olla lapsensa paras kaveri, vai onko?
Ei ole oikein
93
4683
Vastaukset
vanhemman tulee olla lapsensa vanhempi, kasvattaja, joka antaa lapselleen ohjeet tässä maailmassa pärjäämiseen. Kaverit on ihan muualla.
- neiti-ihminen
Nykyistä buumia että mennään aikuisen lapsen kanssa jopa kapakkaan, ja miten hienoa on kun äitiä ihaillaan siellä. On tietysti hienoa että äiti on nuorekas.
- näkisi
neiti-ihminen kirjoitti:
Nykyistä buumia että mennään aikuisen lapsen kanssa jopa kapakkaan, ja miten hienoa on kun äitiä ihaillaan siellä. On tietysti hienoa että äiti on nuorekas.
hieman kateuden siementä tuossa mielipiteessäsi?
Tottakai voi mennä täysi-ikäisen lapsensa kanssa kapakkaan. Mitä ihmettelemistä siinä on? - neiti-ihminen
näkisi kirjoitti:
hieman kateuden siementä tuossa mielipiteessäsi?
Tottakai voi mennä täysi-ikäisen lapsensa kanssa kapakkaan. Mitä ihmettelemistä siinä on?Muistan miten nuoruudessani äiti oli äiti johon turvauduin murheissani eikä äiti jonka kanssa mentiin kapakkaan ryyppäämään. Mieti.
neiti-ihminen kirjoitti:
en ole kuullutkaan. No, se vähän riippuu mistä roikkuu. Vaikea ottaa kantaa kun ei tarkemmin asiasta tiedä.
Itse kyllä voisin käydä aikuisen poikani kanssa pubissa ottamassa yhden oluen. Näyttämässä esimerkkiä, että yhden jälkeen ei tarvitse ottaa toista. Ja onhan tuota esimerkkiä näytetty kotonakin.
Poika täyttää 20, siideriä, olutta, viskiä ja konjakkia on kotona ottanut enimmillään kolme (max. kerran viikossa saunailtana). Ja kodin ulkopuolella ei yhtään.- neiti-ihminen
mies-vm56 kirjoitti:
en ole kuullutkaan. No, se vähän riippuu mistä roikkuu. Vaikea ottaa kantaa kun ei tarkemmin asiasta tiedä.
Itse kyllä voisin käydä aikuisen poikani kanssa pubissa ottamassa yhden oluen. Näyttämässä esimerkkiä, että yhden jälkeen ei tarvitse ottaa toista. Ja onhan tuota esimerkkiä näytetty kotonakin.
Poika täyttää 20, siideriä, olutta, viskiä ja konjakkia on kotona ottanut enimmillään kolme (max. kerran viikossa saunailtana). Ja kodin ulkopuolella ei yhtään.tiedä varmaksi mitä poika kodin ulkopuolella on ottanut tai ollut ottamatta. Toi buumi on kaikissa lehdissä missä äidit ja tyttäret hehkuttaa että he on parhaita kavereita. Vielä eivät ole kertoneet että on yhteinen poikaystävä.
- sulla tapana
neiti-ihminen kirjoitti:
tiedä varmaksi mitä poika kodin ulkopuolella on ottanut tai ollut ottamatta. Toi buumi on kaikissa lehdissä missä äidit ja tyttäret hehkuttaa että he on parhaita kavereita. Vielä eivät ole kertoneet että on yhteinen poikaystävä.
nähdä asiat aina noin musta-valkosena?
Ei ihme, jos oot neiti-ihminen. neiti-ihminen kirjoitti:
tiedä varmaksi mitä poika kodin ulkopuolella on ottanut tai ollut ottamatta. Toi buumi on kaikissa lehdissä missä äidit ja tyttäret hehkuttaa että he on parhaita kavereita. Vielä eivät ole kertoneet että on yhteinen poikaystävä.
muuten tietämään, varmaksi. On poika vielä "kiltimpi" kuin isänsä aikoinaan.
Juu, kyllähän noita jotain kaverijuttuja muistan jostain lehdestä lukeneeni mutta eihän se nyt ihan niin mene. Vanhemmuus on vastuunkantoa ja esimerkin antamista ja siihen ei yhteinen ryyppääminen sovi.- Pirre*
neiti-ihminen kirjoitti:
ole niin että lapsi pitää uskaltaa luottaa maailmaan tuuliin viimeistään parikymppisenä ja allekin, - joillakin siivet kantaa, toisilla ei, - vaikka kotona oisi oltu kuinka hyvänä esimerkkinä, ja aikuisia.
Lapsettomat ihmiset on joskus niitä parhaita kasvattajia, neiditkin,..osaan mieki neuvoa hirveän paljon asioita, mutta en ole ihan varma kuinka asiat käytännössä menisi. - mennyt
Olen aikuinen ihminen ja elämän ohjeet, joita 86-vuotias isäni jakaa, ovat hiukan vanhentuneita. Kyllä jossain vaiheessa on ymmärrettävä, että lasten tietämys on omaa suurempi ja kohdeltavan aikuisena. Millaisia minä sitten voisin antaa aikuisille lapsilleni, jos vanha isäni on neuvomassa minua. Ehkä tästä juuri johtuu niin monet välirikot vanhempain ja lasten välillä, kun vanhemmilla on vain yksi totuus, jota perillisten olisi nöyrästi noudatettava.
Sallitaan mielipiteen vapaus ja avoin keskustelu ja kohdataan aikuiset lapset aikuisina ihmisinä. On nöyryyttävää tulla kohdelluksi lapsena vielä 50-kympisenä. mennyt kirjoitti:
Olen aikuinen ihminen ja elämän ohjeet, joita 86-vuotias isäni jakaa, ovat hiukan vanhentuneita. Kyllä jossain vaiheessa on ymmärrettävä, että lasten tietämys on omaa suurempi ja kohdeltavan aikuisena. Millaisia minä sitten voisin antaa aikuisille lapsilleni, jos vanha isäni on neuvomassa minua. Ehkä tästä juuri johtuu niin monet välirikot vanhempain ja lasten välillä, kun vanhemmilla on vain yksi totuus, jota perillisten olisi nöyrästi noudatettava.
Sallitaan mielipiteen vapaus ja avoin keskustelu ja kohdataan aikuiset lapset aikuisina ihmisinä. On nöyryyttävää tulla kohdelluksi lapsena vielä 50-kympisenä.jossainhan se raja menee. Tuskinpa me enään tässä iässä tarvimme omien vanhempiemme kasvatusta. Muukin apu ja ohjaus menee jo ihan toiseen suuntaan.
Aikuiseksi luettava 18-vuotias sen sijaan vielä tarvitsee vanhempien tukea.- se menee
Pirre* kirjoitti:
ole niin että lapsi pitää uskaltaa luottaa maailmaan tuuliin viimeistään parikymppisenä ja allekin, - joillakin siivet kantaa, toisilla ei, - vaikka kotona oisi oltu kuinka hyvänä esimerkkinä, ja aikuisia.
