Ruskaretki / Muonio / Milloin kannattaa ?

eka ruskaretki / Lappi

Hei !

Minulla olisi Muoniossa mökki jonne haluaisin mennä ruskaretkelle.

Mikähän on paras ajankohta Muonion ruskalle - noin suurin piirtein.

Onko kenelläkään kokemusta miten sinne pääsisi helpoiten ja suht järkevin kustannuksin ?
Oma auto ei ole käytössä ja matkabudjetti on rajallinen.

11

3935

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei!

Ehdottomasti paras aika Muoniossa on olla syys-lokakuun tienoilla. Silloin on Olostunturilla upea ruska.

Blue1 pääsee Rovaniemelle ja sieltä voi jatkaa bussilla Muonioon. En kyllä muista enään hintoja.
      Mutta Muonio on parhaimmillaan syys-lokakuussa.

• Muonjijossa

maassa meinaan.

• eka ruskaretki

Kiitos tiedoista.
      Täytyy tässä selata Blue1 lentoja ja nettiä muutenkin ruskaretkien osalta.

Hyviä vinkkejä otetaan vielä vastaan.....
      Kiitos

• juna-bussi

Kolariin pääsee junalla Helsingistä. Kolarista hyvät bussiyhteydet ainakin Ylläkselle, eiköhän ole Muonioonkin.

• Muonioon ?

Moi !

Oletko nainen ja olisiko kenties mökissäsi tilaa ? Jaetaanko kustannuksia ja mennään yhdessä ? Olen 45v mies Etelä-Suomesta ja tuo ruskanaika on vielä kokematta Lapissa ja viikko olisi lomaa käytettävissä.
      Jos kiinnostaa niin vastaa.

Heips

• ruskaretkeläinen

...mutta seura löytyy tällä kertaa omasta takaa
        ;-).

• elo-syyskuu

olis parasta ruskaaikaa,eli elokuun puolen välin jälkeen ja syyskuu melkein n.20 päivään asti ,lokakuussa ei ole enää lehtiä edes puissa ,silloin on jo aika harmaata,olen Muoniolainen ja seurannut muutaman kymmenen ruskan.Viime vuonna oli valtavan komee ruska,olisitpa ollut täällä silloin.Komee ruskahan riippuu siitä onko yö pakkasia..vai sataako vettä koko syksyn,mut kyllä tuntureissa on maa ruska sievää,vaikka muualla ei ruskaa oiskaan!!!

• ekaruskaretkeläinen

Niin olen kuullut että viime vuonna oli hieno ruska, nyyh...

Ainahan ruska on kiinni noista säistä ja tarkkaa ajankohtaa on vaikea sanoa mutta kelpaa minulle hienot maisemat ja hienot värit olivat ne sitten puiden lehdissä tai sitten aluskasvillisuudessa.

Toivottavasti retki onnistuu tänä vuonna.

• sanovat
        ekaruskaretkeläinen kirjoitti:

Niin olen kuullut että viime vuonna oli hieno ruska, nyyh...

Ainahan ruska on kiinni noista säistä ja tarkkaa ajankohtaa on vaikea sanoa mutta kelpaa minulle hienot maisemat ja hienot värit olivat ne sitten puiden lehdissä tai sitten aluskasvillisuudessa.

Toivottavasti retki onnistuu tänä vuonna.

että,viikko 38 ois parasta aikaa..mut eihän sitä tiedä,mut lokakuu on liian myöhänen(")

• julki

Tarkempi aika koska ruska oli parhaimmillaan?.
        Niin ja sehän on katsojan silmissä?

• tietoa

Kaipaan vinkkejä hyvistä matkanjärjestäjistä eteläsuomesta ruskamatkalle (myös varoituksia kehnoista järjestelyistä).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7300
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      738
      3551
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      356
      1887
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      85
      1435
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe