Onko niitä olemassa?
Jos tällä palstalla kysyy mielipidettä uskovaisilta, vastaukseksi saa vain otteita raamatusta tai kauhean määrän linkkejä. Missä heidän OMAT mielipiteet ovat?
Uskovaisten mielipiteet?
26
655
Vastaukset
- e.k.v
1. Uskovaisilla ei ole omia mielipiteitä. He osaavat ainoastaan siteerata raamattua.
2. Kiitos topiikista jonka johdosta varmaankin saamme taas paljon siteerattua raamattua vastaukseksi. - juutas.
Uskonnollisuus vaikuttaa olevan tila, jossa henkilö luopuu omasta ajattelustaan ja omista mielipiteistään ja omaksuu tilalle uskonnollisen yhteistön tai uskonnollisten johtajien ajatukset ja mielipiteet.
Siksi niitä omia mielipiteitä ei näy, vain raamatunlauseita tai linkkejä toisten esittämiin ajatuksiin. - MarkSmith
Olet oikeassa, että uskovat voisivat usein ilmaista mielipiteensä selvemmin. Raamatun taakse on niin helppo piiloutua. On aivan liian farisealaisesti julistaa jotain, kun monesti oma elämä huutaa päinvastaista.
Itse olen toisaalta törmännyt siihen, että ateistit sekoittavat sen, mikä on mielipidettä ja mikä tutkimustietoa.
Ks. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000036724599 Uskovat piilottavat usein mielipiteensä raamatunlauseiden alle eli siteeraavat vain itseään miellyttäviä kohtia Raamatusta, ja tulkitsevat Raamattua omien mielipiteidensä mukaan.
- Kössönöm
omia mielipiteitä, mutta uskovaisia kun ovat, niin raamatusta löytyy tukea omille mielipiteille vaikka mistä asiasta.
Juttu menee siinä järjestyksessä, että kun uskiksella on oma kanta johonkin asiaan, niin sitten vaan raamattua plaraamaan ja a vot, peruste löytyy.
Toisaalta taas, jos raamatussa lukee jotain sellaista, mikä ei ole uskiksen oman mielen mukaista, niin sitten se vaan hylätään joko selityksellä käännösvirheestä, tai väitteellä, että sitä jaetta pitää tulkita.- MarkSmith
Kyllähän se usein vähän tällaista on, sen olen huomannut. Kuten senkin, että mitä enemmän ihminen on oppinut, sitä enemmän hänen ajatukset lähentyvät sitä, mikä yleensä tiedetään oikeaksi tai mitkä tunnistetaan hyviksi ja toimiviksi käytännöiksi.
Kun omia ajatuksia näin vähitellen korjataan enemmän oikeaan osuviksi, omat mielipeet eivät sitten aina tunnukaan niin tärkeiltä. Maailmassa on paljon tärkeämpiäkin asioita kuin "minun omat mielipiteeni". Tietäminen voi lähteä vain siitä, että tunnustaa oman tietämättömyytensä. On nimittäin myös sanottu, että "Mielipiteesi ovat sinun pahimpia vihollisiasi". Ihmisen kasvu ja kehitys lähtee siitä, että on valmis muutokseen. Ja usein mielipiteet ovat se, mistä on hyvä lähteä liikkeelle.
Usein mielipiteet ovat sitä, että luullaan jotain, eikä vaivauduta tarkistamaan asian todenperäisyyttä. Esim. sen takia minä olen käyttänyt näitä linkkejä. Useat ongelmakysymykset on nykyään todella helppo selvittää. Ei totuus löydy nettiäänestyksistä tai kysymällä näiltä palstoilta ihmisten mielipiteitä!
Sivistynyt ihminen ajattelee, että jokaisella ihmisellä on hänen omasta mielestään hyvä syy ajatella ja toimia juuri niin kuin hän tekee.
- vastaaja x
onko itselläsi ajatuksia muita kuin ruumiintoimintoihisi liittyviä ?
Vilpitön kysymys odottaa vertaistaan vastausta.
Uskon itse että maan ulkopuolinen älykkyys loi
materian ja olevaiset tänne maapallolle ilman sattumanvaraista bakteeria merenpohjasta madon muodosta hiljalleen apinaksi kehittyen ja sitten darwinistiuskovien mielestä nykyisiksi ihmisiksi
muodostuen käärmeen muodosta tms.
