Lakiko olisi Jumalan tahto? Ei ikinä!

MOOSEKSEN LAIN TILALLE TULI JUMALAN TAHTO !

Hebr 10:8
Hän sanoo siis ensin: "Uhreja ja lahjoja, polttouhreja ja syntiuhreja sinä et halunnut, ne eivät sinua miellyttäneet", vaikka näistä uhreista on laissa määräykset. [Matt. 9:13, 12:7]   

Hebr 10:9
Mutta sitten hän sanoo: "Tässä olen. Olen tullut täyttämään sinun tahtosi." Hän siis kumoaa nuo määräykset asettaakseen niiden tilalle Jumalan tahdon. [Matt. 3:15]   

Hebr 10:10
Tämän tahdon mukaisesti meidät on pyhitetty ainutkertaisella uhrilla, kun Jeesus Kristus uhrasi oman ruumiinsa. [Hepr. 9:12,28]   

Hebr 7:12
Jos pappisvirka muuttuu, muuttuu välttämättä myös laki.   

Hebr 7:18-19

18 Näin kumotaan aikaisempi määräys, koska se oli heikko ja hyödytön: [7:18,19: Room. 8:1-4]   
19 eihän laki tehnyt mitään täydelliseksi. Sen tilalle me olemme saaneet parempaa: toivon, joka antaa meille uskalluksen lähestyä Jumalaa. [Hepr. 4:16, 10:22]   

Hebr 7:25
Siksi hän pystyy nyt ja aina pelastamaan ne, jotka hänen välityksellään lähestyvät Jumalaa. Hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan. [Room. 8:34; 1. Joh. 2:1]   

OIKEA SAPATTI ON VIELÄ NÄKEMÄTTÄ !!
Levon päivä on vielä edessäpäin - älä petä itseäsi luulemalla, että elät jo sapattia!!

Hebr 4:8-10

8 Jos jo Joosua olisi vienyt kansan levon maahan, ei Jumala puhuisi toisesta, myöhemmin tulevasta päivästä. [5. Moos. 31:7; Joos. 22:4]   
9 Jumalan kansalla on siis yhä sapattijuhla edessään.   
10 Se, joka pääsee levon maahan, saa levätä kaikkien töidensä jälkeen niin kuin Jumalakin työnsä tehtyään. [Ilm. 14:13]   

Huom! Tämä totuus ei ole pelkästään heprealaisille !!! (Toim.huom.)

34

663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laki korkealla

Korkeimpana on laki meidän lauantaisaunassa.
      Siksi kai olen löylynlyömä.
      Mutta löylyä lissää, löylyä lissää; kolme kauhaa!
      "Heikko ja hyödytön" laki kumotaan!!
      Syytekirjelmä tuhotaan lopullisesti!!!

Hpr 7. (15-22)

Melkisedekin kaltainen uusi pappi

15 Asia käy vielä selvemmäksi silloin kun virkaan astuu uudenlainen pappi, joka Melkisedekin tavoin
      16 ei ole saanut virkaansa inhimillistä syntyperää koskevan lain käskyn mukaan vaan häviämättömän elämänsä voimasta.
      17 Hänestä kirjoitukset todistavat: -- Sinä olet pappi ikuisesti, sinun pappeutesi on Melkisedekin pappeutta. [Hepr. 5:6]

18 Näin kumotaan aikaisempi määräys, koska se oli heikko ja hyödytön: [7:18,19: Room. 8:1-4]
      19 eihän laki tehnyt mitään täydelliseksi. Sen tilalle me olemme saaneet parempaa: toivon, joka antaa meille uskalluksen lähestyä Jumalaa. [Hepr. 4:16, 10:22]
      20 On myös otettava huomioon Jumalan vala. Leevin heimon miehistä tuli pappeja ilman sitä,

21 mutta tämän toisen pappeus vahvistettiin valalla, näillä sanoilla: -- Herra on vannonut valan eikä sitä peruuta: sinä olet pappi ikuisesti. [Ps. 110:4]
      22 Tästä näemme, kuinka paljon vahvempi on se liitto, jonka takaajana Jeesus on.

Jeesus ON

• Jumalan tahdon vastaista!

2. Mooseksen kirja 20

3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
      4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
      5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
      6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
      7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
      8 Muista pyhittää lepopäivä.
      9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
      10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
      11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
      12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
      13 Älä tapa.
      14 Älä tee huorin.
      15 Älä varasta.
      16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
      17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."

• tappaa?

Israelin jumala oli pikkusieluinen nilkki, joka tapatti kaikki, jotka eivät häneen uskoneet ja niinhän tuo on uhannut tehdä jatkossakin.

• hukutettu
        tappaa? kirjoitti:

Israelin jumala oli pikkusieluinen nilkki, joka tapatti kaikki, jotka eivät häneen uskoneet ja niinhän tuo on uhannut tehdä jatkossakin.

jo ennen Israelin valtion syntymistä.

Kaikki hävitettiin, paitsi Nooa ja hänen perhekuntansa.

Kuoleman tuomio langetettiin jo paratiisissa.

On Jumala kuitenkin lähettänyt poikansa voittamaan tämän kuoleman ja ottamaan päällensä syntintimme, jotka ovat kuolemaksi.

Etkö jo halua rauhaa? Synti toi kaikkinaisen pahuuden. Kuka tämmöissessä haluaa elää ikuisesti. Siellä missä rauha ja ilo on ja täydellinen vapus synnistä, eli taivaassa on todellinen sopusointu, kun pahuus on poissa. Etkö kaipaa jo Jeesuksen luo?

Jumala ei ole syntiä/pahuutta halunnut ihmisen osaksi, vaan sen valinnan tekiävät Aadam ja Eva, kärmeen vaikutuksesta, tuon alkuperpäisen kapinoitsijan, joka oli Lusiferi.

Miten itse haluaisit poistaa pahan ongelman maailmasta? Onko sinulla parempi ratkaisu, kun Jumalalla?

• palkkiomoraali?
        hukutettu kirjoitti:

jo ennen Israelin valtion syntymistä.

Kaikki hävitettiin, paitsi Nooa ja hänen perhekuntansa.

Kuoleman tuomio langetettiin jo paratiisissa.

On Jumala kuitenkin lähettänyt poikansa voittamaan tämän kuoleman ja ottamaan päällensä syntintimme, jotka ovat kuolemaksi.

