Raamatun mytologian mukaan on olemassa taivas jonne osa hihuista, eri lahkoilla kriteerit ovat hiukan erilaisia, pääsee kuoltuaan.
Taivaassa sitten olla möllötellään iänkaikkisesti, ikuisesti.
Toisaalta lähes kaikki krisuhihut lahkosta riippumatta uskovat että ihmisellä on vapaa tahto.
Nyt seuraakin vaihe jossa hihu voi ruveta ponnistelemaan, nimittäin onko hihulla vapaa tahto myös taivaassa?
Jos on niin mitä sitten tapahtuu kun joku hihu taivaassa rikkoo jotakin ao. mytologian Jumalan tahtoa vastaan?
hihulle funattavaa
38
1671
Vastaukset
- KyrpäJooseppi_II
"NÄISTÄ ASIOISTA EI SITTEN PUHUTA.
HILJAA!!"
Tai jotain vastaavaa tulee aivan varmasti. >>>>hihulle funattavaa
Nas.se Raamatun mytologian mukaan on olemassa taivas jonne osa hihuista, eri lahkoilla kriteerit ovat hiukan erilaisia, pääsee kuoltuaan.>Taivaassa sitten olla möllötellään iänkaikkisesti, ikuisesti.Nyt seuraakin vaihe jossa hihu voi ruveta ponnistelemaan, nimittäin onko hihulla vapaa tahto myös taivaassa?>>
-tietysti
>>Jos on niin mitä sitten tapahtuu kun joku hihu taivaassa rikkoo jotakin ao. mytologian Jumalan tahtoa vastaan?- Retrohetero (ei kirj.)
taivaassa ihmisille yliannostuksen Prozakkia, kun
siellä vaan riemuitaan pelastuksesta? Voisin
ehkä riemuita viikon, mutta kyllä sen jälkeen
tuo juttu alkaa olla nähty... Vai jaksaisitko
sinä riemuita kuukauden samasta asiasta? Entä
vuoden, 20, tai 400 vuotta? Saati "ikuisuuden"?
jumalalla taitaa olla joku huomionkipeys-fetissi,
tai sitten se on sen elinehto... Mitäs sanoisit
jos lopettaisiin tuon runkun ylistys, voitaisiin
testata mätkähtääkö se kokovartalomulkku alas
pilvistä kuolleeksi näivettyneenä...
Ps. Taas tuli oikein tuhti tuulahdus kamelinpaskan
hajua... Hoh-hoijaa... - Huhhahhei
tuo kuvaus taivaasta kuulostaa siltä, että paikka on käsittämättömän tylsä. Ikuisuus vietettävä tuolla tavalla? Tuohan on helvetti. Kauhea kasa tahdottomia olioita huutamassa ikuisesti pelkkää ylistystä... Millainen jumala sitä jaksaa kuunnella?
Huhhahhei kirjoitti:
tuo kuvaus taivaasta kuulostaa siltä, että paikka on käsittämättömän tylsä. Ikuisuus vietettävä tuolla tavalla? Tuohan on helvetti. Kauhea kasa tahdottomia olioita huutamassa ikuisesti pelkkää ylistystä... Millainen jumala sitä jaksaa kuunnella?
>>>kuvaus taivaasta kuulostaa siltä, että paikka on käsittämättömän tylsä. Ikuisuus vietettävä tuolla tavalla? Tuohan on helvetti. Kauhea kasa tahdottomia olioita huutamassa ikuisesti pelkkää ylistystä... Millainen jumala sitä jaksaa kuunnella?
- juutas.
Taivaassa ei ilmeisestikään ole uskonnonvapautta, vaan kaikki vapaaehtoisesti ylistävät ikuisesti Isä Aurinkoista...Ja sen saa tehdä ihan vapaaehtoisesti. Muuta vaihtoehtoa ei tosin ole.
- palvoa Taivaassa
Poseidonia, mistä olen ollut onnellinen koko elämäni, riistetäänkö tämä ilo ja onni Taivaassa minulta?
- poseidonin palvoja...
palvoa Taivaassa kirjoitti:
Poseidonia, mistä olen ollut onnellinen koko elämäni, riistetäänkö tämä ilo ja onni Taivaassa minulta?
saattaapi olla, että sinun ei tarvise mennä sinne taivaaseen. Minä en kuitenkaan ala mitään tuomiota lausumaan, koska se ei ole minun tehtävä. Ja nolottaisi, jos olisin sinut tuominut helvetiin, ja sitten tulisitkin taivaan kadulla vastaan...
- Eräs nainen
funattavaa!
Kun olen tässä nyt koko aamun käynyt keskustelua hoitokoirani kanssa ateismista ja ateisteista, niin olen selkeästi havainnut, että nämä kaksi sanaa ärsyttävät häntä (=sitä) suunnattomasti.
Alkaa mahdoton murina ja ärinä ja harvahampaisen suun aukominen.
Tästä tulikin sitten minun pikku mieleeni, että omaavatkohan eri eläinlajitkin jonkin uskonnollisen näkemyksen tai ideologian (=kuten ateismin)?- koirallesi väittelyssä
joten älä ainakaan ala kyseenalaistamaan hänen maailmankuvaansa.
- Eräs nainen
koirallesi väittelyssä kirjoitti:
joten älä ainakaan ala kyseenalaistamaan hänen maailmankuvaansa.
ole tähän minkäänlaisia varujakaan, koska uskon vahvasti siihen, että vahuus ja viisaus kulkevat käsikädessä! (Hoitokoiranihan on jo siis 105-vuotias ihmisiässä laskettuna!).
Eräs nainen kirjoitti:
ole tähän minkäänlaisia varujakaan, koska uskon vahvasti siihen, että vahuus ja viisaus kulkevat käsikädessä! (Hoitokoiranihan on jo siis 105-vuotias ihmisiässä laskettuna!).
kanssa fiksu mäyris, se eli ihmisten iässä 119v ja 11kk! Se oli aivan varmasti ateisti (ainakaan se ei lukenu raamattua kertaakaan)!
- Eräs nainen
keiky3 kirjoitti:
kanssa fiksu mäyris, se eli ihmisten iässä 119v ja 11kk! Se oli aivan varmasti ateisti (ainakaan se ei lukenu raamattua kertaakaan)!
Ei fiksut koirat, kuten minun hoitokoirani, mitään teoksia tartte lukea. Hänellä (=sillä) perustuukin kaikki pelkkään elämänkokemukseen!
Ja vahvasti luotan siihen, minkä hän (=se) on oikeaksi havainnut ja aistinut. Todennäköisesti hän (=se) on kohdannut matkallansa myös ateisteja, koska hän (=se) tämän asian ilmaisi oitis niin spontaanisti! Eräs nainen kirjoitti:
Ei fiksut koirat, kuten minun hoitokoirani, mitään teoksia tartte lukea. Hänellä (=sillä) perustuukin kaikki pelkkään elämänkokemukseen!
Ja vahvasti luotan siihen, minkä hän (=se) on oikeaksi havainnut ja aistinut. Todennäköisesti hän (=se) on kohdannut matkallansa myös ateisteja, koska hän (=se) tämän asian ilmaisi oitis niin spontaanisti!paremmat vaistot ja aistit kuin ihmisillä. Ja aina kun uskiksia tuli pimpottelemaan meidän ovikelloa, niin meidän koira oli niiden kintuissa kiinni.
Olet varmaan itsekin huomannut, että eläimet tekevät itse aloitteen silloin kun he haluavat johonkin henkilöön tutustua. Ainakin meidän koira puri, jos hänelle mentiin kättä tyrkyttämään, ilman hänen suostumustaan.- Eräs nainen
keiky3 kirjoitti:
paremmat vaistot ja aistit kuin ihmisillä. Ja aina kun uskiksia tuli pimpottelemaan meidän ovikelloa, niin meidän koira oli niiden kintuissa kiinni.
Olet varmaan itsekin huomannut, että eläimet tekevät itse aloitteen silloin kun he haluavat johonkin henkilöön tutustua. Ainakin meidän koira puri, jos hänelle mentiin kättä tyrkyttämään, ilman hänen suostumustaan.olen taipuvainen uskomaan, että koirasi oli, agressivisuus/käyttäyminen huomioon ottaen ateisti, täysi ateisti!!!
Eräs nainen kirjoitti:
olen taipuvainen uskomaan, että koirasi oli, agressivisuus/käyttäyminen huomioon ottaen ateisti, täysi ateisti!!!
minunkin mielestäni hän oli älykäs!
- Nasse.
ainakin ihmisodusta aika moni on ateisti. Sinäkin olet ateisti Zeuksen suhteen, veikkaan.
Loput eläimistä ovat mitä varmimmin taikauskottomia, eli ateisteja. - Eräs nainen
keiky3 kirjoitti:
minunkin mielestäni hän oli älykäs!
vaan!
