Yammussa pytty pimeenä

60hv -86

Yamahassa keskimmäinen tulppa ei kipinöi, koitettu kahdella eri puolalla ja eri tulpilla, kone temppuillut jo jonkin aikaa, välillä toimii moitteettomasti ja välillä pätkii ja nykii, onko vika cdi-boksissa varmasti vai pitäisikö ensin katsoa ne kolme anturia jotka on vauhtipyörän alla? miten ne anturit saisi testattua/mitattua?

2

463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se cdi boksi pimeenä, mutta kannattaa tosiaan tarkistaa ne anturit. Eli piuhat irti ja yleismittarilla mittaat niiden resistanssin eli vastuksen. pitäis olla kaikissa suunnilleen samat. ota myös huomioon että ainakin noi halpis mittarit saattaa näyttää välillä mitä sattuu niin mittaa vaikka useamman kerran joka anturi.
      toinen vaihtoehto on mitata vaihtojännitettä tuosta anturista kun konetta pyöritetään.
      ja jos mittaamalla ei tunnu vikaa löytyvän niin voithan aina vaihtaa niidenkin paikkaa ja katsoa siirtyykö vika mukana...

• Antureissa

Yritin mitata niitten antureitten(triggereitten?) vastusarvoja, mutta en ymmärtänyt niistä paljoakaan joten otin taas vauhtipyörän irti ja huomasin että antureissa olevat alemmat kosketuspinnat ovat siis maissa ja ylemmät eivät, paitsi yksi. Eikö sen pitäisi toimia niin että kun vauhtipyörässä olevat nastat menevät anturin ohi ne yhdistävät sen anturin navat jolloin se maadoittaa puolan jolloin tulee kipinä?
        Jokatapauksessa yksi niistä oli jumissa, kun sitä napautti kylkeen niin se "irroitti" ja kun taas napautti päälle niin se yhdisti ja jäi päälle, no naputtelin sitä aikani ja se rupesi napautuksien jälkeen irroittamaan.
        Pistin rojut nippuun ja koe-ajolle, reilu 12mpk ilman ongelmia. saa nähdä rupeeko temppuilemaan uudestaan, pitäs varmaan vaihtaa ne anturit, on toi vauhtipyörän irroittelu ja antureitten koputtelu päivittäiskäytössä hieman ärsyttävää.
        Mitähän siellä anturin sisällä on, toimiiko se ihan vaan magneetilla vai kuinka?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4790
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1332
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      127
      1111
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1055
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      253
      950
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      71
      942
    Aihe