Taisi tulla hiljainen hetki aivopoimustoosi, eikö vain ? Oletko itse kehittyväistä sorttia älykkyys mukaan lukien, toivottavasti, olevainen .aika puutteelliset tiedot ihmisen anatomiasta:
"onko itselläsi ajatuksia muita kuin ruumiintoimintoihisi liittyviä ?" Saattaa toki olla, että sinä joudut ajattelemalla ohjaamaan ruumiintoimintojasi?
"Uskon itse että maan ulkopuolinen älykkyys loi
materian ja olevaiset tänne maapallolle ilman sattumanvaraista bakteeria merenpohjasta madon muodosta hiljalleen apinaksi kehittyen ja sitten darwinistiuskovien mielestä nykyisiksi ihmisiksi
muodostuen käärmeen muodosta tms"
Huh, huh, mitäpä tohon voisi vastata? Sääliksi käy äidinkielen opettajaasi.
Eli uskot raamatun luomisoppiin vai?
"Taisi tulla hiljainen hetki aivopoimustoosi, eikö vain ?"
Ööh, kyllä siellä aivopoimustossa on aika hiljaista, sillä en kuule mitään ääniä pääni sisältä.
"Oletko itse kehittyväistä sorttia älykkyys mukaan lukien, toivottavasti, olevainen ."
Kyllä olen. Entäs sinä?- vastaaja x
keiky3 kirjoitti:
aika puutteelliset tiedot ihmisen anatomiasta:
"onko itselläsi ajatuksia muita kuin ruumiintoimintoihisi liittyviä ?" Saattaa toki olla, että sinä joudut ajattelemalla ohjaamaan ruumiintoimintojasi?
"Uskon itse että maan ulkopuolinen älykkyys loi
muodostuen käärmeen muodosta tms"
Huh, huh, mitäpä tohon voisi vastata? Sääliksi käy äidinkielen opettajaasi.
Eli uskot raamatun luomisoppiin vai?
"Taisi tulla hiljainen hetki aivopoimustoosi, eikö vain ?"
Ööh, kyllä siellä aivopoimustossa on aika hiljaista, sillä en kuule mitään ääniä pääni sisältä.
"Oletko itse kehittyväistä sorttia älykkyys mukaan lukien, toivottavasti, olevainen ."
Kyllä olen. Entäs sinä?tiedän kyllä kaikki mikä ihmisen anatomiaan kuuukin, toivottavasti sinäkin, ja että miten elimistöstä pidetään huolta vuosikymmeniä..
Tarkoitin että en usko maapallon eläjäimistön kehittymiseen aivan itsekseen merenpohjasata bakteerin tms. kasvuston kautta apinasta ihmiseksi muodostuen. Puistattaa koko ajatuskin sellaisenaan. Ei ! Kyllä maapallolle on tullut vieras älykkyys vierailemaan ja tuonut ihmisen kasvulle sopivan ilmaston eliöineen meidän hyödyksemme. Kävin lukion läpi 80-luvun lopulla. En tiedä onko ihmisen tietämys kehittynyt niistä ajoista lainkaan 2000-luvulle tultaessa, toivottavasti. Hyvä että kehitymme kaiken aikaa.
- Missukka
Eikö saa olla samaa mieltä Raamatun kanssa?
ei ainakaan sen sisällön kanssa. Kieliopista en tiedä, koska en ole lukenu sitä niin tarkasti. Itse en ala etsimään totuuksia tai elämänohjeita satukirjoista, enkä suosittele sitä muillekaan.
- Missukka
keiky3 kirjoitti:
ei ainakaan sen sisällön kanssa. Kieliopista en tiedä, koska en ole lukenu sitä niin tarkasti. Itse en ala etsimään totuuksia tai elämänohjeita satukirjoista, enkä suosittele sitä muillekaan.
Epäilet ettei niitä ole, koska niitä ei mielestäsi saa olla. Attelogiikkaa nr.2
Sananlaskusta: Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee. Poista itsestäsi suun kavaluus, ja karkoita luotasi huulten vääryys. Katsokoot sinun silmäsi suoraan, eteenpäin olkoon katseesi luotu. Missukka kirjoitti:
Epäilet ettei niitä ole, koska niitä ei mielestäsi saa olla. Attelogiikkaa nr.2
Sananlaskusta: Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee. Poista itsestäsi suun kavaluus, ja karkoita luotasi huulten vääryys. Katsokoot sinun silmäsi suoraan, eteenpäin olkoon katseesi luotu.niistä elämänohjeista?
Kiitos, vaan mutta osaan elää elämäni ilman raamatun ohjeita. Tällä en tarkoita sitä, että toimisin tarkoituksella raamattua vastaan (esim. tappaisin ihmisiä) vaan sitä, että ajattelen itse ja toimin omatuntoni mukaan.- Missukka
keiky3 kirjoitti:
niistä elämänohjeista?
