13.7.2008 huomenta

Spriten voimalla

Aurinkoista sunnuntaiaamua :)

Alkaa jo seitsemäs viikko raittiina. Ihmeen nopeasti se aika sitten kuitenkin menee, vaikka aika ajoin olen kyllä hermoillut tämän alun haurauden kanssa.

Eihän noita päiviä sillä tavalla kannata koko ajan laskea, mutta hyvältä se nyt kuitenkin tuntuu, että jo kuusi viikkoa on ollut ilman alkoholia.

... sitten vielä yksi kysymys. Muuttaako jatkuva juominen makuaistia? Olen ollut huomaavinani, että jotkin ruoka-aineet ovat alkaneet maistua erilaiselta kuin ennen. Ihan pieniä muutoksia, mutta kuitenkin.

8

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kukkakeiju

Raittiina myös.
      Luonnonhelmasta kirjoittelen.Kaikki peipposetkin jo laskettu.

Ja oravat..ne jotka ovat maan niin perusteellisen hyviä pesärosvoja...

Minun pesääni ei alkoholia tänään mahdu.
      Ja toivon muillekin ,teille kaikille,sitä vettä ja spraittia..

• veska58

Oletkos varma että nää pienet oravat ei oo naamioituneita menninkäisiä ja maahisia?(heh heh). Raitista jatkoa kaikille toivon mä.

• Juopp otrolli

Hyvää ja krapulatonta huomenta!

• OnkelNainen80

6 vkoa selvinpäin on jo hyvä saavutus! :) Jokainen uusi "ennätys" tuo pikkuisen voitontunteen, eikö?

Itselläni alkaa maanantaina kuudes tipaton viikko, ja olen oikein tyytyväinen ja hieman ylpeäkin.

Vieläkin välillä vaivaa tekemisenpuute, mutta nytkin tässä näpyttelen koneella, alasti mutanaamio lärvässä (varmaan aikas hilpeä näky, hehe). Selvinpäin enemmän sekaisin? :D

Tuosta makuaisti jutusta en ole kuullut aiemmin, se voisi ehkä liittyä siihen että usein juodessa tupakoi enemmän (jos tupakoi siis) ja silloinhan tunnetusti makuaisti heikkenee.

Rutkasti ruutia ja asennetta oikeasti yrittäville!

• Spriten voimalla

Tupakointi ei makuaistiini vaikuta. Lopetin tupakoinnin 20 vuotta sitten. Mutta voisiko se alkoholikin jollakin tapaa turruttaa makuaistin myös muutoin kuin vain hetkellisesti nautinnan yhteydessä?

• Saniliina

Minulla on vasta 4 viikkoa raittiutta takana, ja senkin katkaisee juhannus juomineen (kuitenkin vain se juhannus eikä sekään kännissä). Mutta tästäkin ajasta olen oikein onnellinen.

Monet ovat kiusaukset olleet ja sortuminen lähellä, mutta selvitty on. Haaveena on yhäti se asiallisen juomisen oppiminen joskus. Mutta voipa olla, että se ei kuulu minun elämääni koskaan.

Toisaalta, miksi pitäisi ottaa yhtään alkoholia, kun ilmankin voi hyvin olla? Juoda voi vettä tai jotain muuta - miksi pitäisi ottaa alkoholia edes "sivistyneesti"? Ei sen terveysvaikutukset taida niin suuret olla, että senkään takia. Ja eikös meillä naisilla tule rintasyöpäriski iän myötä suuremmaksi muutenkin, ja alkoholi vielä lisää sitä?

No, kukapa noitakaan ajattelee, kun viiniä lipittää pullokaupalla. Konkreettisempi tulos näkyy ja tuntuu heti seuraavana aamuna, jos ei illalla ole ottanut. Ja sitä hyvää oloa olen nyt minäkin saanut kokoea jo sen 4 viikkoa.

Mutta helppoa ei ole ollut minullakaan. Purkkaa menee, omenoita hupenee. Vettäkin tulee juotua entistä enemmän. Vieläkin, vaikka krapulajanoa ei olekaan.

Mutta ei se mitään, eteenpäin mennään. Kiva, kun voidaan tehdä tätä työtä yhdessä!

• Eeva-Leena

Onneksi olkoon! Raittiina pysymisestä. Kahvikin alkaa maistumaan paremmalle ja mansikatkin ovat makeampia. Jatka samaan malliin.

Kävin heti aamusta uimassa ja keksinpä että, käynkin vielä tänään vähän pyöräilemässä uudella pyörällä..Eräs nainen ilkeähkösti kysyi minulta että paljonkos nyt sitten olet muka säästänyt kun et ole juonut.Taisi kolahtaa omaan nilkkaan..

Uuden pyörän verran..

Raitista sunnuntaipäivää kaikille

• raittiina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5690
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1518
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1336
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      348
      1277
    Aihe