sunnuntaina sain yllättäen tietää olevani raskaana. itselleni lapsi olisi tervetullut,mutta avomies vaatii keskeytystä. ei mielestään ole valmis uudestaan isäksi. (edellisestä suhteesta hänellä lapsi jo on)
asiamme ovat kaikinpuolin hyvin,parisuhdekin kunnossa,mutta nyt tämä...
en usko pystyväni aborttiin,ainakaan ilman kunnon syytä, joksi en laske vastuuta ja huolta jotka pieni lapsi elämään väistämättä tuo.
miten miehen saisi muuttamaan mieltään ja tottumaan ajatukseen lapsesta? toivonko vaan parasta ja annan ajan tehdä tehtävänsä, en kuitenkaan haluaisi häntä painostaa. kerroin jo pärjääväni kyllä yksinkin,mutta eihän se toki ihannetilanne olisi...
miehisiä (ja myös naisellisia) näkökulmia asiaan mielellään ottaisin vastaan.
yllätysraskaus
13
1629
Vastaukset
- Naisena täällä
Kaksi aikuista joilla molemmilla ennestään jo lapsi, miten on mahdollista yllätys raskaus???
Typerää ja tyhmää edes ajatella keskeytystä.
Jos ei ehkäisyä hoideta kunnolla, niin sitten ollaan valmiit kantamaan vastuu seksin "vaaroista".- hänellä
itselläänkin on jo lapsi?
- ..................
..jos lapsi on sinulle tervetullut, älä ihmeessä tee aborttia!
- kieltämättä
Oma (miehen) näkökulmani on, että riippuu asioista... Kuinka kauan olette yhdessä olleet, mikä tal. tilanteenne on, onko teillä ylipäätään ollut aikomusta hankkia yhteistä lasta jne.
Itse en alkaisi toista painostamaan aborttiin, mutta jos olisin esim. tehnyt selväksi sen, etten lisää lapsia halua ja asiasta olisi päästy yhteisymmärrykseen, toivoisin kyllä puolisoni tätä sopimusta kunnioittavan.
Luulenpa että teillä on vielä aika paljon juteltavaa asiasta. Mitään vinkkejä "päänkääntämisestä" ei kannata kysyä: kyllä miehen saa hujattua uskomaan, että yhteinen lapsi olisi tosi kiva juttu, mutta jälkeenpäin saattaa asiat mutkistua. - jännä juttu
oletko joku 90v mummeli kun olet kokenut YLLÄTYSRASKAUDEN!!!!vau, ilmoita heti lehtiin, niin tulevat sankoin joukoin haastattelemaan...
- pidä lapsi
silloin lapsi saa minun sukunimeni ja olen yksinhuoltaja. Miestä en siihen halua sekoittamaan jos on jo nyt tuota mieltä. Tsemppiä raskauteen. Ehkä se mies sulaa kun näkee vauvan ja tottuu ajatukseen
- jotakin..
Itse en tekisi ikinä aborttia. Vaikkakin nyt meidän perheessä olisi lapsi toivottu asia, jos sellainen sattuisi tulemaan.
Entä jos et enää tulekaan uudestaan raskaaksi? Ja jotkut eivät ikinä saa lapsia vaikka kuinka tahtoisivat.
Ensisijaisesti se on sinun kroppasi! Eikö sinun pitäisi saada päättää, haluatko äidiksi vai et?on sattunut syrjähyppy jonkun syyn takia. parisuhde kunnossa kuitenkin "miehellä" yks lapsi nainen tahtoisi lapsen miehen kanssa ja lapsesta on puhuttu ja niin ed... nainen tulee raskaaksi ja naisella on pieni pelko kumman. mitä tälläses tilantees tekisitte???? nainen ei kuitenkaan tahtois aborttia???
- laksu1982
riippuvainen kirjoitti:
on sattunut syrjähyppy jonkun syyn takia. parisuhde kunnossa kuitenkin "miehellä" yks lapsi nainen tahtoisi lapsen miehen kanssa ja lapsesta on puhuttu ja niin ed... nainen tulee raskaaksi ja naisella on pieni pelko kumman. mitä tälläses tilantees tekisitte???? nainen ei kuitenkaan tahtois aborttia???
raskaushan on aina hieno asia jota kannattaa vaalia. kun kaikki menee hyvin on teillä pian yhteinen elämänalku.
aborttia en suosittelisi mutta alussa olisi ollut (miehen näkökulmasta) suotavaa puhua heti asiasta ja ottaa myös miehen näkökulma huomioon! itse en koskaan voisi olla uutta elämänalkua vastaan (enkä väitä että tässäkään ketjussa kukaan on) mutta
toisille isillä elämässä riittää yksilapsi ja toiset haluavat ison perheen..
