Ensin oli Jeesus, mies josta tiedetään lähinnä vain se, mitä hänen seuraajansa hänestä kirjoittivat. Juutalaiset ja roomalaiset kertovat ainoastaan, että hänet tuomittiin prokuraattori Pontius Pilatuksen aikana kuolemaan ja teloitettiin. Mutta vajaa neljäsataa vuotta myöhemmin koko mahtava Rooman valtakunta kunnioitti tuota miestä Jumalan ainoana poikana, messiaana, ihmiskunnan vapahtajana.
Eurooppa oli kristillinen puolitoista vuosituhatta. Mutta nyt sen aika on ohitse. Jos kristinuskosta yhteiskunnassamme jotain sanotaan, niin ainoastaan negatiivisessa sävyssä. Kristillisyys on naurettavaa taikauskoa, jäänne menneisyydestä, jotain suorastaan hävettävää. Vaikka elämme kristillisen kulttuurin mahtavien monumenttien - kirkkojen ja katedraalien - keskellä, emme koe yhteyttä niihin. Ne eivät enää puhuttele länsimaista ihmistä.
Mikä on tulevaisuus? Mitä tulee kristinuskon jälkeen? Mikä elähdyttää tulevia eurooppalaisia?
Kristinuskon nousu ja tuho
16
532
Vastaukset
puhuttelemaan, kun Jeesus alkaa sinua kutsua luokseen. Tulee etsikkoaika. Hän vetää sinua iankaikkisella rakkaudella puoleensa. Minäkin olin täysin tietämätön Jeesuksesta, kunnes Hän eräänä päivänä minua kutsui. Sitä ei voi kaikki vastustaa. Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua kutsunut.. Uskonto työntää luotaa. Mut Jeesus ei ole mikään uskonto. Hän on elävä ja todellinen.
- Ajan suunta
Esi-isiemme, jopa vielä isovanhempiemme yhteiskunta oli kristillinen. Se ympäristö jossa itse elämme ei enää ole. Tästä halusin puhua.
- löysin jotain jännää
Ajan suunta kirjoitti:
Esi-isiemme, jopa vielä isovanhempiemme yhteiskunta oli kristillinen. Se ympäristö jossa itse elämme ei enää ole. Tästä halusin puhua.
http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2006/2006-05-04/ajankohtaista/ulos_uskon_kaapista
- lukea
löysin jotain jännää kirjoitti:
http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2006/2006-05-04/ajankohtaista/ulos_uskon_kaapista
on todella hieno juttu..l-h
Ajan suunta kirjoitti:
missä piireissä itse liikut. Tiedän tosi paljon eläviä Jeesukseen uskovia. Ja Jumala todella toimii tänä päivänä. Katsokaa vaikka taivas tv7. Näkyy kaapeliverkoissa ja netin kautta. Kiva kuitenkin, et osaat olla asiallinen. Monesti jos jotain mielipiteitä sanoo, niin heti ihmisiltä palaa päreet. (Tai omia kokemuksia.)
- l-h
uhoa on ,vaan kerran kaikki pannaan ojennukseen-- atetkin ruotuunsa.
Fil. 2:10
niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
eli ,kuka parhaiten nauraa???- Ajan suunta
Totesin vain, että sivilisaatiomme yleisrakenne on sekularistinen ja pakanallinen eikä enää kristillinen.
- lexlax
"Tämä maailma on talletettu tulelle!", joka polttaa vääräuskoiset. Vain kristityt pelastuu!
- Ajan suunta
"Vain kristityt pelastuu!"
Onko sitten mukavaa, että tämän opin mukaan suurin osa nykysuomalaisista ei pelastu? Voidaanko olettaa, että aikana jolloin suomalainen yhteiskunta oli kristillinen, pelastuneiden luku olisi ollut suurempi? Onko samantekevää sinulle, että kristinusko on menettänyt Suomen - ja Euroopan?
- sorke nyt vaan hei
Onneksi monella tuhannella suomalaisella on uskoa, jonka Jumala on heille antanut lahjaksi.
Ateistit eivät sen takia suututa Jumalaa omilla kylmillä jutuillaan, kun voisi olla, jos ei rukoilijoita Jumalalle riittäisi, ja niitä, jotka rakastavat Jeesusta.- Ajan suunta
Mutta suuret massat, kansanjoukot, kristityt ovat jo menettäneet.
- on jo
kauan sitten kirjoitettu, löytääkö Jeesus tullessaan uskoa maan päältä. Kuten tiede todistaa ei tämä pallo pysy kasassa enää kauaakaan ja ihmisillä ei ole uskoa. Eikö jo tämä asia todista raamatun todeksi uskottomalle.
- Ajan suunta
"Kuten tiede todistaa ei tämä pallo pysy kasassa enää kauaakaan ja ihmisillä ei ole uskoa."
Onko ekokatastrofi sinusta hyvä asia, jos se todistaa lopunajan koittamisesta?
"Eikö jo tämä asia todista raamatun todeksi uskottomalle."
Ei se useimmille taida ihan riittää.
- Jumalaonyksi
Varmaankin tarkoitit kristinuskonnon nousua ja tuhoa eli Baabelin sortumista.
Ilm. 17-18 luvut.
Kristinusko kestää Jeesuksen tulemukseen asti.
Uskonnot sortuvat; kristinuskonnotkin. - can'tbesure
kärsitkö sinä henkilökohtaisesti kristinuskon olemassa olosta, kun tulet tänne tuollaista julistamaan?
Oli asia miten vain, ja uskokoon kukin omiin mielipiteisiinsä, mutta Luoja on minua puhutellut, (ja olen vieläpä järissäni) ja elämäni on näyttänyt paljon rikkaammalta ja valoisammalta Hänen siipensä suojassa. - anti-kristitty
En ole profeetta tai oraakkeli, joten en näe tulevaisuutta, mutta itse en näe mitään suurta yhteistä aatetta tulossa. Kenties olen sokea, koska vastaus on liian lähellä, mutta eikö historian suuret aatteet ole yleensä syntyneet tai yleistyneet juuri käytännön tarpeesta tai pakosta? Valistus, ateismi, kommunismi, jne lähtivät kaikki liikkeelle jonkinmuotoisina protestiliikkeinä. Mikä on seuraava asia, mitä vastaan kansa tai johtajat joutuvat puolustautumaan? En siis todellakaan tiedä vastausta... tällä hetkellä eurooppalaiset näyttävät olevan kiinnostuneita vain omasta mukavuudestaan ja polttoaineen hinnasta. Kenties eniten tämän hetkistä maailmantilannetta ohjaa sota öljystä... miten se vaikuttaa eurooppalaisten arvoihin on eri asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih537115Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113266Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1341514Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 841325
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2281322Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631207- 891200
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 811104