Ruuan arvonlisävero on nyt 17% ja hallitus aikoo pudottaa sitä. Olikohan se 12%:iin???
Sen vaikutus olisi kympin ruokaostoksessa suunnilleen 40 centtiä.
Hyvä niin, mutta tuleeko se alennus ruoan hintaan?
Kauanko se säilyy?
Käykö niin kuin parturimaksuissa?
Kuluttajalle ei jäänyt mitään.
Onko se niin kuin laskis housuun pakkasella, vähän aikaa lämmittää ja siinä kaikki?
Ruuan arvonlisävero
5
331
Vastaukset
- Maalaismies*
Kun maatilat ajettiin alas ts. niiden saama tuki jaettiin Brysselin kautta ympäri Eurooppaa, meille vakuutettiin asioiden olevan hoidossa. Nyt suurnavetat ovat konkurssin partaalla eikä ruuan saannista EU:n maista ole mitään takeita poikkeustilanteissa. Nyt on sellainen poikkeustilanne, että hinnat karkaavat ostajan käsistä.
Koko nuo arvonlisäverot ovat käsittämätöntä hömpätystä varsinkin kun elintarvikkeista on kysymys. Parannukset ovat kosmetiikkaa.Noita kulutuksesta aiheutuvia veroja luotaessa ajateltiin, että se joka kuluttaa, myös maksaa.
Ihan hyvähän se on, mutta tuossa ruuassa se todella tuntuu hassulta.
Joutaisi pois, jos joku takaisi, että ruuan hinnat todella pysyvästi jäisivät alemmalle tasolle, mutta miten se valvotaan. Ja mikä on liikkemaailmalle sanktio, jos lupauksissa ei pysytä.
Sanoit aikaisemmin, että maksat vanhasta autosta käyttömaksua, vaikka et aja paljonkaan.
Minulla on sama tilanne. Reilusti alle kymppitonnin vuodessa, mutta sama maksu kuin 35 tonnia ajavalta.
Mitenkähän nuo meidän autot yhteiskuntaa rasittaa, että siitä maksaa pitää?- Maalaismies*
Jopel kirjoitti:
Noita kulutuksesta aiheutuvia veroja luotaessa ajateltiin, että se joka kuluttaa, myös maksaa.
Ihan hyvähän se on, mutta tuossa ruuassa se todella tuntuu hassulta.
Joutaisi pois, jos joku takaisi, että ruuan hinnat todella pysyvästi jäisivät alemmalle tasolle, mutta miten se valvotaan. Ja mikä on liikkemaailmalle sanktio, jos lupauksissa ei pysytä.
Sanoit aikaisemmin, että maksat vanhasta autosta käyttömaksua, vaikka et aja paljonkaan.
Minulla on sama tilanne. Reilusti alle kymppitonnin vuodessa, mutta sama maksu kuin 35 tonnia ajavalta.
Mitenkähän nuo meidän autot yhteiskuntaa rasittaa, että siitä maksaa pitää?Luomun kysyntä kasvaa, mutta sen tuottaminen ei kannata. Luomurehun hinta on noussut niin mahdottomasti, että erään suurkanalan omistajan mukaan hintoja pitäisi nostaa 30% ennenkuin homma kannattaisi. Prosenttien liikuttelu arvonlisäveron suhteen ei ratkaise mitään. Kun ei ole takeita siirtyisivätkö alennukset edes kuluttajan eduksi.
- sitä se on..,
Jospa venäläisen naisen saa 99,9 eurolla
- kun ei tiedä
mitä KAIKKEA voi saada.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565360Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141607
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2321564- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3101116- 721047