Olen suorittanut tradenomitutkinnon suuntautuen markkinointiin. Nyt haluaisin jatkaa opintoja yliopistossa (esim. avoimet). Paljonko saan hyväksi tradenomitutkinnosta? Saako hyvistystä muuhun kuin kaupallisiin aineisiin?
Paljonko joutuisin opiskelemaan kauppatieteiden kandin/maisterin tutkintoihin?
tradenomi yliopistoon
6
1579
Vastaukset
- hakijaaaa
Itse sain tutkinnostani hyväksilukua 25 op. Olen siis rahoitukseen suuntautunut tradenomi.
- Lappeenranta
Miten voi saada noin vähän hyvitystä tradenomitutkinnosta? Neljä vuotta sitten KTM-opinnot aloittaessani, sain Lappeenrannassa hyvitystä n. 40 opintoviikkoa ja mielestäni myöhemmin aloittaneet saivat enemmän. Silloin siis elettiin vielä opintoviikkoaikaa - nyt pisteitä.
- trade04
Lappeenranta kirjoitti:
Miten voi saada noin vähän hyvitystä tradenomitutkinnosta? Neljä vuotta sitten KTM-opinnot aloittaessani, sain Lappeenrannassa hyvitystä n. 40 opintoviikkoa ja mielestäni myöhemmin aloittaneet saivat enemmän. Silloin siis elettiin vielä opintoviikkoaikaa - nyt pisteitä.
Nuo hyväksiluvut riippuvat todennäköisesti alasta. Itse opiskelen luonnontieteellisessä tdk:ssa ja sain tradenomiopinnostani hyväksilukuja 8 op - nekin kieliopintoja.
Avoimen yliopiston opintoihin ei muuten saa hyväksilukuja. Asia voi tulla ajankohtaiseksi väyläopinnoissa. Oletko katsonut yliopistojen maisteriohjelmia? Tradenomi on hakukelpoinen ja maisteriksi opiskelu vie 2-3 vuotta. Tradelta vaaditaan todennäköisesti jotain siltaopintoja, joita muiden alojen kandien ei tarvitse suorittaa. Käy katsomassa eri yliopistojen kauppatieteellisten tiedekuntien sivuja ja sieltä nuo maisteriohjelmat. - M.Sc
Kuinka sait noinkin paljon? Jotkut yliopistot eivät hyvitä tradenomiopinnoista yhtään (tai vain hyvin vähän), koska se on ns. leikkitutkinto verrattuna KTM. Miten sen nyt kauniisti sanoisi....?
- Alepa1009
M.Sc kirjoitti:
Kuinka sait noinkin paljon? Jotkut yliopistot eivät hyvitä tradenomiopinnoista yhtään (tai vain hyvin vähän), koska se on ns. leikkitutkinto verrattuna KTM. Miten sen nyt kauniisti sanoisi....?
Niin ja joissain kauppakorkeissa pitää jopa käydä vähän lisää kursseja 160 OV päälle jos olet trade!!!!
- Nippelitieto
M.Sc kirjoitti:
Jos sen kauniisti sanoisi niin olisit jättänyt jälkimmäisen lauseesi kokonaan pois. No kai se pitää ymmärtää, että jotkut haluavat päteä opiskelulla. Suon sen sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131762Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411465- 781348
- 541193
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla81102- 741085
- 1091019
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55980Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53880- 82850