Etkö jo halua rauhaa? Synti toi kaikkinaisen pahuuden. Kuka tämmöissessä haluaa elää ikuisesti. Siellä missä rauha ja ilo on ja täydellinen vapus synnistä, eli taivaassa on todellinen sopusointu, kun pahuus on poissa. Etkö kaipaa jo Jeesuksen luo?

Jumala ei ole syntiä/pahuutta halunnut ihmisen osaksi, vaan sen valinnan tekiävät Aadam ja Eva, kärmeen vaikutuksesta, tuon alkuperpäisen kapinoitsijan, joka oli Lusiferi.

Miten itse haluaisit poistaa pahan ongelman maailmasta? Onko sinulla parempi ratkaisu, kun Jumalalla?

Hyvää tehdään Jumalalta saatavan ajallisen tai ikuisen palkkion toivossa tai ansioiden saavuttamiseksi Jumalan edessä. Muistellaan vaikka Jeesuksen apostolien kysymystä: "mitä me tästä saamme, olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua".

Minä elän tässä ja nyt!

• ja nyt!
        palkkiomoraali? kirjoitti:

Hyvää tehdään Jumalalta saatavan ajallisen tai ikuisen palkkion toivossa tai ansioiden saavuttamiseksi Jumalan edessä. Muistellaan vaikka Jeesuksen apostolien kysymystä: "mitä me tästä saamme, olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua".

Minä elän tässä ja nyt!

Niin, en tiedä kuka niitä palkioita tavoittelee.

Sen vaan tiedän, että Jumalan tahdon tie on itselle ja lähmimmäisille parhaaksi ja toivo siitä, että perisi sen ikuisen elämän, koska tämän maan määllinen elämä ei tyydytä sisintäni. Haluan paljon,paljon enemmän, pois kaikesta tuskasta ja kärsimyksestä. Toki maaliseen elämään mahtuu iloa, mutta näkyy ne joka puolella kärsimysten jäljet. Ei tarvitse, kun päänsä kääntää. Jos ei itsellä niin ainakin toisilla.

Haluan tehdä paljon parempia täydellisempiä asioita, vailla kiusajaa ja nähdä Hänet ja istua Hänen kanssaan valtaistuimella ja katsella sieltä kaikkea ja paljon muuta. Tavatata vaikka sinut siellä!!!

• tie?
        ja nyt! kirjoitti:

Niin, en tiedä kuka niitä palkioita tavoittelee.

Sen vaan tiedän, että Jumalan tahdon tie on itselle ja lähmimmäisille parhaaksi ja toivo siitä, että perisi sen ikuisen elämän, koska tämän maan määllinen elämä ei tyydytä sisintäni. Haluan paljon,paljon enemmän, pois kaikesta tuskasta ja kärsimyksestä. Toki maaliseen elämään mahtuu iloa, mutta näkyy ne joka puolella kärsimysten jäljet. Ei tarvitse, kun päänsä kääntää. Jos ei itsellä niin ainakin toisilla.

Haluan tehdä paljon parempia täydellisempiä asioita, vailla kiusajaa ja nähdä Hänet ja istua Hänen kanssaan valtaistuimella ja katsella sieltä kaikkea ja paljon muuta. Tavatata vaikka sinut siellä!!!

"Jumalan tahto" hyvän ja pahan normina on sekin tulkinnanvarainen asia, kuten historiasta on nähtävissä. Jumalan tahdon mukaisuudella on perusteltu mitä erilaisimpia asioita hyvinä tekoina. Jumalan tahdon mukaisena on nähty/nähdään edelleenkin esimerkiksi homoseksuaalisten ihmisten tappaminen tai ainakin syrjintä tai heidän rakastamisensa ja hyväksymisensä sellaisina kuin he ovat. Jumalan tahtoa noudattava ihminen joutuu joka tapauksessa soveltamaan ja tekemään tulkintoja ja puntaroimaan tekojen hyvyyttä omassatunnossaan ja järkensä avulla, sillä ei vastauksia - varsinkin modernin yhteiskunnan mitä moninaisimpiin ilmiöihin, tilanteisiin ja tapahtumiin - löydy Raamatusta (eikä muistakaan kirjoista) valmiina kuin apteekin hyllyltä poimittavaksi.

http://www.filosofia.argumentti.fi/paha_oikea_etiikka.php?id=55

• On alistamista
        tie? kirjoitti:

"Jumalan tahto" hyvän ja pahan normina on sekin tulkinnanvarainen asia, kuten historiasta on nähtävissä. Jumalan tahdon mukaisuudella on perusteltu mitä erilaisimpia asioita hyvinä tekoina. Jumalan tahdon mukaisena on nähty/nähdään edelleenkin esimerkiksi homoseksuaalisten ihmisten tappaminen tai ainakin syrjintä tai heidän rakastamisensa ja hyväksymisensä sellaisina kuin he ovat. Jumalan tahtoa noudattava ihminen joutuu joka tapauksessa soveltamaan ja tekemään tulkintoja ja puntaroimaan tekojen hyvyyttä omassatunnossaan ja järkensä avulla, sillä ei vastauksia - varsinkin modernin yhteiskunnan mitä moninaisimpiin ilmiöihin, tilanteisiin ja tapahtumiin - löydy Raamatusta (eikä muistakaan kirjoista) valmiina kuin apteekin hyllyltä poimittavaksi.

http://www.filosofia.argumentti.fi/paha_oikea_etiikka.php?id=55

itsensä ja mielensä pois maailman himoista. Elämistä Jumalan yhteydessä ja tekemällä sitä mikä hyvää on.

1. Johanneksen kirje 2
        15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä. 16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta. 17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

Psalmit 25
        20 Varjele minun sieluni ja pelasta minut. Älä salli minun tulla häpeään, sillä sinuun minä turvaan. 21 Nuhteettomuus ja oikeamielisyys varjelkoon minua, sillä sinua minä odotan.

Kasvatus, koulutus kaikki tietysti muovaa ihmistä, mutta, mutta..

Paha on olemassa ja se poistuu aikanaan. Ihminen on luonnostaan taipuvainen kaikenlaiseen pahaan. Jumalasta lähtee kaikki hyvä liikkeelle. Tämän hyvän ihminen yrittää vääristää.

Totta on sekin, että ihmisten omatuntoa turrutetaan kaiken maailman saastalla ja ties millä.
        Jumalan tahdon tie kuitenkin ilmenee raamatusta.