Kiitos, vaan mutta osaan elää elämäni ilman raamatun ohjeita. Tällä en tarkoita sitä, että toimisin tarkoituksella raamattua vastaan (esim. tappaisin ihmisiä) vaan sitä, että ajattelen itse ja toimin omatuntoni mukaan.Et kommentoinut logiikka-puoleen mitään. Epäilemättä osaat elää ilman Raamattua. Kai uskovaisetkin saa laittaa viesteihinsä runoja/sananlaskuja/vitsejä.
Missukka kirjoitti:
Et kommentoinut logiikka-puoleen mitään. Epäilemättä osaat elää ilman Raamattua. Kai uskovaisetkin saa laittaa viesteihinsä runoja/sananlaskuja/vitsejä.
saa ja pitääkin löytyä kaksi asiaa: mielipiteet ja persereikä!
Se nyt vaan on niin, että uskisten mielipiteet tulevat sieltä persereiästä!
- mitään omaa
kaikki on Jumalan.
Mikä on mielipide? Melkein missä tahansa keskustelussa joutuu tämän tästä toteamaan, että vesi on vettä ja se ei ole mielipidekysymys. Jumaluskossa kaikki mitä lausutaan on mielipidettä, koska kellään ei ole mitään todisteita jumalan olemassa olosta. Jos minä sanon, että kuu erkanee maapallosta 4 cm vuodessa, - en pysty sitä itse todistamaan - nojaudun siinä uskottavan tiedeyhteisön mittauksiin. Jos joku uskovainen tulee sanomaan, että ei pidä paikkaansa, minun mielestäni, on siihen vaikea sanoa mitään. Tai pikemminkin ei tiedä pitäisikö ruveta nauramaan vai itkemään.
Tämä on juuri yksi syy siihen, että en viitsi olla tällä palstalla enää kovin aktiivinen. En jaksa vääntää näiden hihhuleiden kanssa itsestään selvistä kysymyksistä. Hyvää jatkoa:-D)))- MarkSmith
Kyllä monet ateistitkin pitävät mielipiteitään tutkimustuloksina.
Esim. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000036724599 - ertert
MarkSmith kirjoitti:
Kyllä monet ateistitkin pitävät mielipiteitään tutkimustuloksina.
Esim. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000036724599Älähän valehtele.
- Missukka
ertert kirjoitti:
Älähän valehtele.
Tutkimustuloksista vedetään usein oman mielipidettä puoltavia perusteluja/johtopäätöksiä. Se ei ole tiedettä, vaan se on tieteen sivuilmiö, jota asiaan vihkiytymättömät pitävät tieteenä. Jos ajattelet, että tämä ei ole yleistä, olet mielestäni väärässä.
Missukka kirjoitti:
Tutkimustuloksista vedetään usein oman mielipidettä puoltavia perusteluja/johtopäätöksiä. Se ei ole tiedettä, vaan se on tieteen sivuilmiö, jota asiaan vihkiytymättömät pitävät tieteenä. Jos ajattelet, että tämä ei ole yleistä, olet mielestäni väärässä.
sinun mielipiteesi!
- Missukka
keiky3 kirjoitti:
sinun mielipiteesi!
"Jos tällä palstalla kysyy mielipidettä uskovaisilta, vastaukseksi saa vain otteita raamatusta tai kauhean määrän linkkejä. Missä heidän OMAT mielipiteet ovat?"
Nyt löysit sitten yhden. Tässä tulee vielä toinen: Kohtelet vähemmän kauniisti keskustelukumppaneitasi. Missukka kirjoitti:
"Jos tällä palstalla kysyy mielipidettä uskovaisilta, vastaukseksi saa vain otteita raamatusta tai kauhean määrän linkkejä. Missä heidän OMAT mielipiteet ovat?"
Nyt löysit sitten yhden. Tässä tulee vielä toinen: Kohtelet vähemmän kauniisti keskustelukumppaneitasi.mitä tilaa!
- Missukka
keiky3 kirjoitti:
mitä tilaa!
Siinä tapauksessa tilaan aurinkoisia kelejä tästä päivästä 6 viikkoa eteenpäin.
*it's a victory to the heart every time the music starts so please don't kill the machine don't kill the machine don't kill the machine* - ertert
Missukka kirjoitti:
Tuostahan ei kuitenkaan ollut kyse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233500- 122316
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371945Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141899Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211701Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301463- 1241418
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101291- 141236