Kun minä just, tuossa hoitokoirani kanssa jutustellessani muistinkin, että ateismissa on älykkyydelle asetettu ihka omat (pikkasen erikoiset) kriteerinsä! - Eräs nainen
Nasse. kirjoitti:
ainakin ihmisodusta aika moni on ateisti. Sinäkin olet ateisti Zeuksen suhteen, veikkaan.
Loput eläimistä ovat mitä varmimmin taikauskottomia, eli ateisteja.Eli,
>Loput eläimistä ovat mitä varmimmin taikauskottomia, eli ateisteja.<
et ole TÄYSIN varma!!! - yx toinen
Niin muuten tosiaan; tuossa taitaa ollakin ideaa... Nimittäin, kun monesti ateistit täällä kertovat olevansa vain eräs eläinlaji muiden joukossa, vai oliko se eläs eräinlaji... Että sikäli...
- Syntisistä suurin
yx toinen kirjoitti:
Niin muuten tosiaan; tuossa taitaa ollakin ideaa... Nimittäin, kun monesti ateistit täällä kertovat olevansa vain eräs eläinlaji muiden joukossa, vai oliko se eläs eräinlaji... Että sikäli...
Ei kannata saivarrella.. Usko kuitenkin annetaan, eikä sitä voi ottaa.
p.s. Kaikella ystävyydellä. Mutta se on hyvä pitää mielessä. - yx toinen
Syntisistä suurin kirjoitti:
Ei kannata saivarrella.. Usko kuitenkin annetaan, eikä sitä voi ottaa.
p.s. Kaikella ystävyydellä. Mutta se on hyvä pitää mielessä.Kiitos vaan, mutta ei uskoakaan anneta kenellekään, joka sitä ei itse halua, eikä tahdo ottaa sitä vastaan. Onkohan niin että ev.lutien puolella on joillain sellainen käsitys, että esim. vanhemmat voisivat tehdä lapsistaan uskovia, jollain kostilla, mihin kyseinen ihminen ei voi itse vaikuttaa, eikä ilmaista omaa tahtoaan asian suhteen...
Se on kyllä mitä karmeinta, vaarallisinta ja eksyttävinä harhaoppia, mitä vain voi olla, varsinkin kun tuo valhe on verhottu valkeuden vaatteisiin...!
Miskisköhän sitten paljon vähemmän tärkeässä asiassa, jolla ei ole mitään merkitystä ihmisen iankaikkisuuden kannalta, nimittäin naimisiin mennessä, MOLEMPIEN puolisoiden, on papin, vrt. Jumalan edessä, ilmaistava selkeästi OMA TAHTONSA asian suhteen...? - jos niin on
sillä eläimethän eivät raamatun mukaan ole niitä taivaaseen pääseviä olentoja. Että turhapa eläinten olisi kristinuskon jumalaan uskoa. Sielunvaellukseen ehkä mieluummin esimerkiksi.
Eiköhän tuo koirasi reaktio kerro eniten asenteestasi ja siitä, miten vihasi kuuluu äänestäsi ateisteista puhuessasi. Kuten tekstistäsikin. Koirahan reagoi tällaiseen hyvinkin herkästi. Kenellekään tuollainen vihassa ja katkeruudessa kylpeminen ei tee hyvää, uskovaiselle se on kiellettyäkin - jos sinne taivaaseen haluaa. - Pavlov
Eräs nainen kirjoitti:
Ja vahvasti luotan siihen, minkä hän (=se) on oikeaksi havainnut ja aistinut. Todennäköisesti hän (=se) on kohdannut matkallansa myös ateisteja, koska hän (=se) tämän asian ilmaisi oitis niin spontaanisti!Mitä ihme logiikkaa on puhua spontaaniudesta kuvattaessa ehdollistamisesta. Outoa (=Erään naisen) logiikkaa????!!!! Ilmoitathan itsesi poliisille eläinrääkkäyksestä, jota jouduit tekemään leikkiessäsi (...stavaa ....laaa). Hoitokoirasi haukkui sinua, kun yritit puhua sille. Älä syö niitä sieniä ja yritä puhella kiville, pensaille sun muille jutuille. Voipi mennä tuo itsemääräämisoikeus ja vaudikkaasti, diagnoosin tiedätkin...
- Eräs nainen
Pavlov kirjoitti:
Mitä ihme logiikkaa on puhua spontaaniudesta kuvattaessa ehdollistamisesta. Outoa (=Erään naisen) logiikkaa????!!!! Ilmoitathan itsesi poliisille eläinrääkkäyksestä, jota jouduit tekemään leikkiessäsi (...stavaa ....laaa). Hoitokoirasi haukkui sinua, kun yritit puhua sille. Älä syö niitä sieniä ja yritä puhella kiville, pensaille sun muille jutuille. Voipi mennä tuo itsemääräämisoikeus ja vaudikkaasti, diagnoosin tiedätkin...
oikeassa, ainaskin naisen logiikan suhteen. Muu jutustelusi olikin sitten sitä miehen logiikkaa.
Toki täytyneekin tässä mennä lääkäriin diagnisoitavaksi!
- olet kaunis
tule uskoon niin saat Jeesukselta iankaikkisen elämän. Aamen.
- oma kuva?
Jos on, sä oot kyllä jumalattoman (saanen anteeksi sanavalinnan) hyvän näköinen.
- seuraavista:
Jumalattoman hyvän näköinen vai jumalallisen kaunis?
- jäkimmäinen..
seuraavista: kirjoitti:
Jumalattoman hyvän näköinen vai jumalallisen kaunis?
vaikka kumpikin kelpaisi..
- skuusi
"funattavaa"...??? -Eh eh eh; ootko nasse taas yrittäny keksiä uusia sanoja? Miksi et saman tien lttaisi koko tekstiäsi ihan omalla ite keksimälläsi kielellä...
Noi on yleensä semmosia 6-8v. ikäisten juttuja...! Kertoo siis ihmisestä melko paljon.
-Niin kysymykseesi, -siihen löytyy kyllä vastaus raamatusta... ;)- kohdasta?
saisinko raamatun paika?
"funattavaa"-sanaa löytynyt raamatusta?
Mitäs, jos laittaisit dörtsin boseen, ettei boltsi frysaa!
Tästä tulikin mieeleni, kun juttelin erään uskiksen kanssa Helsingistä, niin se sano mulle: "Kyllä mä Statin tiiän, mun broidin rotsi on ollu duunissa siellä." Sen jälkeen se ehdotti tapaamista Mannerheikin tiellä Kolmen sedän patsaan luona!- Eräs nainen
selvisikin, kuka niitä älyttömiä englanti-suomi-englanti viestejä kirjoittelee, Nasse-Setä!
Ps. Tosin minä eilen kyllästyin ja sanoin suorat sanat, Nasse-Sedälle! - täsä:
kohdasta? kirjoitti:
saisinko raamatun paika?
Hes.28:13. "Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin. 14. Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä. 15. Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys. 16. Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä. 17. Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen. 18. Paljoilla synneilläsi, tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet häväissyt pyhäkkösi. Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; se kulutti sinut. Ja minä panin sinut tuhaksi maahan kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät. 19. Kaikki tuttavasi kansojen seassa ovat tyrmistyneet sinun tähtesi. Kauhuksi olet sinä tullut, eikä sinua enää ole, hamaan ikiaikoihin asti."
- sdgslökdj
Eräs nainen kirjoitti:
selvisikin, kuka niitä älyttömiä englanti-suomi-englanti viestejä kirjoittelee, Nasse-Setä!
Ps. Tosin minä eilen kyllästyin ja sanoin suorat sanat, Nasse-Sedälle!tämän palstan kirjoittajista juuri SINÄ moitit jotakuta toista älyttömyyksien kirjoittamisesta? Uskomatonta.
- Eräs nainen
sdgslökdj kirjoitti:
tämän palstan kirjoittajista juuri SINÄ moitit jotakuta toista älyttömyyksien kirjoittamisesta? Uskomatonta.
just näin, mutta totta!
- jeesusteleva kiihkohihhuli ...
"Nyt seuraakin vaihe jossa hihu voi ruveta ponnistelemaan, nimittäin onko hihulla vapaa tahto myös taivaassa?"
Kyllä, uskon niin. Mutta ei hätää, jokainen kristitty tahtoo tehdä Jumalan tahdon, joten ei synny ongelmia :)siinä missä katolisen papin käsi käy kuoripojan vesirajassa, niin kun aikaa on iänkaikkisesti, joku hihu tässä skenaariossa tulee tekemään jotakin ei niin kivaa.
Mitä sitten sadussa tapahtuu?
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1774834- 123416
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402233Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly262004Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471946Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6801906- 1171841
- 1381767
- 451525
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431