Rehellisyys ja oikeamielisyys kulkevat käsikädessä.
        Rehellisyys on tiedostamista, että mikä on oikeaa ja toimia oikean mukaan. Minkään ihmisryhmän vainoaminen ei tietenkään ole oikein.
        Synnin seurauksena syntyy kaikenlaisia ihmisiä. Homoseksuaalisuus, niin heillä pitäisi olla ihmisarvoinen elämä, ilman, että avioituvat keskenään.
        Kaikenlaisin vajaavaisuuksin syntyy ihmisiä ja ei edes kaikilla ole mahdollista aviosuhteeseen muutenkaan. Kuitenkin heillä kaikilla pitäisi olla ihmisarvoinen elämä.

Historiasta pitäisi ottaa oppia, että miten ei tule menetellä, mutta usein se on päinvastoin, historia toistaa itseään.

Monilla asian tuntijoilla on kyky väärentää asioita. Teoriat päätelmät ja olettamukset ovat todellisten asioiden väritysmekanismia.

Asioilla on tosiaan kulmat. Vähintään kaksi ylä ja alapuoli useimmiten niitä kulmia on kuitenkin neljä. Aisteja taas on monta, että tunnepohjalta ei aina löydy oikeaa ratkaisua. Usein miten, kun tarkastelee kaikki 4-kulmaa ja lopputulos sama. Asian todennäköisyys on silloin oikeampi. Tämä pätee Jumalan sankin kohdalla. Ei järkeäkään ihmiselle ole turhaan annettu, vaikka sekin pitäisi alistaa Jumalan sanan alle/sopusointuun.
        Omatunto on hyvä mittari, jos ei sitä ole paaduttanut, kun se on sopusoinnussa järjen ja raamatun Sanan kanssa/sopusoinussa.

• se, että
        On alistamista kirjoitti:

itsensä ja mielensä pois maailman himoista. Elämistä Jumalan yhteydessä ja tekemällä sitä mikä hyvää on.

1. Johanneksen kirje 2
        15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä. 16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta. 17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

Psalmit 25
        20 Varjele minun sieluni ja pelasta minut. Älä salli minun tulla häpeään, sillä sinuun minä turvaan. 21 Nuhteettomuus ja oikeamielisyys varjelkoon minua, sillä sinua minä odotan.

Kasvatus, koulutus kaikki tietysti muovaa ihmistä, mutta, mutta..

Paha on olemassa ja se poistuu aikanaan. Ihminen on luonnostaan taipuvainen kaikenlaiseen pahaan. Jumalasta lähtee kaikki hyvä liikkeelle. Tämän hyvän ihminen yrittää vääristää.

Totta on sekin, että ihmisten omatuntoa turrutetaan kaiken maailman saastalla ja ties millä.
        Jumalan tahdon tie kuitenkin ilmenee raamatusta.

Rehellisyys ja oikeamielisyys kulkevat käsikädessä.
        Rehellisyys on tiedostamista, että mikä on oikeaa ja toimia oikean mukaan. Minkään ihmisryhmän vainoaminen ei tietenkään ole oikein.
        Synnin seurauksena syntyy kaikenlaisia ihmisiä. Homoseksuaalisuus, niin heillä pitäisi olla ihmisarvoinen elämä, ilman, että avioituvat keskenään.
        Kaikenlaisin vajaavaisuuksin syntyy ihmisiä ja ei edes kaikilla ole mahdollista aviosuhteeseen muutenkaan. Kuitenkin heillä kaikilla pitäisi olla ihmisarvoinen elämä.

Historiasta pitäisi ottaa oppia, että miten ei tule menetellä, mutta usein se on päinvastoin, historia toistaa itseään.

Monilla asian tuntijoilla on kyky väärentää asioita. Teoriat päätelmät ja olettamukset ovat todellisten asioiden väritysmekanismia.

Asioilla on tosiaan kulmat. Vähintään kaksi ylä ja alapuoli useimmiten niitä kulmia on kuitenkin neljä. Aisteja taas on monta, että tunnepohjalta ei aina löydy oikeaa ratkaisua. Usein miten, kun tarkastelee kaikki 4-kulmaa ja lopputulos sama. Asian todennäköisyys on silloin oikeampi. Tämä pätee Jumalan sankin kohdalla. Ei järkeäkään ihmiselle ole turhaan annettu, vaikka sekin pitäisi alistaa Jumalan sanan alle/sopusointuun.
        Omatunto on hyvä mittari, jos ei sitä ole paaduttanut, kun se on sopusoinnussa järjen ja raamatun Sanan kanssa/sopusoinussa.

pidämme Hänen käskynsä, jotka eivät ole raskaat, joska Jeesus on ne puolestamme täyttänyt.
        Jumalan käskyt ovat kasvattaja Kristukseen ja suojelemaan lähimmäistä omalta pahuudeltamme.

1. Johanneksen kirje 5

1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.

2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.

3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.

5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?

• tarkoittaa?
        se, että kirjoitti:

pidämme Hänen käskynsä, jotka eivät ole raskaat, joska Jeesus on ne puolestamme täyttänyt.
        Jumalan käskyt ovat kasvattaja Kristukseen ja suojelemaan lähimmäistä omalta pahuudeltamme.

1. Johanneksen kirje 5

1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.

2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.

3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.

5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?

Mitkä ovat "hänen käskynsä"?

• loppu..
        tarkoittaa? kirjoitti:

Mitkä ovat "hänen käskynsä"?

Hänen käskynsä? No, eivät ne ole ainakaan kehotuksia syntiin, joka tulee lain rikkomuksesta.
        Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Tämä kattaa kaiken lain. Jos me rakastamme Jumalaa pidämme Hänen käskynsä, jotka ovat 10 käskyä kiteytettynä rakkauden kaksoiskäskyyn.

Hänen käskynsä, on täytetty laki. Ei ole täyttämätön laki. Ei joku uusi, jota pitäisi ihmisen yrittää täyttää! Kyllä se on se täytetty sovitettu laki, joka on jokaista ihmistä koskenut. Jonka Jeesus on täyttänyt, tehnyt tehottomaksi, että kaikki Adamista alkaen ovat pelastuksen ulottuvilla.

