Abortin puolestapuhujat.

werty

Olen niin lopen kyllästynyt näihin erittäin vanhoihin fraaseihin: "Jokaisella on oikeus syntyä!", "Jokainen lapsi on Jumalan lahja", "Abortti on MURHA" ymsyms

Tähän väliin voisi todeta että HEMMETTI!
Asiat eivät ole niin yksinkertaisia.
Itse olen abortin kannalla, mutta haluan jo heti ensimmäiseksi todeta, että abortti ei ole minusta koskaan KIVA asia, enkä ole mikään 'verenhimoinen murhaaja joka nauttii sikiöiden surmaamisesta'. Ei näin, vaan yksinkertaisesti joskus elämässä on pakko valita kahdesta pahasta se pienempi, joko äiti, joka ei halua/pysty huolehtimaan lapsestaan joutuu kärsimään, synnyttämään ja pitämään lapsen _rangaistuksena_ vahingon/välinpitämättömyytensä takia, josta aiheutuu kärsimystä sekä sikiölle että itse äidille, TAI sikiö/alkio voidaan abortoida mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, jolloin vahinko on mahdollisimman pieni.
Abortissa sikiö on vielä kovin kehittymätön, se on ensimmäisinä viikkoinaankin vasta n. millimetrin kokoinen, pieni solurykelmä, ei todellakaan vielä mikään lapsi, vaan sikiö joka ei tunne vielä kipua, tunteita, eikä myöskään ajattele vielä mitään, eikä se mieti 'miksi minut abortoitiin, miksei minua haluttu?', se ei yksinkertaisesti tajua mitä sen ympärilä tapahtuu. Sikiötä voisi erittäin hyvin verrata esim kasvaimeen, siellä se on ja kasvaa ja jos se poistetaan, ei se ehdi kehittyä liikaa, eikä myöskään sikiöstä tule ihmistä vielä.
Aborttiin on turha myöskään sekoittaa uskontoa, koska uskonto ei ole hyvä argumentti, se on USKOA, ei faktaa ja abortin vääryys perustuu nimenomaan faktaan, että kärsiikö siitä se sikiö vai ei, menettääkö se mitään? Ei menetä ja se on fakta.

Aborttia ei myöskään voi verrata murhaan, sillä murhassa tapetaan yksilö joka on jo valmis ihminen/eläin ja sillä on jo elämä, joka siltä saatetaan riistää. Sikiöllä ei vielä elämää ole, eihän se ole edes vielä valmis ihminen. Elävä eliö tuntee jo kipua ja aistii pelkoa, sikiö ei tunne mitään näistä.

Otetaan vielä esimerkiksi tällainen tilanne: Nuori 12-vuotias tyttö on tullut isänsä raiskaamana raskaaksi, eikä ole tietenkään millään muotoa valmis kasvattamaan lastaan, saatika että kroppa kestäisi raskauden tai synnytyksen, olisiko sinusta oikein kieltää tältä tytöltä abortin mahdollisuus? Jos vastasit kyllä, mieti vielä. Nuoren tytön mielenterveys saattaa tässä tilanteessa olla erittäinkin vaakalaudalla, jos hänet pakotetaan kantamaan ja synnyttämään itselleen rangaistus. Tämän kaiken lisäksi lapsen isä on myös hänen isänsä, vanhemmat heittivät pihalle, koulussa kaikki tietävät, sukulaiset tietävät, koko tytön lähipiiri tietää ja juoruja kulkee.. Missä tämän tytön arvo oikein on? Kaikki tämä yhden sikiön takia, josta SAATTAA tulevaisuudessa tulla lapsi. Koko tytön elämä on pilalla tämän sikiön takia, koko hänen tähänastinen elämänsä täysin pilalla. Menettääkö ihminen täysin arvonsa kun on kasvanut sikiövaiheestaan? Jos arvostaa sikiötä, tulisi arvostaa myös muita ihmisiä.

Miettikää sitä.

104

2911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lykkyä tykö ;)

Olen kanssasi samaa mieltä.täällä stressataan niin turhaan abortista että ei voi ymmärtää.
      Ja abortinvastustajien yleinen kommentti raiskauksesta johtuvan raskauteen on "eihän se ole lapsen syy,että isä raiskasi" ensinnäkin ensimmäisenä voi kysyä,että Minkä lapsen?ei siinävaiheessa tässä maailmassa vielä mitään lasta ole.ehkä sentin kokoinen solupallero siellä itää,mutta onneksi kukaan suomalaisista ei varmaankaan ole niin hullu,että pakottaisi raiskatuksi tulleen lapsen synnyttämään.SAIRASTA.ja ihan sama jos esim.mut raiskattais,ni helvetti ei ikinä kuuna päivänä kävis mielessäkään,että synnyttäisin raiskaajan toimesta lapsen.hyi helvetti.eikä kukaan mun kymmenistä kavereistakaan ikinä kyl pitäis.

Abortinvastustajat eivät välitä elossa olevan lapsen tilannetta tai naisen ylipäätänsä,oli hän missä tilanteessa tahansa.vaan etu on aina solupalleron.

Minkätakia Solumöykky on abortinvastustajista niin kamala sana?itse epäilen sitä,että he joillakin keinoilla yrittää väistää tosiasian koostumuksesta,vaikka itsekkin tietävät että se ei mitään muuta ole kuin solua ja limaaa.(riippuu tietty missä vaiheessa abortin tekee,mitä aijemmin,sen parempi tottakai)
      he vaan jollain lailla yrittävät selventää että "aborttivastusryhmä" olis jotenki ylitse muiden ja niin hyviä ihmisiä,oikeita maailmanparantajia.tiedän pari abortin tehnyttä nuorta jolla on nyt oikea perhe ja muutamat lapsetkin.voin muuten sanoa,että ovat parempia äitejä kuin koskaan ;)saa oikein ihailla heidän rakkaudessa eläviä lapsia.niin elämä on tarkoitettukkin ja siitä pitää nauttia.
      abortinvastustajat ovat itse niin heikkoja ymmärtämään sitä tosiasiaa,että kaikkien mielestä solulimasta koostuva alkio tai sikiö ei ole verrattavissa oikeuksineen yms kehittyneeseen vauvaan.

Ja yleisesti: kuka jaksaa edes stressaa toisten aborteista ja kokoajan naama punaisena tuomita täällä?ketkä niin tekee..varmaan kun lukevat niin tuntevat itsensä tästä "sairaudesta"

nautitaan me ainakin elämästä.minulle ainakin on ihan sama kuka tekee abortin vai ei,kun ei edes vois kiinnostaa millään tavalla.

mites abortinvastustajat netin ulkomaailmassa sit puhuu aborteista?onko teidän kahvikekkeritkin otsikoitu aborteilla.vai mistäs sikiön kehityksestä seuraavissa kahvikekkereissä on puheena?;D ei voi ku nauraa oikeesti...

• limapallero,..

Abortin selittelijöiden kohdalla keskustelu lähtee pöheikkön aina tässä vaiheessa kun kieltäydytään näkemästä tosiasioita..
        "ensinnäkin ensimmäisenä voi kysyä,että Minkä lapsen?ei siinävaiheessa tässä maailmassa vielä mitään lasta ole." Hohhoijaa.. nimitä miksikä haluat mutta IHMINEN siellä nyt kuitenkin on.
        Kyllä, tasa-arvoiset IHMISoikeudet toteutuu kun ketään ei saa tappaa ihan oman mukavuuden vuoksi, vaan vain jos oma henki on sen takia vaarassa.
        Aletaan puhua aikuisistakin sitten solumöykkyinä, jookos? Ai eikö? Miksei? Sitähän me KAIKKI ihan faktasti olemme...
        Ketkä täällä nyt niitä "yli-ihmisiä" kuvittelee olevansa, 'naisen(murha)oikeuksineen' päättää kuka saa elää, kuka ei? Millä valtuuksin kuolemantuomioita jaellaan?

• werty3
        limapallero,.. kirjoitti:

Abortin selittelijöiden kohdalla keskustelu lähtee pöheikkön aina tässä vaiheessa kun kieltäydytään näkemästä tosiasioita..
        "ensinnäkin ensimmäisenä voi kysyä,että Minkä lapsen?ei siinävaiheessa tässä maailmassa vielä mitään lasta ole." Hohhoijaa.. nimitä miksikä haluat mutta IHMINEN siellä nyt kuitenkin on.
        Kyllä, tasa-arvoiset IHMISoikeudet toteutuu kun ketään ei saa tappaa ihan oman mukavuuden vuoksi, vaan vain jos oma henki on sen takia vaarassa.
        Aletaan puhua aikuisistakin sitten solumöykkyinä, jookos? Ai eikö? Miksei? Sitähän me KAIKKI ihan faktasti olemme...
        Ketkä täällä nyt niitä "yli-ihmisiä" kuvittelee olevansa, 'naisen(murha)oikeuksineen' päättää kuka saa elää, kuka ei? Millä valtuuksin kuolemantuomioita jaellaan?

FAKTA on se että ihminen se ei ole, ei auta miten sitä yrität ihmiseksi tehdä. Se on vasta korkeintaan solurypäs ja limaa, ei mitään muuta. Koira ei ole kissa vaikka niin haluaisitkin.

• aina vain
        werty3 kirjoitti:

FAKTA on se että ihminen se ei ole, ei auta miten sitä yrität ihmiseksi tehdä. Se on vasta korkeintaan solurypäs ja limaa, ei mitään muuta. Koira ei ole kissa vaikka niin haluaisitkin.

teette itseänne naurettavammiks kaikkien tietämiä tosiasioita säälittävän epätoivosesti kiistäen.. on se kiva kun täytyy hakata päätään seinään kun muutakaan ei voi biologisten faktojen edessä..

Aloitetaampa jälleen alusta.. "Elämänsä alussa IHMINEN on hedelmöitynyt munasolu..." jne.
        Joo, koira ei ole kissa, eikä mikään muukaan laji voi olla jos jo on jotain. Alkio tai sikiö ei ole omia lajejaan vaan eri lajien ikävaiheita. Joten mikähän lienee laji se IHMISEN alkio mahtaa olla jollei IHMINEN?? Kuinka eliön laji voi muuttua elämän aikana?

• on eri asia
        aina vain kirjoitti:

teette itseänne naurettavammiks kaikkien tietämiä tosiasioita säälittävän epätoivosesti kiistäen.. on se kiva kun täytyy hakata päätään seinään kun muutakaan ei voi biologisten faktojen edessä..

Aloitetaampa jälleen alusta.. "Elämänsä alussa IHMINEN on hedelmöitynyt munasolu..." jne.
        Joo, koira ei ole kissa, eikä mikään muukaan laji voi olla jos jo on jotain. Alkio tai sikiö ei ole omia lajejaan vaan eri lajien ikävaiheita. Joten mikähän lienee laji se IHMISEN alkio mahtaa olla jollei IHMINEN?? Kuinka eliön laji voi muuttua elämän aikana?

se,et 2cm alkio on ihan erilainen kuin elävä ihmisyksilö.jos ne laitettas vierekkäin,ni elävän yksilön tappaminen olisi murha,mutta alkion/sikiön kasvun keskeytys ei ole murha.suomen laki on laki.ja se ei ole edelleenkään teidän puolellanne,joten turha inistä.Kertokaapa mitä se teitä kiinnostaa mitä tekisin mun kohdallani,jos tulisin raskaaksi,arvatkaa kiinnostaisko kilo paskaa mitä teidän mielipiteenne on asiasta.?en alentuis sille,koska en pahemmin lapsista edes pidä,niin en myös niitä mun kohtuun haluais asumaan.pikemminkin kuvottais.et kaikki eivät pidä vauvoista,joten onko se niin vaikee ymmärtää.ihmisillä on erilaisia asioista joista pitää ja joista ei.jotkut eivät tykkää esim.eläimistä.onko mielipideasioita niin vaikea ymmärtää.teidän näköjään on,kun kaikkien pitäisi olla niin kuin te sanotte.aika itsekästä vai mitä.

• se 2cm
        on eri asia kirjoitti:

se,et 2cm alkio on ihan erilainen kuin elävä ihmisyksilö.jos ne laitettas vierekkäin,ni elävän yksilön tappaminen olisi murha,mutta alkion/sikiön kasvun keskeytys ei ole murha.suomen laki on laki.ja se ei ole edelleenkään teidän puolellanne,joten turha inistä.Kertokaapa mitä se teitä kiinnostaa mitä tekisin mun kohdallani,jos tulisin raskaaksi,arvatkaa kiinnostaisko kilo paskaa mitä teidän mielipiteenne on asiasta.?en alentuis sille,koska en pahemmin lapsista edes pidä,niin en myös niitä mun kohtuun haluais asumaan.pikemminkin kuvottais.et kaikki eivät pidä vauvoista,joten onko se niin vaikee ymmärtää.ihmisillä on erilaisia asioista joista pitää ja joista ei.jotkut eivät tykkää esim.eläimistä.onko mielipideasioita niin vaikea ymmärtää.teidän näköjään on,kun kaikkien pitäisi olla niin kuin te sanotte.aika itsekästä vai mitä.

pitunen ihminenkö ei siellä kohdussa elä? :D
        Valitan, ihmisen suunnitelmallisesta tappamisesta on käytössä termi murha. Tästä et nyt omilla vänkytyksilläs pääse yli etkä ympäri. Jotkut murhat on lailistettuja. Ihan sama mitä termiä niistä sen jälkeen kirjoissa käytetään, teko ei muutu mihkään. Joitain kiinnostaa yrittää suojella yhteiskunnan heikoimpiakin jäseniä muiden raa'alta mielivallalta, useimpia ylipäätään ketään joutumasta murhan uhriksi.

Mua ei tiekkö mikään muu kuvota yhtä paljoo kun sun kaltaset itsekkäät kanamaiset lapsenm***amieliset akat. No, moraalivajeisena ootkin lähempänä niitä elukoita...

• gfys

Kerrankin saa tällä palstalla lukea jotain JÄRKI päässä kirjoitettua juttua eikä hormonipöllyissä/jeesushöyryissä olevien ihmisten sepustuksia...

