Olisi monesti ollut mukava keskustella ihmisten uskoista ja uskonasioista yleensäkin, mutta asioisden yksinkertaistaminen ei jätä tilaa millekään järkevälle keskustelulle. Eihän "normaali suomalainen uskis" ole sellainen kuin eräät täällä väittävät.
Miksi kuva uskiksesta on täällä niin
30
860
Vastaukset
- e.k.v
99.75% tänne tulevista "uskovaisista" ei muuta tee kuin siteeraa raamattua ja moralisoi.
Ei tänne postaa uskiksista muut kuin ne asiattomat ja yksinkertaiset. ;)
- Eräs nainen
ja toki saan kysyä vielä yhden jutun:
Onko ateisteilla jokin erityinen taipumus/syy valita ammatikseen 'gynekologi'? Tällainen kuva on syntynyt tästä teidän 'ammattikielen' -hallinnastanne! - e.k.v
Eräs nainen kirjoitti:
ja toki saan kysyä vielä yhden jutun:
Onko ateisteilla jokin erityinen taipumus/syy valita ammatikseen 'gynekologi'? Tällainen kuva on syntynyt tästä teidän 'ammattikielen' -hallinnastanne!Suurin osa gynekologeista lienee kuitenkin kristinuskoisia.
Ja kielenkäyttömme on samaa mihin törmäät kadullakin. Ja siellähän kulkevista >80% kuitenkin kuuluu kirkkoon? - DarkNinjaHiiri
e.k.v kirjoitti:
Suurin osa gynekologeista lienee kuitenkin kristinuskoisia.
Ja kielenkäyttömme on samaa mihin törmäät kadullakin. Ja siellähän kulkevista >80% kuitenkin kuuluu kirkkoon?Miltähän se tuntuu räplätä P****a ja hokea mielessä jeesusta samalla :D
- Nimetön
DarkNinjaHiiri kirjoitti:
Miltähän se tuntuu räplätä P****a ja hokea mielessä jeesusta samalla :D
Kokeile emäntäsi kanssa ja mene jakamaan kokemuksesi vaikka tuonne uskovien palstalle ;)
- DarkNinjaHiiri
Täällä voi olla rehellinen siitä minkälaisia uskikset ovat ja mitä he edustavat. Tietenkin totuus sattuu.
Tunnen minäkin pari uskista mutta en minä heitä täällä henkilökohtaisesti ööö... kategorisoi. - Kössönöm
uskovaisten palstoja vaikka millä mitalla, mutta jostain syystä uskikset tuntuvat viihtyvän täällä.
Kaikkein vilkkainta taitaa olla vanhoillislestadiolaisten palstalla. - Asioilla on taustansa
"Miksi kuva uskiksesta on täällä niin
asiaton ja yksinkertaistettu? "
Siksi, että kristittyjen epätervein ja riidanhaluisin aines hakeutuu tänne ja vaatii, että kaikkien pitää ajatella ja elää kuten he. Käsittämätöntä, mutta totta.
"Olisi monesti ollut mukava keskustella ihmisten uskoista "
Tämän palstan otsikko on ateismi, jos et sattunut huomaamaan. Ateismi sijoittuu yleensä välille välinpitämätön - kielteinen uskontoja kohtaan.
Uskonfiilistelyille ja henkilökohtaisille uskonkokemusten vaihtamisille löytyy sopivampiakin paikkoja. Ahneille kristityille mikään ei riitä. Pitää levittäytyä joka paikkaan. Eihän ateistitkaan käy keskustelemassa ateismistaan uskontopalstoilla.- Eräs nainen
Pysykäämme me hihhulit, pienemmät ja isommat pois tältä areenalta.
Toki voimmehan kaiketi kuitenkin lueskella, mitä ateistit keskenään hupajavat?! Mikäli mielenkiinto riittää? - e.k.v
Eräs nainen kirjoitti:
Pysykäämme me hihhulit, pienemmät ja isommat pois tältä areenalta.
Toki voimmehan kaiketi kuitenkin lueskella, mitä ateistit keskenään hupajavat?! Mikäli mielenkiinto riittää?Tämä palsta ei ole ateisteille vaan ateismiin liittyvälle keskustelulle.
Suurin osa uskovista tulee tänne kuitenkin vain siteeraamaan raamattua neljän sivun verran ja perään huutamaan että ateistit on homoja ja moraalittomia saatanan huoria.
Fiksu avaus, ja ennen kaikkea omia mielipiteitä (ei siis raamatusta lainattuja) sisältävät viestit kyllä saavat arvoisensa vastakaiun.
