 228854