• loppu.. kirjoitti:

Hänen käskynsä? No, eivät ne ole ainakaan kehotuksia syntiin, joka tulee lain rikkomuksesta.
        Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Tämä kattaa kaiken lain. Jos me rakastamme Jumalaa pidämme Hänen käskynsä, jotka ovat 10 käskyä kiteytettynä rakkauden kaksoiskäskyyn.

Hänen käskynsä, on täytetty laki. Ei ole täyttämätön laki. Ei joku uusi, jota pitäisi ihmisen yrittää täyttää! Kyllä se on se täytetty sovitettu laki, joka on jokaista ihmistä koskenut. Jonka Jeesus on täyttänyt, tehnyt tehottomaksi, että kaikki Adamista alkaen ovat pelastuksen ulottuvilla.

## Hän jäi sanattomaksi
        Kirjoittanut: tuhat ja yksi 28.6.2008 klo 03.55
        Mark.15:4.
        "Ja Pilatus kysyi."Etkö lainkaan vastaa? Kuulethan mistä kaikesta he sinua syyttävät." ##

Jeesus ei vastannut Pilatukselle, sillä kirjoitukset
        todistavat Hänen olevan syntiuhriksi alistuva
        Jumalan Karitsa. "Nöyryys ja hiljaisuus on valtansa
        salaisuus". Äänetön suostuminen syntipukiksi teki
        Hänestä Kaikkein Korkeimman.

Jeesuksen taannoisen vaikenemisen ansiosta meidän
        taivaallinen Isämme ei vaikene, kun keskusteluun
        Hänen kanssaan ryhdymme, hallelujah!

Käskyttäjille Jeesus ei mielellään vastaillut
        siitä yksinkertaisesta syystä, että lainopettajat
        ovat kaikki tyynni sellaisia tekopyhiä, että
        suu puhuu aivan muuta kuin mitä sydän ajattelee.

Matt. 21:24
        Jeesus vastasi heille: "Minäkin teen teille kysymyksen. Jos te vastaatte siihen, minä puolestani sanon, millä valtuuksilla minä kaikkea tätä teen.

Juudan Leijona oli ennen aikojen alkua ja on
        vielä kun kaikki ajanlaskut päättyvät.
        Hän on Alfa & Omega - alku ja loppu.

Ilm. 5:5
        Mutta yksi vanhimmista sanoi minulle:
        "Älä itke.
        Juudan heimon leijona, Daavidin juuriverso,
        on saanut voiton!
        Hän avaa kirjan ja murtaa kaikki seitsemän sinettiä."
        [1. Moos. 49:10; Jes. 11:1; Room. 15:12; Hepr. 7:14]

Ilm. 10:3
        Ja huusi kovalla äänellä, niin kuin leijona olisi ärjynyt.
        Hänen huudettuaan puhui seitsemän ukkosta jylisevällä äänellä.
        [Hoos. 11:10; Joel 4:16; Aam. 1:2, 3:8 | Ps. 29:3; Joh. 12:29]

Amen! Hallelujah!! Tule, Herra Jeesus!!!

• Veli P

Onko Antti sinulla nyt kaksi asiaa niputettu yhteen?

Ymmärrän henkilökohtaisesti, että on Jumalan tahto, jonka päämäärä on rakkaus.
      Rakkaus toteuttaa Jumalan tahdon, eli Pyhässä Hengessä.
      Jos emme tee epäuskossa, teemme synnin, sillä synti on Jumalan lain, eli tahdon rikkomista.

Kun ja koska rikkomus on, on Jumalan tahtokin.

Mikä siihen ratkaisuksi?

Nyt astuu sovitus ja sovitusuhri.

Tämä lähtee jo paratiisista Jumalan sanomana ja annettu ihmiselle tiedoksi ja elämän suunnan tarkoitukseksi.

Ensin Jumalan sana, ihminen ratkaisi omalla tahdolla tuli synti.
      Synnin tähden käytiin keskustelu Isä, käärme, ja langenneet Aadam sekä Eeva.

Luettiin ensimmäinen lupaus ja evankeliumi.

Tuli tietoisuuteen sovituslupaus, käärmeen pään murskaamiseen.

Mutta tuli myös uhri, sijaisuhrin opetus, joku kuolee syntisen puolesta.

Aadam ja Eeva puettiin nahkapukuun, joku kuoli sijaisena.

Näistä porteista hyppään Israel kansan keskuuteen.
      Jumala rakennutti asumuksen ihmisten keskuuteen asuakseen heidän keskellään.
      Se tapahtui sen majan kautta. Oli armoistuin, oli Jumalan tahdon lain taulut arkussa, Aaronin sauva, sekä manna astia. jne. jne., menemättä asiassa pidemmälle, tilaa säästäkseni.

Tässä käytiin kansan kanssa matkaa, opeteltiin tietämään Jumalan tahto, ja myös tietoisuuteen opetettiin synnin syy ja seuraus.
      Synnin syy on aina Jumalan tahto ja sen edessä rikkoneen osa.
      Nyt tarvittiin sovitus, Jumala asetti uhrit ja nyt puhutaan seremonialaista.

Tämän seremonialain aika oli päättyvä Jumalan uhrikaritsan uhriin johon nyt katsomme.
      Seremonialaki on päättynyt.

Eli nyt Antti sinun lainaamasi Heb,

Hebr 10:9
      Mutta sitten hän sanoo: "Tässä olen. Olen tullut täyttämään sinun tahtosi." Hän siis kumoaa nuo määräykset asettaakseen niiden tilalle Jumalan tahdon. [Matt. 3:15]

Eli juuri sama Jumalan tahto, nyt kirjoitettuna sydämeen, että Kristikansa sen toteuttaisi jo maan päällä, [tulkoon Sinun valtakuntasi, tapahtukoon Sinun tahtosi myös maan päällä, niinkuin se taivaassa tapahtuu].

Pappisvirka muuttui, nyt on ylipappi Kristus Jumalan oikealla puolen ja Leeviläinen pappeus on päättynyt.
      Hebr 7:12
      Jos pappisvirka muuttuu, muuttuu välttämättä myös laki.
      Seremonialaki on loppunut.
      http://www.luterilainen.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1&Itemid=72

Meillä on uskallus JUmalaan, se on täytetty, pakanoillakin on julistettavana tämä sanoma ja sanoman tarkoitus olisi liittää sydämet uskomaan Jumalan tahto ja ojentautumaan sen mukaisesti.

