Eli paljonkohan mahtaa maksaa, jos ns. "vuokraa" ristiäisten ajaksi seurakunnalta tilat?
Seurakunnan tilat?
5
778
Vastaukset
- rgvvr
Ainakin täällä Kuopiossa ei maksa mitään, muuta kuin keittiön vuokra on jotain 40-50e/kerta.
- eiainakaan
yhtään mitään. ne on ilmasia, ne maksetaan jo kirkollisverosta. ainut mikä maksaa saattaa olla siivous
- tuloistasi
Kirkollisvero riippuu tuloistanne.
Jos asutte esim. pk-seudulla ja tienaatte pariskuntana keskituloisesti 30 30 eli n. 60 000 euroa vuodessa maksatte silloin kirkollle 600 euroa joka vuosi. Myös niin vuosina jolloin ette järjestä ristiäisiä tai häitä.
Itse tulin siihen tulokseen että vain yhden vuoden (saati useamman!) kirkollisvero summalla järjestää jo sellaiset nimiäiset 3 lajin ruokatarjoiluineen vuokratussa kartanossa että jäsenyys ei ole järkevää.
www.eroakirkosta.fi- koska
vauva ei niissä saa kastetta. Jos pitää uskontoa tärkeänä kannattaa tietysti kuulua kirkkoon.
- pastorinna
Seurakunnan tilojen pitäisi olla seurakunnan jäsenille maksuttomia. Keittiöiden ja astioiden vuokraus voi maksaa jonkun verran, mutta jos tuo omat lautaset ja tarjoilut niin ei kyllä pitäisi juuri hintaa tulla. Jos siis tulee ollenkaan. Keittiökoneiden (siis tiskikone ja jääkaappitilat) käyttö ja maksullisuus lienevät vähän seurakuntakohtaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131762Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411465- 781348
- 541193
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla81102- 741085
- 1091019
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55980Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53880- 82850