Toki täällä on kaikenmaailman huutelijoitakin, mutta niin on kaikkialla muuallakin.
uskisten mielestä ajattelu on syntiä. Heidän mielestään ihmisten tulee vain noudattaa raamatun tekstejä, koska jumala on hoitanut sen ajattelun ihmisten puolesta.
ps. En yritä mitenkään yleistää tällä viestillä uskiksia, käytän vain samoja ilmaisuja, joita he käyttävät ateisteista. ;o)- Atte Ateisti
Millainen on "normaali suomalainen uskis"?
Millainen on normaali suomalainen ylipäätään?
Mikä yhdistää kaikkia uskiksia? Joku voisi sanoa että usko Raamatun sanaan. Mutta sitten kun kaivan Raamatusta kohtia joissa Daavid hommaa tappamalla morsiusrahakseen 200 filistealaista esinahkaa, sanoo uskis että olen lukenut kirjaa väärin.
Millä tapaa sitä pitäisi lukea?
Sori vaan mutta siihen joka uskoo 100% sen potaskan mitä Raamattu sisältää, en voi suhtautua järkevänä ihmisenä.- Kössönöm
Itselläni on kuva normaalista suomalaisesta uskiksesta (siis keskiverrosta) sellainen, että se posmottaa isämeitää joulukirkossa ihan punastelematta, koska ei edes ajattele mitä posmottaa. Voin toki olla väärässä.
Ja onhan sitten niitä, jotka hulluna hurmiossa kaatuilevat ja höpöttävät käsittämättömiä. Mutta lienevät kuitenkin uskisten kentässä vähemmistönä. - Eräs nainen
lupasi, että minäkin saan kirjoitella tällä teidän sisään lämpiävällä areenallanne (tuossa ihan yläpuolella).
Mutta mitäs te atet tässä nyt oikein pohditte, ette aineskaan ateismia!!! Tehän pohditte kristinuskoon ja Raamatun sisältöön liittyviä ongelmia?!!! Mutta jos e.v.k. antaa tämän teille anteeksi, niin minäkin annan anteeksi kaikki ne loukkauksenne, joita olette päälleni syytäneet, siis tänään (tosin armosta!). Toki ne loukkaukset ovat yhtä jokapäiväisiä kuin jokapäiväinen leipämme!
Mutta uskomatonta, te annoitte minulle heti aamusta suunnatonta energiaa! Lähdin tuittupäänä ja loukkaantuneena, siis henkisesti murjottuna, tyhjentämään pikakompostoria. Tietääkö ateisti, mikä se on. No se on ympäristöystävällinen laite, jolla saa luonnonmukaista multaa! Pikkasen se haisi tai suorastaan lemusi!
Ja nyt kun olen suihkunraikas ja leppoisalla päällä, niin kysynkin:
Millainen on 'NORMAALI ATEISTI'? - Kössönöm
Eräs nainen kirjoitti:
lupasi, että minäkin saan kirjoitella tällä teidän sisään lämpiävällä areenallanne (tuossa ihan yläpuolella).
Mutta mitäs te atet tässä nyt oikein pohditte, ette aineskaan ateismia!!! Tehän pohditte kristinuskoon ja Raamatun sisältöön liittyviä ongelmia?!!! Mutta jos e.v.k. antaa tämän teille anteeksi, niin minäkin annan anteeksi kaikki ne loukkauksenne, joita olette päälleni syytäneet, siis tänään (tosin armosta!). Toki ne loukkaukset ovat yhtä jokapäiväisiä kuin jokapäiväinen leipämme!
Mutta uskomatonta, te annoitte minulle heti aamusta suunnatonta energiaa! Lähdin tuittupäänä ja loukkaantuneena, siis henkisesti murjottuna, tyhjentämään pikakompostoria. Tietääkö ateisti, mikä se on. No se on ympäristöystävällinen laite, jolla saa luonnonmukaista multaa! Pikkasen se haisi tai suorastaan lemusi!
Millainen on 'NORMAALI ATEISTI'?vastaukseni ihan yksinkertaisena, jotta sinäkin sen saatat ymmärtää. Normaali ateisti on henkilö, joka ei usko jumaliin.
Eräs nainen kirjoitti:
Millainen on 'NORMAALI ATEISTI'?tietää, että mikä pikakompostori on. Ilmeisesti kaikki uskikset eivät sitä tiedä, kun joudut sitä selittelemään.
Tulin tänään autolla vesisateessa töihin. Tietääkö uskis, mikä se on? Ei se vesisade, vaan se auto. No, se on sellainen nelipyöräinen kulkuneuvo, jolla voidaan siirtyä paikasta toiseen. Siinä on takana sellainen tötterö, jota myös pakoputkeksi sanotaan, ja sieltä tulee ulos pakokaasua, joka saastuttaa luontoa! Vähänkö renkaat suti märällä asfaltilla!