Lapsettomat ihmiset on joskus niitä parhaita kasvattajia, neiditkin,..osaan mieki neuvoa hirveän paljon asioita, mutta en ole ihan varma kuinka asiat käytännössä menisi.neiti-ihmiset mielellään myös antavat neuvoja kuinka tulee elää parisuhteessa.
Mistähän johtuu että ovat jääneet neiti-ihmisiksi, eivätkö olet elänett ohjeittensa mukaisesti?
Kun kuuntelee ihmisiä, tuntuu myös että muitten lapsia on helpompi kasvattaa kuin omiansa. - näin menneisyyteen katsoen
mennyt kirjoitti:
Sallitaan mielipiteen vapaus ja avoin keskustelu ja kohdataan aikuiset lapset aikuisina ihmisinä. On nöyryyttävää tulla kohdelluksi lapsena vielä 50-kympisenä."Olen aikuinen ihminen ja elämän ohjeet, joita 86-vuotias isäni jakaa, ovat hiukan vanhentuneita."
Veikkaan että isäsi hallitsee yhtä monta asiaa loistavasti kuin sinäkin,
se taito kannattaa yhdistää, eikä antaa kadota kun iskä kuolee.
(vai hallitsetko jo kaikki maailman asiat)
Olisitpa kuullut mitä isäni 90v syntymäpäivillään puhui.
.Pääsisältö:
"kuinka kauan meidän (äidinkin) pitää elää,
että uskotte että me tiedämme mitä syödä ja kuinka elää.” neiti-ihminen kirjoitti:
sinänsä mikään huono asia ole. Sehän jo kertoo, että äidin ja tyttären välit on kunnossa. Kunhan vastuullinen vanhemmuus ei kuitenkaan unohdu.
- ikäviä?
näin menneisyyteen katsoen kirjoitti:
"Olen aikuinen ihminen ja elämän ohjeet, joita 86-vuotias isäni jakaa, ovat hiukan vanhentuneita."
Veikkaan että isäsi hallitsee yhtä monta asiaa loistavasti kuin sinäkin,
se taito kannattaa yhdistää, eikä antaa kadota kun iskä kuolee.
(vai hallitsetko jo kaikki maailman asiat)
Olisitpa kuullut mitä isäni 90v syntymäpäivillään puhui.
.Pääsisältö:
"kuinka kauan meidän (äidinkin) pitää elää,
että uskotte että me tiedämme mitä syödä ja kuinka elää.”juttuja sinun isälläsi.Mutta kannattako periä kaikki minkä tietää huonoksi ja jatkaa niitä omassa elämässään?
- mistä et ole
neiti-ihminen kirjoitti:
selvinnyt vieläkään. Sulle äitisi sana on laki. Kasva aikuiseksi, tai lopeta paskan kylväminen.
- näin menneisyyteen katsoen
ikäviä? kirjoitti:
juttuja sinun isälläsi.Mutta kannattako periä kaikki minkä tietää huonoksi ja jatkaa niitä omassa elämässään?
"Mutta kannattako periä kaikki minkä tietää huonoksi ja jatkaa niitä omassa elämässään?"
ei tietysti jos tietää huonoksi, jonkin asia.
Kyllä olet syntynyt kultalusikka suussa jos itse olet pystynyt ajattelemaan asiasi
ja et olisi mitään toisin tehnyt nykyisellä järjelläsi, kun taaksepäin katselet. - yksi MD linjoilla
mistä et ole kirjoitti:
selvinnyt vieläkään. Sulle äitisi sana on laki. Kasva aikuiseksi, tai lopeta paskan kylväminen.
joka jakelee ihmisille diagnooseja, I presume?
En voi olla ihmettelemättä täällä niitä lukuisia lääkkeitten jakelijoita ja diagnoosien kirjoittajia täällä palstalla.
Sinulta voi kait kansalaiset tulla pyytämään sairaslomaa tarvittaessa?
- olisi.....
oikein, en ymmärrä ????
- Pirre*
lastemme päät jo samalla korkeudella, ja voimme olla kavereitakin, ja hyviä kavereita ollaankin.
Poika täyttää ensi vuonna 40, ja tytöt hieman vähemmän, eli jos muuten olisi haluja kapakoida, niin ei olisi mitään ihmeellistä siinäkään.
Ja/mutta eikös kapakkiin pääse vasta aikuisena, lapsetkin :)
Mutta noin yleensä silloin kun lapset on lapsia, he tarvitsevat aikuiset aikuiset.- hiukan.
Olet täällä viiskymppinen jolla on jo neljäkymppinen lapsikin. Kylläpäs taas yrität syöttää meille täyttä potaskaa.
- Yxitypy
hiukan. kirjoitti:
Olet täällä viiskymppinen jolla on jo neljäkymppinen lapsikin. Kylläpäs taas yrität syöttää meille täyttä potaskaa.
Jos on vaikka 59v, ja on 40 vuotias lapsi, sen on tehnyt silloin 19 vuotiaana.
Ihan tottahan se voi olla :=))
Eikös 59 vuotias ole vielä ns. viiskymppinen :=)) hiukan. kirjoitti:
alle kuuskymppinen voi olla vielä viiskymppinenkin :)
Pikamme täyttää ensi vuonna 40 vuotta, näin on näpykkä. :)Yxitypy kirjoitti:
Eikös 59 vuotias ole vielä ns. viiskymppinen :=))kommenttiasi ennekuin loihen lausumahan omani, - oivalsit aisian ytimen :))
- raukkaa
Yxitypy kirjoitti:
Eikös 59 vuotias ole vielä ns. viiskymppinen :=))18 vuotiaana kakarana on sorhattu paksuksi, Kyllä siinä on sitten omakin lapsuus mennyt kakka rättejä pyykätessä.
raukkaa kirjoitti:
18 vuotiaana kakarana on sorhattu paksuksi, Kyllä siinä on sitten omakin lapsuus mennyt kakka rättejä pyykätessä.
17 vuotias kun olen mennyt naimisiin, 18 vuotiaana syntyi poikani ja 19 vuotiaana syntyi tyttäreni. Sohaistiin sanojasi mukaillen paksuksi kakarana. Se on ollut elämäni ihanin asia. olen tullut 39 vuotiaana mummuksi ja nautin lastenlapsistani täysillä. Minä olen ollut valintoihini tyytyväinen. Sama ukko mulla vielä käsipuolessa roikkuu, joten luovimistaitojakin olen oppinut
- Yxitypy
raukkaa kirjoitti:
18 vuotiaana kakarana on sorhattu paksuksi, Kyllä siinä on sitten omakin lapsuus mennyt kakka rättejä pyykätessä.
oon sitä mieltä, että lapset pitäis tehdä nuorempana.
Tänä päivänä niitä tehdään vasta yli kolmekymppisinä, ja ollaan näin ollen melkein riskisynnyttäjiä.
Ei olis kyllä kiva niinkään, jos itse kamppailis vaihdevuosioireiden kanssa, ja siinä joutuis ymmärtämään vielä jotain vaikeaa teini-ikäistä.
Kun tekee nuorena lapset, on viiskymppisenä jo enemmän aikaa itselleen. Ja silloin siitä ajasta osaa nauttiakin paremmin kuin silloin nuorena :=)) - Yxitypy
satumaa kirjoitti:
17 vuotias kun olen mennyt naimisiin, 18 vuotiaana syntyi poikani ja 19 vuotiaana syntyi tyttäreni. Sohaistiin sanojasi mukaillen paksuksi kakarana. Se on ollut elämäni ihanin asia. olen tullut 39 vuotiaana mummuksi ja nautin lastenlapsistani täysillä. Minä olen ollut valintoihini tyytyväinen. Sama ukko mulla vielä käsipuolessa roikkuu, joten luovimistaitojakin olen oppinut
että silloin entisaikaan oltiin 18 vuotiaana vähän kypsempiä kuin nykyään.
Itse olen vanhin sisarusparvesta, ja kotona piti tehdä töitä, ja huolehtia nuoremmista sisaruksista.
Olin 19v. kun esikoinen syntyi, eikä ollut mitään ongelmaa hoitamisen, eikä muunkaan suhteen.
Sama ukko mullakin on, vaikka joskus sen vaihtoa oon usein suunnitellut, mutta aina tullut tulokseen, että vanhassa vara parempi :=))
Kolme lapsenlasta minullakin on, ja nyt kun loma alkoi, niitä saankin taas hoidella. Mutta jaksaapa vielä, kun on näin nuori :=)) - Yxitypy
Pirrejuupas kirjoitti:
kommenttiasi ennekuin loihen lausumahan omani, - oivalsit aisian ytimen :))
mitään. Mehän näitä asian ytimiä jo aika paljon oivalletaan *iskee silmää* :=))
Yks asia mua vähän harmitti, kun täytiin 50, niin mulla sanottiin, että niin se lähti kuudeskymmenes meneen. Ettäs kehtasivat :=)) - Pirre*
raukkaa kirjoitti:
vanhin lapsi, ja olin jo tottunut lapsenvahti, - ja mitään niin rakasta tehtävää minulle ei ole ikupäivinä suotu kuin pienokaiseni/kaisteni hoitaminen ja niitten kakkavaippojen pesu :)
Sydämeni särkyi melkein, kun katsoin sitä ensimmäistä sorhattuamme, - en osaa sanoiksi pukea sitä rakkaudentunteen määrää jota tunsin.. :))
Semmoisiahan me nuoretkin äidit... - opinnot
Pirre* kirjoitti:
vanhin lapsi, ja olin jo tottunut lapsenvahti, - ja mitään niin rakasta tehtävää minulle ei ole ikupäivinä suotu kuin pienokaiseni/kaisteni hoitaminen ja niitten kakkavaippojen pesu :)
Sydämeni särkyi melkein, kun katsoin sitä ensimmäistä sorhattuamme, - en osaa sanoiksi pukea sitä rakkaudentunteen määrää jota tunsin.. :))
Semmoisiahan me nuoretkin äidit...tyttäremme oli yli kolmekymmenen saadessaan ensimmisen lapsensa. Maailmaa nähnyt ja kouluttautunut akateemiseksi. Hankkinut oman talon ja toimii nyt kielitaitosena korkeassa tehtävässä ja on mukana monissa luottamus tehtävissä. Miten pärjää kunnallisvaali ehdokkaana, jääkin sitten nähtäväksi.
Mielestäni ei nuoruutta kannattanut tuhlata vaipan vaitoon. Se täytyy elää ja opiskella. Puuhastelu tyttären lasten kanssa on meille mummoille ja vaareille mieluista. - Lisbet*
satumaa kirjoitti:
Olen myös ollut ns. lapsi-äiti. Pressan luvalla naimisiin, 19v yksinhuoltaja.
Mitään ammattia ei tietty ollut, töitäsiellä ja täällä, aloitin opiskelun kun tytär meni ekaluokalle, kävimpä paikkakunnan sossussa kysäsemässä voinko saada jotain tukea?
Minulle vastattiin,etten , nuori ihminen , tee töitä. En sen koomin ole sitä ovea aukaissut, ja kiitos mummujen, urheiluseuran, sain opiskella.
Aina välillä töissä ja taas eteenpäin, en sanoisi sitä helpoksi tieksi, mutta tytärtäni en koskaan ole katunut.
Kyllä minä edelleen olen äiti, ystävät ovat ihan muualta.
Neuvon jos kysytään, mutten muuten puutu. - Pirre*
opinnot kirjoitti:
tyttäremme oli yli kolmekymmenen saadessaan ensimmisen lapsensa. Maailmaa nähnyt ja kouluttautunut akateemiseksi. Hankkinut oman talon ja toimii nyt kielitaitosena korkeassa tehtävässä ja on mukana monissa luottamus tehtävissä. Miten pärjää kunnallisvaali ehdokkaana, jääkin sitten nähtäväksi.
Mielestäni ei nuoruutta kannattanut tuhlata vaipan vaitoon. Se täytyy elää ja opiskella. Puuhastelu tyttären lasten kanssa on meille mummoille ja vaareille mieluista.latunsa hiidettävänä.
Ei se siihen maaliman aikaan opiskelukaan ollut itsestään selvyys, - mutta en ole yhtään katkera, pärjätty on ja ihan hyvin - näläkää ei ole tarvinnut kärsiä - lapsetkaan.
Olen tyytyväinen "saavutuksiini", ja minulle riittää kun olen saanut hoitaa lapseni kotona lähes kouluikäisiksi.
Onnea Sinulle akateemisista, vain yksi inssi amk,sta..ja tytöt hoitaavat elämän murjomia..:) - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
latunsa hiidettävänä.
Ei se siihen maaliman aikaan opiskelukaan ollut itsestään selvyys, - mutta en ole yhtään katkera, pärjätty on ja ihan hyvin - näläkää ei ole tarvinnut kärsiä - lapsetkaan.
Olen tyytyväinen "saavutuksiini", ja minulle riittää kun olen saanut hoitaa lapseni kotona lähes kouluikäisiksi.
Onnea Sinulle akateemisista, vain yksi inssi amk,sta..ja tytöt hoitaavat elämän murjomia..:)" meillä vain yksi inssi jne", noin kun se kirotustaitokin tökkii, niin mites sitä tän kummempi. :)
- samoon, en valita
Lisbet* kirjoitti:
Olen myös ollut ns. lapsi-äiti. Pressan luvalla naimisiin, 19v yksinhuoltaja.
Mitään ammattia ei tietty ollut, töitäsiellä ja täällä, aloitin opiskelun kun tytär meni ekaluokalle, kävimpä paikkakunnan sossussa kysäsemässä voinko saada jotain tukea?
