Minun tarina

Sad-e

Haluan kertoa tarinani, ja toivon että kirjoittaminen auttaa..
Olen juonut teini-iästä lähtien humalahakuisesti. Nuoruus meni viikonloppuja odotellessa, että saisi ne vakikaljat juoda. Tapasin puolisoni ja mentiin naimisiin. Lapset syntyivät ja muutama vuosi menikin raittiina. Sitten alkoi taas tuo viikonloppu juominen. Oloa kevensin muutamalla oluella.Baareissa en viihdy. Tätä on jatkunut jo muutaman vuoden..Tänään olen ollut viikon päivät juomatta. Havahduin itse ongelmaani, näin ei voi enää jatkua. Olen suht.nuori vielä ja rakastan elämää..Voin väittää että alkoholismi on jollain tapaa tunneköyhyyttä. Omia pettymyksiä ja negatiivisia tunteita ei uskalla kohdata selvinpäin, vaan ne täytyy viinan avulla siirtää tulevaisuuteen. Oletteko samaa mieltä?

10

902

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Irmeli-71

Kiva, kun kirjoitit. Lukiessani kirjoitustasi muistui mieleeni ne ekat kerrat, kun kirjoittelin tänne. Monen monta kuukautta vain tilitin pahaa oloani enkä halunnut vastaan ottaa täältä mitään neuvoja. Tapasin jopa erään kirjoittajan täältä, joka oli valmis minua tukemaaan. Minä vain en ollut vielä tarpeeksi juonnut, että olisin niitä neuvoja tarvinnut. Tuntui kuitenkin hyvältä kirjoittaa,... olin olemassa. Kirjoittelin kännissä, kankkusessa tai sinnitellessäni paripäivää selvänä. Juoma tottumuksia se ei kuitenkaan muuttanut.

Kävin läpi aikamoisen hoito kavalkaadin, mutta vain siksi, että mun juominen oli ongelma muille ei minulle. Jossain vaiheessa lapseni kiirreellisesti huostaanotettiin. Menin silloinkin hoitoon vain, että saan lapseni takaisin.Olin tervalammella päihdekuntoutuksessa 6 viikkoa ja se todella auttoi,.. jakosoin taas juoda pidempiä putkia.

Lopulta menin hoitoon myllyyn nurmijärven klinikalle, sieltä avomyllyyn jne. AA:ta en edelleenkään huoli,... mutta nyt raittiutta tukeakseni olen "toista kierrosta" avomyllyn jatkoryhmässä. Raittiita päiviä en laske vaan pyrin elämään niitä, mutta yli vuosi raittiina on mennyt ja voin paremmin kuin koskaan. Tämä kesä vain kaikkine terasseineen pelottaa, että TERVETULOA TALVI.

Voimia sinulle ja muista kirjoitella meille kuulumisia.

• vee-e

kun jollain menee parempaan suuntaan.

ehkä autat tuolla jutullasi jotain empivää ja rämpivää ?

kirjoittelitko muinoin tuolla samalla nimellä vai .. ?

• Irmeli-71
        vee-e kirjoitti:

kun jollain menee parempaan suuntaan.

ehkä autat tuolla jutullasi jotain empivää ja rämpivää ?

kirjoittelitko muinoin tuolla samalla nimellä vai .. ?

nimellä olen kirjoitellut mutta myös nikillä Gloria G.

Harmittaa, kun niin moni silloisista kirjoittajista on kadonnut. Olis kiva kuulla kuulumiset.

• että olet löytänyt

itsellesi sopivan tavan pysyä raittiina. Kuinka usein avomylly kokoontuu ja kauanko se kesti?

• vee-e
        Irmeli-71 kirjoitti:

nimellä olen kirjoitellut mutta myös nikillä Gloria G.

Harmittaa, kun niin moni silloisista kirjoittajista on kadonnut. Olis kiva kuulla kuulumiset.

olikin niin tutun oloista.
        vaikka tuota samaa rataa se on monella naisella, lasten kanssa.
        miehillä yleensä taas ilman lapsia/ huostaanottoja.

pääasia , että nyt sulla näyttää oikeesti paremmalta näin sivustakin :)

• Irmeli-71
        että olet löytänyt kirjoitti:

itsellesi sopivan tavan pysyä raittiina. Kuinka usein avomylly kokoontuu ja kauanko se kesti?

Ensin oli sellanen intensiivinen avomylly kolmena(3) iltana/vko kuuden viikon ajan, jatko ryhmässä tavataan aina parillisen vko:n ti. ja käynti kertoja on kymmenen.

Myllyssähän toimitaan aa:n periaatteiden mukaan, mutta siellä eka kerran jouduin/sain kohdata omia ongelmiani ja niitä oli ryhdyttävä selvittämään.

