Miesten biologinen kello tikittää

tiktaktikta

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200807077912474_ul.shtml

"Tuoreen tutkimuksen mukaan miehen ikä vaikuttaa kuitenkin raskauden onnistumiseen selvästi enemmän kuin aikaisemmin on uskottu."

Onhan niitä kai yli 70-vuotiaita pienten lasten isiäkin, joten ei se mahdonta ole, mutta huomattavasti vaikeampaa lasten saaminen 40 ikävuoden jälkeen.

29

5141

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rappiota?

Ja valitettavaa on myös se, että 30 vuotiaana synnyttävä nainen synnyttää paljon sairaampia lapsia tutkitusti kuin 20 vuotias.

30 vuotiaana naisen elimistö ei toimi enää yhtä moitteettomasti raskaus ja imetysaikana mitä 17-20 vuotiaana - minkä luonto on tarkoittanut synnyttämisajaksi. Tiede on tämän todistanut useasti.

Lisäksi äiti on tällöin kerännyt 10 vuotta kauemmin elimistöönsä kaikenlaista säteilyä, lisäaineita ja saasteita, jotka vauva imee itseensä kohdussa ja imettäessä.

Johtuukohan tämä feministisuomen erittäin myöhäinen naisten synnyttämisikä juuri siihen, että yhtäkkiä meillä on allergioita, huono hermoisia ihmisiä ynm räjähdysmäisesti lisää...

...puhumattakaan siitä, että jo nyt meillä syntyy äidin juhlimisen takia 1000 vammautuntta FAS lasta joka vuosi...

• Hertha

Olisihan mukavaa, jos 18-15 -vuotiaat, juuri koulusta päässeet ilman ammattia ja työpaikkaa olevat naiset synnyttelisivät baby/vuosi.

Varmaan joku elättäisikin kaikki nämä lapset. No problem.

• 100000 FAS lasta
        Hertha kirjoitti:

Olisihan mukavaa, jos 18-15 -vuotiaat, juuri koulusta päässeet ilman ammattia ja työpaikkaa olevat naiset synnyttelisivät baby/vuosi.

Varmaan joku elättäisikin kaikki nämä lapset. No problem.

Ei mutta 20-24 vuotiaat. Jokaisella pitäisi 24 viimeistään olla jo maisterinkin paperit kädessä, sillä naisilla ei ole edes armeijaa ynm.

Mitä mieltä muuten olet lasten oikeuksista? tai vaikka siitä, että meillä on seuraavan yhden ihmisiän aikana jo pelkästään about 100 000 vammautunutta FAS-lasta Suomessa äitien juhlimisen takia?

• fl,olf,kpmfk
        100000 FAS lasta kirjoitti:

Ei mutta 20-24 vuotiaat. Jokaisella pitäisi 24 viimeistään olla jo maisterinkin paperit kädessä, sillä naisilla ei ole edes armeijaa ynm.

Mitä mieltä muuten olet lasten oikeuksista? tai vaikka siitä, että meillä on seuraavan yhden ihmisiän aikana jo pelkästään about 100 000 vammautunutta FAS-lasta Suomessa äitien juhlimisen takia?

jee jee ketä kiinnostaa,oma napa se tärkein on ja sillä selvä,mitä sä siellä valitat,oikee syy räyhäämiselles on kuitenkin se naisviha,olisit niin rehellinen ja myöntäisit sen itelles,niin voit sitten alkaa parantua naisvihastas....pelle taidat olla myös.

• omasta...

kokemuksestani. Olin n.20v, kun synnytin ensimmäisen lapseni ja vajaa kahden vuoden päästä toinen. Olin "henkisesti" lapsi vielä itsekkin. En ollut valmis siihen vastuuseen, minkä lapsi tuo tullessaan. Onneksi kaikki meni hyvin. Sain kolmannen lapsen 30v.ja silloin olin jo kasvanut vanhemmuuteen ja todella nautin lapsen hoidosta ym...mitä siihen sisältyy.

Me ihmiset kasvetaan ja kehitytään eri tahtiin. Itse olisin joitain asioita tehnyt toisin, jos ikää ja viisautta olisi ollut enemmän. Nyt hoitelen lastenlapsia...voimieni mukaan ja ehkä alitajuisesti "korvaan",sitä, mitä lapseni jäivät paitsi, nuoren ikäni vuoksi.

Kaikille lasten vanhemmille VOIMIA vaativassa työssä! t: neljän lapsen mummo

• Kaipa sitä pitää sitten luo...
        100000 FAS lasta kirjoitti:

Hankkisin vaikka heti lapsia, jos jostakin löytäisin kohtuudella alkoholia käyttävän ja jollakin tavalla tasapainoisen miehen. Olisin oikein mielelläni nuori äiti, mutta pahalta näyttää, kun näitä Suomen ylipainoisia alkoholin liikakäyttäjä-urhoja seurailee.

