soittimen arvo

dumppiman

hei
en ole varma mihin ryhmään tämä kuulu toivottavasti tähän
minuölla on haitari jossa lukee kai meijduf se on luultavasti venäläinen ja se on vihreä ja hyvä kuntoinen osaisiko kukaan sanoa mikä soittimen arvo on.
Kiitos jo valmiiksi

2

425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sootsi

Moi! Niin haitarin kuin muidenkin soittimien arvo ei ole niin yksiselitteinen juttu. Arvo voi olla esim. tunnearvoa, jota ei voi rahallisesti mitatata. Soittimen arvoon vaikuttavia tekijöitä on mm. koko (haitarissa esim.rivien määrä), ikä, kunto, merkki, valmistusmaa, materiaalit, harvinaisuus, järjestelmä jne.
      Yleisimmät Suomessa esiintyvät haitarit on valmistettu Italiassa, ja hinnoissa skaalaa löytyy 100:sta jopa kymmeneentuhanteen euroon.
      Venäjältä tuodut haitarit ovat usein olleet ns. matkamuistotuomisisa, halpoja kolmirivisiä, joiden laadussa ei ole ollut hurraamista, mutta hinta-laatusuhde kylläkin kohdallan. Minulla on esim. venäläinen 3 -rivinen, jonka järjestelmän olen kääntänyt suomalaiseksi, jotta sillä ylipäätänsä osaisi jotain soittaa. Kooltaan se on kolmiriviseksi iso, oktaaveja 4ja 3/4 ja kaikki soivia ääniä.Maksoi aikanaan laukkuineen 70 markkaa eli hyvän huuliharpun hinnan! Venäläisiä 2 -rivisiä saa muutamalla kymmenellä eurolla ja esim. Huuto.netistä saa kyllä aika kattavan päivän hinnan erilaisille haitareille. Niin että eiku sinne surffaileen!

• tumppimani

Kiitos vastauksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3277
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3027
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2520
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2303
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2303
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1903
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1646
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1643
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1479
    Aihe