• Moi,

Olen ollut joskus aika pahasti nalkissa viinaan. Juotua tuli joka viikonloppu ja viikollakin jokus vedeltiin kännejä. Pikkuhiljaa aloin vetäytyyn yksikseni juomaan. Olen aina ollut kova, menestyvä ja lauman"johtaja". Sisimmässäni olen kuitenkin erittäin herkkä, luova, taiteellinen ja tunteellinen. Elokuvissa muutaman kerran olen lähtenyt vähän ennen lopputekstejä pois, ettei kukaan vaan näe että isomies itkee.
      Koulu ei aikanaan kiinnostanut kun urheilu vei ja silloin viinakin vei miestä.

Työelämässä olen aina ollut se joka auttaa, opettaa ja tekee kolmen ihmisen työt. Aina on kehuttu ja olen yleensä päässyt sinne minne olen halunnut. 25 vuotiaanaa mulle alkoi tulla ihmeellisiä paniikki ja stressioireita, se kävi sietämttömäksi. Työelämässä oli aina jokin projeki ja puristus josta otin hirveitä paineita. Huomasin jossain vaiheessa, että jopa kaupassa käynti tuntui ylivoimaiselta. Joskus jopa kyläily tia vierailun läpivieminen vaati äärimmäistä ponnistusta ja kun se oli ohi, oli olo väsynytja levollinen. Alkoholia käytin aina kun oli joko hyvämieli tai ahdistus. Hommat lähti meneen pieleen ja pahasti. Vaihdoin helpompaan työhön. Katkaisin lähes kaikki ystävyys ja kaveri suhteet. Iltaisin join ja viikonloput join.

Parivuotta sitten kävin helvetissä ja olin varma, että sekoan. Siitä hetkestä lähtien olin 6kk juomatta, meni hyvin. Ei tullut mitään oloja. Palasin vanhaan työhön kun pyydettiin ja suostuin ottamaan homman vastaan. Nyt viimeiset puolivuotta on mennyt kohtalaisesti ja vastoin käymisiä on tullut rutkasti eteen. Olen taas alkanut lääkitseen itseäni iltaisin jotta saan nukuttua.

Saa nähdä milloin löydän sen elämän tasapainon ja mielenrauhan.

Milloinkaan en osaa olla tyytyväinen. Lisäksi mulla luontainen lahja saada aina asiat pieleen vaikka ne olisi kuinka hyvin.

• Irmeli-71

"Mikään asia ei ole koskaan niin päin persettä, etteikö se juomalla saa mene enemmän perseelleee."

Suurin osa meistä juopoista on helvetillisiä suorittajia ja herkkiä himisiä. Töissä pusketaan pää punasena ja tehdään tulosta enemmän, kuin koko osasto yhteensä ja sitten kotona "lääkitään" särkynyttä sielua siihen parhaalla mahdollisella lääkkeellä,.. viinalla.

• Sad-e
        Irmeli-71 kirjoitti:

"Mikään asia ei ole koskaan niin päin persettä, etteikö se juomalla saa mene enemmän perseelleee."

Suurin osa meistä juopoista on helvetillisiä suorittajia ja herkkiä himisiä. Töissä pusketaan pää punasena ja tehdään tulosta enemmän, kuin koko osasto yhteensä ja sitten kotona "lääkitään" särkynyttä sielua siihen parhaalla mahdollisella lääkkeellä,.. viinalla.

Juuri noin, tunnistan tuon työuupumuksen ja siihen käytettävän "lääkkeen". Olen tehnyt samoja virheitä, ja en edes voi kuvitella sitä määrää, mitä olen pahaan olooni juonut. Ihmissuhdekriisitkin olen käynyt läpi oluen/siiderin voimalla, lopputuloksena entistä pahempi moraalinen krapula. Ja totta tosiaan, sydämeni särkyi tässä joku aika sitten, ensin join, mutta sitten päätin käydä läpi tämän niillä aidoilla tunteilla. En kaipaa peilistä katsovaa pöhöttynyttä naamataulua. Aion kävellä vaikka metsässä ja tuntea luonnon värit ja kauneuden.Tsemppiä teille kaikille rakkaat kohtalotoverit, ja kiitos sanoistanne : )

• Irmeli-71
        Sad-e kirjoitti:

Juuri noin, tunnistan tuon työuupumuksen ja siihen käytettävän "lääkkeen". Olen tehnyt samoja virheitä, ja en edes voi kuvitella sitä määrää, mitä olen pahaan olooni juonut. Ihmissuhdekriisitkin olen käynyt läpi oluen/siiderin voimalla, lopputuloksena entistä pahempi moraalinen krapula. Ja totta tosiaan, sydämeni särkyi tässä joku aika sitten, ensin join, mutta sitten päätin käydä läpi tämän niillä aidoilla tunteilla. En kaipaa peilistä katsovaa pöhöttynyttä naamataulua. Aion kävellä vaikka metsässä ja tuntea luonnon värit ja kauneuden.Tsemppiä teille kaikille rakkaat kohtalotoverit, ja kiitos sanoistanne : )

Itsekkin menin niin syvälle metsään kuin pystyin ja huusin, kirosin, itkin... Anna vain tilaa kaikille tunteille niilläkin on oikeus tulla ulos. Siellä metsässä ei haittaa vaikka haukkuisit kaikki koska kukaan ei kuule,..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4249
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      842
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      827
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      763
    Aihe