Eli lait pitäisi erotta, ettei tulisi väärinymmärrystä joillekin.

Sapatti, se kokonaisvaltainen lepo, se on tulevaa, jossa synti ei enää hallitse.
      Mutta ajassa, tässä synninmaassa, Jumalan kansa etsiessään leipänsä orjantappurapensaiden välistä, voi jättää kerran viikossa tehtävänsä ja tulla jakamaan yhteisen hetkien kiitosta uskomassa olevien kanssa Isän eteen.
      Se on Jumalan tahto.

Veli..

• tämä on?

"Jumalan kansa etsiessään leipänsä orjantappurapensaiden välistä, voi jättää kerran viikossa tehtävänsä ja tulla jakamaan yhteisen hetkien kiitosta uskomassa olevien kanssa Isän eteen.
        Se on Jumalan tahto."

• Veli P.
        tämä on? kirjoitti:

"Jumalan kansa etsiessään leipänsä orjantappurapensaiden välistä, voi jättää kerran viikossa tehtävänsä ja tulla jakamaan yhteisen hetkien kiitosta uskomassa olevien kanssa Isän eteen.
        Se on Jumalan tahto."

Jaa, jos et ole raamattua avannut ja asia on yllätyksellinen, ole hyvä, voit vapaasti käyttää Jumalan sanaa tältäkin osin.

1 Moos. 3:
        17. Ja miehelle hän sanoi:

- Koska teit niin kuin vaimosi sanoi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua syömästä, niin olkoon maa sinun takiasi kirottu. Kovalla työllä sinun on hankittava siitä elantosi niin kauan kuin elät. 18. Maa kasvaa sinulle orjantappuraa ja ohdaketta, mutta sen kasveista joudut ottamaan ravintosi. 19. Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinut on otettu. Maan tomua sinä olet, maan tomuun sinä palaat.

23. Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty.

• Veli P.
        tämä on? kirjoitti:

Se on Jumalan tahto."

1 Moos 2:Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstään. 4. Tämä on kertomus siitä, kuinka taivas ja maa saivat alkunsa silloin kun ne luotiin.
        Mar. 2:27 Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.

Kaikkinainen lepojakso on ihmisen siunaukseksi asetettu tähän luomakuntaan, kun työn uuvuttamina teemme matkaa, voimme kuitenkin huilata ja rakentua hengellisesti samalla tuntemaan Jumala ja Jumalan kansa.

• Siksipä onkin helppo sinut tunnistaa ja paikantaa
        puskan takaa. "Eli ... eli ...jne"=(s)eli(s)eli".

Miksi et voi iloita ydhessä Raamatun totuuden
        kanssa, vaan aina väännät kaiken mutkalle?

1. Kor. 13:6
        ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. [2. Joh. 4; 3. Joh. 4]

On totuus ja on vääryys eli valhe.

• Äskeinen oli?
        tämä on? kirjoitti:

Se on Jumalan tahto."

Miltä Suuren Tasitelun sivulta löytyy tuo hassun
        hauska kuvakieli?
        Mutta lakiliitossa ei voitu sanoa Jumaolaa Isäksi.
        Sillä Jumalan lapseus tuli, kun Jeesus poisti
        esiripun ja tuli itse avoimeksi oveksi.

Lainopettajathn eivät uskoneet Jeesusta ja siksi
        on aivan luonnollista, että yhä tänään lainopettajat
        kivittävät Jeesusta, kun toi Isän vertaisuuden
        todeksi. Meillä on täydet lapsen ja perillisen
        oikeudet jo nyt.

Joh 5.

17 Mutta Jeesus sanoi heille: "Minun Isäni tekee työtään taukoamatta, ja niin teen myös minä." [Joh. 9:4, 14:10]
        18 Tämä vain lisäsi juutalaisten halua ottaa Jeesus hengiltä. Hänhän ei ainoastaan rikkonut sapattikäskyä, vaan vieläpä sanoi Jumalaa omaksi isäkseen ja teki siten itsestään Jumalan vertaisen. [Joh. 10:33

Olkaatten siunatut Herrassa!

• Pois välistä!
        Veli P. kirjoitti:

1 Moos 2:Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstään. 4. Tämä on kertomus siitä, kuinka taivas ja maa saivat alkunsa silloin kun ne luotiin.
        Mar. 2:27 Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.

Kaikkinainen lepojakso on ihmisen siunaukseksi asetettu tähän luomakuntaan, kun työn uuvuttamina teemme matkaa, voimme kuitenkin huilata ja rakentua hengellisesti samalla tuntemaan Jumala ja Jumalan kansa.

Hepr. 2:10
        Hän, joka on kaiken luoja ja perusta, tahtoi tuoda paljon lapsia kirkkauteen, ja siksi hänen tuli tehdä heidän pelastajansa ja perilleviejänsä kärsimysten kautta täydelliseksi. [Luuk. 22:15 ]

Hepr. 9:11
        Kristus, meitä odottavan hyvän ylipappi, on kuitenkin jo tullut. Hän on kulkenut suuremman ja täydellisemmän teltan kautta, jota ei ole tehty ihmiskäsin ja joka siis ei kuulu tähän luomakuntaan. [Hepr. 3:1, 4:14, 8:1]

1. Piet. 4:11
        Joka puhuu, puhukoon Jumalan antamin sanoin, ja joka palvelee, palvelkoon voimalla, jonka Jumala antaa, jotta Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti. Aamen. [Room. 12:6-8; 1. Kor. 10:31]

Room 5.

13 Olihan synti maailmassa ennen lain antamistakin, mutta missä lakia ei ole, siellä ei synneistä pidetä kirjaa. [Room. 4:15]
        14 Kuolema kuitenkin hallitsi Aadamista Moosekseen asti kaikkia, myös niitä, jotka eivät Aadamin tavoin syyllistyneet rikkomukseen. Aadam oli esikuva siitä, joka oli tuleva. [1. Moos. 6:3]
        15 Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi. [Jes. 53:11; 2. Kor. 5:15]

• Veli P
        AnttiVKantola kirjoitti:

Siksipä onkin helppo sinut tunnistaa ja paikantaa
        puskan takaa. "Eli ... eli ...jne"=(s)eli(s)eli".

Miksi et voi iloita ydhessä Raamatun totuuden
        kanssa, vaan aina väännät kaiken mutkalle?