Jos et ihan kaikkea ymmärtänyt, niin voin ensi kerralla kirjoittaa vähän hitaammin! ;o)- Eräs nainen
Kössönöm kirjoitti:
vastaukseni ihan yksinkertaisena, jotta sinäkin sen saatat ymmärtää. Normaali ateisti on henkilö, joka ei usko jumaliin.
Niinhän se taisi tosiaan ollakin!
Ateisti on suoraviivainen (en tiiä onko suoraselkäinen) jääräpää, jonka ei tarvitse laajentaa ajatusmaailmaansa, mihinkään suuntaan.
Eteenpäin vaan ja vauhdilla, heikommat jääkööt jalkoihin! - Kössönöm
Eräs nainen kirjoitti:
Ateisti on suoraviivainen (en tiiä onko suoraselkäinen) jääräpää, jonka ei tarvitse laajentaa ajatusmaailmaansa, mihinkään suuntaan.
Eteenpäin vaan ja vauhdilla, heikommat jääkööt jalkoihin!kiemurainen ajatusmaailma. Annoin vastauksen kysymykseesi ja heti sinä lähdet sivuraiteille!
Minä ihan mielelläni laajennan tietämystäni maailmasta ja uskonnot ovat vain yksi aihealue.
Ketään en ole tallonut jalkoihini. - ertert
Eräs nainen kirjoitti:
Eteenpäin vaan ja vauhdilla, heikommat jääkööt jalkoihin!Ei mikään ihme, että loukkaannut vastauksista, jos kerran oma ajatusmaailmasi on noin kieroutunut ja kirjoitat tuollaisia juttuja.
- Eräs nainen
keiky3 kirjoitti:
tietää, että mikä pikakompostori on. Ilmeisesti kaikki uskikset eivät sitä tiedä, kun joudut sitä selittelemään.
Tulin tänään autolla vesisateessa töihin. Tietääkö uskis, mikä se on? Ei se vesisade, vaan se auto. No, se on sellainen nelipyöräinen kulkuneuvo, jolla voidaan siirtyä paikasta toiseen. Siinä on takana sellainen tötterö, jota myös pakoputkeksi sanotaan, ja sieltä tulee ulos pakokaasua, joka saastuttaa luontoa! Vähänkö renkaat suti märällä asfaltilla!
Jos et ihan kaikkea ymmärtänyt, niin voin ensi kerralla kirjoittaa vähän hitaammin! ;o)Uskiksille minä mittää selitä, vaan ateisteille, sillä nythän ollaan ateismipalstalla.
- Eräs nainen
Kössönöm kirjoitti:
kiemurainen ajatusmaailma. Annoin vastauksen kysymykseesi ja heti sinä lähdet sivuraiteille!
Minä ihan mielelläni laajennan tietämystäni maailmasta ja uskonnot ovat vain yksi aihealue.
Ketään en ole tallonut jalkoihini.onhan teissä tai ainaskin Sinussa positiivisia piirteitäkin!
Kyllä tämä ateistin profiili voi tässä pikkuhiljaa kohotakkin! - Eräs nainen
ertert kirjoitti:
Ei mikään ihme, että loukkaannut vastauksista, jos kerran oma ajatusmaailmasi on noin kieroutunut ja kirjoitat tuollaisia juttuja.
luulekkaan, että minä nyt oitis nöksähtäisin!
Toki kyllähän se aina vaarana on, siis että nöksähdän! Ymmärsitkö? Eräs nainen kirjoitti:
Uskiksille minä mittää selitä, vaan ateisteille, sillä nythän ollaan ateismipalstalla.
tulin töihin, sillä olen vieläkin töissä!
Jos olisin lähtenyt jo töistä kotiin olisin käyttänyt mennyttä sanamuotoa.
Ettekö te uskikset osaa lukea? Miten te sitten sitä raamattua oikein tulkitsette?
Pitäisikö sun mennä takasin sinne pikakompostoriin... vaikuttaa ihan siltä, että sulta menee kohta hermot!
Taisit sekoittaa kg:n ja äo:n keskenään noissa sun luvuissa. Myönnän toki, että aiemmin painoin tuon 97,5 kg, mutta olen laihduttanut sen jälkeen (tosin lihava en ollut silloinkaan). ;o)- e.k.v_
Eräs nainen kirjoitti:
Eteenpäin vaan ja vauhdilla, heikommat jääkööt jalkoihin!En kutsuisi itseäni jääräpäiseksi ajatusmaailmansa lukinneeksi ihmiseksi. Päin vastoin jopa.
- Eräs nainen
e.k.v_ kirjoitti:
En kutsuisi itseäni jääräpäiseksi ajatusmaailmansa lukinneeksi ihmiseksi. Päin vastoin jopa.
minun tulee oikeasti pitää pientä breikkiä nyt, ainankin tänään. Siis breikkiä henkisesti, tämä kun on aika rankkaa olla tällä osastolla, pitempään!
