Hei !
Minulla olisi Muoniossa mökki jonne haluaisin mennä ruskaretkelle.
Mikähän on paras ajankohta Muonion ruskalle - noin suurin piirtein.
Onko kenelläkään kokemusta miten sinne pääsisi helpoiten ja suht järkevin kustannuksin ?
Oma auto ei ole käytössä ja matkabudjetti on rajallinen.
Ruskaretki / Muonio / Milloin kannattaa ?
11
3935
Vastaukset
Hei!
Ehdottomasti paras aika Muoniossa on olla syys-lokakuun tienoilla. Silloin on Olostunturilla upea ruska.
Blue1 pääsee Rovaniemelle ja sieltä voi jatkaa bussilla Muonioon. En kyllä muista enään hintoja.
Mutta Muonio on parhaimmillaan syys-lokakuussa.- Muonjijossa
maassa meinaan.
- eka ruskaretki
Kiitos tiedoista.
Täytyy tässä selata Blue1 lentoja ja nettiä muutenkin ruskaretkien osalta.
Hyviä vinkkejä otetaan vielä vastaan.....
Kiitos - juna-bussi
Kolariin pääsee junalla Helsingistä. Kolarista hyvät bussiyhteydet ainakin Ylläkselle, eiköhän ole Muonioonkin.
- Muonioon ?
Moi !
Oletko nainen ja olisiko kenties mökissäsi tilaa ? Jaetaanko kustannuksia ja mennään yhdessä ? Olen 45v mies Etelä-Suomesta ja tuo ruskanaika on vielä kokematta Lapissa ja viikko olisi lomaa käytettävissä.
Jos kiinnostaa niin vastaa.
Heips- ruskaretkeläinen
...mutta seura löytyy tällä kertaa omasta takaa
;-).
- elo-syyskuu
olis parasta ruskaaikaa,eli elokuun puolen välin jälkeen ja syyskuu melkein n.20 päivään asti ,lokakuussa ei ole enää lehtiä edes puissa ,silloin on jo aika harmaata,olen Muoniolainen ja seurannut muutaman kymmenen ruskan.Viime vuonna oli valtavan komee ruska,olisitpa ollut täällä silloin.Komee ruskahan riippuu siitä onko yö pakkasia..vai sataako vettä koko syksyn,mut kyllä tuntureissa on maa ruska sievää,vaikka muualla ei ruskaa oiskaan!!!
- ekaruskaretkeläinen
Niin olen kuullut että viime vuonna oli hieno ruska, nyyh...
Ainahan ruska on kiinni noista säistä ja tarkkaa ajankohtaa on vaikea sanoa mutta kelpaa minulle hienot maisemat ja hienot värit olivat ne sitten puiden lehdissä tai sitten aluskasvillisuudessa.
Toivottavasti retki onnistuu tänä vuonna. - sanovat
ekaruskaretkeläinen kirjoitti:
Niin olen kuullut että viime vuonna oli hieno ruska, nyyh...
Ainahan ruska on kiinni noista säistä ja tarkkaa ajankohtaa on vaikea sanoa mutta kelpaa minulle hienot maisemat ja hienot värit olivat ne sitten puiden lehdissä tai sitten aluskasvillisuudessa.
Toivottavasti retki onnistuu tänä vuonna.että,viikko 38 ois parasta aikaa..mut eihän sitä tiedä,mut lokakuu on liian myöhänen(")
- julki
Tarkempi aika koska ruska oli parhaimmillaan?.
Niin ja sehän on katsojan silmissä?
- tietoa
Kaipaan vinkkejä hyvistä matkanjärjestäjistä eteläsuomesta ruskamatkalle (myös varoituksia kehnoista järjestelyistä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577300Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7383551Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3561887Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 851435
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154