Niin kauan kun järki ei määrää niin metsään menee. Maailma olisi heti parempi ja tuskattomampi paikka kun useampi vain ajattelisi oikeasti ja suostuisi oppimaan faktoja sen sijaan että junnaisi omissa vanhoissa uskomuksissaan. Ja voi hyvä jumala, miten nauttisinkaan kun saisin poistattaa netistä kaikki mahdolliset propagandasivustot, joille linkitellään kuvia (muokattuja sellaisia) abortoiduista sikiöistä ja paasataan miten LAPSI ON TAPETTU JA VIATON VERI VUODATETTU... tajuatteko te, jotka kyynelehditte näille valhesivuille (=propagandaa), että ne jotka ko. sivut ovat tehneet, ovat onnistuneet aivopesemään teidät koska ovat vedonneet teidän tunteisiinne? Eikö teitä nolota, aikuiset ihmiset, kun menette täysillä lankaan heti ettekä osaa olla rationaalisia? Minua nolottaisi.

Minä, joka kannatan 'lasten tappamista', kannatan lasten ja KAIKENIKÄISTEN etua sillä, että suon abortin niille jotka sitä tarvitsevat. Aborttiahan siis ei tehdä huvikseen, ajanvietteeksi. Voi herranjumala teitä oikeasti... Se tehdään siksi, että sikiön kehittyminen ja syntyminen ei SOVI kuvioihin, se tuhoaisi elämän/elämiä ja sitä EMME halua... Kahdesta pahasta ON valittava pienempi. Minä kannatan naisen valinnanvapautta omasta elämästään ja kropastaan. Minulla on empatiaa ja ymmärrystä. Toisinkuin niillä sadistisilla, katkerilla naisilla (ja joskus miehilläkin) jotka paasaavat abortin pahuudesta ja syyllistävät ihmisiä jotka ovat tehneet oman ratkaisunsa ja JOILLE SE ON OIKEA RATKAISU SIINÄ TILANTEESSA. Naapurin Liisan tai Marin sikiöt eivät kuulu sinulle. Ne eivät kuulu kellekään muille kuin heille itselleen. Näpit irti toisen naisen kropasta ja sikiöistä - ne eivät kuulu sinulle pätkääkään. Hyväksy se. Jos et siihen kykene, loukkaat ja satutat jo valmiita, tuntevia, ajattelevia ja kärsiviä olentoja kommenteillasi. Ajattelisitte joskus muitakin kuin niitä sikiöitä. Ne EIVÄT ole maailman napa.

• "jäkevää" :D

Abortti tehdään huvin vuoksi AINA kun ei ole kyse vakavista terveyssyistä.
        Sehän sun (syyllisyyden kalvamaa?) oloa helpottaisi kun voisit suleka täysin silmäs tekojen jäljistä..? Onneksi kuvia on ja näytetään, niillä on sentään pelastettukin miljoonia henkiä...
        Asia kuuluu aina muille kun joku viaton sivullinen menettää henkensä toisen valintojen seurauksena. Vai mistä lähtien murhia on voitu pitää tekijän 'henkilökohtasina juttuina'?
        Kumma että musta ei tunnu lainkaan pahalta sanoa tekijöille suoraa mitä ajattelen. Itsehän on kipunsa valinneet, eikö olekin hienoa? Mitä se mielipide niitä haittaa jos kerran mitään väärää ei ole tehtykään..? :D

• werty3
        "jäkevää" :D kirjoitti:

Abortti tehdään huvin vuoksi AINA kun ei ole kyse vakavista terveyssyistä.
        Sehän sun (syyllisyyden kalvamaa?) oloa helpottaisi kun voisit suleka täysin silmäs tekojen jäljistä..? Onneksi kuvia on ja näytetään, niillä on sentään pelastettukin miljoonia henkiä...
        Asia kuuluu aina muille kun joku viaton sivullinen menettää henkensä toisen valintojen seurauksena. Vai mistä lähtien murhia on voitu pitää tekijän 'henkilökohtasina juttuina'?
        Kumma että musta ei tunnu lainkaan pahalta sanoa tekijöille suoraa mitä ajattelen. Itsehän on kipunsa valinneet, eikö olekin hienoa? Mitä se mielipide niitä haittaa jos kerran mitään väärää ei ole tehtykään..? :D

Eipä minua ainakaan haittaisi kenenkään mielipide kun TIEDÄN että teen oikein :) ne kuvat ovat propagandaa eli täysin kuvamanipulaatiota ;))

• kuinkas
        werty3 kirjoitti:

Eipä minua ainakaan haittaisi kenenkään mielipide kun TIEDÄN että teen oikein :) ne kuvat ovat propagandaa eli täysin kuvamanipulaatiota ;))

ne kuvat mitenkään manipulointeja tarvis kun jokainen voi todeta niiden alkioide/sikiöiden näyttävän ihan samalta kehitysopin kuvissakin.. onhan se totuus joskus ikävää ja rumaa katsottavaa.

Niimpä, ketä mielipiteet sillon haittaa jos tietää tekevänsä oikein.. ei sillon tarvitse lähteä meuhkaten selittelemään sitä paremmaksi ja hakemaan hyväksyntää mistään palstoilta..

• kyllä samaa
        kuinkas kirjoitti:

ne kuvat mitenkään manipulointeja tarvis kun jokainen voi todeta niiden alkioide/sikiöiden näyttävän ihan samalta kehitysopin kuvissakin.. onhan se totuus joskus ikävää ja rumaa katsottavaa.

Niimpä, ketä mielipiteet sillon haittaa jos tietää tekevänsä oikein.. ei sillon tarvitse lähteä meuhkaten selittelemään sitä paremmaksi ja hakemaan hyväksyntää mistään palstoilta..

mieltä kanssasi.

Alkiot ja sikiöt ovat totta tosiaan saakelin rumia.

• oksoaks

Kiitos ku joku puhuu aiheesta näin. Tuntuu niin pahalta lukee noita ku tosi monet on raskauden keskeytystä vastaan. oma päätös on että en mene tekemään kaavintaa jos sikiö olis niin pitkällä vaan pitäsin sen

mutta tällä hetkellä minun 16 vuotiaan tytön sisällä elää 5 millinen otus joka on sinne tullu vahingossa kun ehkäisyä on poikaystävän kanssa käytetty. mie suostun ja haluan sen estää lääkkeellisellä keskeytyksellä. huomenna on h hetki ja se pelottaa oon siitä asiasta tosi stressaantunu.

Muille kun poikaystävälle en oo kertonu asiasta. Liian monet kerrat miun läheiset ihmiset on puhunu siitä miten heidän mielestä ois ihana ku mie tulisin raskaaks ja äidiks ja ne sais olla kaiken maailman mummeja ja kummeja ja sais ostaa kaikkee lapselle. Se on ihan kamalaa vaikka oon heille selväks tehny jo aikasemmin että tässä elämäntilanteessa mie en oo valmis sitä vastaanottamaan. ilman muiden ihmisten noita toiveita ja niitä sanoja että "ethä sie nyt aborttii vois tehä et sie voi tappaa ihmistä" miulla ois paljon helpompaa mie voisin puhuu asiasta mutta ei tää asia ole niin. voin puhuu vaan poikaystävälleni ja lääkäreille, jotka on ollu ihania kukaan (lukuunottamatta yhtä naista näytteenottokeskuksella) eioo tuominnu tai kattonu tuomitsevasti minuu.

ensimmäisellä kerralla ku kävin ultaäänessä sillä ei ollu vielä ees sykettä. se oli vaa solu joka monisti itteesä. on se vieläki mut syke löytyy jo. kuulemma tää on kuudennella viikolla.

Minuu pelottaa ja ahdistaa huominen aivan kamalasti pelottaa se kipu ja mite miulle ainaki alkuun tulee huono olo. oon ollu ne kolme viikkoo ku oon tienny tästä äärimmäisen stressaantunu ruokahalu on kadonnu suutun tosi helposti kaikesta pahaolo koko ajan ihmeellisiä mielitekoja ja seksihalut lähteny. ei oo kivaa aikaa. Mut millään ilveellä miusta ei saa valmista äidiks se pelottaa. Enkä oo valmis. Jos tää olis tullu vaikka parin vuoden päästä olisin pitäny lapsen mutta tää elämäntilanne ei suo sitä miulle.

ehkä joku uskovainen sanoo että joudun helvettiin ei voi mitään mut mie tunnen tekeväni oikein. Ja ei miun oma usko siitä järky että teen näin. Enkä mie rupee tuntemaan mitään hirveetä jumalan pelkoo siitä. Jos jumala jossai on ni eikös tuo oo kuule aika paljo enemmä ihmisiä tappanu..

Se mikä suurin ongelma miulla on tässä on se häpee ja yksinäisyyden tunne ja se et miulla on iha pää sekasi ja mieli hajalla se on pelottavin asia ja se et huomenna tulee olemaan miu elämän raskaimmista päivistä.

Teen tän keskeytyksen kotona poikaystävän seurassa. Tänään oon ollu niikn stressaantunu et päätin et miu pitää päästä jonnekki purkamaa kunnolla tuntoja muuallekki ku poikaystävälle ku ei se ole helppoo hänellekkä. sen huomaa. Ja muuta en keksiny ku tän.

Mie haluun kiittää teitä jotka puhutte abortin puolesta tällä palstalla. jos ootte ite kokenu saman tiiätte miten tää on henkisesti raskasta eikä sillon hirveesti kiinnosta kuunnnella tuommosta lisä srtessii. Tämä asia on jokaisen OMA asia ja valinta ja miun mielestä jokaisen tulis saada puhua siitä asiasta ilman että heti haukutaan murhaajaks.

• werty

Erittäin paljon voimia sinnepäin, varmasti on raskasta! Moni abortinvastustaja väittää ettei abortintekijä ole loppuunasti miettinyt, mutta uskonpa että sinä olet. Olisi väärin synnyttää lasta huonoon elämäntilanteeseen, kun parempaankin voisi syntyä. Odottelet vain nyt semmoista parempaa hetkeä, olet itsekkin vasta lapsi.

Helvettijutut sun muut Jumalalla uhkaamiset kannattaa jättää täysin omaan arvoonsa, kuka nyt haluaisikaan olla sellaisen jumalan kanssa tekemisissä kun pakottaisi sinutkin lapsen väkisin synnyttämään kun se ei nyt sovi Ö____ö minä en ainakaan. Jumala nyt muutenkin on erittäin epämääräinen käsite muutenkin ;) faktat faktoina, pitäkää uskonto poissa abortista ja muiden elämästä. Sinun sikiösi ei muille kuulu!

Hiukan jäi ihmetyttämään tämä "Teen tän keskeytyksen kotona poikaystävän seurassa." kotona? Abortti tulisi kyllä ihan sairaalassa käsittääkseni tehdä, steriilissä ympäristössä eikä kotona. Selventäisitkö siis? Ö____________________ö

• oksoaks
        werty kirjoitti:

Erittäin paljon voimia sinnepäin, varmasti on raskasta! Moni abortinvastustaja väittää ettei abortintekijä ole loppuunasti miettinyt, mutta uskonpa että sinä olet. Olisi väärin synnyttää lasta huonoon elämäntilanteeseen, kun parempaankin voisi syntyä. Odottelet vain nyt semmoista parempaa hetkeä, olet itsekkin vasta lapsi.

Helvettijutut sun muut Jumalalla uhkaamiset kannattaa jättää täysin omaan arvoonsa, kuka nyt haluaisikaan olla sellaisen jumalan kanssa tekemisissä kun pakottaisi sinutkin lapsen väkisin synnyttämään kun se ei nyt sovi Ö____ö minä en ainakaan. Jumala nyt muutenkin on erittäin epämääräinen käsite muutenkin ;) faktat faktoina, pitäkää uskonto poissa abortista ja muiden elämästä. Sinun sikiösi ei muille kuulu!

Hiukan jäi ihmetyttämään tämä "Teen tän keskeytyksen kotona poikaystävän seurassa." kotona? Abortti tulisi kyllä ihan sairaalassa käsittääkseni tehdä, steriilissä ympäristössä eikä kotona. Selventäisitkö siis? Ö____________________ö

Eli siis teen lääkkeellisen keskeytyksen. Olin toissapäivänä sairaalassa miulle tehtiin kaikki tarvittavat tutkimukset suunniteltii jatkoehkäsy, otettiin sukupuolitautitestit ja kaiken näkösiä ihmeellisyyksiä ja sit otin sen lääkkeelisen keskeytyksen ensimmäisen osan mifepristonin eli se valmisti miu kohdun tähän tulevaan varsinaiseen keskeytykseen. Ja lääkäreiden kanssa tultiin siihen tulokseen, että ku asun kuitenki niin lähellä sairaalaa ja miulla on täysiikäinen tukihenkilö mukana että voin ottaa nämä lääkkeet, jotka tekee loppu silauksen eli misoprostolin kotona ja sain myös apteekkiin reseptin tarpeeks vahvoihin kipulääkkeisiin. Jos miulle ongelmia tulee ni miulle on henkilö joka pystyy miut tuomaan sairaalaan tai hälyttämään apua. Pystysin myös tekemään tän sairaalassa. Nyt jälkeen päin mietin et ois voinu olla parempi mennä sairaalaan ku kuitenki otan liia vähä kipulääkkeitä ja sit menee itkuks koko päivä.

• "otus"

on sinun alkioikäinen lapsesi ja sen haluat tappaa. Miksi muuten olet stressaantunut jos mitään pahaa ei olla tekemässä..? Voit vielä estää ahdistuksen joka tulee jatkumaan muutoin loppuelämäsi...Teko jonka seurauksena joku menettää henkensä ja koko elämänsä ei ole KOSKAAN mikään 'oma asia'!! Sellaista sietääkin hävetä.

• silaus"
        oksoaks kirjoitti:

Eli siis teen lääkkeellisen keskeytyksen. Olin toissapäivänä sairaalassa miulle tehtiin kaikki tarvittavat tutkimukset suunniteltii jatkoehkäsy, otettiin sukupuolitautitestit ja kaiken näkösiä ihmeellisyyksiä ja sit otin sen lääkkeelisen keskeytyksen ensimmäisen osan mifepristonin eli se valmisti miu kohdun tähän tulevaan varsinaiseen keskeytykseen. Ja lääkäreiden kanssa tultiin siihen tulokseen, että ku asun kuitenki niin lähellä sairaalaa ja miulla on täysiikäinen tukihenkilö mukana että voin ottaa nämä lääkkeet, jotka tekee loppu silauksen eli misoprostolin kotona ja sain myös apteekkiin reseptin tarpeeks vahvoihin kipulääkkeisiin. Jos miulle ongelmia tulee ni miulle on henkilö joka pystyy miut tuomaan sairaalaan tai hälyttämään apua. Pystysin myös tekemään tän sairaalassa. Nyt jälkeen päin mietin et ois voinu olla parempi mennä sairaalaan ku kuitenki otan liia vähä kipulääkkeitä ja sit menee itkuks koko päivä.

on tässä tapauksessa lapsesi myrkyttyminen ja tukehtuminen kuoliaaksi.