Minulle vastattiin,etten , nuori ihminen , tee töitä. En sen koomin ole sitä ovea aukaissut, ja kiitos mummujen, urheiluseuran, sain opiskella.
Aina välillä töissä ja taas eteenpäin, en sanoisi sitä helpoksi tieksi, mutta tytärtäni en koskaan ole katunut.
Kyllä minä edelleen olen äiti, ystävät ovat ihan muualta.
Neuvon jos kysytään, mutten muuten puutu.Tuohan oli normaalia ennesvanhaan, ja maalla varsinkin.
Sielä ei likan koulutus merkannut paljoakaan, kunhan osas taloutta hoitaa. Sitä varten oli Emäntäkoulut. Joka perheestä sinne joku laitettiin isommat sitten opetti nuorimpia.
Tää Lakeudella on omat tavaat, ja ne on viäläki aikas paljon samaanmoisia.
- Yxitypy
jännän kysymyksen teit :=))
Jos äiti ja lapsi olis PARHAITA kavereita, sitä vois vähän ihmetelle.
Itselläni on kohta 80 vuotias äiti, jonka kanssa käyn kyläilemässä, shoppailemassa jne. Kavereita ollaan, mutta kyllä mun paras kaveri on ihan eri ihminen. Vaikka äidille voin paljon puhua asioita, en läheskään kaikkia, mitä taas parhaalle kaverille voin tehdä :=)) - lienee järjestys
Olen lähes 60-kymppinen, mutta käyn tyttäreni kanssa ostoksilla, syömässa ja monta matkaakin on tehty niin kotimaassa kuin ulkomaillakin yhdessä. Olenko paras ystävä, sitä en tiedä, mutta ystäviä ollaan. Ihmeen hyvin tullaan toimeen, kun muistaa myrskyisiä murkkuvuosia yli 20-vuotta sitten.
Äidin rooli neuvonantajana on vähän naurettava, kun tytär on korkeasti koulutettu, monesti olen itse kysymässä neuvoa.- vaari.
sinun etusi kun tytär viihtyy seurassasi,
mutta sekin vaihtoehto on kun kuolet,
tyttäreltä menee "hyvin tärkeä henkilö pois" kaikille se ei ole helppoa.
Meillä vanhemmat matkustelivat aina seuruematkoilla,
keskenään ja oman ikäluokkansa kanssa.
Meillä ei olisi millään ollut aikaakaan,
aika ei tahtonut riittää omien lastenkaan kanssa matkusteluun.
Ei meillä ainakaan ”korkeasti koulutetutkaan” hallitse kuin lähinnä sitä alaa kun ovat lukeneet, eivät edes luule kaikkea maailman asioita osaavansa.
Kyselevät usein neuvoja ja apuja, autojen-, asuntojen- ym korjauksista
Samoin raha-asioissa 35veet kyselee usein sijoitusneuvoja.
Usein kysyivät myös, mitä teimme heille jossain tilanteessa kun olivat 5v,
kun, aloittivat koulun tms. - asioita
missä kuitenkin äidin neuvot ovat tarpeen oli "lapsi" koulutettu tai ei.
On myös erilaisia vaiheita äiti-tytärsuhteessa.
Muistan ajan jolloin ei suurinpiirtein voitu edes olla samalla puolella katua, kun tietyssä iässä häpeävät olla vanhempiensa seurassa.
Nykyään tilanne toinen.
- helisevä
Sehän tiedetään, että loistavia ideoita lastenkasvatukseen saa neiti-ihmisiltä ; )
Eroja äitiyden ja ystävyden välillä on tietenkin, kuten se vanha viisaus , ettei äitiys koskaan lopu.
Jotenkin tuntuu kuitenkin: sanahelinää sillä välillä on ystävänä ,mutta aina äitinä.- ohrankukkia
..kanssasi. Kyllä minä ennen muuta olen edelleen äiti aikuisille lapsilleni. Miniä kysyy neuvot omalta äidiltään, koska minulta niitä ei kysytä, enkä niitä myöskään tyrkytä.
Tyttäreni kysyy neuvoani monesti, etenkin jos pienokaiset ovat sairaana, joskus sitä, miten jokin ruoka tehdään. Työmurheisiinkin kysytään joskus näkemystäni.
Minulla on hyvät lapset ja välimme ovat lämpimät.
Taloudellisesti eivät ole apuani tarvinneet yliopistovuosien jälkeen. Lahjoina saavat erisuuruisia rahasummia, ja lapsenlapsiani hemmottelen kaikella, mitä vaan keksin.
- tässä iässä
voi olla jo lastensa "kamuja" kun ovat "melkein" saman ikäisiä, siis ovat jo reilusti aikuisia.
Paha mennä neuvomaan sellaista jota täytyy katsoa ylöspäin monestakin syystä.
Minä ainakin katosn "ylöpäin" tämän päivän nuoria, ovat määrätietoisia ja osaavat toteuttaa unelmansa ei ainoastaan haaveilla niistä.- kuitenkin
etteivät koskaan lakkaa olemasta "lapsiamme".
Kaikkihan olemme jonkun lapsia. - on suurta
kuitenkin kirjoitti:
etteivät koskaan lakkaa olemasta "lapsiamme".
Kaikkihan olemme jonkun lapsia.viisautta. Ihanko itse päädyit tähän viisauteen.
- itse taas
on suurta kirjoitti:
viisautta. Ihanko itse päädyit tähän viisauteen.
siellä viduilet mulle tapasi mukaisesti?
Mitäs viisautta tuo on jos toteaa, että lapset pysyvät aina vanhempiensa lapsina, vai eikö sulla ole kokemusta omista lapsista ollenkaan? - ihan oikeesti
on suurta kirjoitti:
viisautta. Ihanko itse päädyit tähän viisauteen.
v.........n ne ainaiset ilkeät vastaukset mitä saan täällä.
Tulee mieleen että henkilö joka sitä tekee on peräti ylläpitoon kuuluva tai siihen vastaava joka näkee mistä IP:osoitteesta teksti tulee.
Mulla on toinenkin teoria mutta jääköön kun on enään 1 työpäivä jäljellä.
Niin, kuinka laajaan levitykseen sähköpostitse tai nettiin levitykseen meni tämä vastaukseni ainakin 4-kerroksen väelle??????????? - Yxitypy
ihan oikeesti kirjoitti:
Tulee mieleen että henkilö joka sitä tekee on peräti ylläpitoon kuuluva tai siihen vastaava joka näkee mistä IP:osoitteesta teksti tulee.
Niin, kuinka laajaan levitykseen sähköpostitse tai nettiin levitykseen meni tämä vastaukseni ainakin 4-kerroksen väelle???????????Jätä niille ilkeille vastaamatta, ja jätä sellaset omaan arvoonsa.
