Mitäs näissä luokanopettajien valintakokeiden haastattelussa oikeen kysytään. Jos on kokemuksia, niin laittakaapa pari esimerkkikysymystä.
Entä onko tuota ryhmätilannejuttua vielä?
Luokanopettajien valintakokeen
3
1587
Vastaukset
- Monna
Minulta kysyttiin tänä vuonna kokeessa mm.:
-milloin ja miksi kiinnostuit luokanopettajuudesta
-miten motivoisit oppilasta, jota koulu ei yhtään kiinnosta
-mitkä olisivat vahvuuksiasi opettajana
-kiinnostaako aineenopettajuus
-minkälaisia hakijoita luulet tänne valittavan
ym...ym...
20 minsaa yhteensä kysymyksiä ja juttelua. Jyväskylässä ei ollut ryhmätilanteessa, mutta joissain yliopistopissa se on. - voidaan kysyä
Jutellessamme opiskelukavereiden kanssa todettiin, että meiltä oltiin kysytty ihan erilaisia kysymyksiä. Kysymykset olivat haastattelija kohtaisia. Kysymykset voivat olla siis vaikka mitä tyyliin; missä olet hyvä, missä huono, kehu itseäsi, mitä teet haastavien oppilaiden kanssa, mitä mieltä olet integraatiosta jne. Nämä oli näitä perinteisiä kysymyksiä, mutta sieltä saattaa tulla vaikka mitä.
Kysymyksiin ei kannata "treenata" etukäteen, vastauksista voi näkyä silloin teennäisyys. Ole oma itsesi ja selvitä itsellesi etukäteen miksi haluat opettajaksi ja mikä on työssä mielestäsi tärkeää. Vastaustesi pitää olla itsellesi tosia ja omien arvojesi mukaisia, vain niin teet itsestäsi luotettavan.- joojoojoojoo
Pakkohan nykyhakijoiden on treenata vastauksia etukäteen kun ei heillä ole mitään hajuakaan miksi haluavat opettajaksi... Tai voivathan ne ne pitkät lomat sanoa, kunhan vain puhuisivat totta. Harvalla ei ole mitään hajua edes mitä työ koulussa on. Melkein pitäisi olla 1/2-1 vuosi KKA:na pakollista hakijoille, niin erottuisivat jyvät akanoista! Kyllä varmasti tippuisi hakijamäärät. Ei ole kentällä kiva katsoa, kun juuri opistosta valmistuneet tulevat töihin ihmettelemään, että "Tähänkö minä olen viisi vuotta opiskellut!" Miettisivät sitä hakuvaiheessa!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851354Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670