1. Kor. 13:6
        ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. [2. Joh. 4; 3. Joh. 4]

On totuus ja on vääryys eli valhe.

Hieman vain askaruttaa tuo vaakasi leima.
        Jos sanoisin suoraan, niin Antti verraten Raamatun sanaan ja esittämäsi omiin tulkinta totuuksiin, täytyy vaakakuppi painatuttaa sanan totuuden punnuksilla. Siinä sanasi painoarvo käy välillä köykäseksi.
        Henkilökohtaisesti iloitsen Jumalan totuudesta, mitään poisottamatta. Mutta vaikuttaisi siltä, että ilosi kumpuaa niistä punnuksista, jotka sovelletaan omaan aikakauden mittatikuilla.
        Tällaista tämä hiominen on, särmiä löytyy.

• Isyys kansalla.
        Äskeinen oli? kirjoitti:

Miltä Suuren Tasitelun sivulta löytyy tuo hassun
        hauska kuvakieli?
        Mutta lakiliitossa ei voitu sanoa Jumaolaa Isäksi.
        Sillä Jumalan lapseus tuli, kun Jeesus poisti
        esiripun ja tuli itse avoimeksi oveksi.

Lainopettajathn eivät uskoneet Jeesusta ja siksi
        on aivan luonnollista, että yhä tänään lainopettajat
        kivittävät Jeesusta, kun toi Isän vertaisuuden
        todeksi. Meillä on täydet lapsen ja perillisen
        oikeudet jo nyt.

Joh 5.

17 Mutta Jeesus sanoi heille: "Minun Isäni tekee työtään taukoamatta, ja niin teen myös minä." [Joh. 9:4, 14:10]
        18 Tämä vain lisäsi juutalaisten halua ottaa Jeesus hengiltä. Hänhän ei ainoastaan rikkonut sapattikäskyä, vaan vieläpä sanoi Jumalaa omaksi isäkseen ja teki siten itsestään Jumalan vertaisen. [Joh. 10:33

Olkaatten siunatut Herrassa!

5 Moos 32:
        Sillä minä julistan Herran nimeä; antakaa kunnia meidän Jumalallemme.
        Hän on kallio; täydelliset ovat hänen tekonsa, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikeat. Uskollinen Jumala ja ilman vääryyttä, vanhurskas ja vakaa hän on.
        Heidän menonsa oli paha häntä kohtaan, he eivät olleet hänen lapsiansa, vaan häpeäpilkku - tuo nurja ja kiero sukupolvi!
        Niinkö sinä maksat Herralle, sinä houkka ja tyhmä kansa? Eikö hän ole sinun isäsi, joka sinut loi? Hän sinut teki ja valmisti.

• mietteitä

"lainalaisille olen ollut kuin lainalainen. Ilman lakia eläville, kuin en eläisi lan mukaan,

ONHAN MINULLA JEESUKASEN KRISTUKSEN LAKI

" Silä Hengen laki Jeesuksessa kristuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista"

Jeesus joka täytti lain hallitsee maailmankaikkeutta.

Hän voi hallita Hengen kautta meidän sisintämme kun Hän puhdistaa sen uskolla!

Sillä meidän henkemme todistaa yhdessä hänen Henkensä kanssaan, että olemme Jumalan lapsia

• ## Paavalin
        mietteitä 28.6.2008 klo 17.03
        "lainalaisille olen ollut kuin lainalainen.
        Ilman lakia eläville, kuin en eläisi lan mukaan, ##

Ymmärrän yo. viestin hyvän tarkoituksen, mutta
        sitä täytyy selventää. Tuo viesti persutautuu 1.Kor 9 lukuun ja pääpointti
        siinä on, että Paavali ei ole minkään muun lain alla kuin vain ns. Kristuksen
        lain. Paavali korostaa, että se on jotain aivan muuta kuin vanhan liiton
        lakiusko.
        Liian monet kiihkomieliset väittävät, että riipumme laista -
        että lain pitää saada riepottaa meitä sinne tänne.
        Mutta "vapauden laissa", "Kristuksen laissa" so.
        "rakkauden laissa" OLEMME RIIPPUMATTOMAT ja itse
        teemme itsemme, rakkauden tähden orjiksi muille.
        (Ei lain tähden ja lain orjiksi jälleen).

1.Kor 9:19-23
        19
        Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia. [Matt. 20:26,27]
        20
        Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.
        21
        Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki. [Gal. 2:3 | Joh. 13:34 ]

22
        Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia. [Room. 15:1,2; 1. Kor. 10:33]
        23
        Kaiken tämän teen evankeliumin vuoksi, jotta olisin itsekin siitä osallinen.

HENGEN UUDESSA TILASSA!

Room 7:6
        Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina. [Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6]

Me siis palvelemme yhä Jumalaa, mutta NYT emme riipukaan enää laissa, emmekä
        lakiuskonnoissa, vaan Hengen uudessa tilassa riipumme ja siis palvelemme aidosti!
        Älä riipu laista, lain kirjaimesta! Riipu rakkauden Hengestä, uskon töissä palvellen!

• herrako
        AnttiVKantola kirjoitti:

## Paavalin
        mietteitä 28.6.2008 klo 17.03
        "lainalaisille olen ollut kuin lainalainen.
        Ilman lakia eläville, kuin en eläisi lan mukaan, ##

Ymmärrän yo. viestin hyvän tarkoituksen, mutta
        sitä täytyy selventää. Tuo viesti persutautuu 1.Kor 9 lukuun ja pääpointti
        siinä on, että Paavali ei ole minkään muun lain alla kuin vain ns. Kristuksen
        lain. Paavali korostaa, että se on jotain aivan muuta kuin vanhan liiton
        lakiusko.
        Liian monet kiihkomieliset väittävät, että riipumme laista -
        että lain pitää saada riepottaa meitä sinne tänne.
        Mutta "vapauden laissa", "Kristuksen laissa" so.
        "rakkauden laissa" OLEMME RIIPPUMATTOMAT ja itse
        teemme itsemme, rakkauden tähden orjiksi muille.
        (Ei lain tähden ja lain orjiksi jälleen).

1.Kor 9:19-23
        19
        Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia. [Matt. 20:26,27]
        20
        Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.
        21
        Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki. [Gal. 2:3 | Joh. 13:34 ]

22
        Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia. [Room. 15:1,2; 1. Kor. 10:33]
        23
        Kaiken tämän teen evankeliumin vuoksi, jotta olisin itsekin siitä osallinen.