• .,...
        Kaipa sitä pitää sitten luo... kirjoitti:

Hankkisin vaikka heti lapsia, jos jostakin löytäisin kohtuudella alkoholia käyttävän ja jollakin tavalla tasapainoisen miehen. Olisin oikein mielelläni nuori äiti, mutta pahalta näyttää, kun näitä Suomen ylipainoisia alkoholin liikakäyttäjä-urhoja seurailee.

Hei, minusta olisi mukavaa olla nuori isä. Olen 21-vuotias uudeltamaalta, painoindeksi 21, käyn säännöllisesti lenkillä, alkoholia käytän harvoin ja kohtuudella. Tasapainoinen elämä, säännölliset tulot ja vakituinen työpaikka, työaika on klo 8-16 ma-pe. Vain vaimo, lapsi ja rivitaloasunto puuttuu. Laita vastaukseen sähköpostiosoite jos kiinnostuit. Ei ole vitsi.

• Joopa joo

Täällä yksi ikäloppu joka synnytti 35v terveen ihanan pojan. Kiitos vaan kaikki meni oikein hyvin toisin kuin usealla nuoremmalla tutullani.. Niin ja on vielä varaa elättääkin lapseni toisin kuin niillä 20v.

• Kyllä se on paljolti teistä miehistä kiinni milloin niitä lapsia tehdään!! Itse olisin ollut valmis tekemään lapsia 20 vuotiaana. Ihmissuhteissa joissa itse olen elänyt ei mies ole lapsia vielä halunnut. On väärin syyllistää pelkästään naisia tästä tilanteesta. Henkilökohtaisesti ainakin ottaa koville ettei niitä onnen enkeleitä ole voinut vielä tehdä. Menkääpä miehet myös itseenne!
        Ai niin onhan se vaihtoehto että olisin jättänyt ehkäisyn itsenäisesti pois, mutta sellaiseen ei minusta ole. Ei ole reilua ja oikeudenmukaista itseäni, miestäni eikä lastakaan kohtaan.

• Nimetön

Aikalailla odotettu tutkimustulos. Eihän mieskään mikään ikiliikkuja ole. Kaikkihan täällä hissukseen vanhenevat lapsuusiän kasvu ja kehittymisvaiheen jälkeen. Minkäs me sille voisimme? Luonnonlakihan se on. Ei mikään hälyyttävä uutinen minulle.

• toinen käsi haudassa?

Miksi miehen vanheneminen pitäisi olla sen suurempi kummastus kuin naisenkaan vanheneminen. Jos mies pystyykin yleensä lapsen tekoon vanhemmaksi kuin nainen, niin joskus se laatu heikkenee kuitenkin ja muutenkaan en enää viiskymmpisenä suosittele lasten tekoon. Kuka niitä teiniperkuleita jaksaa enää kuusvitosena kuunnella, kyllä lasten ja nuorten kasvatus on nuorempien hommaa.

terv.
        viiskymppinen mies

• gefa

Tämä on aina ollut periteisesti se keski-ikää lähestyvän naisihmisen vonksimiskeino miehiä kohtaan...

Vihdoinkin, tämä on sitä oikeaa tasa-arvoa, ei kun kylille tiktaktiktak xD

• Pohjan-Akka

tuonne 7-kymppiin, vaikka ei miehiä näkiskään kuin kuvissa.

Minun isoisä oli yli 60 ja isoäiti yli 50, kun tuli viimoinen kullannuppu pirttiin. Ei varmaan naurattanut siinä tilanteessa.

Kyllä se on hyvä olla tarkkana.

Turvallisinta on lihoa ja rupsahtaa...tosin laihduttaminenkin on hyvä konsti: sitten sitä vasta rupsahtaakin oikein vauhdilla...varsinkin miehet: 5-kymppiset näyttää ihan 8-kymppisiltä. Biologinen kello alkaa raksutella korvien välissäkin, kun katsoo.

• Ilmankos...

Isäni oli liki viisikymmentä kun sai jälkeläisiä. Koko lapsuutemme hän syytti parikymmentä vuotta nuorempaa äitiäni kun meissä lapsissa oli "pikkuvikoja"... Taisi olla isäparan siittiöt jo päässyt pahasti heikentymään...

• Urologisti

Tuossa on merkittävä tilastoharha siksi, että vanhempi mies on yleensä naimisissa vanhemman naisen kanssa. Risti-ikäisiä pareja on otannassa aivan liian vähän.