Sillä minä en oikeasti ymmärrä, miksi useimmat ateistit kääntävät kaikki lausumasi suuntaan, siis 'väärään' suuntaan? Kenties tahallaan tai sitten tahattomasti, en tiedä?
Toki Puusilimä on itse myöntänyt, että heti kun hihhuli on vastassa, niin vastauskin on sitten sen mukainen. En ymmärrä tällaista asennetta ja toisekseen eihän sellaisiin juttuihin tarvitse edes vastata, jotka ärsyttävät lukijaa.
En tiedä, mistä tämä tällainen johtuu? Ensimmäiseksi minulle tulee aina mieleeni tällaisesta 'ärhentelystä' ihmisen huono itsetunto, en tiedä?!
Sen toki tiedän, että te ateistitkin olette samanlaisia tallaajia kuin me 'hihhulitkin'. Hihhulien kaarti on luonteeltaan vaan huomattavasti laajempi kuin ateismi. Tosin siitä näkemyksestäni en luovu, että ateismikin on oma ideologinsa, ja onhan ateismissakin se oma kirjonsa, sen ideologiansa sisällä! Että oikeasti samoilla viivoilla ollaan.
Ja tätä kuunnelkoon kukin tavallaan, have a nice evening!
http://www.youtube.com/watch?v=1y77lUqbxls&feature=related - e.k.v
Eräs nainen kirjoitti:
minun tulee oikeasti pitää pientä breikkiä nyt, ainankin tänään. Siis breikkiä henkisesti, tämä kun on aika rankkaa olla tällä osastolla, pitempään!
Sillä minä en oikeasti ymmärrä, miksi useimmat ateistit kääntävät kaikki lausumasi suuntaan, siis 'väärään' suuntaan? Kenties tahallaan tai sitten tahattomasti, en tiedä?
Toki Puusilimä on itse myöntänyt, että heti kun hihhuli on vastassa, niin vastauskin on sitten sen mukainen. En ymmärrä tällaista asennetta ja toisekseen eihän sellaisiin juttuihin tarvitse edes vastata, jotka ärsyttävät lukijaa.
En tiedä, mistä tämä tällainen johtuu? Ensimmäiseksi minulle tulee aina mieleeni tällaisesta 'ärhentelystä' ihmisen huono itsetunto, en tiedä?!
Sen toki tiedän, että te ateistitkin olette samanlaisia tallaajia kuin me 'hihhulitkin'. Hihhulien kaarti on luonteeltaan vaan huomattavasti laajempi kuin ateismi. Tosin siitä näkemyksestäni en luovu, että ateismikin on oma ideologinsa, ja onhan ateismissakin se oma kirjonsa, sen ideologiansa sisällä! Että oikeasti samoilla viivoilla ollaan.
Ja tätä kuunnelkoon kukin tavallaan, have a nice evening!
http://www.youtube.com/watch?v=1y77lUqbxls&feature=relatedParasta on lähteä siitä että suomi24 on suomi24.
Ainakaan minä en viitsi vetää kovinkaan kummoisia johtopäätöksiä täällä esiintyvien viestien ja niiden esittäjien perusteella.
Esimerkiksi tälläkin palstalla esiintyvien "uskovaisten" tekstejä selaamalla tulee hyvin pian esille että 99.5% heistä on kaikkea muuta kuin raamatun sanaan uskovia.
Aivot narikassa parempi pitää täällä, jos ei kestä niin lienee parempi perustaa oma foorumi vaikka sitten. - ertert
Eräs nainen kirjoitti:
luulekkaan, että minä nyt oitis nöksähtäisin!
Toki kyllähän se aina vaarana on, siis että nöksähdän! Ymmärsitkö?Minulla ei ole aavistustakaan, mitä nöksähtäminen tarkoittaa.
- synneistäsi!!
Eräs nainen kirjoitti:
Uskiksille minä mittää selitä, vaan ateisteille, sillä nythän ollaan ateismipalstalla.
Rakas ihminen. Tee sovinto Luojasi kanssa, kun vielä ehdit. Älä paaduta enempää sydäntäsi. Luovu epärehellisyyden hengestä, lähetä pois ylimielisyyden henki, ota rakkauden henki sydämeesi. Nöyrry ja tee parannus.
- Atte Ateisti
Eräs nainen kirjoitti:
Millainen on 'NORMAALI ATEISTI'?"Millainen on 'NORMAALI ATEISTI'?"
Tässä taidetaan lähteä samalle tielle kun siinä superfiksussa selvityksessäni "Millaisella autolla uskikset ajavat?"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233440- 122266
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371935Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4111877Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211691Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681507- 1241408
Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301323En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101271- 141226