Palstoilla pyörii vaikka minkä sortin sakkia. Joillakin on väliin huono päivä, niin purkavat huonoa tuulta tänne, jos siellä kotona ei ole kohdetta.
Hyvää lomaa sinulle. Mullakin huomenna eka lompäivä :=)) - hyvää lomaa
Yxitypy kirjoitti:
Jätä niille ilkeille vastaamatta, ja jätä sellaset omaan arvoonsa.
Palstoilla pyörii vaikka minkä sortin sakkia. Joillakin on väliin huono päivä, niin purkavat huonoa tuulta tänne, jos siellä kotona ei ole kohdetta.
Hyvää lomaa sinulle. Mullakin huomenna eka lompäivä :=))sinulle myös.
En välittäisi parista ilkeästä kommentista mutta tätä "ilkeyttä" on riittänyt nyt parin vuoden verran mutta en pahalla sisullakaan häivy täältä palstalta ihan niitten ilkeitten kiusallakaan. - hyvää lomaa
hyvää lomaa kirjoitti:
sinulle myös.
En välittäisi parista ilkeästä kommentista mutta tätä "ilkeyttä" on riittänyt nyt parin vuoden verran mutta en pahalla sisullakaan häivy täältä palstalta ihan niitten ilkeitten kiusallakaan.sattui vain naurattamaan tuo sinun iän ikuisen vanha toteamus, Eihän tässä ollut tarkoitus sinua loukata. En ole tällä palstalla ollut kuin pari viikkoa. Ilkeilijäsi on kyllä joku muu. käytä vakio nikkiä niin säästyt enemmiltä ilkeilyiltä. Meinaan jos taas jotain hassua kirjoitat.
- pystyy
ihan oikeesti kirjoitti:
Niin, kuinka laajaan levitykseen sähköpostitse tai nettiin levitykseen meni tämä vastaukseni ainakin 4-kerroksen väelle???????????paikantamaan kyllä muutkin kuin kuin ylläpito, Tosin täällä todella harva jos kukaan,,,,,
- vakionikkiä
hyvää lomaa kirjoitti:
sattui vain naurattamaan tuo sinun iän ikuisen vanha toteamus, Eihän tässä ollut tarkoitus sinua loukata. En ole tällä palstalla ollut kuin pari viikkoa. Ilkeilijäsi on kyllä joku muu. käytä vakio nikkiä niin säästyt enemmiltä ilkeilyiltä. Meinaan jos taas jotain hassua kirjoitat.
enkä todellakaan aio hankkia sellaista miltään foorumilta.
Tuntuu niitä "perskärpäsiä" riittävän muutenkin. - tiedetään
pystyy kirjoitti:
paikantamaan kyllä muutkin kuin kuin ylläpito, Tosin täällä todella harva jos kukaan,,,,,
ja olen lopen kyllästynyt "seurantaani".
Ymmärtäisin jos olisin esim. puolustusvoimien palveluksessa mutta että tällaisen tavallisen ikääntyvän immeisen joka liikettä kontrolloidaan, ei ymmärrä, ei ymmärrä? - asiasi
vakionikkiä kirjoitti:
enkä todellakaan aio hankkia sellaista miltään foorumilta.
Tuntuu niitä "perskärpäsiä" riittävän muutenkin.En tarkoittanutkaan rekisteröintiä. Paremminkin sanaa tai lauseen pätkää avaukseen.
Katoppas sumealogiikka on jo sellainen työkalu jolla tavallinen yksitotinen kirjoittja paljastuu. Jos joku haluaa sinua jäljittää kuten väität onnistuu se joltakin osaajalta kuten kertomasi mukaan väität.
Tarkoitin omaa nimimerkkiä sinulle lähinnä siksikin etten ainakaan minä kirjoittaisi viestitsi jatkoksi.
Monihan täällä näyttä piruilevan aivan omaksi ilokseen tietämättä kuinka paksunahkaisesta ihmisestä on kysymys ja saataa sitten loukatakkin. - siihen halpaan
asiasi kirjoitti:
En tarkoittanutkaan rekisteröintiä. Paremminkin sanaa tai lauseen pätkää avaukseen.
Katoppas sumealogiikka on jo sellainen työkalu jolla tavallinen yksitotinen kirjoittja paljastuu. Jos joku haluaa sinua jäljittää kuten väität onnistuu se joltakin osaajalta kuten kertomasi mukaan väität.
Tarkoitin omaa nimimerkkiä sinulle lähinnä siksikin etten ainakaan minä kirjoittaisi viestitsi jatkoksi.
Monihan täällä näyttä piruilevan aivan omaksi ilokseen tietämättä kuinka paksunahkaisesta ihmisestä on kysymys ja saataa sitten loukatakkin.sittenhän vasta toisen nimissä kirjoitellaankin mitä sattuu jos käyttää vakisanoja?
Nimissäni on jo nyt kirjoiteltu ja lähetelty mitä sattuu ja se maksoi minulle työpaikkani, että silleen. - kirjoittelu
siihen halpaan kirjoitti:
sittenhän vasta toisen nimissä kirjoitellaankin mitä sattuu jos käyttää vakisanoja?
Nimissäni on jo nyt kirjoiteltu ja lähetelty mitä sattuu ja se maksoi minulle työpaikkani, että silleen.vapaa-aikana palstoille maksoi työpaikkasi.
No ei voi pitää paikkaansa.
Sen sijaan..,jos kirjoittelit palstoille TYÖaikana...voi hyvinkin maksaa työpaikan.Mut kuka silloin teki väärin? - sinun?
tiedetään kirjoitti:
ja olen lopen kyllästynyt "seurantaani".
Ymmärtäisin jos olisin esim. puolustusvoimien palveluksessa mutta että tällaisen tavallisen ikääntyvän immeisen joka liikettä kontrolloidaan, ei ymmärrä, ei ymmärrä?liikeitäs kontrolloidaan?
Oletko vainoharhainen vai onko heittää faktaa kehiin? - ihmisriepu
sinun? kirjoitti:
liikeitäs kontrolloidaan?
Oletko vainoharhainen vai onko heittää faktaa kehiin?pari varoituksen sanaa tuonne häiriöviestiin. Muuten et kai ole vakavissasi, Luuletko tosiaan että ryhtyisin sinua neuvomaan. OHO ! vuosikausien opiskelu ja alan yrityksissä työkentelyn tuloksena hankittu tieto ei ole ilmaista minullekaan,kuinka sitten sinulle.
- en ole
kirjoittelu kirjoitti:
vapaa-aikana palstoille maksoi työpaikkasi.
No ei voi pitää paikkaansa.
Sen sijaan..,jos kirjoittelit palstoille TYÖaikana...voi hyvinkin maksaa työpaikan.Mut kuka silloin teki väärin?kirjoitellut työaikana mihinkään palstoille.
Onko lukihäiriö?!!!
