Veneily on huuhaata

Vekuvee

Olin pyöräretkellä Ahvenanmaalla. Siellä tuli keskustelua veneilystä ja purjehduksesta yleisellä tasolla. Käytiin joissakin satamissa, mm. Maarianhaminan Itäsatamassa.
Minusta purjehduksessa ja moottoriveneilyssä ei ole järjen häivääkään. Pitää olla pienessä tai vähän isommassa muovipurkissa päivätolkulla ja vierasvenesatamassa ei ole muuta puuhaa kuin ryypätä täi näyttää venettä muille tyyliin "mullapa on suurin ja kaunein paatti". Jos haluaa olla vesillä niin melonta kajakilla on ainut ihana vesilläolomuoto ja lisäksi saasteeton.

12

1830

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahtunee

Olet varmaan oikeassa mutta miten kajakkiin mahtuu parin viikon viinat ja kaljat?

• Vekuvee

On paljon halvempaa kitata ne kaljat ja viinat maissa kuin veneessä.
        Tietysti on trendikkäämpää juoda ne kalliissa paatissa jos on pakko, eli on rahaa ostaa vene, muttei ole muuta näyttöä elämästään, joten yksi elämisen tapahan on tämäkin, eli veneily.
        Mökillä sentään pääsee marjaan ja sieneen ja lenkille metsään tai minne vaan, mutta veneessä olet muovipurkin vanki.

• perheveneilijä
        Vekuvee kirjoitti:

Tietysti on trendikkäämpää juoda ne kalliissa paatissa jos on pakko, eli on rahaa ostaa vene, muttei ole muuta näyttöä elämästään, joten yksi elämisen tapahan on tämäkin, eli veneily.
        Mökillä sentään pääsee marjaan ja sieneen ja lenkille metsään tai minne vaan, mutta veneessä olet muovipurkin vanki.

Vai on veneily joutavaa ökyhommaa! Kyllä kesämökitkin maksavat ja nykyisin paljon enemmän kuin perheveneet. Ja niihin pitää kohta saada kaikki mukavuudet, jotka varsinaisessa kodissakin. Siellä sitten istutaan telkkarin ääressä - ja myöskin ryypiskellään. Lapsetkin kyllästyvät aikanaan paikallaanoloon, eivätkä tervehenkiset harrastukset kaikkia hemmoteltuja nykylapsia jaksa kiinnostaa. Voi puhua mökin vankina olemisesta.

Venekin on monille mökin korvike. Sen paikkaa saa vaihdettua ja voi vierailla paikoissa joihin ei ikinä muulla tavalla pääsisi. Tarkoitan vaihtelua. En väitä, että teini-iän ylittäneet lähtisivät aikuisten kanssa veneretkille aina riemusta kiljuen, mutta pienempänä saadut kivat retkikokemukset muistetaan pitkään.

Pata kattilaa soimaa...

• kunnolliset
        Vekuvee kirjoitti:

kylmätilat, vessat ,suihkut yms, joita turhanpäiväiseen kanoottiin ei saa mahtumaan jne. Itselläni on mökki, mutta kyllä veneily aina sen voittaa. Taidat olla taas joku viherpiipertäjä , kun et anna muiden olla rauhassa

• ekoisti

Vai että Ahvenanmaalla melominen on täysin saasteetonta? Kyllä purjehtimalla Ahvenanmaalle tullut turisti aiheuttaa pienemmät päästöt kuin melomaan tullut. Vai meloitko esim. Turusta sinne?

Vierasvenesatamissa ei tosiaan ole tekemistä, mutta onko joku pakottanut pysymään vain siellä?
      Olet tainnut ymmärtää asian hieman väärin. Meillä on mm. fillarit mukana ja kiertelemme ympäristössä.

Eihän oikeastaan missään harrastuksessa ole varsinaisesti järkeä. Paitsi silloin, jos se tuottaa mielihyvää. :)

Itse taas en viihdy kesämökillä, koska siellä ei minulle ole mitään tekemistä (muuta kuin remonttia, ruohonleikkuuta ja polttopuiden kantamista). :) Hyttysiäkin vielä.

• Demu

Kun venerekisteriuudistus on saatu uusittua, satanee veneekin Verolle. Vihdoikin.

• Omassa taskussasi?

Löytyihän sieltä yksi SOSIAALIDEMOKRAATTI :D

• kölimies

Kaikki harrastaminen ja huvittelu pitää pistää kovalle verolle. Eipähän sitten kuluteta - muuta kuin aikaa baareissa. Siitähän seuraa hyvä lopputulos, kun ihmisillä ei ole varaa tehdä mitään järkevää. Tähän suuntaan olla jo menty ja vauhti vaan kiihtyy. Luvassa lisää mielenterveys- ym. ongelmia.

• mielipide se on vääräkin

ei minua haittaa vaikka oletkin väärässä.

• Pesemään huu haata.

Olen kyllä huomannut että kaupungit on vieri vieressä noita satamia missä ei tehdä muuta kun RYYPÄTÄÄN aamusta iltamyöhään.
      Sehän tietenkään ei ole HUU HAATA.
      Muistaisitko ettei sinunkaan harrastusta kaikki harrasta eikä koskaan alkaisi harrastamaankaan, silti eivät näillä palstoilla nimittele ja lokeroi ihmisiä.
      Sopu sijaa antaa, toivottavasti myös meille huu haa väelle :D....jos sopii?

• on aika lailla vapaaehtoista

ja sitä harrastavat yleensä ihmiset jotka siitä pitävät. Kukas piru sinut sinne veneeseen pakotti ? Jotkut sitä saavat asiasta kuin asiasta näköjään ongelman aikaiseksi. Yleensä muiden tekemisestä.

• listata tähän (kaikki)harrastuksesi niin me muut päästäisiin haukkumaan sinua ja kertomaan kuinka tyhmä olet, sillä vain sinun HARRASTUKSET OVAT NIITÄ OIKEITA (siis sinun mielestä).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4810
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1332
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1131
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1065
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      253
      950
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      947
    Aihe