• werty3
        silaus" kirjoitti:

on tässä tapauksessa lapsesi myrkyttyminen ja tukehtuminen kuoliaaksi.

..vaan sikiö.

• eipä :D
        werty3 kirjoitti:

..vaan sikiö.

ja mitä ne syntymättömät lapset sitte on jollei alkioita ja sikiöitä?
        Katsos alkio ja sikiö on lapsen eräät ikävaiheet!

Mutta tolla 'ei sikiö oo lapsi' -logiikalla: ei vauva oo lapsi, se on VAUVA! :D:D

• sulle

*hali*

• minäkään

haluaisi yhtään pakolaista nähdä täällä, siinäkin tapauksessa elävät yhteiskunnan rahoilla, per***een pummit!!!

• werty3

eli siis toimin nyt sitten nickillä werty3, ei werty :)

• no jopas...
      • jos kaikki energia käytettä...

Mikä olisi aborttien suhteen tilane, jos kaikki sen puolustamiseen tai vastustamiseen käytetty energia käytettäisiinkin vahinkoraskauksien estämiseen? Minusta kaikista ihanteellisin tilanne olisi, että abortteja ei tarvitsisi edes miettiä, vahinkoraskauksia ei olisi.

Se olisi tietysti tosi ihanteellinen tilanne, ja täysin mahdoton absoluuttisesti saavuttaa. Mutta esimerkiksi raiskauksien jälkeisiä abortteja voidaan ehkäistä sillä, että otetaan jälkiehkäisytabletit. Samoin jos ehkäisy pettää. Mitään solumöykkyä tai miksi sitä nyt halutaan nimittää, ei ennätä edes muodostua.

Suurin abortin tekijäryhmä Suomessa on äidit, jotka ovat synnyttäneet alle vuosi aikaisemmin. Tämä on fakta. Eli on luultu, että imetys on ehkäisykeino, jos imettää täysin ja kuukautiset eivät ole alkaneet. Tämähän ei pidä nykyelintason Suomessa paikkaansa. Tätä valistustyötä, samoin kuin jälkiehkäisytablettien ja raiskausten uhrien ohjaamiseen pitäisi tehdä entistä painokkaammin. Käyttäkää kaikki tämä energia,mikä kuluu linkittämisiin yms. siihen, että edesautatte näiden asioiden tietämystä, jolloin abortteja ei tarvitsisi edes miettiä.

• Tristar
        jos kaikki energia käytettä... kirjoitti:

Mikä olisi aborttien suhteen tilane, jos kaikki sen puolustamiseen tai vastustamiseen käytetty energia käytettäisiinkin vahinkoraskauksien estämiseen? Minusta kaikista ihanteellisin tilanne olisi, että abortteja ei tarvitsisi edes miettiä, vahinkoraskauksia ei olisi.

Se olisi tietysti tosi ihanteellinen tilanne, ja täysin mahdoton absoluuttisesti saavuttaa. Mutta esimerkiksi raiskauksien jälkeisiä abortteja voidaan ehkäistä sillä, että otetaan jälkiehkäisytabletit. Samoin jos ehkäisy pettää. Mitään solumöykkyä tai miksi sitä nyt halutaan nimittää, ei ennätä edes muodostua.

Suurin abortin tekijäryhmä Suomessa on äidit, jotka ovat synnyttäneet alle vuosi aikaisemmin. Tämä on fakta. Eli on luultu, että imetys on ehkäisykeino, jos imettää täysin ja kuukautiset eivät ole alkaneet. Tämähän ei pidä nykyelintason Suomessa paikkaansa. Tätä valistustyötä, samoin kuin jälkiehkäisytablettien ja raiskausten uhrien ohjaamiseen pitäisi tehdä entistä painokkaammin. Käyttäkää kaikki tämä energia,mikä kuluu linkittämisiin yms. siihen, että edesautatte näiden asioiden tietämystä, jolloin abortteja ei tarvitsisi edes miettiä.

"Mutta esimerkiksi raiskauksien jälkeisiä abortteja voidaan ehkäistä sillä, että otetaan jälkiehkäisytabletit."

Ensin pitäisi saada raiskauksen uhrit tunnustamaan tapahtunut ja hakemaan se pilleri. Raiskaus on kuitenkin trauma jonka seurauksena toimintakyky voi mennä pitkäksikin aikaa, tai tapahtunut yritetään kieltää kokonaan.

Jotta tuo ilmoittaminen tulisi edes mahdlliseksi, pitäisi koko maasta kitkeä asenne joka syyttää raiskattua aista omasta kokemuksestaan. "kerjäsit sitä" "liian lyhyt hame" tms. kaikki se mikä saa raiskauksen uhrin perääntymään, syyttämään itseään ja olemaan ajattelematta sitä että siitä voi jopa seurata raskaus.

"Minusta kaikista ihanteellisin tilanne olisi, että abortteja ei tarvitsisi edes miettiä, vahinkoraskauksia ei olisi. "

Olen ehdottomasti samaa mieltä. Juuri tuo suurin ongelma koskettaa itseänikin, tuo tuudittautuminen siihen uskoon että täysimetys suojaa raskaudelta, ja kun kuukautisiakaan ei ole vielä kuulunut, on raskauden todennäköisyys niin häviävän pieni ettei sitä tarvitse edes miettiä. No, piti kuitenkin :D

• minku_82

Kiitos werty, kerrankin asiaa täällä. Ja lisäisin tähän vielä yhden asian. Abortin vastustajat ovat sitä mieltä, että jos lasta ei voi pitää, se pitäisi kuiutenkin synnyttää ja antaa adoptioon. Noh, ideana ihan hyvä mutta: Itse olen 13. viikolla raskaana. Oma elämä on ollut ihan pysähdyksissä positiivisesta testistä asti (2kk) väsymyksen, pahoinvoinnin ja jonkun verran myös erilaisten kipujen takia. En voi syödä suurinta osaa ruuista, en voi käydä kaupungilla hajujen takia (samasta syystä on myös vaikea olla kotona), kyläily on vaikeaa koska oksennus voi tulla milloin vaan, yöllä en voi nukkua kun mahaan sattuu. En voi nauttia kesästä, koska lämpö ja auringonpaiste saavat voimaan todella pahoin. Eikä ainakaan vielä tunnu, että tämä tästä lähiaikoina helpottaisi. Jos en lasta itse haluaisi, ja se olisi saanut alkunsa tavalla, johon en itse voi vaikuttaa (esim. raiskaus), en voisi kuvitellakaan, että kestäisin tätä yhtään pitempään. Oman jaksamisen ja mielenterveyden takia abortti olisi paras, ja melkeinpä ainoakin, vaihtoehto. Mutta ilmeisesti nämä abortin vastustajat/adoption kannattajat eivät itse ole kokeneet ns. vaikeaa raskautta.

• asennoituu.

Onneksi enin osa raskauksista sujuu ongelmitta ja melkeimpä kuin huomaamatta jollei asiaa tietäisi. Pikku juttu jos herättyä joutuu meneen pöntön kautta, ja jos joku ruoka etoo niin miksi sitä söisi..
        Mieluummin kärsisin muutaman kuukauden fyysiset tuskat kuin loppuelämäni henkistä...

• olen

maannut sairaalassa kahdesta lapsesta ja odottanut ne lähes tulkoon siellä, joten kyllä raskaita raskauksia löytyy ja abortin vastustaja olen. Valita sinä vaan olemattomasta pahasta olosta, haha.

• werty3
        olen kirjoitti:

maannut sairaalassa kahdesta lapsesta ja odottanut ne lähes tulkoon siellä, joten kyllä raskaita raskauksia löytyy ja abortin vastustaja olen. Valita sinä vaan olemattomasta pahasta olosta, haha.

Jos lapsia vihaa niin tunne olisi hiukan eri =) josset voisi SIETÄÄ lapsia, sinua oksettaisi ja inhottaisi että joku loisii sisälläsi, niin veikkaanpa ettei olisi hyvä sellaisen hankkia lasta =) pelkällä raskausaikana yrittäisit kaikin keinoin saada loista kuolemaan, esim viinalla, se onkin hyvä vaihtoehto! Ette mieti mitään realistisesti, kukaan ei ala pitämään lapsista teidän käskyistänne, huonoja äitejä on ja tulee aina olemaan. Siinä tilanteessa abortti on ENEMMÄN kuin hyvä. Vai väitätkö tosissaan että äidin joka vihaa lapsia koko sydämestään ja vetää aineita, olisi hyvä synnyttää?

• werty3
        werty3 kirjoitti:

Jos lapsia vihaa niin tunne olisi hiukan eri =) josset voisi SIETÄÄ lapsia, sinua oksettaisi ja inhottaisi että joku loisii sisälläsi, niin veikkaanpa ettei olisi hyvä sellaisen hankkia lasta =) pelkällä raskausaikana yrittäisit kaikin keinoin saada loista kuolemaan, esim viinalla, se onkin hyvä vaihtoehto! Ette mieti mitään realistisesti, kukaan ei ala pitämään lapsista teidän käskyistänne, huonoja äitejä on ja tulee aina olemaan. Siinä tilanteessa abortti on ENEMMÄN kuin hyvä. Vai väitätkö tosissaan että äidin joka vihaa lapsia koko sydämestään ja vetää aineita, olisi hyvä synnyttää?

..tuskin luopuisi huumeista ja viinasta.

• että..
        werty3 kirjoitti:

vihaan naapuriani.. mulla on oikeus tappaa se?

• jos se on
        että.. kirjoitti:

vihaan naapuriani.. mulla on oikeus tappaa se?

sisälläsi ja elintoiminnoistasi riippuvainen 9 kuukauden ajan, jonka jälkeen sinun pitäisi pusertaa se alapäästäsi ja pahimmassa tapauksessa katsella nurkissasi ja kustantaa sen menot 20 vuotta.

Joten jos tilanne on tuo niin anna mennä vaan!

• logiikkaa..
        jos se on kirjoitti:

sisälläsi ja elintoiminnoistasi riippuvainen 9 kuukauden ajan, jonka jälkeen sinun pitäisi pusertaa se alapäästäsi ja pahimmassa tapauksessa katsella nurkissasi ja kustantaa sen menot 20 vuotta.

Joten jos tilanne on tuo niin anna mennä vaan!

nyt oli tarkotus vertailla vastaavaa oikeutusta syntyneisiin nähden, miten se siis voisi mun sisällä olla? Toki se vois olla jotenkin muuten elintärkeässä avuntarpeessa ja vain mä voisin sitä auttaa. Eli oisko mulla sillon oikeus tappaa se kun vinkuu apua? Olinpaikalla ei ole merkitystä.
        Luulisi olevan aivan sama lasta haluamattomalle onko lapsi niiden kuukausien jälkeen kuollut vai elossa jossain muualla. Synnytyksen jälkeen vaan jatkuu lapsenkin elämä.

• merkitystä.
        logiikkaa.. kirjoitti:

nyt oli tarkotus vertailla vastaavaa oikeutusta syntyneisiin nähden, miten se siis voisi mun sisällä olla? Toki se vois olla jotenkin muuten elintärkeässä avuntarpeessa ja vain mä voisin sitä auttaa. Eli oisko mulla sillon oikeus tappaa se kun vinkuu apua? Olinpaikalla ei ole merkitystä.
        Luulisi olevan aivan sama lasta haluamattomalle onko lapsi niiden kuukausien jälkeen kuollut vai elossa jossain muualla. Synnytyksen jälkeen vaan jatkuu lapsenkin elämä.

Se on se tärkein asia raskaustilanteessa.
        Siitä et pääse yli etkä ympäri.

• se merkitys
        merkitystä. kirjoitti:

Se on se tärkein asia raskaustilanteessa.
        Siitä et pääse yli etkä ympäri.

miksi avuntarpeisen uhrin ollessa jossain tietyssä paikassa se olisi oikeutetumpaa tappaa?

• murhaaja
        logiikkaa.. kirjoitti:

suomessa saa tehdä abortin

naapuria ei saa tappaa

• laista,
        murhaaja kirjoitti:

suomessa saa tehdä abortin

naapuria ei saa tappaa

sama moraaliton periaate pätee molemmissa.
        Laillinen ei aina ole moraalisesti oikein..

• jauhaa

Aborttia ei ole mikään pakko valita oikeestaan kuin sillon jos oma henki uhkaa mennä. Lasta ei ole mikään pakko pitää itsellä.
      Solurykelmiä on isompia ja pienempiä, yhtäkaikki ihmisiä. Toiset tajuaa enemmän toiset vähemmän, iästä riippuen. Yhtään oikeammaksi se ei silti tappamista tee. Abortissa aina joku menettää henekensä ja elämänsä, se on FAKTA. Vahinko on aivan yhtä suuri, tehtiin abortti alkuviikoilla tai myöhemmin, menetys on sama.
      Abortista voidaan puhua yhtälailla murhana koska siinäkin tapetaan ELÄVÄ ihminen suunnitelmallisesti ja uhri on vieläpä heikko, viaton ja täysin puolustuskyvytön!

"Otetaan vielä esimerkiksi tällainen tilanne: Nuori 12-vuotias tyttö on tullut isänsä raiskaamana raskaaksi, eikä ole tietenkään millään muotoa valmis kasvattamaan lastaan,"
      Hohhoijjaa, ja jälleen tämä kulunu klisee jota tapahtuukin niiiin usein..!
      Jos raskaaksi kykenee tulemaan, on siihen kropaltaan kypsäkin. Leikkaus on keksitty. Raiskauksen traumaa ei paranneta eikä tapahtumaa poisteta hankkimalla lisää (abortti)traumaa.
      Tyttö/nainen ovat tasa-arvoisia huviabortin kieltämistilanteessa; kumpikin saavat jatkaa elämäänsä.

• werty3

..että 12-vuotias selviäsi välttämättä koko raskaudesta ja synnytyksestä hengissä, riskiä on turha ottaa kun aborttikin on vaihtoehto.