Minun nimissäni on kirjoiteltu sähköposteja, laitettu tekstareita ja postiteltu muutakin kamaa
ympäri työpaikkaa!!!!!!!!!! - heittää faktaa
sinun? kirjoitti:
liikeitäs kontrolloidaan?
Oletko vainoharhainen vai onko heittää faktaa kehiin?keskustelupalstoilla peliin, varsinkaan kun tietää mikä ospuoli sitä utelee.
On se niin huvittavaa kun tuollainen instanssi pelkää ikääntyvää mummelia.
- RosaLiiin
...on minusta ainakin olla hyvä kaveri poikieni kanssa.
Molemminpuolista luottamusta löytyy ja se on hieno asia.
Heiltä saan hyviä neuvoja ja apua aina kun pyydän.
Kykyjeni mukaan olen heidän tukena jos tunnen, että he sitä tarvitsevat.
Lastensa elämää on hauska seurata, mutta en jaksa kyllä tupata, eläkööt omaa elämäänsä. - sanoo_suttura*
Lasteni ollessa pieniä olin heille kasvattaja-äiti, nyt heidän ollessa jo aikuisia olen kaveri-äiti ja neuvonantaja.
Mutta siltikin olen heitä vanhempi vaikka ikäero koko ajan kutistuu. :) ja kai vähän luonnotontakin, jos äiti olisi lapsensa paras kaveri, mutta vielä surullisempaa olisi, ellei äiti voisi olla lapselleen välillä myös hyvä kaveri ja ystävä. Vastuullinen vanhemman rooli on tärkeä, mutta onhan äidillä paljon muitakin rooleja: pienille lapsille voi ihan hyvin olla välillä vaikka leikkikaveri ja varttuneemmille kaveri tai ystävä.
Itse olen onnellinen saadessani olla myös tyttäreni ystävä. Meille on joskus sanottu, että yhdessä viihtyminen ja hyvä olo suorastaan säteilee meistä. En ollut asiaa ajatellutkaan, ennenkuin kerran yhteisellä etelänmatkalla.
Olimme syöneet myöhäisen illallisen hotellimme naapuriravintolassa ja laskun pyydettyämme tarjoilija toi sen mukana pikkudrinkit ja sanoi omistajalla olevan meille asiaa. Hetken päästä omistaja tuli paikalle ja pyysi meitä vielä jäämään vieraakseen ja keskustelemaan kanssaan. Hän kertoi haluavansa tutustua meihin juuri em. syystä ja kertoi nauttivansa tilaisuudesta saada keskustella mielenkiintoisten, hyväntuulisten ihmisten kanssa, joita hän joskus pyysi vieraakseen sulkemisajan lähestyessä. Luulin miehen ihastuneen tyttäreeni, mutta hän tosiaan halusi keskustella meidän molempien kanssa. Vietimme mieleenjäävän illan ja ehdimme keskustella monenlaisista asioista, välillä keveästi ja välillä syvällisempiäkin yhdessä pohtien.
Kuulin myös yhden itselleni uuden asian tyttärestäni. Olin kuvitellut hänen jakavan näkemykseni, että ihanteellisimmassa tapauksessa aviomies olisi myös paras ystävä. Kuulin, ettei tyttäreni voisi edes kuvitella miestään parhaaksi ystäväkseen - eikä varmaan äitiäkään, vaikkei siitä ollut puhetta.;))Kommentoin tätä ketjua näin. Ihmiset kertovat ketjussa hyvin avoimesti elämästään ja kokemuksistaan vanhempina ja lasten kasvattajina (anonyymeina).
Haluan olla hieman varovainen ja ottaa asiaan kantaa yleisellä tasolla sillä olen saanut palautetta siitä, että kerron yksityiselämästäni liian paljon. Ehkäpä koska käytän nimimerkkiäni. Tämän ketjun myötä olenkin ihmetellyt, mikä on liikaa.
Kun toimin iltapäiväkerhotoiminnan pilottihankkeissa noin kymmenkunta vuotta sitten oli muotia iskulauseet "rajat on rakkautta ja vastuullinen vanhemmuus". Tässä ketjussa toistetaan noita lauseita, mutta ollaanko selvillä noiden sanojen merkityksestä?
Uskon, että maailma on täynnä erilaisia kasvatusmenetelmiä jo kasvuympäristo ja kansallinen kulttuuri sitoo erilaiseen vanhemmuuteen. Mikä sopii minulle ja lapsilleni ei ehkä sovi sinulle jne.
Esimerkki Euroopan matkaltani, mieheni pyysi minua olemaan varovainen kun kerroin 18-vuotiaan poikani halusta itsenäistyä ja kokeilla omia siipiään muuttamalla opiskelija-asuntolaan. Mieheni kotimaassaan tälläinen elämän muutos voidaan tulkita lapsen ja äidin välillä olevaksi ongelmaksi.
Mielestäni sanalla "kaveri" on niin monta erilaista merkitystä, kuin on kirjoittajaakin, että tässä onkin kysymys siitä kuinka erilailla me haluamme suomenkielisiä sanoja tulkita.- täällä.
soheltamassa, Antoi sentään muutaman päivän rauhan palstalle.
Onpas ihme narsisti. Kukaan ei ole hänen perheasioistaan kiinnostunut saatikka mielipiteistä. Silti tuppaa niitä alituiseen tänne. - sanoo_suttura*
Lasten ja vanhempien välinen "kaveruus" on luullakseni yleisempää Pohjoismaissa kuin muualla Euroopassa.
Ja luulenpa että kun teini-ikäinen haluaa "muuttaa omilleen" (tai häntä siihen kehotetaan),niin taustalla on useinkin konflikti vanhempien kanssa. - ratkaisu.
sanoo_suttura* kirjoitti:
Lasten ja vanhempien välinen "kaveruus" on luullakseni yleisempää Pohjoismaissa kuin muualla Euroopassa.
Ja luulenpa että kun teini-ikäinen haluaa "muuttaa omilleen" (tai häntä siihen kehotetaan),niin taustalla on useinkin konflikti vanhempien kanssa.Ainakin meillä nuoriso lähti kotoa päästäkseen olemasta silmällä pidon alla.
- Pirre*
täällä. kirjoitti:
Onpas ihme narsisti. Kukaan ei ole hänen perheasioistaan kiinnostunut saatikka mielipiteistä. Silti tuppaa niitä alituiseen tänne.muka, tuppaa, - miksi vainoat yhtä ihmistä, Sinun olisi kai hyvä kaäydä lääkärissä.
- hakeudu erikoislääkärille
täällä. kirjoitti:
Onpas ihme narsisti. Kukaan ei ole hänen perheasioistaan kiinnostunut saatikka mielipiteistä. Silti tuppaa niitä alituiseen tänne.Pyydä häneltä lääkkeet ja ohjeita, että pääset eroon Korpikirjailija-sydroomasta.
- meinaat
Pirre* kirjoitti:
muka, tuppaa, - miksi vainoat yhtä ihmistä, Sinun olisi kai hyvä kaäydä lääkärissä.
