Huolimatta kaikesta syljenlennosta ja vaahtoamisesta tälläkin keskustelupalstalla steinerkoulut ovat ihan niikuin muutkin koulut: opetuksen laatu on kiinni opettajasta ja luokkakoosta.
Totta kai steinerkoulut perustuvat Steinerin ajtuksille, mutta toisaalta taas peruskoulut perustuvat behavioristis-neuvostolaiselle ajatuksille.
Todella vapaata koulua ei ole olemassakaan, koska mikään koulu ei kannusta itsenäiseen ajatteluun ja kyseenalaistamiseen.
Ei ole mitään paikkaa, jossa jokainen oppilas otettaisiin oikeasti huomioon opetuksessa, koska siihen ei kerta kaikkiaan ole resursseja.
Jos joku steineropettaja väittää, että steinerkoulun opetus ottaa lapset yksilöinä huomioon, voi kysyä, miten tällainen muka oikeasti on mahdollista Helsingin suurimmalla ala-asteella, steinerkoulussa, jossa on n. 1000 oppilasta yhteensä.
Ja nyt totuus
kokemusta on
0
519
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723003
- 552645
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792168
- 951976
- 321742
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301330Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319