Hei, olen 19 vuotias tyttö ja painan 40kiloa.
Onko se liian vähän?
Ruoka ei maistu kovin hyvin, se enemmänki oksettaa.
Onko teillä samoja kokemuksia?
Pitääkö minun mennä lääkäriin?
Anoreksia?
6
885
Vastaukset
- :'D
ja sun iänkö sä luulet kertovan paljonko sä saisit painaa? :'D
Pituuski vois olla ihan hyödyllist tietää.
Esim jos oisit 145 cm pitkä niin oisit NORMAALIPAINOINEN.
KÄRSITKÖ sä jotenkin ruokahaluttomuudestas? Oisko sun parempi olla jos söisit paljon paljon ruokaa?
Pitäiskö sun omasta mielestäs painaa enemmän? Paljonko, 10 kg enemmän? 20?
Mitä sä oikeesti haluut?
Sori mut must sun kysymys tollasenaan on aika hiton huvittava :D Voisit tosiaan mennä lääkäriin. Jos sinusta tuntuu, että podet anoreksiaa, voit hyvinkin olla oikeassa. Omat tuntemukset kannattaa kuunnella kunnolla. Myöhemmässä anoreksian vaiheessa sairauden tunto saattaa kadota ja se on kohtalokasta. Vaikka olisi kuin luuranko, peilistä näkee vain sen yhden gramman, joka on mahdollisesti tullut lisää - ja sehän on kauheaa!
- ....
toi perustuu?
Ei paino tee kenestäkään anorektikkoa.
Jon on ruokahaluttomuutta ja suhteellisen alhaineen paino, niin se ei liity anorexia nervosaan mitenkään. Tarvitaan paljon muutakin.
Jos tosiaan kyseessä on vain ruokahaluttomuus ja alhainen paino, ei muuta, niin ÄLÄ mene tuhlaamaan lääkärin aikaa, kun on ihmisiä otka oikeasti tarvitsevat lääkärinaikoja.
Kyllä, mediassa selitetään nykyään kuinka kaikki laihat ovat anorektikoita.
No, eivät ole. Laihuus ei tee kenestäkään aorektikkoa.
Etköhän vähän paremmin tietäisi jos sinulla oikeasti olisi ongelmia. .... kirjoitti:
toi perustuu?
Jon on ruokahaluttomuutta ja suhteellisen alhaineen paino, niin se ei liity anorexia nervosaan mitenkään. Tarvitaan paljon muutakin.
Jos tosiaan kyseessä on vain ruokahaluttomuus ja alhainen paino, ei muuta, niin ÄLÄ mene tuhlaamaan lääkärin aikaa, kun on ihmisiä otka oikeasti tarvitsevat lääkärinaikoja.
Etköhän vähän paremmin tietäisi jos sinulla oikeasti olisi ongelmia.Voi olla, että tiedän oikeasti anorexia nervosasta jotain. Voi olla, että podin sitä oikeasti kymmenkunta vuotta. Voi olla niinkin, että taudista on vieläkin kauheita muistoja, vaikka se on oikeasti parantunut aikoja sitten.
Ja tietysti muuten vain laihoja ihmisiä on olemassa, onhan monenlaista ruumiinrakennetta ja aineenvaihduntaa.
Sinä itse tiedät parhaiten, vaivaako sinua jokin. Jos siltä tuntuu, apua kannattaa hakea mahdollisimman varhain - silloin voi säästyä monelta ylimääräiseltä vaivalta. Myös ne lääkärit.- OIKEASSA
.... kirjoitti:
toi perustuu?
Etköhän vähän paremmin tietäisi jos sinulla oikeasti olisi ongelmia.Anorexia ei ole ruokahaluttomuutta tai nälän puutetta. Anorexiassa ruokahalu ei katoa mihinkään. Anorexia on sairaus, jossa ihminen ei kuuntele ruokahaluaan tai kiljuvaa tarvettaan syödä, koska lihomisen tai lihavana olemisen pelko ylittää syömisen tarpeen luoman fyysisen ja henkisen tuskan. Nälkä ei katoa, lihavuuden pelko (eli anorexia) vain on niin valtava ettei henkilö syö nälästään ja ruuantarpeestaan huolimatta.
- more information
Sain selville juuri painosi, mutten pituuttasi. Mistä minä tiedän vaikka olisit 145cm pitkä? Kerrohan lisää... Haluaisin tässä vielä sanoa, että että oireesi eivät välttämättä viittaa juuri anorexia nervosaan. Minun puolestani sinun kannattaisi kysellä esim. ystäviltäsi, mitä mieltä he ovat syömistottumuksista ym. ulkonäkö -asioista. Olen pahoillani, mutten osaa sen koommin enemmän auttaa. Tässä itsellänikin tilanne vähän kiikun & kaakun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496385Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6512679Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831219- 841145
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.841124Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601088Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2901080- 871072
- 70971
- 228864