Mikä olet SINÄ tekemään diaknooseja ihmisestä ? Opi ensin kirjoittamaan, Tuommoista repellystä mitä kirjoitat ei kehtaa sikakaan lukea....
"kaädä "
Mene vaikka työväen opiston aikuskursille - on.
hakeudu erikoislääkärille kirjoitti:
Pyydä häneltä lääkkeet ja ohjeita, että pääset eroon Korpikirjailija-sydroomasta.
kapeaalista. Peiliinkö katsot, kun itsellesi kirjoittelet.
Ulos ulos, ettet homehdu omiin myrkkyihisi. - Pirre*
meinaat kirjoitti:
Mikä olet SINÄ tekemään diaknooseja ihmisestä ? Opi ensin kirjoittamaan, Tuommoista repellystä mitä kirjoitat ei kehtaa sikakaan lukea....
"kaädä "
Mene vaikka työväen opiston aikuskursillepaddiin :)
- taas,
Pyydä häneltä lääkkeet ja ohjeita, että pääset eroon Korpikirjailija-sydroomasta.
arvata. Tämmöisen hitonmoisen sotkun sai taas sätutäti aikaan. Kaikenlaiset sairaat huutelevat palstalla ja tuputtavat lääkkeitä. Ei keittokirjan lukeminen vielä anna pätevyyttä ketään lääkitsemään.Saati sitten hoitoonkaan ohjaamaan.
- naurattaa
Pirre* kirjoitti:
paddiin :)
vaan tuollaisen sivistynättömän typeryksen repellykset.
Sitä työvänopiston iltakurssia suosittelen.
Mikä muuten on paddi? Kovin outo kieli. Taitaa sulla olla vellit ja puurot sekaisin. - Pirre*
taas, kirjoitti:
arvata. Tämmöisen hitonmoisen sotkun sai taas sätutäti aikaan. Kaikenlaiset sairaat huutelevat palstalla ja tuputtavat lääkkeitä. Ei keittokirjan lukeminen vielä anna pätevyyttä ketään lääkitsemään.Saati sitten hoitoonkaan ohjaamaan.
jo siitä.
- Kovinpa
Pirre* kirjoitti:
jo siitä.
Kuvittelet suuria, Sinäkö täällä päätät kuka täällä kirjoittaa ja kuka ei.
Nyt taitaa viirata pahemman kerran. - se vanha
Kovinpa kirjoitti:
Kuvittelet suuria, Sinäkö täällä päätät kuka täällä kirjoittaa ja kuka ei.
Nyt taitaa viirata pahemman kerran.Pieru* jo ilmoittautumaan niille työväen opiston aikuis kursseille kun noin äkisti hävisi.
Olisihan sitä voinut itseoppineen filosoffin kanssa enemmältikkin seurustella. Joskohan sitten otti Paddiin ? - näyttää
olevan näkijä ja herrasmies :)
- pastori puskasta
täällä. kirjoitti:
Onpas ihme narsisti. Kukaan ei ole hänen perheasioistaan kiinnostunut saatikka mielipiteistä. Silti tuppaa niitä alituiseen tänne.Säännöissä sanotaan hyvin selkeästi, että keskusteluissa ei saa esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista.
- juristi.
pastori puskasta kirjoitti:
Säännöissä sanotaan hyvin selkeästi, että keskusteluissa ei saa esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista.
Lääkitysten määäräämiset ja hoitoon kehoitukset ovat yksilöön kohdistuvia "solvauksia" Varsinkin kun esitetään henkilöiden taholta joilta puuttuu tyystin asianomainen koulutus.
- Puska pastori
juristi. kirjoitti:
Lääkitysten määäräämiset ja hoitoon kehoitukset ovat yksilöön kohdistuvia "solvauksia" Varsinkin kun esitetään henkilöiden taholta joilta puuttuu tyystin asianomainen koulutus.
Menepä sormea apuna käyttäen viivaa pitkin ylöspäin niin, että tulet "taasko" ja "täällä" nimimerkin kohdalle. Sääntöihin tutustumisen kehoitus oli kyseiselle henkilölle suunnattu. Aiheesta taisivat keittokirjatohtorit kimpaantua.
- Mandi55
Ja luulenpa että kun teini-ikäinen haluaa "muuttaa omilleen" (tai häntä siihen kehotetaan),niin taustalla on useinkin konflikti vanhempien kanssa.Niin teini-ikäiset karkaavat usein kotoa jos ei "kaveruus" kotona pelaa.
Aikuiset lapset lentävät kypsyessään maailmalle ja haluavat itsenäistyä. Kypsyminen tapahtuu eri olosuhteissa eri lailla ja eri ikäisinä. - ei ymmärtää
Puska pastori kirjoitti:
Menepä sormea apuna käyttäen viivaa pitkin ylöspäin niin, että tulet "taasko" ja "täällä" nimimerkin kohdalle. Sääntöihin tutustumisen kehoitus oli kyseiselle henkilölle suunnattu. Aiheesta taisivat keittokirjatohtorit kimpaantua.
Sitä saa mitä tilaa.
Keittokirjaa lukemalla ei tosiaankaan tule valtuutusta päätellä kenenkään mielentilaa.
Taasko ! Se koira älähtää johon kalikka kolahtaa. Kysymys onkin, kehen kolahti ? Toisekseen viestissä ei ole mitään mitä voitaisiin solvauksena pitää. Jokainen saa onneksi ainakin vielä olla mitä mieltä tahansa. - kiva.
Mandi55 kirjoitti:
Niin teini-ikäiset karkaavat usein kotoa jos ei "kaveruus" kotona pelaa.
Aikuiset lapset lentävät kypsyessään maailmalle ja haluavat itsenäistyä. Kypsyminen tapahtuu eri olosuhteissa eri lailla ja eri ikäisinä.kun pääsee osallisiksi tästä suuresta viisaudesta. Onkohan kirjoittaja oikein kasvatustieteilijä ?
- Mandi55
kiva. kirjoitti:
kun pääsee osallisiksi tästä suuresta viisaudesta. Onkohan kirjoittaja oikein kasvatustieteilijä ?
Kasvatusalaan liittyvää koulutusta löytyy ; )
- tuntuu alalta löytyvän
Mandi55 kirjoitti:
Kasvatusalaan liittyvää koulutusta löytyy ; )
Hyvinhän ne Nantin kukat "kasvaa" kunhan muistaa vain kastella.
Ja luulenpa että kun teini-ikäinen haluaa "muuttaa omilleen" (tai häntä siihen kehotetaan),niin taustalla on useinkin konflikti vanhempien kanssa."kasvattaa" lapsiaan pienestä pitäen sisäoppilaitoksissa, ja nuoret siirtyvät toisille paikkakunnille opiskelemaan varsin nuorina. Lapsen ja aikuisen roolit poikkeavat meikäläisistä. Esim. aikuisten leikkiminen lasten kanssa taitaa myös olla melko harvinaista pohjoismaiden ulkopuolella.