HENGEN UUDESSA TILASSA!

Room 7:6
        Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina. [Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6]

Me siis palvelemme yhä Jumalaa, mutta NYT emme riipukaan enää laissa, emmekä
        lakiuskonnoissa, vaan Hengen uudessa tilassa riipumme ja siis palvelemme aidosti!
        Älä riipu laista, lain kirjaimesta! Riipu rakkauden Hengestä, uskon töissä palvellen!

se noin puhelee!

• käskysana pyhä
        herrako kirjoitti:

se noin puhelee!

Mutta minut on myyty synnin alaisuuteen.

Voi minua poloista!?!

Sitä hyvää, mitä tahdon, en tee vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

" Jos minun kerskata täytyy, kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan"

• kuulut?
        herrako kirjoitti:

se noin puhelee!

Oletko lakiliiton vankkumaton kannattaja?

2. Moos. 34:28

Mooses viipyi vuorella Herran luona neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän KIRJOITTI TAULUIHIN LIITON EHDOT, nuo kymmenen käskyä.

• -jarmo-
        herrako kirjoitti:

se noin puhelee!

Tiesitkö keitä varten laki on? RIKOLLISIA
        Onko Paratiisissa rikollisia? EI

Jos olet menossa paratiisiin, vietkö sinne käskyt? Tarvitseeko sinun siellä luntata käskyistä, mikä on oikein ja mikä väärin, vaikka käskyt ovat kuitenkin epärehellisiä varten.

Laittomuuden herroja... huokaus. Herroja on kumminkin kaksi, kummallakaan ei ole kivitauluja, koska toinen kirjoittaa lain sydämeen ja toisella niitä ei ole olleenkaan.

Mooses sai käskyjä 10 kpl mutta se ei riittänyt, vaan niitä oli lisättävä kunnes niitä oli lopulta perästi 613 kpl. Suomen laissa on jo kymmeniä tuhansia käskyjä ja kun asetukset otetaan mukaan niin varmaan niitä on jo satoja tuhansia.

Tarvitsetko niitä paratiisissa, vai onko Paratiisissa mahdollisesti jopa miljardeja käskyjä ja tarkennuksia sinua varten? NO EI OLE!

Voi hyvä ihminen, kun laintaulut otettiin pois kun Jeesus kuoli. Ei niitä ollut Adamillakaan paratiisissa, ei mekään sinne niitä tarvita.

Historia on kuin ympyrä. Se alkaa paratiisista ja päättyy paratiisiin. Lain aika oli siellä keskellä, Mooseksen ajasta Jeesusken ristinkuolemaan. Saman Jumalan antaman lain merkitys vain muuttui, mistä kukin lukee lain, se ei ole enää itse laki. Jos olet kouluaikanasi oppinut kertotaulun ja aakkoset, mihin ihmeeseen tarvitset kivisiä tauluja, jossa on kymmenen helposti ulkoa opittavaa käskyä.

Laista tuli mittari, eikä enää mahdoton tavoite.

Laki ei ole pelastustie, vaan se on omatuntomme kirjallinen muoto nöyryyden ja voimattomuutemme löytämistä varten. Se on kuin potku Jeesuksen ristin juureen, joka vasta on se varsinainen pelastustie.

-jarmo-

• Paavali eKr

Fil. 3:6
        Intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

ja Paavali jKr.

Fil 3:7
        Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.

Paavali kohtasi Kristuksen kirkkauden ja sen myötä
        hän luki roskaksi kaiken LAKIRIIPPUVAISEN työn!

Lakiliitto on ankee
        sapatista arkeen
        Jeesus on makee
        varpaista lakeen

• käskysana pyhä kirjoitti:

Mutta minut on myyty synnin alaisuuteen.

Voi minua poloista!?!

Sitä hyvää, mitä tahdon, en tee vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

" Jos minun kerskata täytyy, kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan"

Sanailu on sidottava Raamattuun. (Hyvää sanaa se oli).

Room. 7:9
        Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
        Room. 7:10
        ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
        Room. 7:12
        Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

Room. 3:21
        Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,

Room. 7:2
        Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
        Room. 7:6
        mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

Hepr. 7:18
        Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön

Armoa ja rauhaa!

• Syntiemme kyylääjä !!
        -jarmo- kirjoitti:

Tiesitkö keitä varten laki on? RIKOLLISIA
        Onko Paratiisissa rikollisia? EI

Jos olet menossa paratiisiin, vietkö sinne käskyt? Tarvitseeko sinun siellä luntata käskyistä, mikä on oikein ja mikä väärin, vaikka käskyt ovat kuitenkin epärehellisiä varten.

Laittomuuden herroja... huokaus. Herroja on kumminkin kaksi, kummallakaan ei ole kivitauluja, koska toinen kirjoittaa lain sydämeen ja toisella niitä ei ole olleenkaan.

Mooses sai käskyjä 10 kpl mutta se ei riittänyt, vaan niitä oli lisättävä kunnes niitä oli lopulta perästi 613 kpl. Suomen laissa on jo kymmeniä tuhansia käskyjä ja kun asetukset otetaan mukaan niin varmaan niitä on jo satoja tuhansia.

Tarvitsetko niitä paratiisissa, vai onko Paratiisissa mahdollisesti jopa miljardeja käskyjä ja tarkennuksia sinua varten? NO EI OLE!

Voi hyvä ihminen, kun laintaulut otettiin pois kun Jeesus kuoli. Ei niitä ollut Adamillakaan paratiisissa, ei mekään sinne niitä tarvita.

Historia on kuin ympyrä. Se alkaa paratiisista ja päättyy paratiisiin. Lain aika oli siellä keskellä, Mooseksen ajasta Jeesusken ristinkuolemaan. Saman Jumalan antaman lain merkitys vain muuttui, mistä kukin lukee lain, se ei ole enää itse laki. Jos olet kouluaikanasi oppinut kertotaulun ja aakkoset, mihin ihmeeseen tarvitset kivisiä tauluja, jossa on kymmenen helposti ulkoa opittavaa käskyä.

Laista tuli mittari, eikä enää mahdoton tavoite.

Laki ei ole pelastustie, vaan se on omatuntomme kirjallinen muoto nöyryyden ja voimattomuutemme löytämistä varten. Se on kuin potku Jeesuksen ristin juureen, joka vasta on se varsinainen pelastustie.