• tahansa
        werty3 kirjoitti:

..että 12-vuotias selviäsi välttämättä koko raskaudesta ja synnytyksestä hengissä, riskiä on turha ottaa kun aborttikin on vaihtoehto.

saattaa kuolla raskauteen ja synnytykseen. Kuka tahansa saattaa kuolla kun astuu pihalle ovesta.. silti tuhannet ja miljoonat ottaa näitä riskejä joka hetki.

• ..^^..

"Raiskauksen traumaa ei paranneta eikä tapahtumaa poisteta hankkimalla lisää (abortti)traumaa."

Ja siinäkö ei ole traumaa kylliksi, että on raiskauksesta tullut raskaaksi?? Itse en voisi kuvitellakaan, että uhri synnyttäisi raiskauksen "hedelmän". Eihän sitä lasta pystyisi katsomaan rakastavan äidin silmin, kun tietää miten lapsiparka on saanut alkunsa. Esimerkissä isä siis maannut tyttärensä kanssa, joten tulevalle lapselle tulisi ties mitä epämuodostumia jne. vaivoja verisiteen takia. Eipä se tulevan lapsen elämä sittenkään olisi minkään arvoista!

• yleensä
        ..^^.. kirjoitti:

"Raiskauksen traumaa ei paranneta eikä tapahtumaa poisteta hankkimalla lisää (abortti)traumaa."

Ja siinäkö ei ole traumaa kylliksi, että on raiskauksesta tullut raskaaksi?? Itse en voisi kuvitellakaan, että uhri synnyttäisi raiskauksen "hedelmän". Eihän sitä lasta pystyisi katsomaan rakastavan äidin silmin, kun tietää miten lapsiparka on saanut alkunsa. Esimerkissä isä siis maannut tyttärensä kanssa, joten tulevalle lapselle tulisi ties mitä epämuodostumia jne. vaivoja verisiteen takia. Eipä se tulevan lapsen elämä sittenkään olisi minkään arvoista!

raiskannut ei ole lähisukulainen,.. toisekseen, entä sitten vaikka SINÄ et pystyisi kuvittelemaan, mutta se uhri pystyy..?
        Ei lasta tarvitsekaan katsella, sen voi antaa jatkaa elämäänsä muualla ja poissa silmistä heti mahasta ulos tultua! :)

• ..^^..
        yleensä kirjoitti:

raiskannut ei ole lähisukulainen,.. toisekseen, entä sitten vaikka SINÄ et pystyisi kuvittelemaan, mutta se uhri pystyy..?
        Ei lasta tarvitsekaan katsella, sen voi antaa jatkaa elämäänsä muualla ja poissa silmistä heti mahasta ulos tultua! :)

Ei se kyllä kovin reilua ole syntyvää lastakaan kohtaan, jos hän on alkunsa saanut insestissä. Eli siis mielestäni olisi järkevämpää abortoida sikiö, koska verisukulaisuuden takia lapsella tulee 100% varmuudella olemaan ties mitä sairauksia ja vaikeuksia (esim. ei opi ikinä kävelemään, puhumaan, epämuodostumia jne. jne.).

Aikaisempi viestini oli siis alkujaan vastaus viestiin, jossa annettiin esimerkkinä isän toimesta hyväksikäytetty tytär, joka tulee tälle raskaaksi.

• werty3
        yleensä kirjoitti:

Kaikille lapsen poisantaminen ei ole helppoa, kiintymys voi olla kova, vaikkei sitten itse lapsen kanssa pärjäisikään.
        Lisäksi kaikkia ei sikiön kantaminen 9kk ajan houkuta, esim itse en sen tilanteen kanssa voisi elää. En voisi kuvitellakkaan olevani rantapallo elämästäni 9kk ja vielä pusertaa se kakara ulos pillusta vain siksi että saisin antaa lapseni sen jälkeen pois.
        Helpompikin vaihtoehto on ja se on abortti, poistetaan sikiö ennenkuin siitä tulee vielä mitään.

• ne ihan
        ..^^.. kirjoitti:

Ei se kyllä kovin reilua ole syntyvää lastakaan kohtaan, jos hän on alkunsa saanut insestissä. Eli siis mielestäni olisi järkevämpää abortoida sikiö, koska verisukulaisuuden takia lapsella tulee 100% varmuudella olemaan ties mitä sairauksia ja vaikeuksia (esim. ei opi ikinä kävelemään, puhumaan, epämuodostumia jne. jne.).

Aikaisempi viestini oli siis alkujaan vastaus viestiin, jossa annettiin esimerkkinä isän toimesta hyväksikäytetty tytär, joka tulee tälle raskaaksi.

huikeella tuurilla ja sattumalla suhtkoht terveitä jotka siellä kellarissa synty..? Kävisitkö noille lapsille selvittään että teijät ois pitäny mieluummin tappaa...

• tullut mitään..?
        werty3 kirjoitti:

Kaikille lapsen poisantaminen ei ole helppoa, kiintymys voi olla kova, vaikkei sitten itse lapsen kanssa pärjäisikään.
        Lisäksi kaikkia ei sikiön kantaminen 9kk ajan houkuta, esim itse en sen tilanteen kanssa voisi elää. En voisi kuvitellakkaan olevani rantapallo elämästäni 9kk ja vielä pusertaa se kakara ulos pillusta vain siksi että saisin antaa lapseni sen jälkeen pois.
        Helpompikin vaihtoehto on ja se on abortti, poistetaan sikiö ennenkuin siitä tulee vielä mitään.

Sikiöstä ON tullut, IHMINEN nimittäin! Vai mitä kummaa siitä sitten pitäis tulla? :D

Jos lasta ei itse halua ja sen kykensi tappamaankin niin ei luulis olevan vaikeuksia antaa poiskaan?

Etköhän sä vois siinä tilanteessa elää kun muutakaan et vois :D vai siis onko sulla kenties jokin niin vakava sairaus että joutusit hengenvaaraan raskauden takia?

• ..^^..
        ne ihan kirjoitti:

huikeella tuurilla ja sattumalla suhtkoht terveitä jotka siellä kellarissa synty..? Kävisitkö noille lapsille selvittään että teijät ois pitäny mieluummin tappaa...

Ei kai kukaan olisi niin tyhmä, että menisi toiselle päin naamaa sellaista sanomaan. Saa sitä mielipiteitä olla, joista sitten keskustelupalstoilla puhutaan. Sillä Elisabeth F:n yhdellä lapsellahan on vaikea perinnöllinen sairaus, siis sillä hänen vanhimmalla tyttärellään...

Niin ja hyvä esimerkki tällaisista sukurutsa-jutuista on myös se, kun joskus aikoinaan lehdissä oli juttua naisesta ja miehestä, jotka olivat sisaruksia (eri isä kuitenkin). He olivat joutuneet pieninä eroon toisistaan ja vuosien jälkeen sattumalta tapasivat tietämättä verisiteestä. He rakastuivat ja hankkivat lapsen. No tämä lapsi ei koskaan oppinut kävelemään ja puhumaan. Halusivat vielä hankkia toisenkin lapsen vaikka jo siinä vaiheessa tiesivät olevansa verisukulaisia. Oikeus sitten määräsi, että eivät saisi hankkia toista lasta, ettei tämäkin olisi vaikeasti vammainen. Muistaakseni mies sitten joutui vankilaan tms. kun ei totellut oikeuden määräystä (muistaakseni oli joku lähestymiskiellon tapainen langetettu).

Että kyllä mun mielestä tuollasessa tapauksessa abortti on enemmän kuin paikallaan.

• Olen täysin samaa mieltä alkuviestin kirjoittajan kanssa; parempi, että sikiö abortoidaan kuin, että valmis ihminen saa kärsiä koko loppuikänsä. Esim. jos prostituoitu/narkomaani/alkoholisti/muu hörhö tulee raskaaksi vahingossa, niin abortti on melkeimpä ainoa vaihtoehto, sillä tuskimpa sellainen ihmiskunnan pohjasakka pystyy kenestäkään mitään hyvää kasvattamaan.

• sakkaa

se on vasta lasta tappaessaan..

• vaan on

niin että 9-10 viikkosena se on SIKIÖ eikä alkio ja valitettavasti niitä abortoidaan VASTA sikiö-vaiheessa eikä alkiona. Haloo hei ja se kyllä tuntee. Painu johki muual pätemää

• werty3

ja tule vasta sitten pätemään, sikiö ei tunne mitään ja siitä sun on turha jauhaa vastaan koska se on PASKAPUHETTA.

• itse..
        werty3 kirjoitti:

ja tule vasta sitten pätemään, sikiö ei tunne mitään ja siitä sun on turha jauhaa vastaan koska se on PASKAPUHETTA.

13 viikolla sikiö saattaa aistia kipua. 8. viikollakin sen iho on äärimmäisen herkkätuntoinen ja reagoi kosketukseen..

• kipua mahdollisesti
        itse.. kirjoitti:

13 viikolla sikiö saattaa aistia kipua. 8. viikollakin sen iho on äärimmäisen herkkätuntoinen ja reagoi kosketukseen..

sikiö mahtaa abortissa tuntea? jos äiti kaavitaan, sikiökin saa nukutusainetta ja nukkuu, eli ei tunne mitään.

jos abortti tehdään lääkkeillä, niin lääkitys tainnuttaa sikiön ennen kuolemaa, eli ei kipua.

• toki,
        kipua mahdollisesti kirjoitti:

sikiö mahtaa abortissa tuntea? jos äiti kaavitaan, sikiökin saa nukutusainetta ja nukkuu, eli ei tunne mitään.

jos abortti tehdään lääkkeillä, niin lääkitys tainnuttaa sikiön ennen kuolemaa, eli ei kipua.

mistä tuon tiedon sikiöiden puudutuksesta olet löytänyt.
        Lääkeabortissa lapsi tosiaan myrkyttyy kuoliaaksi. Onko tutkittu että se on kivutonta?

• ihmeen
        toki, kirjoitti:

mistä tuon tiedon sikiöiden puudutuksesta olet löytänyt.
        Lääkeabortissa lapsi tosiaan myrkyttyy kuoliaaksi. Onko tutkittu että se on kivutonta?

linkitystä sulle pitää jakaa? ihan niinkuin nikotiini, alkoholi, yms. kulkeutuu sikiöön äidin verestä, niin myös lääkket joita äiti saa. hommaa aivot!

• ei oo
        ihmeen kirjoitti:

linkitystä sulle pitää jakaa? ihan niinkuin nikotiini, alkoholi, yms. kulkeutuu sikiöön äidin verestä, niin myös lääkket joita äiti saa. hommaa aivot!

tutkittu että se tainnuttaa sikiön yhtä tehokkaasti.. ja kuinkas se lääkeabortissa on nukutettu? Vai oisko myrkytetty samantien..

• werty3

naurettavaa miten abortinvastustajat voivat faktojenkin edessä väittää että sikiö olisi = ihminen, kun se EI sitä ole. Käännätte ja väännätte miten tykkää, mutta sikiö ei sitä kipua tunne. Sikiö ei erota mitään ärsykettä toisistaan.
      ja vielä tuosta esim narkkarin raskaaksitulosta: olisiko todella hyvä että joku ihminen, joka ei kykene itsestään pitämään huolta, saisi lapsen? Lapsi olisi jo sikiövaiheessa huumeriippuvainen ja aika todennäköisesti kehitysvammainen, onko se elämä jonka se ansaitsee, VAIKKA lapsi adoptoitaisiinkin?
      Abortinvastustajien moraali on täysin hakusessa kun sikiöt menevät valmiiden ihmisten edelle, olette SAIRAITA.

• vihdoin

jotain ihan virallista faktaa tuolle 'sikiö ei ole ihminen'-mutullesi, kun ei oikein vakuuta.. aika hankalaa kun jo ala-asteelta perusbiologia opettaa ihan muuta :)

Kerroppa sitten mikä ihme se sikiö on lajiltaan jos ei ihminen?
        Tuntoaisti ja kipuaisti on eri asioita. Ja jo rv8 alkion iho aistii kosketusta äärimmäisen herkästi. Rv10 tultaessa sikiölle on kehittynyt jo kaikki elämän aikana tarvitsemansa elimet ja siitä eteenpäin se kasvaa vain kokoa.

Paljon lapsia syntyy täysin terveinä vaikka äiti olisi raskauden aikana käyttänyt haitallisia aineita. Kemiallisen pahoinpitelyn ilmetessä tulisi laittaa pakkohoitoon.

• kun taas esim

kanan sikiö on kananpoikanen. Tuollaisen asian ymmärtävät alakoululaisetkin, kaikki muut paitsi tämän palstan abortinpuolustelijavouhottojat.

• aivaaan
        kun taas esim kirjoitti:

kanan sikiö on kananpoikanen. Tuollaisen asian ymmärtävät alakoululaisetkin, kaikki muut paitsi tämän palstan abortinpuolustelijavouhottojat.

olkoon ihmislapsi,ei silti maanpäällä.eikä muuten vieläkään edelleenkään päätä mitä tekisin omalla kropallani.tsori.

• päällä?
        aivaaan kirjoitti:

olkoon ihmislapsi,ei silti maanpäällä.eikä muuten vieläkään edelleenkään päätä mitä tekisin omalla kropallani.tsori.

missäs sitten? Eiköhän se naisen kohtukin oo ihan maanpäällä, konkreettisena tässä ulottuvuudessa kuitenki, vaikkei itse osaakaan sitä maata tallata tai edes viistää :D

• sitä
        vihdoin kirjoitti:

jotain ihan virallista faktaa tuolle 'sikiö ei ole ihminen'-mutullesi, kun ei oikein vakuuta.. aika hankalaa kun jo ala-asteelta perusbiologia opettaa ihan muuta :)

Kerroppa sitten mikä ihme se sikiö on lajiltaan jos ei ihminen?
        Tuntoaisti ja kipuaisti on eri asioita. Ja jo rv8 alkion iho aistii kosketusta äärimmäisen herkästi. Rv10 tultaessa sikiölle on kehittynyt jo kaikki elämän aikana tarvitsemansa elimet ja siitä eteenpäin se kasvaa vain kokoa.

Paljon lapsia syntyy täysin terveinä vaikka äiti olisi raskauden aikana käyttänyt haitallisia aineita. Kemiallisen pahoinpitelyn ilmetessä tulisi laittaa pakkohoitoon.

sikiötä sanotaan sikiöksi, jos se on ihminen?
        ei kutuakaan sammakoksi sanota!

• vauvaa
        sitä kirjoitti:

sikiötä sanotaan sikiöksi, jos se on ihminen?
        ei kutuakaan sammakoksi sanota!

sanotaan vauvaksi kun ne on ihmisiä?! :)

• ............
        vauvaa kirjoitti:

sanotaan vauvaksi kun ne on ihmisiä?! :)

Miksi varsa on varsa vaikka se on hevonen? Tai vasikka vaikka se on lehmä tai sonni? Kun ihmisistä on kivaa antaa kaikelle pienelle ja suloiselle oma nimi.
        Silti kehityksen esiaste ja lopputuotos eivät ole sama asia. Ihan samalla tavalla kaikkien muidenkin eläinten (ihminenkin on eläin, lajinaan ihminen) sikiöt ovat sikiöitä eivät lampaita, koiria, kissoja, lehmiä niin se vaan on.
        Kukaan ei tappele siitä onko sillä emä-lehmällä kohdussaan 2 sikiötä vai 2 lehmää... Miksiköhän??

• muille (?)
        ............ kirjoitti:

Miksi varsa on varsa vaikka se on hevonen? Tai vasikka vaikka se on lehmä tai sonni? Kun ihmisistä on kivaa antaa kaikelle pienelle ja suloiselle oma nimi.
        Silti kehityksen esiaste ja lopputuotos eivät ole sama asia. Ihan samalla tavalla kaikkien muidenkin eläinten (ihminenkin on eläin, lajinaan ihminen) sikiöt ovat sikiöitä eivät lampaita, koiria, kissoja, lehmiä niin se vaan on.
        Kukaan ei tappele siitä onko sillä emä-lehmällä kohdussaan 2 sikiötä vai 2 lehmää... Miksiköhän??

on ehkä itsestään selvää että ne sikiöt on samaa lajia kuin emonsa ja kuvaa jälkeläisen ikävaihetta, ei mitään omaa lajiansa.

• tuota noin
        muille (?) kirjoitti:

on ehkä itsestään selvää että ne sikiöt on samaa lajia kuin emonsa ja kuvaa jälkeläisen ikävaihetta, ei mitään omaa lajiansa.

Juu ei omaa lajiaan, mutta nuijapää ei silti ole sammakko... Ja sikiö ei ole lehmä, hevonen tai ihminen. Se on alkukehityksen aste, mutta ei valmis tuote.

• niin,
        tuota noin kirjoitti:

Juu ei omaa lajiaan, mutta nuijapää ei silti ole sammakko... Ja sikiö ei ole lehmä, hevonen tai ihminen. Se on alkukehityksen aste, mutta ei valmis tuote.

eli siis rupikonnan nuijapää ei ole tietynikäinen rupikonna? :) Miksi puhumme eri eläinlajien sikiöistä esim. hevosen sikiö, koiran sikiö,.. ihmisen sikiö..? Nekö ei ole tietynikäisiä lajinsa edustajia?? :D Just!

• aletaan
        niin, kirjoitti:

eli siis rupikonnan nuijapää ei ole tietynikäinen rupikonna? :) Miksi puhumme eri eläinlajien sikiöistä esim. hevosen sikiö, koiran sikiö,.. ihmisen sikiö..? Nekö ei ole tietynikäisiä lajinsa edustajia?? :D Just!

Puhuttaessa lajista ja lajin ominaisista piirteistä, tulee kyseisen yksilön ne täyttää. Esikehitysasteen yksilöä ei yleiseti lueta lajinsa edustajaksi, koska se ei täytä lajilleen tyypillisiä ominais piirteitä.
        Oli se sitä tai ei. Ja siksi puhutaan muistakin lajeista esim. sammakoista, koska ihminen kehittyy esiasteista kuten kaikki muutkin elävät oliot. Et todellakaan ihastele sammakon kutua sanomalla: voi miten ihanaa, sammakoita!
        Eli kehitysasteella oleva yksilö ei edusta lajiaan lajin tyypillisillä piirteillä, mutta siitä kehittyy lajinsa edustaja. Miksi se on niin vaikeaa??

• mielestä
        aletaan kirjoitti:

Puhuttaessa lajista ja lajin ominaisista piirteistä, tulee kyseisen yksilön ne täyttää. Esikehitysasteen yksilöä ei yleiseti lueta lajinsa edustajaksi, koska se ei täytä lajilleen tyypillisiä ominais piirteitä.
        Oli se sitä tai ei. Ja siksi puhutaan muistakin lajeista esim. sammakoista, koska ihminen kehittyy esiasteista kuten kaikki muutkin elävät oliot. Et todellakaan ihastele sammakon kutua sanomalla: voi miten ihanaa, sammakoita!
        Eli kehitysasteella oleva yksilö ei edusta lajiaan lajin tyypillisillä piirteillä, mutta siitä kehittyy lajinsa edustaja. Miksi se on niin vaikeaa??

lajin esikehitysasteet ei täytä lajivaatimuksia? :D Valitettavasti yleinen biologia on kanssasi eri mieltä, sille riittää ihan puhdas genetiikka! Kahden ihmisen jälkeläinen kun ei oikein muutakaan voi olla kuin ihminen.. ja tätä se on ihan kehityksensa alusta asti. Ja jokainen olento on jotakin lajia, eikö? Lajin yksilöillä on kehityskaaressaan ikävaiheelleen tyypillisiä piirteitä.

• mikään rangaistus

Elisabeth F joutui isänsä insestin uhriksi, kun hän oli 11-vuotias. 18-vuotiaana isä sulki E:n kellariin, jossa tämä joutui asumaan 24 vuotta. Hän synnytti isälleen 7 lasta, joista yksi kuoli kolmen päivän ikäisenä. Lasten ansiosta, heitä hoivatessaan E. F. pysyi täysijärkisenä koko vankeutensa ajan, ja on ilmeisen täysijärkinen vielä nytkin. Insestistäkään syntynyt lapsi ei ole arvoton, vaan hän on aina lahja ja mahdollisuus.

Ihminen menettää arvonsa vähitellen, jos hän tekee pahaa. Jos hän sen sijaan tekee hyvää, esim huolehtii lapsistaan kamalissakin oloissa, hänellä on mahdollisuus pelastua.

• dirass

että sinäkin joutuisit semmoisen kokemaan.eikö olisikin hyvin palkitsevaa,kun iskäsi raiskais sut monta kertaa jossain kellarissa ja kasvattaisit iskäs kans lapsia monet tusinat kellarin vankina monta vuotta.

Huoh,kehtaat tuoda tänne jotain insesti juttuja.Haloo,uutinen on yksi sairaimmista maailmassa,ja sinä kannustat ja näet uutisissa sen positiivisen jutun,että nainen on hoitanut lapsensa.kun ei ole tähän aborttiin paljo tyttöparalla vaihtoehtona ollut.henkisesti kyl nii rankka kokemus varmaa,et itse jos sais valita ni kuolisin mielummin,kun antaisin isän naida ittee.

Kuka sairas edes tekis omalle isälle lapsensa?varmaan toi ylläoleva kirjoittaja,kun ei näytä näkevän mitään muuta kuin lapsien pelastus uutisessa.entä sitten ne tytöt,jotka ovat kokeneet traagisen vääryyden.ai että heille voi vaa toivottaa kymmenen pistettä.tää on sitä abortinvastustajien elävien ihmisten arvovaltaa.kun kaikki insesti yms on sallitumpaa,kuin abortti.huhhuh.

• tuo hiviöisä teki
        dirass kirjoitti:

että sinäkin joutuisit semmoisen kokemaan.eikö olisikin hyvin palkitsevaa,kun iskäsi raiskais sut monta kertaa jossain kellarissa ja kasvattaisit iskäs kans lapsia monet tusinat kellarin vankina monta vuotta.

Huoh,kehtaat tuoda tänne jotain insesti juttuja.Haloo,uutinen on yksi sairaimmista maailmassa,ja sinä kannustat ja näet uutisissa sen positiivisen jutun,että nainen on hoitanut lapsensa.kun ei ole tähän aborttiin paljo tyttöparalla vaihtoehtona ollut.henkisesti kyl nii rankka kokemus varmaa,et itse jos sais valita ni kuolisin mielummin,kun antaisin isän naida ittee.

Kuka sairas edes tekis omalle isälle lapsensa?varmaan toi ylläoleva kirjoittaja,kun ei näytä näkevän mitään muuta kuin lapsien pelastus uutisessa.entä sitten ne tytöt,jotka ovat kokeneet traagisen vääryyden.ai että heille voi vaa toivottaa kymmenen pistettä.tää on sitä abortinvastustajien elävien ihmisten arvovaltaa.kun kaikki insesti yms on sallitumpaa,kuin abortti.huhhuh.

on hirveän väärin, mutta lapset ovat aina lapsia, ja he voivat olla äidilleen rakkaita, vaikka heidät olisi rikoksella alkuunpantu. Vaikka raskaus olisi alkanut onnettomissa olosuhteissa, niin silti siitä syntyvällä lapsella on sama ihmisarvo kuin muillakin ihmisillä.

Sotket asioita. Rikos on aina rikos. En ole ottanut kantaa seksuaalirikoksiin, vaan aborttiin.

• werty3

...toisiin ihmisiin, kaikki ei todellakaan selviäisi täysjärkisinä lapsia hoivatessaan, päinvastoin.

• werty3
        dirass kirjoitti:

lisäksi lapset olisivat voineet olla enemmän kuin todennäköisesti kaikki vammaisia liian läheisen sukulaisuuden takia. todella kannattavaa!

• helvetti sentään!

et voi olla tosissasi???
        tuo juttu oli kuvottavimpia asioita mitä voi kuvitella ja sinä paasaat että loppu hyvin kaikki hyvin!!! mene itse isäsi raiskattavaksi kellariin, synnytä yksin lapsia ja tule sitten sanomaan oliko kivaa!!"!

• werty3

(Totuus) abortista

1. kuukausi

Äiti, olen vain noin parikymmentä senttiä pitkä, mutta minulla on kaikki elimet. Rakastan ääntäsi. Joka kerta kun kuulen sen, heiluttelen käsiäni ja jalkojani. Sydämesi syke on lempi unilauluni.

(Totuus:

Äiti, olen tämän lauseen pisteen kokoinen. Muistutan katkarapua, ja minulla on vähemmän aivosoluja kuin kärpäsellä, eivätkä aistini ole kehittyneet juuri lainkaan.)

2. kuukausi

Äiti, tänään opin imemään peukaloani. Jos näkisit minut, voisit sanoa että olen selvästi vauva. En ole vielä kuitenkaan tarpeeksi iso selviytymään kotini ulkopuolella. Täällä on niin mukavaa ja lämmintä.

(Totuus:

Minulla ei ole vielä peukaloa, vain räpylää muistuttavat käsien alut. Jos näkisit minut, olisin noin kahvipavun kokoinen. Alkeellinen tuntoaistini toimii lähinnä suuaukkoni ympärillä, tuskin tiedän onko täällä lämmintä tai mukavaa.)

3. kuukausi

Arvaa mitä äiti! Minä olen tyttö! Toivottavasti se tekee sinut onnelliseksi. Haluan sinun olevan aina onnellinen. En tykkää siitä kun itket, kuulostat niin surulliselta. Se tekee minut surulliseksi myös ja itken kanssasi vaikket kuulekaan minua.

(Totuus: Arvaa mitä äiti, sukupuoleni varmistui jo hedelmöittymisen hetkellä! Kuuloaistini on vielä täysin kehittymätön, enkä todellakaan osaa vielä itkeä.)

4. kuukausi

Äiti, hiukseni ovat alkaneet kasvamaan. Ne ovat melko lyhyet ja ohuet, mutta sitä kasvaa vielä paljon enemmän. Käytän paljon aikaani harjoittelemalla. Osaan kääntää päätäni ja heilutella sormiani ja varpaitani ja venytellä käsiäni ja jalkojani. Olen myöskin aika hyvä siinä.

(Totuus: Liikkeeni ovat spontaaneja, enkä harjoittele tietoisesti mitään - en tiedosta edes olemassaoloani. Reaktiot ulkoisiin ärsykkeisiin ovat refleksiivisiä, eivätkä tietoisesti tuotettuja. Olen pienen pieni robotti, joka on ohjelmoitu toimimaan tietyllä tavalla tietyissä tilanteissa.)

5. kuukausi

Kävit taas lääkärillä. Äiti, hän valehteli sinulle. Hän sanoi etten ole vauva. Minä olen vauva, sinun vauvasi. Ajattelen ja tunnen. Äiti, mikä on abortti?

(Totuus: Minä en ole vauva, minä olen sikiö! Lapsi ei ole aikuinen eikä aikuinen ole vanhus. Siemen ei ole kasvi. Maanantai ei ole tiistai. En ajattele, ja minulla ei ole tietoisuutta, joka jäsentäisi tuntemukseni ymmärrettävään muotoon.)

6. kuukausi

Kuulen taas sen lääkärin äänen. En pidä hänestä, hän vaikuttaa kylmältä ja sydämettömältä. Jotain tunkeutuu kotiini. Lääkäri kutsui sitä neulaksi. Äiti, mikä se on? Se polttaa! Laita hänet lopettamaan! En pääse karkuun siltä! Äiti! Auta minua!!

(Totuus: Jos olisin tietoinen olemassaolostani, en varmaankaan tahtoisi syntyä, jos en olisi haluttu. Tietoisuuteni ei kuitenkaan ole vielä täysin kehittynyt, joten tuskin tiedostan edes hetkellistä, jäsentymätöntä kipua, jonka abortti aiheuttaa. Jos osaisin, valitsisin mieluummin sekunnin kivun kuin eliniän verran tuskaa. En kuitenkaan osaa. Jäsentynyt aivotoiminta ja kokemus itsensä olemassaolon tiedostamisesta syntyvät minussa vasta paljon myöhemmin.)

7. kuukausi

Äiti, olen kunnossa. Olen jumalan sylissä. Hän kertoi minulle abortista. Mikset sinä halunnut minua äiti?

(Totuus: Jos olen jo nyt Jumalan sylissä, mikseivät muutkin äidit lähetä vauvojaan taivaaseen jo ennen syntymää?)

Jokainen abortti on Yksi pysäytetty sydän enemmän. Kaksi silmää lisää jotka eivät koskaan tule näkemään. Kaksi kättä lisää jotka eivät tule koskaan koskemaan. Kaksi jalkaa lisää jotka eivät koskaan tule juoksemaan. Yksi suu lisää joka ei tule koskaan puhumaan. Ole kiltti, kuka tahansa oletkin joka luet tätä merkintää, laita tämä omaan päiväkirjaasi! kiitos.

(Totuus: Aborttia ei tule ottaa kevyesti; se ei ole ehkäisykeino. Kuitenkin jos äidin ja/tai sikiön henki on raskauden takia vaarassa, lapsi syntyisi vaikeasti vammautuneena, tai jos äidin elämäntilanteen takia ei yksinkertaisesti ole mahdollista huolehtia lapsesta, herää kysymys, miksi maailmaan pitäisi saattaa yksi ei-haluttu ihminen lisää kasvattamaan jo nyt liiallista populaatiota entisestään. Onko jokainen sellainen hukattu mahdollisuus, jolloin olisi mahdollista antaa alku uudelle ihmiselämälle, murha? Keskenmeno, masturbointi, ehkäisy, sterilisaatio, abortti, murhia kaikki? Eikö lapsi ole lapsi, vasta kun potentiaalinen lapsi, oli se sitten sikiö tai pelkkä haave tulevan äidin päässä, muuttuu halutuksi ja toivotuksi lapseksi?)

• hepottiko?

On sulla ollu hommaa.. ja hienosti ihan omalla mutullasi fiilispohjalta väsäilit! :D

Kukaan lapsi ei ole kaikkien ei-haluama.
        Keskenmenossa syntymätön lapsi kuolee luonnollisesti, sitä ei tapeta - ei murha. Ehkäisyvaiheessa kaksi yhdistymätöntä sukusolua eivät muodosta ihmisyksilöä, ketään uhria ei siis vielä ole - ei murha.
        Abortissa tapetaan elämänsä aloittanut ihminen suunnitellusti ja raa'asti = murha. Näin yksinkertasta se on, ihan sama minkä kokoista tai näköistä lasta tapetaan.

• ei välttis muiden.
        hepottiko? kirjoitti:

On sulla ollu hommaa.. ja hienosti ihan omalla mutullasi fiilispohjalta väsäilit! :D

Keskenmenossa syntymätön lapsi kuolee luonnollisesti, sitä ei tapeta - ei murha. Ehkäisyvaiheessa kaksi yhdistymätöntä sukusolua eivät muodosta ihmisyksilöä, ketään uhria ei siis vielä ole - ei murha.
        Abortissa tapetaan elämänsä aloittanut ihminen suunnitellusti ja raa'asti = murha. Näin yksinkertasta se on, ihan sama minkä kokoista tai näköistä lasta tapetaan.

kaikki ei ajattele asioita samallalailla kuin sinä,eikä sinulla ole mitään sanomista muiden tekemistä aborteista tai muutakaan,sillä toisten aborttiasiat eivät tuollaiselle aborttipaparazzille kuulu.minun mielestä aijamman toi teksti olis just hyvä.just sitä totuutta,mitä sikiö kehitysvaiheessa oikeesti on.
        miten abortti voi olla raaka sikiölle,kun hän ei edes tiedosta sitä,että elää edes kohdussa,niin pienenä.
        tiesitkö,että raa'aksi voi kutsua silloin,kun henkilö kärsii siitä paljon.

mutta toki ymmärrän,että itse omassa päässäs niin haluat ajatella,kun vastustat niin paljon aborttia.mutta ne abortit ei valitettavasti edelleenkään sinulle kuulu.

vaivaako aborttilaki elämääsi oikeesti noin paljon?oletko kiinnostunut vauvansa pitävien äitien asioista? mutta kummiskin ole abortin tekevien.minkä takia asia kiihkoo sinua?suretko tuntemattoman ihmisen alkiota siellä kohdussa?
        oletko saanut apua suruusi???
        kannattaa mennä hakemaan apua,kun asia näyttää vaivaavan mieltäsi ja tuovan agressiota pintaa,ettet vaan sekoa aborteista.

Onneksi abortintekijät noudattavat ihan lakia,eikä uskonhörhöissä olevien ämmien kälätystä ja murinaa.kyllä kaikki tietää,et teillä ei ole omaa elämää,ku pitää yrittää tungetella muitten kehoihin ja tehdä päätöksiä mitä siellä muiden kehoissa elelee..huh.

• ketään tekemään
        ei välttis muiden. kirjoitti:

kaikki ei ajattele asioita samallalailla kuin sinä,eikä sinulla ole mitään sanomista muiden tekemistä aborteista tai muutakaan,sillä toisten aborttiasiat eivät tuollaiselle aborttipaparazzille kuulu.minun mielestä aijamman toi teksti olis just hyvä.just sitä totuutta,mitä sikiö kehitysvaiheessa oikeesti on.
        miten abortti voi olla raaka sikiölle,kun hän ei edes tiedosta sitä,että elää edes kohdussa,niin pienenä.

mutta toki ymmärrän,että itse omassa päässäs niin haluat ajatella,kun vastustat niin paljon aborttia.mutta ne abortit ei valitettavasti edelleenkään sinulle kuulu.

vaivaako aborttilaki elämääsi oikeesti noin paljon?oletko kiinnostunut vauvansa pitävien äitien asioista? mutta kummiskin ole abortin tekevien.minkä takia asia kiihkoo sinua?suretko tuntemattoman ihmisen alkiota siellä kohdussa?
        kannattaa mennä hakemaan apua,kun asia näyttää vaivaavan mieltäsi ja tuovan agressiota pintaa,ettet vaan sekoa aborteista.

Onneksi abortintekijät noudattavat ihan lakia,eikä uskonhörhöissä olevien ämmien kälätystä ja murinaa.kyllä kaikki tietää,et teillä ei ole omaa elämää,ku pitää yrittää tungetella muitten kehoihin ja tehdä päätöksiä mitä siellä muiden kehoissa elelee..huh.

aborttia. Kyllä se on abortin teettäjän oma valinta.

• werty3
        hepottiko? kirjoitti:

Enpä nyt sanoisi että raa'asti, eri asia olisikin jos se tuntisi jotain tajutonta kipua ja vielä pitkän aikaa, mutta kun näin ei ole niin en ymmärräkkään abortinvastustajien kaakatusta :)

• werty3

Tässäkin taas samaa mieltä (yllätys).
        En ymmärrä miksi abortinvastustajia (tai ketään muutakaan) oikeasti kiinnostaa toisten sikiöt ja kehot kun ei heitä näytä oikeat elämän asiat kiinnostavan, he ajavat vain sikiöiden oikeutta mutta sitten ei sen tulevan mahdollisen lapsen elämä kiinnostakkaan enää tippaakaan. Jos haluatte tehdä jotain oikeasti hyödyllistä niin adoptoikaa niitä muksuja sieltä missä niitä on aivan liikaa. Tähän on taas turha kitistä että se on niin 'vaikeaa', saattaa olla, mutta jos tosissaan haluaa auttaa niin se onnituu. Sikiöistä paasaaminen ei auta.
        Itse ainakin keskittyisin sen nuoren tytön OLEMASSA OLEVAN elämän parantamiseen, enkä siihen helvetin sikiöön. Saa olla sairas jos kaikki ajatukset pyörii mahdollisten lapsenalkujen ympärillä ikäänkuin ne olisi tärkeysjärjestyksessä ekana.

• mutta,,,
        ketään tekemään kirjoitti:

aborttia. Kyllä se on abortin teettäjän oma valinta.

tehän niistä ihmisten omista valinnoista kokoajan paasaatte ja kaakatatte.paparazzisuus käynnissä kokoajan,ja suurimmalla osalla ab.vastustajista kauhee angsti päällä ja agressio esim. "murhaat lapsen,verilammikko lapsentappaja plaa plaa"

tuolla karkealla tekstilläkö aborttiluku vähenis tai jotenkin yrittäisitte saada ihmisten päät kääntymään?
        vai onko kyseessä sittenkin silkkaa pahaa mieltä tuottavaa purkausta,josta ei hyödy mitään.

jos oikeasti joku puhuu abortin puolesta,niin ei se lapsellisella angstilla ja vihottelulla mikskään parane.

ja vielä vois kysyä,että mitä pahaa aborttinsa päättäneet ovat tehneet abortinvastusajille?

he eivät varmaan ole missään yhteydessä teihin eikä kiinnosta millään lailla teidän angstit,mut aina vaa jostai räklätystä taas saa lukea.eikö oikeesti ole omaa elämää..

• faktailija

• ja faktaa tämäkin
        faktailija kirjoitti:

Luehan tuolta tietoa ja etenkin tuo viides pätkä (Kuvia ja tietoa sikiön kehityksestä):

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=1500000000000024&posting=22000000032541751#22000000032541751

Naurettavaa antaa vastine johonkin hemmetin runoiluun, kun pyydetään faktoja oman mutunsa ('sikiö ei ole ihminen') tueksi! :D

Lääketieteellisesti ihmiselämä alkaa hedelmöitymisestä ja loppuu kuolemaan. Jos abortoidaan sikiö, päätetään ihmiselämä.

Tämä fakta teille abortinpuolustelijoille ilman mitään kiihkoilua - lääketieteellisin määrein.

Joskus abortti voi olla paras vaihtoehto, mutta ei silloin kun jaksaa harrastaa seksiä, muttei miettiä seuraamuksia. Ja suurin osa aborteista tehdään nimenomaan huolimattomille, ei raiskatuille taikka ehkäisy-oikeasti-petti- naisille...

Ja minusta ihmiset jotka mieluummin lopettavat - vaikka nyt koiransa - kuin antavat sen toiseen kotiin ovat itsekkäitä paskiaisia. Puhumattakaan naisista, jotka kuvittelevat olevansa ainoita päteviä geeniperimänsä kasvattajiksi!

• takia

kukaan sitten välittää muunkaanlaisista murhan uhreista? Mitä se niille kuuluu kunhan itse ei joudu uhriksi?

Ja tasan niin kauan se kuuluu kaikille, mullekin kun tappamiseen tuhlataan yhteiskunnan, siis myös mun varoja!!!

Eli jos joku nukutettu potilas silvotaan hengiltä moottorisahalla niin se ei ollu raaka murha? Eihän se uhri tuntenu/tajunnu mitään...

Katos jotkut yrittää puolustaa niitä yhteiskunnan heikoimpia jäseniä joita ne ei ymmärrä suojella keiden eniten pitäisi.. kovasti tämä tuntuu joitain haittaavan.

• ole...
        mutta,,, kirjoitti:

tehän niistä ihmisten omista valinnoista kokoajan paasaatte ja kaakatatte.paparazzisuus käynnissä kokoajan,ja suurimmalla osalla ab.vastustajista kauhee angsti päällä ja agressio esim. "murhaat lapsen,verilammikko lapsentappaja plaa plaa"

tuolla karkealla tekstilläkö aborttiluku vähenis tai jotenkin yrittäisitte saada ihmisten päät kääntymään?
        vai onko kyseessä sittenkin silkkaa pahaa mieltä tuottavaa purkausta,josta ei hyödy mitään.

jos oikeasti joku puhuu abortin puolesta,niin ei se lapsellisella angstilla ja vihottelulla mikskään parane.

ja vielä vois kysyä,että mitä pahaa aborttinsa päättäneet ovat tehneet abortinvastusajille?

he eivät varmaan ole missään yhteydessä teihin eikä kiinnosta millään lailla teidän angstit,mut aina vaa jostai räklätystä taas saa lukea.eikö oikeesti ole omaa elämää..

kukaan murhaaja mulle mitään tehny ja silti voin sanoa niille (niiden uhrien puolesta jotka ei tähän pysty) mitä mieltä oon niiden teoista..

• kun...
        werty3 kirjoitti:

Tässäkin taas samaa mieltä (yllätys).
        En ymmärrä miksi abortinvastustajia (tai ketään muutakaan) oikeasti kiinnostaa toisten sikiöt ja kehot kun ei heitä näytä oikeat elämän asiat kiinnostavan, he ajavat vain sikiöiden oikeutta mutta sitten ei sen tulevan mahdollisen lapsen elämä kiinnostakkaan enää tippaakaan. Jos haluatte tehdä jotain oikeasti hyödyllistä niin adoptoikaa niitä muksuja sieltä missä niitä on aivan liikaa. Tähän on taas turha kitistä että se on niin 'vaikeaa', saattaa olla, mutta jos tosissaan haluaa auttaa niin se onnituu. Sikiöistä paasaaminen ei auta.
        Itse ainakin keskittyisin sen nuoren tytön OLEMASSA OLEVAN elämän parantamiseen, enkä siihen helvetin sikiöön. Saa olla sairas jos kaikki ajatukset pyörii mahdollisten lapsenalkujen ympärillä ikäänkuin ne olisi tärkeysjärjestyksessä ekana.

ilman elämän oikeuden saamista on vähän hanakala ajaa ja saada niitä muitakaan oikeuksia.

Nuoren tytön elämää voidaan parantaa myös siten ettei aivopestä häntä aborttiin ja elinikäisiin traumoihin.
        Elämä/henki on tosiaan jonkun mukavuuksien ylittävänä tärkeysjärjestyksessä ekana.

Käytännön syistä en tosiaan voi adoptoida niitä muksuja muilta mailta. No, tietenkään sinäkään et ole vaivautunut lukemaan eri maiden yhä tiukentuneista säädöksistä..

• nyt,
        werty3 kirjoitti:

Enpä nyt sanoisi että raa'asti, eri asia olisikin jos se tuntisi jotain tajutonta kipua ja vielä pitkän aikaa, mutta kun näin ei ole niin en ymmärräkkään abortinvastustajien kaakatusta :)

onko nukutetun tai vaikka koomassa olevan ihmisen tappaminen väkivaltaa käyttäen raakaa vai ei?

• werty3
        nyt, kirjoitti:

onko nukutetun tai vaikka koomassa olevan ihmisen tappaminen väkivaltaa käyttäen raakaa vai ei?

..ihminen. Täysin eri asia siis. Jos koomasta ei olisi mahdollista enää herätä ni mikä ettei letkut pois? Turhaa siinä on enää mitään elintoimintoja ylläpitää kun siitä ei enää herää.

Ihmisen tappo joka on nukutettu? Siinä mahdollisesti surisi muut henkilöt kuin itse tapettu, tälle jäisi ystäviä, sukulaisia ja tuttuja häntä kaipaamaan. Tätä ei voi sikiöön verrata. Ärsyttää kun ihmiset koittaa olla niin nokkelia.

• koska
        werty3 kirjoitti:

..ihminen. Täysin eri asia siis. Jos koomasta ei olisi mahdollista enää herätä ni mikä ettei letkut pois? Turhaa siinä on enää mitään elintoimintoja ylläpitää kun siitä ei enää herää.

Ihmisen tappo joka on nukutettu? Siinä mahdollisesti surisi muut henkilöt kuin itse tapettu, tälle jäisi ystäviä, sukulaisia ja tuttuja häntä kaipaamaan. Tätä ei voi sikiöön verrata. Ärsyttää kun ihmiset koittaa olla niin nokkelia.

ne sikiöt yleensä tapetaan salassa enimmältä osaa sukulaisia, niiden olemassaolosta ei olla tiedettykään. Minkähän takia muuten, jos siinä ei ole edes mitään pahaa eikä hävettävää?

Nukutetun ihmisen tilaa voi verrata sikiöön, kysehän oli uhrista, ei muista sivullisista.. joten eipäs lähdetä ohitteleen aiheen ydintä :)

• minä*

Abortti on aina ja yhä edelleen tuntuu olevan tietynlainen vallankäyttö-väline sen vastustajille ja toisinaan myös puolestapuhujille.

Haluaisin ottaa esiin sen seikan, että useimmat ihmiset, sekä naiset että miehet, eivät ole niin mustavalkoisia; se on joko tai, abortti pitää sallia kaikissa tilanteissa tai ettei sitä pidä missään nimessä sallia koskaan. Minulla henkilökohtaisesti on vahva käsitys siitä, että raskaudenkeskeytys/raskaus ovat yksilöllisiä ratkaisuja, koska elämäntilanteet ovat yksilöllisiä ja erilaisia ja ihmiset ovat erilaisia.

Mikä seikka tässä kirjavassa keskustelussa häiritsee on se, että ne henkilöt jotka vastustavat aborttia henkeen ja vereen kaikissa tilanteissa, ovat kiinnostuneita sikiöstä vain silloin kun se on äitinsä kohdussa. Sen jälkeen syntyneen lapsen hyvinvointi ei kiinnosta. He ovat kiinnostuneita sikiöstä kun se ei vielä ole tässä maailmassa, mutta eivät välttämättä aja lapsen ja äidin oikeuksia, eli kakara kiinnostaa siihen asti kun se syntyy. Äidin/perheen/lapsen oikeudet olisivat ihan fiksu aihe abortin vastustajille ja siihen pitäisi keskittyä enemmän. Palkka-keskustelu vaikuttaa myös tähän asiaan, lapsen kasvattaminen vaatii kaiken muun lisäksi myös rahaa.

Lisäksi, koska miehellä ei ole mahdollisuutta tulla raskaaksi, hänen on tyytyminen viime kädessä naisen päätökseen. Jos kyse on perheestä, asioista on järkevää keskustella ja neuvotella ja tilanteet ovat tässäkin erilaisia:) Jos kyse on jostain päättäjästä jota en edes tunne ja joka ei tunne minua, en näe miksi hänellä olisi valta päättää niin henkilökohtaisesta asiasta. Minusta on vähän hassua että ventovieras mies/nainen päättäisi siitä, miten elän elämäni. Kuka viime kädessä pukee lapsen, vie hänet kouluun ja valvoo kun hän on sairaana? Päättäjä vai lapsen vanhempi/vanhemmat?

Sympatian kerjääminen ja yritykset herättää syyllisyyttä: "Abortti on murha", "Lapsi on jumalan lahja" ovat suorastaan surkuhupaisaa sontaa. Eivät vaikuta varmaan kovinkaan moneen ihmiseen sillä tavalla kun lähettäjä haluaa:/

• werty3

kiinnittänyt samaan asiaan huomiota ja siihen täälläkin puuttunut. Ihmisiä ei kiinnosta mikään muu kuin se sikiö, mutta sitten kun se syntyy, tuntuu että sen arvo katoaa tyystin, aikuista ihmistä ja hänen elämäänsä ei kunnioiteta pätkän vertaa, kunhan vain se sikiöt saavat syntyä ja täyttää maailmaa lisää, lisätä nälkää ja joutua mahdollisesti surkeisiin kotioloihin :/ minusta tämä on väärin, pistää nyt kohdussa oleva MAHDOLLINEN tuleva lapsi äidin hengen edelle (esim minä tunnen ihmisiä jotka ennemmin tappaisivat itsensä, tai väenväkisin yrittäisivät aborttia itsen ihan tosissaan jos raskaaksi tulisivat, eikä abortin mahdollisuutta olisi.)
        Kyllä abortti vaan on joillekkin ratkaisu.

Kuten todettu "Against abortion? Then don´t have one."

• sinulla
        werty3 kirjoitti:

kiinnittänyt samaan asiaan huomiota ja siihen täälläkin puuttunut. Ihmisiä ei kiinnosta mikään muu kuin se sikiö, mutta sitten kun se syntyy, tuntuu että sen arvo katoaa tyystin, aikuista ihmistä ja hänen elämäänsä ei kunnioiteta pätkän vertaa, kunhan vain se sikiöt saavat syntyä ja täyttää maailmaa lisää, lisätä nälkää ja joutua mahdollisesti surkeisiin kotioloihin :/ minusta tämä on väärin, pistää nyt kohdussa oleva MAHDOLLINEN tuleva lapsi äidin hengen edelle (esim minä tunnen ihmisiä jotka ennemmin tappaisivat itsensä, tai väenväkisin yrittäisivät aborttia itsen ihan tosissaan jos raskaaksi tulisivat, eikä abortin mahdollisuutta olisi.)
        Kyllä abortti vaan on joillekkin ratkaisu.

Kuten todettu "Against abortion? Then don´t have one."

on oikein asiallinen suhtautumistapa tähän kysymykseen:)

Haluaisin vielä lisätä sen asian aiempaan "MIELIPIDE"-viestiini, että abortin laittomuus ja sen kieltäminen eivät ole koskaan aiheuttaneet mitään muuta kuin kurjuutta ja kärsimystä. Historia on tämän osoittanut jo vuosisatojen ajan. Abortti ei ole kovinkaan pitkään ollut laillinen, vuosiluvut varmaan eroavat maittain, mutta varmastikin vasta 1900-luvun puolella se on tapahtunut. Ja erittäin hyvistä syistä.

1. Abortin kieltäminen aiheuttaa äitien kuolemia heidän yrittäessään itse tai mennessään laittoman abortintekijän luokse.
        2. Abortin kieltäminen aiheuttaa hylättyjä vauvoja.
        3. Abortin kieltäminen aiheuttaa kuolleita vauvoja.
        4. Abortin kieltäminen esim. mielenterveysongelmaiselta voi aiheuttaa psykoosin/itsemurhan tai muuta sotkua ja kuka sitten hoitaa lasta?
        5. Abortin kieltäminen ihmiseltä joka ei ole valmis saamaan lasta, aiheuttaa lapselle yksinäisyyttä ja onnettomuutta. Onneton äiti ei ole hyvä vanhempi.
        6. Abortin kieltäminen äidiltä joka ei missään tapauksessa halua lasta, voi johtaa lapsen kasvatuskoti/pallottelu kierteeseen.
        7. Kaikki eivät vain halua lapsia. Piste.

Syitä on todella monia ja kiihkoilevat abortinvastustajat voisivat miettiä asiaa tarkemmin.

• katoppa kun

ABORTINvastustamisessa on kyse juuri syntymättömistä lapsista! Eihän lasta voi abortoida enää kun se on syntynyt?! Useimmat yhteiskunnat tunnustaa lapsen ihmisoikeudet viimestään siinä vaiheessa kun se on tullut ulos kohdusta, joten heidän oikeuksiinsa ei tarvitse enää kiinnittää huomiota koska se on jo kunnossa. Toki puolustaisimme syntyneidenkin lasten oikeuksia jos heitä saisi tappaa ilman seuraamuksia vielä vaikkapa 1-vuotiaiksi..

Kovasti ne vastustajien mielipiteet tuntuu täälläkin monia haittaavan.. :D

• ihmisiä
        sinulla kirjoitti:

on oikein asiallinen suhtautumistapa tähän kysymykseen:)

Haluaisin vielä lisätä sen asian aiempaan "MIELIPIDE"-viestiini, että abortin laittomuus ja sen kieltäminen eivät ole koskaan aiheuttaneet mitään muuta kuin kurjuutta ja kärsimystä. Historia on tämän osoittanut jo vuosisatojen ajan. Abortti ei ole kovinkaan pitkään ollut laillinen, vuosiluvut varmaan eroavat maittain, mutta varmastikin vasta 1900-luvun puolella se on tapahtunut. Ja erittäin hyvistä syistä.

1. Abortin kieltäminen aiheuttaa äitien kuolemia heidän yrittäessään itse tai mennessään laittoman abortintekijän luokse.
        2. Abortin kieltäminen aiheuttaa hylättyjä vauvoja.
        3. Abortin kieltäminen aiheuttaa kuolleita vauvoja.
        4. Abortin kieltäminen esim. mielenterveysongelmaiselta voi aiheuttaa psykoosin/itsemurhan tai muuta sotkua ja kuka sitten hoitaa lasta?
        5. Abortin kieltäminen ihmiseltä joka ei ole valmis saamaan lasta, aiheuttaa lapselle yksinäisyyttä ja onnettomuutta. Onneton äiti ei ole hyvä vanhempi.
        6. Abortin kieltäminen äidiltä joka ei missään tapauksessa halua lasta, voi johtaa lapsen kasvatuskoti/pallottelu kierteeseen.
        7. Kaikki eivät vain halua lapsia. Piste.

Syitä on todella monia ja kiihkoilevat abortinvastustajat voisivat miettiä asiaa tarkemmin.

kuolis jos abortin sais vaan vakavilla terveyssyillä.. harvempi on niin tyhmä että alkaa riskeeraan henkeensä kun lapsesta pääsee halutessa eroon muutaman kuukauden päästä, ja enin osa lienee myös lainkuuliaisia kansalaisia jotka ei yrittäs kiertää lakia. Koskaan ennen historiassa ei ole ollut yhtä runsaasti ja erilaisia ehkäisymenetelmiä tarjolla kuin nyt ja aborttikiellolla saatas ne holtittomatkin käyttään niitä. Kummasti vähentys liki olemattomiin ne 'ehkäsynpettäis'tapaukset :)

• pro-life

ja varmasti kannan huolta sen sikiön maanpääleisestä elämästäkin. Kannatan myös pakkosterilisaatioitakin, ei kaikilla pidä olla oikeutta lapsiin. Eikä synnytys tee naisesta automaattisesti hyvää äitiä, eikä anna oikeutta kasvattaa lastaan päin persettä-

Mutta - lapsilla pitää olla oikeus hyvään elämään, kaikki lapset oavat ainutkertaisia lahjoja. Jos ei lapsia halua, pitää varmistaa ettei hedelmöitymistäkään tapahdu.

• Minä toinen

Kirjoituksestasi kiitos!!!
        Hienoa huomata että on olemassa ihmisiä, jotka ymmärtävät että siitä sikiöstä täytyy VIELÄ synnytyksenkin jälkeen kantaa huolta ja hoivaa.

• perustelu
        ihmisiä kirjoitti:

kuolis jos abortin sais vaan vakavilla terveyssyillä.. harvempi on niin tyhmä että alkaa riskeeraan henkeensä kun lapsesta pääsee halutessa eroon muutaman kuukauden päästä, ja enin osa lienee myös lainkuuliaisia kansalaisia jotka ei yrittäs kiertää lakia. Koskaan ennen historiassa ei ole ollut yhtä runsaasti ja erilaisia ehkäisymenetelmiä tarjolla kuin nyt ja aborttikiellolla saatas ne holtittomatkin käyttään niitä. Kummasti vähentys liki olemattomiin ne 'ehkäsynpettäis'tapaukset :)

"vähemmän
        ihmisiä kuolis jos abortin sais vaan vakavilla terveyssyillä.. harvempi on niin tyhmä että alkaa riskeeraan henkeensä kun lapsesta pääsee halutessa eroon muutaman kuukauden päästä, ja enin osa lienee myös lainkuuliaisia kansalaisia jotka ei yrittäs kiertää lakia. Koskaan ennen historiassa ei ole ollut yhtä runsaasti ja erilaisia ehkäisymenetelmiä tarjolla kuin nyt ja aborttikiellolla saatas ne holtittomatkin käyttään niitä. Kummasti vähentys liki olemattomiin ne 'ehkäsynpettäis'tapaukset :)"

Kirjoituksesi on vähän typerän kuuloinen. Väittämäsi että aborttikiellolla saataisiin "holtittomat" käyttämään ehkäisyä ei oikein pidä vettä. Ensinnäkin näihin holtittomiin vaikuttaa ennen kaikkea se mitä ja millä tavalla ihmisille opetetaan ehkäisystä. Ehkäisyneuvonta ja terveyskasvatus vaikuttavat aborttiasiaan ja ovat tarpeellisia, niistä ei pidä tinkiä.

Lisäksi niistä ihmisistä jotka harrastavat suojaamatonta seksiä, vain osa tulee raskaaksi, eivät kaikki. Eli jotkut jäävät "kiinni" huolimattomuudesta, toiset eivät. Se on sattumaa. Niistäkin ihmisistä jotka harrastavat suojaseksiä, osa tulee raskaaksi, huomattavasti pienempi osa tosin. Ja jos abortti tosiaan kiellettäisiin lailla (se on edelleen laiton esim. Irlannissa) niin se tasan varmasti aiheuttaisi juuri vauvojen ja äitien kuolemia/vammautumisia sekä vauvojen hylkäämistä ym.

On se kumma kun ihmiset eivät millään opi. Vieläkin tästä samasta asiasta keskustellaan tällä samalla tasolla, vaikka on lukemattomia todisteita siitä mihin abortin kieltäminen johtaa.