Mitä lapsiin ja nuoriin tulee, kannatan ohjaavaa kasvatusta, lapsille tilaa kasvaa ja kehittyä sekä turvallisten rajojen asettamista - mieluiten yhdessä neuvotellen. Minusta on tosiaan lottovoitto saada syntyä rakastavan perheen lapsena Suomessa.- tuo "pastori"
ei ymmärtää kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
Keittokirjaa lukemalla ei tosiaankaan tule valtuutusta päätellä kenenkään mielentilaa.
Taasko ! Se koira älähtää johon kalikka kolahtaa. Kysymys onkin, kehen kolahti ? Toisekseen viestissä ei ole mitään mitä voitaisiin solvauksena pitää. Jokainen saa onneksi ainakin vielä olla mitä mieltä tahansa.olisi syytä muutamalla sanalla saatella takaisin puskaan mistä on tullutkin niiden lääkealan ihmisten seuraksi. Mistä heistä tietää mitä uutta kehittelevät yhteiseksi hyväksi.Tulkoon sitten pastorikin takaisin kun on nukkunut päänsä selväksi ja herännyt pöhnästään.
- Mandi55
optimisti-orvokki kirjoitti:
"kasvattaa" lapsiaan pienestä pitäen sisäoppilaitoksissa, ja nuoret siirtyvät toisille paikkakunnille opiskelemaan varsin nuorina. Lapsen ja aikuisen roolit poikkeavat meikäläisistä. Esim. aikuisten leikkiminen lasten kanssa taitaa myös olla melko harvinaista pohjoismaiden ulkopuolella.
Mitä lapsiin ja nuoriin tulee, kannatan ohjaavaa kasvatusta, lapsille tilaa kasvaa ja kehittyä sekä turvallisten rajojen asettamista - mieluiten yhdessä neuvotellen. Minusta on tosiaan lottovoitto saada syntyä rakastavan perheen lapsena Suomessa.Eurooppa on täynnä tavallisia keskiluokan perheitä, jotka eivät suinkaan lähetä lapsiaan sisäoppilaitoksiin. Taitaa sinulla olla aika vanhanaikainen käsitys Eurooppalaisesta perheestä tänä päivänä sekä virheellinen kuva koulujärjestelmästä siellä. Äidit viettävät enemmän aikaa lastensa kanssa Keski-Euroopassa kuin urasuuntautuneissa pohjoismaissa. Euroopassa naiset jos he tekevät työtä kodin ulkopuolella tekevät pääsääntöisesti osa-aikaista työtä.
- kuka lienetkin
se vanha kirjoitti:
Pieru* jo ilmoittautumaan niille työväen opiston aikuis kursseille kun noin äkisti hävisi.
Olisihan sitä voinut itseoppineen filosoffin kanssa enemmältikkin seurustella. Joskohan sitten otti Paddiin ?..mennä samaan "yliopistoon" suomen kielen kurssille. Oikein kielikorvaa särkee tekstejäsi lukiessa. Hus joutuin...
- tulpat
kuka lienetkin kirjoitti:
..mennä samaan "yliopistoon" suomen kielen kurssille. Oikein kielikorvaa särkee tekstejäsi lukiessa. Hus joutuin...
korviisi ja lämmin kääre otsallesi. Käy sitten pitkällesi. Kyllä siinä sitten vähän rauhoitut.
Mandi55 kirjoitti:
Eurooppa on täynnä tavallisia keskiluokan perheitä, jotka eivät suinkaan lähetä lapsiaan sisäoppilaitoksiin. Taitaa sinulla olla aika vanhanaikainen käsitys Eurooppalaisesta perheestä tänä päivänä sekä virheellinen kuva koulujärjestelmästä siellä. Äidit viettävät enemmän aikaa lastensa kanssa Keski-Euroopassa kuin urasuuntautuneissa pohjoismaissa. Euroopassa naiset jos he tekevät työtä kodin ulkopuolella tekevät pääsääntöisesti osa-aikaista työtä.
käsitysteni päivittäminen on jäänyt monella alueella tekemättä. Lisäksi Eurooppa on niin laaja alue, että stereotyypin esittäminen eurooppalaisesta perheestä lienee muutoinkin mahdotonta. - Osaan vetää pitkälle vietyjä johtopäätöksiä varsin pienen otoksen perusteella.;))
Edellistä viestiä kirjoittaessani olivat mielessäni muutamat keski-eurooppalaiset tai brittiperheet, joissa kotiäiti vastasi lähinnä lasten hoivasta, huollosta ja hyvinvoinnista. Sen vastapainona oli valitettavasti jo historiaan jäänyt malli suomalaisesta lapsikeskeisestä perheestä, jossa tavalla tai toisella hoidettiin lapsia enemmän kotonaan. - Onneksi niitä on vieläkin, mutta valitettavan vähän. Täytyy todeta, että me jotka olemme saaneet elää omien arvojemme mukaan, olemme pieni vähemmistö tällä markkinatalouden aikakaudella. Surullista.
Tässä yhteydessä haluan kiittää sinua monista kirjoituksistasi. Iloitsen siitä, että täällä on edelleen myös asiakeskusteluja kaiken chattailyn välissä. Kannustan sinua jatkamaan joidenkin palstalaisten ärsyttämistä. Älä turhaan kätke elämäniloa ja lopeta onnellisistakin asioista puhumista kateellisten vuoksi. Hyvää kesää sinulle!- lääkkeitä
ja lääkkeitä, tällä palstalla on ollut enemmän "lääkäréitä" ja "lääkkeittenjakelijoita" kuin terveyskeskuksissa ja sairaaloissa yhteensä!
- nalkuttavamamma
No, huh huh, ehdin jo pelästyä, mutta eilisillan perusteella voin olla ihan rauhassa: en taatusti ole lapseni paras kaveri, kun taas nalkutin tuntikausien tietokoneella roikkumisesta ynnä muusta haitallisesta käytöksestä, mm. kuumassa huoneessa kesäilmoilla itsensä hautomisesta ja unen puutteesta jne. jne. Vaikka kuinka onkin loma koulusta, niin jotain rotia sentään pitäisi olla teinilläkin. Vai olenko totaalisen väärässä oleva, turhasta hermoileva aikuinen, kun olen huolissani? Ensin valvotaan ja sitten ei jakseta kahdeksaksi nousta kesätyöhön, joka jatkuu enää muutaman päivän (kahden viikon pesti), kun "yö oli taas niin lyhyt". Mutta. Luotan siihen, että lapselle kasvaa järki pikkuhiljaa päähän - ja sitten pääsen minäkin päivittämään harrastusblogiani!
Ketjusta on poistettu 43 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.24410204Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.4012758- 831583
Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei851541- 771433
- 641389
Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!
Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau81339Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?
Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti581333Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja
Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa981240- 361166