Joten keskustelkaa asiasta!!
Mitä kumpikin haluaa..
ja ehkä seuraavalla kerralla kannattaa olla asioista jo puhuttu etukäteen ettei tarvitse yksin päättää tai joutua pohtimaan asioita.
-Kuitenkin kaikkea hyvää teille-
p.s onneksi olkoon myös tulevasta. - ;((
riippuvainen kirjoitti:
on sattunut syrjähyppy jonkun syyn takia. parisuhde kunnossa kuitenkin "miehellä" yks lapsi nainen tahtoisi lapsen miehen kanssa ja lapsesta on puhuttu ja niin ed... nainen tulee raskaaksi ja naisella on pieni pelko kumman. mitä tälläses tilantees tekisitte???? nainen ei kuitenkaan tahtois aborttia???
entä jos raskaus johtuisikin syrjähypystä??? mistä puoliso ei tiedä.
- vastauksen
;(( kirjoitti:
entä jos raskaus johtuisikin syrjähypystä??? mistä puoliso ei tiedä.
isyystestillä. Minkä minäkin olen tekemässä vaikka luotan naiseeni kuin kiveen... Muttakun on vain kuullut esim:netissä että naiset valehtelevat näistäkin niin teen sen ihan siltä kannalta etten ole lopun elämääni jonkun isä vaikken sitä oikeasti olisi. Nyt tulee viestiä takasi: et siis luota naiseesi taitaa mennä huonosti.. :) Ei näin, nimittäin on mennyt aina hyvin eikä ole koskaan tarvinnut murehtia naisestani että pettäisi... Isyys nyt on vain niin iso juttu koko loppuelämäksi niin tahtoo olla satavarma että on oikealle lapselle se isä.
- ;((
vastauksen kirjoitti:
isyystestillä. Minkä minäkin olen tekemässä vaikka luotan naiseeni kuin kiveen... Muttakun on vain kuullut esim:netissä että naiset valehtelevat näistäkin niin teen sen ihan siltä kannalta etten ole lopun elämääni jonkun isä vaikken sitä oikeasti olisi. Nyt tulee viestiä takasi: et siis luota naiseesi taitaa mennä huonosti.. :) Ei näin, nimittäin on mennyt aina hyvin eikä ole koskaan tarvinnut murehtia naisestani että pettäisi... Isyys nyt on vain niin iso juttu koko loppuelämäksi niin tahtoo olla satavarma että on oikealle lapselle se isä.
nyt tuli jossain fipa. naiselle vastasit et miehelle. Avomiehelläni on exsen kanssa lapsi ja siitäkään ei ole tehty isyystestiä ja se voi olla ettei se lapsi ole hänen sellasta olen kuullut sinäänsä luotettavalta henkilöltä. miten saisin avomieheni menee tekee testit tosta jo olevasta lapsesta hänen exsen kanssa?? P.S avomieheni ei anneta edes nähdä sitä lasta. ex ei pidä minkään laista yhteyttä mies kyllä yrittää soitella mut eipä vastata. exse puhuu kylillä ettei isää kiinnosta ja niin edelleen. sorry aihe vähän pomppas mut tuli hyvä sauma kysyä tätäkin.
- täällä vastaa
En tekisi aborttia. Kuten joku tuolla ylempänä vastasi, niin et voi koskaan tietää saatko lapsia enempää. Abortissakin omat riskinsä. Jos asia on itsellesi ok niin asiahan on aivan selvä.
Miksi miehesi ei ole "poikkassut" putkia jos on aivan varma ettei halua enempää lapsia? Seksissä on aina rinskinsä ja ehkäisy voi pettää, jokaisen (miehen sekä naisen) pitäisi se ottaa huomioon.
Miehelläsi on oikeus pitää mielipiteensä mutta ei voi vaatia sinua tekemään aborttia. Oma mielipiteeni kaikille miehille(ja naisille) on se, että jos et halua lapsia niin laita johdot poikki äläkä vahingon sattuessa syytä naista tai vaadi häneltä abortti. Kantakaa vastuunne!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602814
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322385- 792208
- 602033
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398