-jarmo-

"" Laista tuli mittari, eikä enää mahdoton tavoite.

-jarmo- ""

Tuo mittarimatomaisuus paljastaa ketun; muutoin
        jarmon teksti on ok. Laki päättyy uskoontuloon.
        Niinkuin rintaruokinta päättyy ravinnolliseen
        itsenäsitymiseen.

Room. 10:4
        Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

Galatalaiskirje 3.

24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
        25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.

• -jarmo-
        Syntiemme kyylääjä !! kirjoitti:

"" Laista tuli mittari, eikä enää mahdoton tavoite.

-jarmo- ""

Tuo mittarimatomaisuus paljastaa ketun; muutoin
        jarmon teksti on ok. Laki päättyy uskoontuloon.
        Niinkuin rintaruokinta päättyy ravinnolliseen
        itsenäsitymiseen.

Room. 10:4
        Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

Galatalaiskirje 3.

24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
        25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.

1. Aito kristitty ei koskaan nimittele veljeään halventavasti, vaan tietää joutuvansa sanoistaan vielä tilille.

2. Jos ei oleellisin asia pelastukselle kelpaa, eli syy ja seuraus, eli potku ristin juurelle, niin sehän on sitten oma valintasi. Ei muiden. Kaikki muu, "einiintärkeä", josta puhuin oli asiaa ja ok, mutta Ristin Juurelle meneminen muodosti sinulle heti ketunhännän ja mainittavan kynnyksen. Niinkö tämä täytyy nyt ymmärtää? Silti liität Jeeuskeen liittyvää pelastusfaktaa liitteksi, aivan kuin ne olisivat jotain ihan muuta, jota en osannut kertoa. Nuo jotka liitit perään, käyvät hyvin tueksi saman asian läpi, minkä jo kirjoitin ja sillä piste. Eli mitä uutta?

Huh huh, mikähän tuossa oli oikein pointtina? Sekö että saat kommentoida kirjoitusta, haukkua lähimmäistäsi madoksi, vai päteä jotain toisten silmissä. Vai, peräti niin, että päättääkö sinun uskoontulosi hetki niin lain, kuin myös Jeesuksen roolin sinussa?

-jarmo-

• koiranleukailijat
        -jarmo- kirjoitti:

1. Aito kristitty ei koskaan nimittele veljeään halventavasti, vaan tietää joutuvansa sanoistaan vielä tilille.

2. Jos ei oleellisin asia pelastukselle kelpaa, eli syy ja seuraus, eli potku ristin juurelle, niin sehän on sitten oma valintasi. Ei muiden. Kaikki muu, "einiintärkeä", josta puhuin oli asiaa ja ok, mutta Ristin Juurelle meneminen muodosti sinulle heti ketunhännän ja mainittavan kynnyksen. Niinkö tämä täytyy nyt ymmärtää? Silti liität Jeeuskeen liittyvää pelastusfaktaa liitteksi, aivan kuin ne olisivat jotain ihan muuta, jota en osannut kertoa. Nuo jotka liitit perään, käyvät hyvin tueksi saman asian läpi, minkä jo kirjoitin ja sillä piste. Eli mitä uutta?

Huh huh, mikähän tuossa oli oikein pointtina? Sekö että saat kommentoida kirjoitusta, haukkua lähimmäistäsi madoksi, vai päteä jotain toisten silmissä. Vai, peräti niin, että päättääkö sinun uskoontulosi hetki niin lain, kuin myös Jeesuksen roolin sinussa?

-jarmo-

Itseriittoiset ilkkujat, herkkähipiäiset maitopojat.

1. Kor. 1:19
        Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
        1. Kor. 3:20
        ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi".

Matt. 11:25
        Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

Tosiuskova ei aivan ekaksi ala kristitylle
        räksyttää. Mutta sinä räksytät jopa vain
        kristityille, et advarille missään tapauksessa.
        Siitä sinut tunnistetaan valheveljeksi ja toki
        siitäkin, että ketunhäntänä kainalossa on Mooses.

Yx_Jumalan_lapsi

• -jarmo-
        koiranleukailijat kirjoitti:

Itseriittoiset ilkkujat, herkkähipiäiset maitopojat.

1. Kor. 1:19
        Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
        1. Kor. 3:20
        ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi".

Matt. 11:25
        Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

Tosiuskova ei aivan ekaksi ala kristitylle
        räksyttää. Mutta sinä räksytät jopa vain
        kristityille, et advarille missään tapauksessa.
        Siitä sinut tunnistetaan valheveljeksi ja toki
        siitäkin, että ketunhäntänä kainalossa on Mooses.

Yx_Jumalan_lapsi

Pilkaat ja halveksut ihan estoitta Uskovaa veljeä edelleen.

En lisäksi ymmärrä advarijuttujasi, olen pahoillani.

Et osaa myöskään ottaa vastaan nuhdetta, joka johtui nimenomaan ilkeämielisestä käytöksestä.

Kokoat lisäksi Raamatusta lauseita, joita käytät tukena jollekin, joka on ihan muuta, kuin kokonaisuus josta otit pienen palan. Voit tehdä ihan oman tarinasi, jos alat pilkkoa jakeista vielä sanoja ja koota niitä yhteen. Silloin mikään ei estä sanomasta Raamatulla ihan mitä ikinä keksit sanottavaa.

En jatka tätä enää... ei johda mihinkään.

-jarmo-

• Tosi pakana
        -jarmo- kirjoitti:

Pilkaat ja halveksut ihan estoitta Uskovaa veljeä edelleen.

En lisäksi ymmärrä advarijuttujasi, olen pahoillani.

Et osaa myöskään ottaa vastaan nuhdetta, joka johtui nimenomaan ilkeämielisestä käytöksestä.

Kokoat lisäksi Raamatusta lauseita, joita käytät tukena jollekin, joka on ihan muuta, kuin kokonaisuus josta otit pienen palan. Voit tehdä ihan oman tarinasi, jos alat pilkkoa jakeista vielä sanoja ja koota niitä yhteen. Silloin mikään ei estä sanomasta Raamatulla ihan mitä ikinä keksit sanottavaa.

En jatka tätä enää... ei johda mihinkään.

-jarmo-

Matt. 23:15
        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset,
        te ulkokullatut,
        kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen;
        ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen,
        kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

pakana pakanoille

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2834
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2395
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2043
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1408
    Aihe