• vettä?
        perustelu kirjoitti:

"vähemmän
        ihmisiä kuolis jos abortin sais vaan vakavilla terveyssyillä.. harvempi on niin tyhmä että alkaa riskeeraan henkeensä kun lapsesta pääsee halutessa eroon muutaman kuukauden päästä, ja enin osa lienee myös lainkuuliaisia kansalaisia jotka ei yrittäs kiertää lakia. Koskaan ennen historiassa ei ole ollut yhtä runsaasti ja erilaisia ehkäisymenetelmiä tarjolla kuin nyt ja aborttikiellolla saatas ne holtittomatkin käyttään niitä. Kummasti vähentys liki olemattomiin ne 'ehkäsynpettäis'tapaukset :)"

Kirjoituksesi on vähän typerän kuuloinen. Väittämäsi että aborttikiellolla saataisiin "holtittomat" käyttämään ehkäisyä ei oikein pidä vettä. Ensinnäkin näihin holtittomiin vaikuttaa ennen kaikkea se mitä ja millä tavalla ihmisille opetetaan ehkäisystä. Ehkäisyneuvonta ja terveyskasvatus vaikuttavat aborttiasiaan ja ovat tarpeellisia, niistä ei pidä tinkiä.

Lisäksi niistä ihmisistä jotka harrastavat suojaamatonta seksiä, vain osa tulee raskaaksi, eivät kaikki. Eli jotkut jäävät "kiinni" huolimattomuudesta, toiset eivät. Se on sattumaa. Niistäkin ihmisistä jotka harrastavat suojaseksiä, osa tulee raskaaksi, huomattavasti pienempi osa tosin. Ja jos abortti tosiaan kiellettäisiin lailla (se on edelleen laiton esim. Irlannissa) niin se tasan varmasti aiheuttaisi juuri vauvojen ja äitien kuolemia/vammautumisia sekä vauvojen hylkäämistä ym.

On se kumma kun ihmiset eivät millään opi. Vieläkin tästä samasta asiasta keskustellaan tällä samalla tasolla, vaikka on lukemattomia todisteita siitä mihin abortin kieltäminen johtaa.

Eiköhän ehkäsyn huolellisempi käyttö ja turhien riskien välttäminen ole ihan looginen seuraus kieltolaista?
        Onko jossain kokeiltu tiukkaa lakia ja runsasta ehkäsysaatavuutta sen käytön sallivaa (ei uskonnollista) ilmapiiriä?

• satua
        vettä? kirjoitti:

Eiköhän ehkäsyn huolellisempi käyttö ja turhien riskien välttäminen ole ihan looginen seuraus kieltolaista?
        Onko jossain kokeiltu tiukkaa lakia ja runsasta ehkäsysaatavuutta sen käytön sallivaa (ei uskonnollista) ilmapiiriä?

Aiheuttiko esim. alkoholin kieltolaki Suomessa sen, että alkoholia ei olisi sitten juotu, kun se kerran oli laitonta? Ei aiheuttanut, ei tosiaan.

Eikö alkoholin käytön loppuminen olisi ollut sinun mielestäsi looginen seuraus alkoholin kriminalisoimisesta?

Ja aborttikysymyksessä on sentään kyse PALJON suuremmasta asiasta kuin pelkästä hetkellisen humalan saamisesta!!!

Tässä tuon alkoholin kieltolain seuraukset Suomessa(lähde: tiedon kuningas wikipedia ;)):

"Seuraukset

Vuosina 1919–1932 voimassa ollut kieltolaki mahdollisesti vähensi alkoholin kulutusta alkuvuosina.[1]

Kun laillisia alkoholijuomia ei ollut saatavilla, kansa siirtyi väkevämpiin, laittomiin vaihtoehtoihin. Kieltolaki saikin Suomessa aikaan ennen näkemättömän viinan salakuljetuksen aikakauden, jota osuvasti on kutsuttu myös pirtuajaksi.

Laiton ja valvomaton viinantuotanto aiheutti salakuljetuksen lisäksi lukuisia muita ongelmia. Hämäräperäisissä olosuhteissa huolimattomasti valmistettu viina saattoi sisältää metanolia, joka voi aiheuttaa jo pieninä annoksina juojalleen sokeuden tai kuoleman.

Väkeviin siirtyminen lisäsi alkoholismiin sairastumisen yleistymisen lisäksi maksavaivoja ja muita terveysongelmia.

Poliisia kieltolaki työllisti runsaasti. Korruptio, salakuljetus ja laittomat markkinat aiheuttivat poliisille huomattavan resurssipulan. Väkevän viinan juominen näkyi myös lisääntyneinä väkivaltarikoksina."

Kuulostiko sinun kaavailemaltasi seuraukselta? Ihmiset jättivät alkoholit juomatta ja välttivät turhat riskit?

Loogisuutesi tässä asiassa johtaisi samaan hyvin suurella todennäköisyydellä.

Ihmiset eivät muuta käytöstään, jos ei heille perustella, miksi pitäisi muuttaa. Jos he eivät koe jotain vääräksi faktojen mukaan PERUSTELLEN, ei mustavalkoinen aivopesu oikein tehoa edes lakina.

• siis...
        satua kirjoitti:

Aiheuttiko esim. alkoholin kieltolaki Suomessa sen, että alkoholia ei olisi sitten juotu, kun se kerran oli laitonta? Ei aiheuttanut, ei tosiaan.

Eikö alkoholin käytön loppuminen olisi ollut sinun mielestäsi looginen seuraus alkoholin kriminalisoimisesta?

Ja aborttikysymyksessä on sentään kyse PALJON suuremmasta asiasta kuin pelkästä hetkellisen humalan saamisesta!!!

Tässä tuon alkoholin kieltolain seuraukset Suomessa(lähde: tiedon kuningas wikipedia ;)):

"Seuraukset

Vuosina 1919–1932 voimassa ollut kieltolaki mahdollisesti vähensi alkoholin kulutusta alkuvuosina.[1]

Kun laillisia alkoholijuomia ei ollut saatavilla, kansa siirtyi väkevämpiin, laittomiin vaihtoehtoihin. Kieltolaki saikin Suomessa aikaan ennen näkemättömän viinan salakuljetuksen aikakauden, jota osuvasti on kutsuttu myös pirtuajaksi.

Laiton ja valvomaton viinantuotanto aiheutti salakuljetuksen lisäksi lukuisia muita ongelmia. Hämäräperäisissä olosuhteissa huolimattomasti valmistettu viina saattoi sisältää metanolia, joka voi aiheuttaa jo pieninä annoksina juojalleen sokeuden tai kuoleman.

Väkeviin siirtyminen lisäsi alkoholismiin sairastumisen yleistymisen lisäksi maksavaivoja ja muita terveysongelmia.

Poliisia kieltolaki työllisti runsaasti. Korruptio, salakuljetus ja laittomat markkinat aiheuttivat poliisille huomattavan resurssipulan. Väkevän viinan juominen näkyi myös lisääntyneinä väkivaltarikoksina."

Kuulostiko sinun kaavailemaltasi seuraukselta? Ihmiset jättivät alkoholit juomatta ja välttivät turhat riskit?

Loogisuutesi tässä asiassa johtaisi samaan hyvin suurella todennäköisyydellä.

Ihmiset eivät muuta käytöstään, jos ei heille perustella, miksi pitäisi muuttaa. Jos he eivät koe jotain vääräksi faktojen mukaan PERUSTELLEN, ei mustavalkoinen aivopesu oikein tehoa edes lakina.

oikeesti oman ruumiin vapaaehtoista, tilapäistä myrkyttämistilaa jonkun toisen tappamiseen?? :DDD
        Ihmiset toki jatkoi alkoholinjuomista, mutta enin osa ihan sivistyneesti kohtuudella ja ääriharva (muutenkaan) kuolettavasti.. ja kukaanhan ei sitä toisen kurkusta väkisin alas kaada!

• satua
        siis... kirjoitti:

oikeesti oman ruumiin vapaaehtoista, tilapäistä myrkyttämistilaa jonkun toisen tappamiseen?? :DDD
        Ihmiset toki jatkoi alkoholinjuomista, mutta enin osa ihan sivistyneesti kohtuudella ja ääriharva (muutenkaan) kuolettavasti.. ja kukaanhan ei sitä toisen kurkusta väkisin alas kaada!

"oikeesti oman ruumiin vapaaehtoista, tilapäistä myrkyttämistilaa jonkun toisen tappamiseen??"

Missä?

Minä vertasin oman ruumiin vapaaehtoista myrkytystilaa toiseen vapaaehtoiseen oman ruumiin myrkytystilaan. Ensimmäisessä myrkytystilan välttämisen seuraus on krapulattomuus, toisessa koko loppuelämän muuttava äitiys ja lapsi.

Ovat tosiaan hiukka eri planeetoilta seuraukset ja riskit, jos lakia noudattaa.

Mutta sinua ei taidakaan kiinnostaa kenenkään muun kohtalo, kunhan se ei juuri sinua kosketa. Samalla periaatteellasi: minkä ihmeen takia muita kiinnostaisi lapsettomille lapsien vääntäminen, jos itse kerran raskaaksi tulee? Harva lapsettomistakaan itseään tappaa, jos ei lasta saa, ja jos tappaa, mitä se muita liikuttaa, ittehän valintansa tekee? Tämä siis sinun logiikkaasi, ei minun.

• olen ihan
        satua kirjoitti:

"oikeesti oman ruumiin vapaaehtoista, tilapäistä myrkyttämistilaa jonkun toisen tappamiseen??"

Missä?

Minä vertasin oman ruumiin vapaaehtoista myrkytystilaa toiseen vapaaehtoiseen oman ruumiin myrkytystilaan. Ensimmäisessä myrkytystilan välttämisen seuraus on krapulattomuus, toisessa koko loppuelämän muuttava äitiys ja lapsi.

Ovat tosiaan hiukka eri planeetoilta seuraukset ja riskit, jos lakia noudattaa.

Mutta sinua ei taidakaan kiinnostaa kenenkään muun kohtalo, kunhan se ei juuri sinua kosketa. Samalla periaatteellasi: minkä ihmeen takia muita kiinnostaisi lapsettomille lapsien vääntäminen, jos itse kerran raskaaksi tulee? Harva lapsettomistakaan itseään tappaa, jos ei lasta saa, ja jos tappaa, mitä se muita liikuttaa, ittehän valintansa tekee? Tämä siis sinun logiikkaasi, ei minun.

luullut että raskaus on luonnollinen tila ja seuraus toisesta luonnollisesta toiminnosta..?! :D Ei, nyt se onkin joku kammottava 'myrkytystila'!! Kai alkiokin on joku outo alien joka tunkeutu naiseen ulkoavaruudesta.. :D:D

Krapulaa ei voi välttää muuten kun olemalla juomatta, mutta lapsen voi antaa pois jos siltä tuntuu.

Ja taaskaan kyse ei ole lapsien vartavasten vääntämisestä muille, vaan niiden lasten oikeudesta jatkaa elämäänsä jos se vaikkapa sitten vahingossa on alkanut!

• satua
        olen ihan kirjoitti:

luullut että raskaus on luonnollinen tila ja seuraus toisesta luonnollisesta toiminnosta..?! :D Ei, nyt se onkin joku kammottava 'myrkytystila'!! Kai alkiokin on joku outo alien joka tunkeutu naiseen ulkoavaruudesta.. :D:D

Krapulaa ei voi välttää muuten kun olemalla juomatta, mutta lapsen voi antaa pois jos siltä tuntuu.

Ja taaskaan kyse ei ole lapsien vartavasten vääntämisestä muille, vaan niiden lasten oikeudesta jatkaa elämäänsä jos se vaikkapa sitten vahingossa on alkanut!

Kuka on väittänyt raskautta myrkytystilaksi?

Myrkytystilan VÄLTTÄMISEN seuraus on krapulattomuus tai lapsi. Siis tässä vertauksessa lain mukaan toimimisen seuraus.

Siis jos et raskaana ollessasi aiheuta itsellesi myrkytystilaa, tulee elämänmuutos ja lapsi.

Se on tosiaan niin valtava muutos elämässä, että ympäri maailmaa ollaan valmiita ottamaan riski niin hengenmenosta kuin vankilaan joutumisestakin.

On toisille vartavasten vääntämistä, jos raskaus täytyy viedä loppuun vastentahtoisesti, jotta saadaan adoptiolapsia muille. Vaikka tosiaan lapsia vailla kotia on jo Suomessakin ylimäärin.

Väännä sinä ihan rauhassa lapsia niin paljon kuin haluat, koska sinun mielipiteesi alkion oikeudesta jatkaa elämäänsä koskee vain sinun alkioitasi. Meillä muilla noudatetaan lakia tai kunkin omaa näkökantaa omien alkioidemme oikeuksista.

• vaan
        satua kirjoitti:

Kuka on väittänyt raskautta myrkytystilaksi?

Myrkytystilan VÄLTTÄMISEN seuraus on krapulattomuus tai lapsi. Siis tässä vertauksessa lain mukaan toimimisen seuraus.

Siis jos et raskaana ollessasi aiheuta itsellesi myrkytystilaa, tulee elämänmuutos ja lapsi.

Se on tosiaan niin valtava muutos elämässä, että ympäri maailmaa ollaan valmiita ottamaan riski niin hengenmenosta kuin vankilaan joutumisestakin.

On toisille vartavasten vääntämistä, jos raskaus täytyy viedä loppuun vastentahtoisesti, jotta saadaan adoptiolapsia muille. Vaikka tosiaan lapsia vailla kotia on jo Suomessakin ylimäärin.

Väännä sinä ihan rauhassa lapsia niin paljon kuin haluat, koska sinun mielipiteesi alkion oikeudesta jatkaa elämäänsä koskee vain sinun alkioitasi. Meillä muilla noudatetaan lakia tai kunkin omaa näkökantaa omien alkioidemme oikeuksista.

että elämänsä aloittanut oihminen saisi jatkaa sitä. Tottakai siinä sivussa joku toinen saattaa saada sen lapsen. Se on sitten ilmeisesti omanapaisten liian vaikee pala sietää, eli mieluummin tapetaan lapsi kuin annettaisiin toiselle..jos en itse saa/halua niin jätetään muillekin vain veriset rääppeet..

Ahaa.. eli toisessa myrkytystilasta (alkoholista) saadaan ei-toivottu ja toisessa (abortissa) toivottu seuraus..tämä sekoitti vertailussa.

Minkä takia adoptiojonot on mitkä on jos niitä lapsia on mielinmäärin, ja mikseiköhän monikaan halua niitä sijaiislapsia?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7040
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      704
      3138
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      102
      1332
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1320
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1305
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1180
    8. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1149
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      78
      1069
    Aihe