Rekan kaatuminen kesällä

- oliko tie liukas?

Rekkoja kaatuu päivittäin kesät talvet. Talvella on helppoa syyttää tienpitäjää/kunnossapitoa: liukas tie on poikkeuksetta syy rekan kaatumiseen.

Mitenkäs kesällä? Ei tule selityksiä!? Mistä johtuu, että rekka on kyljellään tiellä ja katkaisee tien? Olisiko vaan kuski nukahtanut tai keskittyminen ajoneuvon kuljettamiseen herpaantunut?

Tien liukkautta olisikin aika vaikeaa perustella keskellä kesää. Talvella tien liukkauteen on helppoa vedota, vaikka tie ei olisi ollutkaan liukas.

Johtopäätös: turha syyttää tien liukkautta JOKAISEN rekan kaatamisen syyksi talvella, koska nämä "ammattilaiset" kaatavat rekkoja myös suoralla, kuivalla tiellä.

Uutisoinnissa voisi keskittyä hieman todelliseen syyhyn. Mutta se varmaan on kiellettyä, koska loukkaa näiden "rekankaatajien/tienkatkaisijoiden" ammattiylpeyttä?

8

1236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesäisin sitten..

      Silloin ne rekat ei kaadu tiellä vaan vasta siellä ojassa.
      Asfaltilla pitoa riittää, kuorman painopiste liian korkealla joka voi yllättää, kuorma liikkuu liian kovalla vauhdilla ajettaessa ja sekä että huonosti kiinnitetty.

    • Suomessa on tällä hetkellä yli 100 000 kuorma-autoksi rekisteröityä ajoneuvoa, jotka ovat pääsääntöisesti ammattiajossa ja näin ollen liikkuvat suhteellisen paljon kilometrejä vuorokaudessa.

      Jos näistä 100 000 on jokapäivä liikenteessä esim. 80 000 niin ei ole mitenkään ihmeellistä että niistä joku kaatuu.
      Syyt miksi kaatuu on sitten jo toinen juttu.

      Jos laitetaan 80 000 suomen parasta kaiken osaavaa teinikuskia ajamaan 8 tunniksi omalla autollaan ympäri suomea, niin tuskimpa nekään ilman kolaria siitä ajosta selviää. sama kyllä koskee myös keski ikäsiäkin kuskeja.

      • määrän!!!

        Henkilöautoilijat siis ajaa jo sen saman kuin kuorma-autot vielä 13x määrän ylimääräistä verrattuna kuorma-autoihin. Omilla autoillaan siis 14x määrän verrattuna kuorma-autoihin. Henkilöautoja näinollen kaatuu 14x määrä, mutta niitä vain ei jostain syystä uutisoida.


      • 1000f
        määrän!!! kirjoitti:

        Henkilöautoilijat siis ajaa jo sen saman kuin kuorma-autot vielä 13x määrän ylimääräistä verrattuna kuorma-autoihin. Omilla autoillaan siis 14x määrän verrattuna kuorma-autoihin. Henkilöautoja näinollen kaatuu 14x määrä, mutta niitä vain ei jostain syystä uutisoida.

        Ei henkilöautot olekkaan silmätikkuina eikä niiden töppejä etsitä.vuodessa takula tapahtuu yhtä paljon vahinkoja henkilöautoille kuin raskaalle liikenteelle mutta ne on niin pieniä ettei niihin pyydetä poliiseja. Montakohan nurin menoa noissa on kun väistin henklöautoa kun se tuli eteen tai kiilas ja jatkoi matkaa.Paljon tapahtuu myös sellaisia onnettomuuksia pikku auto ohittaa ja vetää liinat kii rekan edessä ja saadaan näyttämään että rekka ajoi päälle. ELI PATA KATTILAA SOIMAA MUSTA KYLKI KUMMALLAKIN.


    • katkaisee tien?

      Tuleeko tuosta minunkin Scaniasta joku Åkerman kun se kellahtaa kumoon?

      Ja asiaa... Kuka näistä ihmettelijöistä on itse ajanut esimerkiksi vaikkapa tuollaista 25 metristä täysperää? Kun mennään tuolta valtateiltä kapeammille väylille niin usein sitä hämmästelee että kuinka vähän lopulta noita kaatumisia tapahtuu ajosuoritteisiin nähden.

      Siinä monella henkilöautoa ajaneella takuuvarmasti ajatusmaailma muuttuisi kun istuisi pari tuntia raskaan ajoneuvon kyydissä.

      Ja tämähän pitäisi kuulua pakollisena osana autokouluun.

      • Kiikari

        Missä opetetaan, "Massanliike- energianhallintaa"?
        Kuorma-autoja,mutta myös henkilöautoja kaatuu kun
        ei hallita näitä taitoja.Nopeus ei ole ainoa tekijä kun tasapaino horjuu. Turha on osoitella
        toisia kun omatkin taidot saatavat olla kysee-
        alaiset.


    • ekivainaa

      Pitäisi noista onnettomuuksista julkaista lehdissä muutakin juttua, mutta aina tyydytään vain siihen otsikkoon "Rekka katkaisi liikenteen". Kyllähän sitä noihinkin onnettomuuksiin aika useasti liittyy paljon sellaista josta ei uutisissa puhuta. Osa on tietty ihan kuskien ajovirheitä, rattiin nukahtamisia, ym, mutta sitten on paljon muiden autoilijoiden hölmöilyjäkin. Täällä vaan leimataan kaikki kuskien virheiksi.

    • on ne

      yhdistelmien kuskit jotka ajavat suurinta sallittua nopeutta. Ylinopeutta lähes järjestään.

      Vielä kun näkis jonkun yhdistelmäkuskin joka ei ajais känny korvalla tai jalka kojelaudalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2993
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      48
      2618
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2255
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2158
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1966
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1732
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1507
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1320
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    Aihe