Kyselisin vähän noista kevari veroista. Jos jään poliiseille kiini ja moponi todetaan kevariksi jousunko maksamaan veroja siihen asti, että muutoskatsastan sen mopoksi vai maksetaanko ne vain kerran? Ja mikä on tuo summa jonka joutuu maksamaan? Ja vielä semmoista, että saanko sakkoa jossei skootterin mittaristo ei toimi?
Kevytmoottoripyörä verot.
11
2118
Vastaukset
- rgtqewry
könttäsumman veroja, liikennevakuutuksen kolminkertaisena, sakot ja vielä erikseen sen katsastuksen jos muutat sen takaisin vakioksi.
Joudut maksamaan aina uudelleen niin monta kertaa kuin jäät kiinni.
Voit tarkistaa asian verottajan sivuilta.
Rahaa palaa noin 350€ per kerta.- kuin arvaatkaan
Minä jäin kiinni viritetyllä mopolla ajamisesta, sain isot sakot ja vakuutusmaksut moottoripyörästä kolminkertaisena, kaikki maksut yhteensä oli 1800e sillä rahalla olisin saanut ostaa uuden hienon skootterin.
Poistamalla vain prikan moposkootterista ja saamalla sen kulkemaan sillätavalla enempi kuin 45km tunnissa muutat sen huomaamattasi moottoripyöräksi, ylläri voi odottaa seuraavan mutkan takana, POLIISI. - mutta unohdit
kuin arvaatkaan kirjoitti:
Minä jäin kiinni viritetyllä mopolla ajamisesta, sain isot sakot ja vakuutusmaksut moottoripyörästä kolminkertaisena, kaikki maksut yhteensä oli 1800e sillä rahalla olisin saanut ostaa uuden hienon skootterin.
Poistamalla vain prikan moposkootterista ja saamalla sen kulkemaan sillätavalla enempi kuin 45km tunnissa muutat sen huomaamattasi moottoripyöräksi, ylläri voi odottaa seuraavan mutkan takana, POLIISI.sen, että verot tulee vasta 65 jälkeen.
Ja jos mopo kulkee silloin 45 ja poistat prikan joka tuo noin 10kmh-15kmh lisää huippuja, ei nosta nopeutta 65.
Ja yleensä vasta 65 jälkeen tulee ne 3x vakuutusmaksut, ajo-oikeudetta ajo sakot, verot, korttipois, suorituskielto jne...
50-65 välilt tulevist ylinopeuksista tulee vain sakot n. 20-120 ja kilvet mahdollisesti pois. Yleensä poliisit eivät edes välitä alle 65 kulkevista mopoista.
- virityksen seurauksista
- Kiki
Kannattaa tuollaisessa tapauksessa viedä asia oikeuden käsiteltäväksi, sillä olen 99% varmana että KO. mopo ei täytä kevytmoorrotipyörän vaatimuksia, esim päästöjen, iskunvaminemimien, jarrujen, rungon tms suhteen ollenkaan, eli sitä tuskin saisi katsastettua kevariksi mitenkään. Oikeudessa auttaa maahantuojan todistus siitä että KO. mallia on tehty vain luokkaan L1/L1e
Eli oikeudessa saattaa sitten tulla vaan sakko "tieliikennekelvottoman ajoneuvon käytöstä" ja "rekisteröimättömällä ajosta" koska eihän se mopon vaatimuksia täytä jos se kulkee vaikkapa 50km/h- gregrerg
Luepa tuo tuolla on tietoa -ketjun linkki, niin pääset tuosta virheellisestä käsityksestäsi eroon. =)
- Kiki
gregrerg kirjoitti:
Luepa tuo tuolla on tietoa -ketjun linkki, niin pääset tuosta virheellisestä käsityksestäsi eroon. =)
Kato liukumäki se on alamäki :=)
- Anthemi
Voiko alle 15 vuotias kuski saada kevytmoottori pyörä verot? Vai lankeaako verot kun kuski täyttää 15.
- trudat!
verot ei liity kuskiin mitenkään ellei kuskina ollut omistaja.. omistaja ne verot maksaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih537145Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113294Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1381568Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2371367Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 841335
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217- 891210
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321155- 811114