Pyöräilyn iloa!!!

Voi kylläpä on nyt iloinen fiilis! Eilen päätin kokeilla koiran kanssa pyöräilyä, ennen en ole uskaltanut koska tuo veijarimme on sellainen hulivili, etten uskonut touhusta tulevan yhtikäs mitään. Mutta sepäs alkoi heti luonnistua aivan vallan mainiosti! Nyt olen sitten alkanut harkita jonkinlaista "vempainta" avuksi tuohon pyöräilyyn, ja olisi mukava kuulla teidän kokemuksianne esim. Springeristä, Walky Dogista ja Dogbikerista. Melko kalliita näyttävät olevan, ovatkohan hintansa arvoisia? Onpas mukavaa kun meidänkin energiapakkausta pystyy nyt alkaa kunnolla juoksuttamaan kun itsellä ei tuo juokseminen mikään vahvin laji ole ja rullaluistelukaan ei oikein luonnistu =)

7

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä nuo haukut yleensä aika äkkiä tajuaa mistä on kysymys. minäkin olen harkinnut sitä sprineriä mutta saas nähdä. pikkuset laitan pyöräkoriin ;-))))

• käytössä tavallinen remmi, eräs tuttu juoksuttaa springerillä ikiliikkujaansa ja sanoi kerran että ei ole hetkeäkään katunut sen hankkimista.

• n.sorsa

vaunukoira juoksee pelkän remmin kanssa, toinen käsi on ohjaustangolla ja toisella kädellä pidetään pikkasen hihnasta kiinni ja tarpeentullen ohjailaan, sen liikkumista hihnalla.

Nopeasti oppi edes sen ettei etu- renkaan eteen mennä ja jos tulee koiria vastaan käy suhkot kivuttomasti ohitus.

• ...meidänkin reikäpäällä on sen verran itsesuojeluvaistoa että ainoastaan kerran meinasi renkaan eteen porhaltaa. Eikös nämä apulaitteet yleensä tule melko keskelle pyörää jolloin tuo pyörän eteen juoksemisen riski pienenee? Yksi mitä mietin on se että mitenkähän tuo pissatus ja kakatus luonnistuu, kun ilmeisesti tämä liikkumavara pyörän ja koiran välillä ei ole kovin pitkä, joten joutuukohan sitä itsekin sitten kömpimään perässä pyörän kanssa ojaan =P

• n.sorsa
        MarzaH kirjoitti:

...meidänkin reikäpäällä on sen verran itsesuojeluvaistoa että ainoastaan kerran meinasi renkaan eteen porhaltaa. Eikös nämä apulaitteet yleensä tule melko keskelle pyörää jolloin tuo pyörän eteen juoksemisen riski pienenee? Yksi mitä mietin on se että mitenkähän tuo pissatus ja kakatus luonnistuu, kun ilmeisesti tämä liikkumavara pyörän ja koiran välillä ei ole kovin pitkä, joten joutuukohan sitä itsekin sitten kömpimään perässä pyörän kanssa ojaan =P

ennen pyöräilylle lähtöä ja onhan oikeastaa hyvä pysähtyä välillä jos on pidempi reissu ja päästää koira tarpeille.

Itse en voi apuvälineitä suositella, kun ei ole ollut tarvetta, olen pitännyt hihnan tarpeeksi lyhyeellä ettei tapahdu mitään onnettomuuksia ja olen liikuttannut sentään polkupyörällä hennon naisen painoisiakin koiria.

• manta-elviira

koiriani vain fleksissä pyörän kanssa.

Niistä jokainen oppi mitä pyörän viereen asettaminen tarkoitti.
      Ravaamista siivosti pyörän vierellä.

Kenenkään noiden kanssa ei sattunut pahempia hämminkejä.

Fleksi sen vuoksi, että koirat olivat metsästyskoirarodun edustajia ja fleksi antaisi mulle ehkä hieman enemmän aikaa reagoida siihen, että koiraa ekstempore kiinnostaa muu enemmän kuin pyörän rinnalla jolkuttelu...

Kakit/pissat tehtiin heti lenkin alussa ja niihin varmasti tiesin varautua koska tunsin koirani.

• Minulla on sellainen springer koiran kanssa pyöräillessä, enkä tosiaankaan ole kertaakaan katunut sen hankkimista enkä ilman sitä lähtisi mitenkään tuon nuoremman hurjapään kanssa pyöräretkelle. :) En muista mitä se maksoi kun minä sen ostin, mutta taitavat Suomessa olla jotain 40 euron paikkeilla?

Ja kyllä sitä joskus on melkein käyty ojassa sen pyörän kanssa koiran mennessä asioilleen, tuo ei kanssa tykkää tehdä läjäänsä asfaltin reunaan kun on fleksiin tottunut... mutta oppii se koira siihenkin. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6345
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      643
      2641
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1209
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      82
      1133
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      83
      1114
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1078
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      299
      1076
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      84
      1055
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      66