Olen 16v tyttö ja nyt muutamien päivien ajan (ehkä n. viikko tai vähän alle) vatsani on tuntunut kummalliselta ja inhottavalta. Varsinaisesti se ei ole kipeä, paitsi yhden kerran tuntui erityisen ikävältä, melkein ehkäpä kipeältäkin. Tuota kummaa tunnetta on ollut useimmiten ruokailun jälkeen ala- ja keskivatsassa, ei ainakaan paljon ylempänä. Eli onko närästys poissuljettu? Röyhtäilen kyllä aika usein... En tiedä onko vatsani turvonnut/paisunut, mutta aina se on hieman pömpöllään ollut. Nyt ehkä vähän normaalia enemmänkin? En tiedä kuvittelenko vain, vai olenko kenties lihonut tms. Ilmavaivoja ehkä jonkun verran, mutta niitä on ollut aina. Tänään koitin olla ilman maitoa/laktoosia, muttei se auttanut. Eli voiko silti olla laktoosi-intorelanssi? Vai voisiko olla keliakiaa? Uloste mulla on kyllä kai ollut ihan normaalia. Joskus (todella todella) harvoin saattaa mukana olla vähän vertakin(?). Voiko esim. keliakia oirehtia näin? Kellään mitään ideoita siitä mitä tämä on, vai onko yhtään mitään?
Vatsavaivoja
6
602
Vastaukset
- tutkimuksiin
Useimmat tavalliset ongelmat voidaan testata verikokeista. Ja jos on maito-ongelmaa, niin ei se ihan päivässä lähde.
- tiinula
Tuo voi olla ihan yksinkertaisesti PMS eli kuukautisesi ovat alkamassa. Alle viikko on niin lyhyt aika että se voi johtua mistä vain ilman että kyseessä on mikään sen kummempi juttu. Se ei tietenkään poissulje sitä etteikö sinulla voisi olla laktoosi-intoleranssia tai keliakiaa tai jotain muuta sairautta/allergiaa. Mutta muutaman päivän oireilla "mulla on kumma tunne" lääkäri ei vielä kovin mittaviin tutkimuksiin määrää. Joten odottele rauhassa mitä tapahtuu oireille. Syö terveellisesti, jos mätät roskaruokaa ja makeaa niin ei mikään ihme että on kumma tunne!
- ajoittaja
Menkkojen pitäisi olla alkamassa jossain vaiheessa ensi viikolla, mutta ikinä ennen mulla ei ole ollut minkäänlaisia PMS-oireita. No, voisihan tämä sitäkin ehkä olla.
Syön mielestäni ihan perus kotiruokaa, missään Hesessä tai Mäkissä en käy. Esim tänään olen syönyt puuroa, kalakeittoa, tummaa leipää ja hedelmiä. Vaaleeta leipää meillä syödään vaan harvoin. Huono puoli on vaan makean himo, mutten mene liiallisuuksiin siinäkään mielestäni, vaikka aina voisi vähentääkkin sitä syömistä.
Joo, enhä mä nyt sentään vielä toistaiseksi mihinkään lääkäriin, mulla on vaan tapana ylireagoida... Pää kipeä --> "aivokasvain!!" Seurailen tässä, että mites oireet. Tänään ei ollut niin paljon. Aamulla ja pari kertaa päivällä tuntui kummalliselta, muttei niin kauan ja niin inhottavalta kuin eilen. - tiinula
ajoittaja kirjoitti:
Menkkojen pitäisi olla alkamassa jossain vaiheessa ensi viikolla, mutta ikinä ennen mulla ei ole ollut minkäänlaisia PMS-oireita. No, voisihan tämä sitäkin ehkä olla.
Syön mielestäni ihan perus kotiruokaa, missään Hesessä tai Mäkissä en käy. Esim tänään olen syönyt puuroa, kalakeittoa, tummaa leipää ja hedelmiä. Vaaleeta leipää meillä syödään vaan harvoin. Huono puoli on vaan makean himo, mutten mene liiallisuuksiin siinäkään mielestäni, vaikka aina voisi vähentääkkin sitä syömistä.
Joo, enhä mä nyt sentään vielä toistaiseksi mihinkään lääkäriin, mulla on vaan tapana ylireagoida... Pää kipeä --> "aivokasvain!!" Seurailen tässä, että mites oireet. Tänään ei ollut niin paljon. Aamulla ja pari kertaa päivällä tuntui kummalliselta, muttei niin kauan ja niin inhottavalta kuin eilen.PMS-oireet tulevat joillakin kierron keskivaiheessa, joillakin viikkoa ennen ja joillakin muutama päivä ennen, se siis vaihtelee. Itselläni alkoi oireet 31-vuotiaana! Mutta jos oireet jatkuvat vain niin mene lääkäriin, sitten todennäköisin aiheuttaja on jokin ruoka-aine.
ulosteen mukana verta? Mene ottamaan ulosteverinäyte, ettei ulosteessa ole verta. No sieltä antavat muutkin tutkimukset. Vatsassa voi olla niin monia sairauksia tai muuten vaan oirehtii.
- olla myös
hiivasyndrooma.Hae siitä tietoa googlen kautta.Myös Jouko Pursiaisen kirjassa:Hiivasydrooma ja luonnonmukaisen hoidon opas oo paljon tietoa.Sekä luontaistuotekaupoista.Oireet voivat olla todella monenlaiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih537115Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113266Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1341514Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 841325
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2281322Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631207- 891200
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 811104