• Jokke

Enpä ole alkuperäisä tutkimusta nähnyt, mutta kyllähän naisen ikä pitäisi ottaa huomioon. Pitäisi siis verrata tosiinsa eri ikäisiä miehiä (Esim 20-30 vs. 30-40 vs. 40-50) joilla on partnerina tietyn ikäinen nainen (esim. 20-30)

• tarkennusta Iltalehteen
        Jokke kirjoitti:

Enpä ole alkuperäisä tutkimusta nähnyt, mutta kyllähän naisen ikä pitäisi ottaa huomioon. Pitäisi siis verrata tosiinsa eri ikäisiä miehiä (Esim 20-30 vs. 30-40 vs. 40-50) joilla on partnerina tietyn ikäinen nainen (esim. 20-30)

Tarkennusta siis täältä: http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkimus Biologinen kello tikittää myös miehillä/1135237713019?ref=rss

• Joopa joo

Niin mun lapseni isä oli 44v "lapsentekoaikoihin" ja itse 34v. Heti tulin raskaaksi ja terve lapsi syntyi.

• maalaisjärkikin

sen jo sanoo, ettei nuoria naisia ole tarkoitettu vanhoille kääkille!!!!!!!!!!! Lapset tarvitsevat nuoren isän, joka jaksaa leikkiä ja höösätä eikä kupsahda heti pois.
      Olkoon ikäryhmät omissa lokeroissaan.

• 60 luvulla syntyneet

käy niin kuin mehiläisille, enne ollu tämmösiä ,tosin liekkö tutkittukaan

• -JK-

Tämä on kateellisten - en sano kenen - panettelua. Pojat on poikia, vaikka ne olis kuinka vanhoja !!

• Minä vaan

Juu,ei pidä toi ikä lainkaan paikaansa.Mieheni täyttää jo tänä vuonna41v.
        ja meil syntyy syksyllä vauva.
        Joten ei toi ikä juttu todellakaan pidä paikkaansa.Ennestään meil jo 3lasta.
        Joten miust ikä ei ole este eikä hidaste jos lapsia haluu tehdä. :)

• mutta'''

miehiä ne ei ole. Terveen lapsen tekoon ja kasvattamiseen tarvitaan mies.
        Silloin lapsestakin, varsinkin pojasta kasvaa sellaisia aikuisia, jotka uskaltavat tehdä lapsensa ennen neljääkymmentä...

• kaikille yli 35+

No eihän tuossa ole mitään uutta, lähinnä varoitus niille vanhemmille miehille, jotka elää taas uutta nuoruutta 45 yhden avioeron ja ensimmäisen perheen jälkeen.
      Ei olekkaan aina naisen vika, jos lapsi on sairas tai vammainen, syy voi olla liian vanha isukki.

Tehkää kaikki lapset ALLE 35 , niin se luonto on opettnaut. Sen jälkeen korkeintaan adioptiota, sijaisvanhemmuutta ja isovanhemmuutta.

• Vahvistaa säännön

Oma isäni: eka lapsi 47 vuotiaana, toinen 49 vuotiaana, kolmas 53 vuotiaana ja viimeinen (minä) 62 vuotiaana. Äiti oli isää 20v nuorempi. Ja ollaan muuten kaikki täysjärkisiä ja terveitä.

• olette terveitä, mutta
        Vahvistaa säännön kirjoitti:

Oma isäni: eka lapsi 47 vuotiaana, toinen 49 vuotiaana, kolmas 53 vuotiaana ja viimeinen (minä) 62 vuotiaana. Äiti oli isää 20v nuorempi. Ja ollaan muuten kaikki täysjärkisiä ja terveitä.

minkäslaista se oli teillä silloin kun olit teini-ikäinen ja isäsi lähemmäs 80?

• Habbyz

Onhan tuossakin jorinassa jotain perää, hormoonit tekee duunia rivakkaammin nuorena. Keski-ikäisenä ei edes jaksa suuremmin "duunaamisesta" syttyä, on vähän niinkuin se pakollinen rituaali tyyliin perjantai-sauna.

Eukothan ei siitä diggaa, haluaisivat että kieli polvissa roikkuen juoksis jokaisen lodjua vonkaamassa...ei vaan jaksa enää.

• biologinen kello

Ensimmäisestä avioliitostani minulla on kaksi lasta, toisesta yksi.

Olin yli viisikymppinen, kun sain toisessa avioliitosssani terveen pojan, ja kaikki kävi yhtä helposti kuin aikaisemminkin.

Mutta toinen vaimoni onkin nuori (23v. kun menimme naimisiin).

Miehen biologinen kello??? Mikä miehen biologinen kello???

Uusia siittiöitä syntyy terveessä miehessä hänen elämänsä loppuun asti, joten ei voi puhua miehen biologisesta kellosta.

Bologinen kello on vain naisen biologinen kello.

• hehheeeh

Mikä kello? Synnyttäneellä miehelläkö?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7360
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3634
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      374
      2019
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1489
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe