Ruuan arvonlisävero

Ruuan arvonlisävero on nyt 17% ja hallitus aikoo pudottaa sitä. Olikohan se 12%:iin???
Sen vaikutus olisi kympin ruokaostoksessa suunnilleen 40 centtiä.
Hyvä niin, mutta tuleeko se alennus ruoan hintaan?
Kauanko se säilyy?
Käykö niin kuin parturimaksuissa?
Kuluttajalle ei jäänyt mitään.
Onko se niin kuin laskis housuun pakkasella, vähän aikaa lämmittää ja siinä kaikki?

5

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

Kun maatilat ajettiin alas ts. niiden saama tuki jaettiin Brysselin kautta ympäri Eurooppaa, meille vakuutettiin asioiden olevan hoidossa. Nyt suurnavetat ovat konkurssin partaalla eikä ruuan saannista EU:n maista ole mitään takeita poikkeustilanteissa. Nyt on sellainen poikkeustilanne, että hinnat karkaavat ostajan käsistä.

Koko nuo arvonlisäverot ovat käsittämätöntä hömpätystä varsinkin kun elintarvikkeista on kysymys. Parannukset ovat kosmetiikkaa.

• Noita kulutuksesta aiheutuvia veroja luotaessa ajateltiin, että se joka kuluttaa, myös maksaa.

Ihan hyvähän se on, mutta tuossa ruuassa se todella tuntuu hassulta.
        Joutaisi pois, jos joku takaisi, että ruuan hinnat todella pysyvästi jäisivät alemmalle tasolle, mutta miten se valvotaan. Ja mikä on liikkemaailmalle sanktio, jos lupauksissa ei pysytä.
        Sanoit aikaisemmin, että maksat vanhasta autosta käyttömaksua, vaikka et aja paljonkaan.
        Minulla on sama tilanne. Reilusti alle kymppitonnin vuodessa, mutta sama maksu kuin 35 tonnia ajavalta.
        Mitenkähän nuo meidän autot yhteiskuntaa rasittaa, että siitä maksaa pitää?

• Maalaismies*
        Jopel kirjoitti:

Noita kulutuksesta aiheutuvia veroja luotaessa ajateltiin, että se joka kuluttaa, myös maksaa.

Ihan hyvähän se on, mutta tuossa ruuassa se todella tuntuu hassulta.
        Joutaisi pois, jos joku takaisi, että ruuan hinnat todella pysyvästi jäisivät alemmalle tasolle, mutta miten se valvotaan. Ja mikä on liikkemaailmalle sanktio, jos lupauksissa ei pysytä.
        Sanoit aikaisemmin, että maksat vanhasta autosta käyttömaksua, vaikka et aja paljonkaan.
        Minulla on sama tilanne. Reilusti alle kymppitonnin vuodessa, mutta sama maksu kuin 35 tonnia ajavalta.
        Mitenkähän nuo meidän autot yhteiskuntaa rasittaa, että siitä maksaa pitää?

Luomun kysyntä kasvaa, mutta sen tuottaminen ei kannata. Luomurehun hinta on noussut niin mahdottomasti, että erään suurkanalan omistajan mukaan hintoja pitäisi nostaa 30% ennenkuin homma kannattaisi. Prosenttien liikuttelu arvonlisäveron suhteen ei ratkaise mitään. Kun ei ole takeita siirtyisivätkö alennukset edes kuluttajan eduksi.

• sitä se on..,

Jospa venäläisen naisen saa 99,9 eurolla

• kun ei tiedä

mitä KAIKKEA voi saada.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe