Nettideittailun etiketti?

Harmistunut

Hei

olen uusi - ja nyt myös entinen nettideittalija. Poistin profiilit koska koin ettei minusta taida olla tähän, otin hieman siipeeni. Minulla oli profiilit sekä match että suomi24. En ehkä ymmärtänyt "sääntöjä" nettideittailussa. Eikö siinä päde mikään etiketti ja hyvät tavat? Kävin treffeillä 4 miehen kanssa. 1 ei iskenyt yhtään, 1 aika paljonkin ja 2 sen verran että mielleäni olisin mennyt toisillekkin treffeille.

Ilmoitin hänelle kuka ei kiinnostanut että oli mukava tavata mutta ei oikein kemiat osuneet. Hän ei vastannut mitään.

Tämä keneen ehdin jo ihastua puhelimen ja sähköpostin välityksellä ei kai sitten kiinnostunut minusta tavattuaan. Pidimme kovasti yhteyttä ennen treffejä, treffit menivät hyvin, 3 tuntia riitti juttua ja hän jopa suuteli pikaisesti erotessamme ja sanoi että toivottvasti oli odotusteni arvoinen. Mitään en ole hänestä kuullut, aktiivisesti verkossa kuitenkin on onlinena ollut ja kurkkinut profiiliani.

Nämä kaksi ihan kiinnostaa, heidän kanssa myös oli kivat treffit mutta eivät hekään mitään ole sen jälkeen sanoneet.

Eräs mies joka lähestyi minua, sanoin kohteliaasti että ei kiitos (oli aivan liian vanha minulle ja välimatkaa paljon ja muutenkaan ei iskenyt) kävi torjuntani jälkeen kirjoittamassa vieraskirjaani kaikkien nähtäville "Hirveä Kotka!!"

Olenko minä toiminut jotenkin väärin vai missä vika? Osaan kyllä pakit ottaa mutta kummastelen tälläistä "täysi hiljaisuus" meininkiä, kyseessä kuitenkin ovat 35-40v aikuiset, koulutetut miehet. Ja toisen loukkaamista myös. Shoppailleeko ihmiset nettideiteillä, ei edes olla valmiita ottamaan pientä askelta vaan odotetaan että huomenna saattaa ilmestyä vielä parempi ihminen pokattavaksi?

Kysyisin teidän kommentteja joilla kokemusta on. Missä meni vikaan, mitä tein väärin vai olinko liian tosissani liikkeellä?

43

5923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tää on...

ihan normaalia. Ei täätä mitään löydä. Uutta pykälään vaan ja vedetä säkin kunnolla kuten minäkin teen

• haihtuu ilmaan

olen todennut

ei niillä ole munaa sanoa, "ei"; ne vain haihtuu.

• jaksatte

ottaa niin raskaasti? Verratkaa tosielämän tilanteisiin: mietittekö jokaisen baarijuttelun jälkeen näitä kaikkia asioita noin monimutkaisesti? Jos tämä ap:tä kiinnostanut käy edelleen kurkkimassa profiiliasi, kannattaisi varmaan kirjoittaa hänelle jotain, niin siinähän se sitten selviää!

Toiseksi, mitä vikaa on pelkässä häipymisessä, jos ei kiinnosta? Se on minusta paljon kivuttomampi tapa kertoa, että ei nappaa. Itselleni on käynyt niin noi satat kertaa, ja ei varmaankaan voisi viesti sen selvempi olla enkä mitenkään voi ottaa sitä niin tosissani. Samoin itse olen joskus tehnyt niin, ja luulen että toinenkin osapuoli on ollut ihan helpottunut, kun ei ole tarvinnut alkaa tilittämään, että miksi nyt ei oikein nappaile. Kun ei nappaile, niin ei nappaile! Kun on vuosia seurusteltu, niin on ihan oikeutettua vaatia jotain perusteluja ja syitä erolle, mutta pinnallisissa tuttavuuksissa sehän on vain fiilis!

• peruskäytöstapoja
        jaksatte kirjoitti:

ottaa niin raskaasti? Verratkaa tosielämän tilanteisiin: mietittekö jokaisen baarijuttelun jälkeen näitä kaikkia asioita noin monimutkaisesti? Jos tämä ap:tä kiinnostanut käy edelleen kurkkimassa profiiliasi, kannattaisi varmaan kirjoittaa hänelle jotain, niin siinähän se sitten selviää!

Toiseksi, mitä vikaa on pelkässä häipymisessä, jos ei kiinnosta? Se on minusta paljon kivuttomampi tapa kertoa, että ei nappaa. Itselleni on käynyt niin noi satat kertaa, ja ei varmaankaan voisi viesti sen selvempi olla enkä mitenkään voi ottaa sitä niin tosissani. Samoin itse olen joskus tehnyt niin, ja luulen että toinenkin osapuoli on ollut ihan helpottunut, kun ei ole tarvinnut alkaa tilittämään, että miksi nyt ei oikein nappaile. Kun ei nappaile, niin ei nappaile! Kun on vuosia seurusteltu, niin on ihan oikeutettua vaatia jotain perusteluja ja syitä erolle, mutta pinnallisissa tuttavuuksissa sehän on vain fiilis!

tässä kaipaillaan. Mutta ehkä nää nettimiehet on niin paskatasoa, että ei voi enempää olettaakaan?

• naisetkin
        peruskäytöstapoja kirjoitti:

tässä kaipaillaan. Mutta ehkä nää nettimiehet on niin paskatasoa, että ei voi enempää olettaakaan?

tekee ihan samaa

• olla pitää
        jaksatte kirjoitti:

Jos omaa edes vähän tilannetajua ja käytöstapoja, voi myös kertoa toiselle ihmiselle, missä mennään. Torjumisen voi tehdä kohteliaasti. "Katoaminen" ei ole kohteliasta millään tavalla. Se on pelkurimaista ja kakaramaista käytöstä.

• harmistunut

Paskasakkia minunkin mielestäni.Tuntuu,et miehet haluavat tavata ja näin kohottaa omaa itsetuntoaan ja sen jälkeen on taas hivenen varmempi kohtaamaan uuden.Kannattaa aito rakkaus etsiä toisaalta.Itsekkin olin uusi chattailija ja nyt entinen.

• Amies

...hiukan tuontapaisen reaktion. Nimittäin en yhdelle neidille viitsinyt kertoa ettei nappaa (vaikka se kieltämättä on hiukan raukkamaista). Pistin vaan profiilin roskiin ja lakkasin kirjoittelemasta mitään.

Nimittäin, myöskään se ei ole hyvän etiketin mukaista, että kuva on joku "tuunattu" vuodelta miekka ja kirves ja koko tyyppiä ei edes tunnista kahvilassa tms oikeassa elämässä. Siinä tuntee tulleensa jo heti alkumetreillä huijatuksi!

Eli suihkunraikas kuva ilman sotamaalauksia ja mieluiten samana päivänä otettu. Niin se toimii.

• Jan C.

"Mitään en ole hänestä kuullut"

Etkä tietenkään itsekään ottanut yhteyttä?

Mä hitsaan tän rautatolpasta:

IHASTUNUT MIES KAIPAA TUKEA NAISELTA, SINUN TEHTÄVÄSI ON KERTOA TUOLLE MIEHELLE ETTÄ HÄN OLI OIKEIN HIENO TAPAUS JA ETTÄ TAHDOT TAVATA HÄNET UUDELLEEN.

Tämä ei koske vain nettideittejä vaan kaikkia tilanteita joissa mies tuntee naista kohtaan aidosti. Nimenomaan silloin mies kaipaa naisen vahvistusta. Sikailijat voi roikkua naisessa ikuisesti "automaattisesti" ilman että naisen tarvii tehdä elettäkään ja sehän onnistuu koska sikailijalla ei ole tunteita pelissä - paitsi tietenkinä päästä ruiskutteleen reikaan möhnäänsä.

Ja ihan vinkkinä, tuo suukkonen ja "toivottavasti olin odotusten arvoinen" tarkoittaa selkeästi että mies on ihastunut.

Koska kuitenkin kysyt: Miksi mies ei ota yhteyttä? ... No ihan siksi että hän nyt vaan on varmaankin aikaisemmin ihastunut ja saanut naisilta pakkeja. Siksi hän ei halua sitä paskaa fiilistä vaan haluaa olla varma kiinnostuksestasi - eli odottaa että teki sinuun sen verran vaikutusta että viitsit asiasta kertoa. Ottamalla yhteyttä.

Sinä olet myös mitä ilmeisimmin aikuinen ja koulutettu ja sinä nyt harrastat samaa "täysi hiljaisuus" systeemiä. Kuinka itse osoitit treffeillä ihastustasi?

Jos et mitenkään selvästi niin silloin hän on tehnyt tutustumisen jatkamisen eteen enemmän kuin sinä. Antoi suukon.

Siinä sulle reflektoimista päivän ajaksi. Soita nyt sille tyypille ja _heti_.

Ja tuu sitten kiittään mua.

Ainiin. Ja kun sanot asiasi niin älä hemmetti soikoon ala syyttelemään herkkää miestä mistään. Sano että netissä yks hemmetin viisas mies tuli ja kertoi, että olet ollut tyhmä ja sokea koska olet itse ollut ihastunut myös. Kyllä hän ymmärtää.

Muista tulla kiittään mua, mä olen luultavasti tarjoillut sulle hienon ihmissuhteen tälleen kädestäpitäen. Kello on nyt 4:11 ja mun pitäis olla ollu nukkumassa helkkarin kauan sitten eikä kukaan koskaan kerro näitä juttuja niille naisille joihin MÄ olen ollut ihastunut.

Perkele.

• Jan C.

Siis puhelin pärisemään HETI KUN SAAT TÄN VIESTIN etkä ala pohtimaan mitään. Et sanoja mitä sanoa, et mitään. Soita ja sano se mitä tunnet ja miten tajusit.

• Alkup. Harmistunut

Olet varmasti oikeassa monessakin suhteessa. Jotenkin olen varmasti vanhanaikainen ja tästä syytä odotan että miehen olisi tavallaan oltava se ensi kontakti tälläisen jälkeen... Ja myös, koska koin koko nettideittailuscenen sen verran ehkä jopa ahdistavana näiden "hiljaisten pakkien" puolesta että oletan välittömästi kyseessä olevan vastaavan tilanteen niin on jossain määrin jopa pelottavaa ottaa yhteyttä, mutta olisihan se kiva tietysti kuulla miksi ei natsannut, tai vain ihan suoraan ettei ole kiinnostunut - olenhan minä tässä miettinyt josko sittenkin olisi kiinnostunut...

Kiitos sinulle sanoistasi ja rohkaisustasi, nämä tilanteet ovat vain aika herkkiä varmasti kaikille koska ainakin minä olen liikkeellä tosi tarkoituksella ja tuntevana ihmisenä, jo pettymyksiä kokeneena ei vain halua kokea sydänsärkyjä.

Sinun kirjoituksesi toivottavasti lukee myös moni muu nainen ja osa myös katsoa itseensä ja olla rohkeampi kertomaan myös tunteistaan.

Toivottavasti ehdit nukkua, valvomisesi ei ollut ainakaan minun osaltani olenkaan turhaan vaan herätti ajatuksia kyllä ja koitan rohkaista itseäni - vaikka laittamaan edes tekstiviestin.

Mukavaa kesää sinulle!!

• Asiat selviksi
        Alkup. Harmistunut kirjoitti:

Olet varmasti oikeassa monessakin suhteessa. Jotenkin olen varmasti vanhanaikainen ja tästä syytä odotan että miehen olisi tavallaan oltava se ensi kontakti tälläisen jälkeen... Ja myös, koska koin koko nettideittailuscenen sen verran ehkä jopa ahdistavana näiden "hiljaisten pakkien" puolesta että oletan välittömästi kyseessä olevan vastaavan tilanteen niin on jossain määrin jopa pelottavaa ottaa yhteyttä, mutta olisihan se kiva tietysti kuulla miksi ei natsannut, tai vain ihan suoraan ettei ole kiinnostunut - olenhan minä tässä miettinyt josko sittenkin olisi kiinnostunut...

Kiitos sinulle sanoistasi ja rohkaisustasi, nämä tilanteet ovat vain aika herkkiä varmasti kaikille koska ainakin minä olen liikkeellä tosi tarkoituksella ja tuntevana ihmisenä, jo pettymyksiä kokeneena ei vain halua kokea sydänsärkyjä.

Sinun kirjoituksesi toivottavasti lukee myös moni muu nainen ja osa myös katsoa itseensä ja olla rohkeampi kertomaan myös tunteistaan.

Toivottavasti ehdit nukkua, valvomisesi ei ollut ainakaan minun osaltani olenkaan turhaan vaan herätti ajatuksia kyllä ja koitan rohkaista itseäni - vaikka laittamaan edes tekstiviestin.

Mukavaa kesää sinulle!!

Itse olen kolme kertaa ensitapaamisen lopuksi hyvästeltäessä kysynyt mieheltä, onko hän kiinnostunut tapaamaan minua uudestaan. Se on mielestäni luontevaa siinä tilanteessa, eikä tarvitse jäädä ihmettelemään, kumpi ottaa yhteyttä jatkossa. Yksi kieltäytyi ehdottomasti (hän oli jo lyhyen tapaamisemme aikana tuntunut hyvin etäiseltä, mutta halusin varmistaa, ettei kyse ole ujoudesta tms.), toinen halusi heti sopia uudesta tapaamisesta ja kolmas vastasi ettei tiedä: häneltä sain myöhemmin kutsun jatkotreffeille. Vaikea kuvitella, että kukaan mies pitäisi suoraa, rehellistä kysymystä mitenkään loukkaavana. Se kieltäytynytkin käyttäytyi täysin korrektisti.

• Alkup harmittelija
        Jan C. kirjoitti:

Siis puhelin pärisemään HETI KUN SAAT TÄN VIESTIN etkä ala pohtimaan mitään. Et sanoja mitä sanoa, et mitään. Soita ja sano se mitä tunnet ja miten tajusit.

Kuten tuossa aamusella kerroin, kiitos sanoista. Päätin kokeilla, joskos asia nyt tällä kertaa olisi toisin - ja kuten sinä sanoit... Yhteydenotto osoitti kuitenkin että tällä(kin) kertaa hiljaisuus tarkoitti sitä jo niin useasti totuttua häipymistä eikä mainitsemaasi ihastumista.

Valitettavasti.

• ........--
        Alkup harmittelija kirjoitti:

Kuten tuossa aamusella kerroin, kiitos sanoista. Päätin kokeilla, joskos asia nyt tällä kertaa olisi toisin - ja kuten sinä sanoit... Yhteydenotto osoitti kuitenkin että tällä(kin) kertaa hiljaisuus tarkoitti sitä jo niin useasti totuttua häipymistä eikä mainitsemaasi ihastumista.

Valitettavasti.

Harmi, että kävi noin. Pääasia, että otit yhteyttä ja nyt sinun ei tarvitse olla ainakaan epätietoinen.

• mitä vastasi?
        Alkup harmittelija kirjoitti:

Valitettavasti.

Vai vastasiko mitään? Mistä teit tuon johtopäätöksen? Itse olen vieläkin sitä mieltä, että on helpompi saada "epäsuorat" pakit eli että vaan häivytään kuin että erikseen toinen kertoo, että "en halua enää tavata/kirjoitell, koska et olekaan sellainen kuin luulin sillä ja sillä saralla". En tajua, miten voi kohteliaasti kertoa toiselle, että hän on vaikka liian vanhan näköinen? Tai tuntuu tasapainottomalta? Tai hänellä on järkyttävät ruokatavat? Tai hän juoksee edellä kävellessämme niin sietämättömästi että? Tai että kehutut ulkoilulajit ovat kävely ja sauvakävely?

• annastiina*

Naiset odottaa mieheltä selvää merkkiä kiinnostuksesta ihan aluksi. Nyt sä sanot, että mies odottaa selvää aktiivista otetta naiselta.

Sitä vaan tuntee itsensä hieman tyrkyksi, kun yrittää viestittää miehelle, joka ei vastaa reilusti. Siinä sitten ei muuta voi kuin perääntyä.

Annan miehen sitten olla rauhassa ja ajattelen, että jos on oikeasti kiinnostunut, niin ottaa sitten itse yhteyttä. Nyt sä sanot, että mies ei uskalla, vaikka olisikin kiinnostunut.

Miten tässä sitten voi ketään löytää muuta kuin heittäytymällä kynnysmatoksi. Teen kaikkeni,jos mies kuitenkin osoittaisi jotakin. Tässä olen käytä minua.

Ei helvetti, se näinkään voi mennä.

• annastiina*
        Asiat selviksi kirjoitti:

Itse olen kolme kertaa ensitapaamisen lopuksi hyvästeltäessä kysynyt mieheltä, onko hän kiinnostunut tapaamaan minua uudestaan. Se on mielestäni luontevaa siinä tilanteessa, eikä tarvitse jäädä ihmettelemään, kumpi ottaa yhteyttä jatkossa. Yksi kieltäytyi ehdottomasti (hän oli jo lyhyen tapaamisemme aikana tuntunut hyvin etäiseltä, mutta halusin varmistaa, ettei kyse ole ujoudesta tms.), toinen halusi heti sopia uudesta tapaamisesta ja kolmas vastasi ettei tiedä: häneltä sain myöhemmin kutsun jatkotreffeille. Vaikea kuvitella, että kukaan mies pitäisi suoraa, rehellistä kysymystä mitenkään loukkaavana. Se kieltäytynytkin käyttäytyi täysin korrektisti.

Muutama todellakin on sanonut että ei. Siitä pisteet heille. Muutama on sanonut, että soitellaan, tottakai jne. ja sitten syvä hiljaisuus, mutta profiili vihreänä.

On tää niin pirun vaikeaa.

• Kaipaa selkeyttä
        annastiina* kirjoitti:

Muutama todellakin on sanonut että ei. Siitä pisteet heille. Muutama on sanonut, että soitellaan, tottakai jne. ja sitten syvä hiljaisuus, mutta profiili vihreänä.

On tää niin pirun vaikeaa.

Minusta se olisi vaan reilua kertoa jos ei kiinnosta. Eihän sitä tarvitse niin kovasti perustella ellei toinen ala oikeen vaatimaan. Voi vaan kohteliaasti sanoa että oli hauska nähdä, mutta ei. Jotenkin tuo totaalinen feidaaminen on sellaista mitä odottaisi tapahtuvan yläasteella jos ei enää siitä tytöstä tykkääkkään.

Tunteillahan tässä pelataan ja jos lähdetään treffaamaan jotain on jo varmasti kiinnostus herännyt. Toisilla se siitä syvenee, toisilla ei.

Joten hyvä kirjoittamaton pelisääntö voisi olla että jos ei kiinnosta - kerro se. Jos ei face to face siinä ja silloin halua niin laita viesti seuraavana päivänä tms!

Mutta ollaanko täälä liikkeellä myös ns ihmettä odottaen - kun ollaan profiilit sovitettu yhteen ja vähän juteltu ja sitten tavataan niin odotetaan että tunteet roihataa heti ym ym.

Toinen kirjoittamaton sääntö voisi olla että jos kiinnostusta on voisi sitten sanoe että hei, täähän menee kivasti, katsotaanko pikaisesti uudelleen meneekä vielä kivemmin. Eihän siinä tarvitse profiileja heti poistaa, kaikki varmaan käy katsastamassa useita mutta otetaan ns. optio siihen henkilöön kenen kanssa ne kuuluisat kemiat tuntuvat kohtaavaan. Ei tarvitse sitten kenenään istua kotona arvuuttelemassa että laitanko minä tekstarin vai olenko vanhan aikainen ja odotan että hän tekee sen ensin!

• elä huoli
        annastiina* kirjoitti:

Naiset odottaa mieheltä selvää merkkiä kiinnostuksesta ihan aluksi. Nyt sä sanot, että mies odottaa selvää aktiivista otetta naiselta.

Sitä vaan tuntee itsensä hieman tyrkyksi, kun yrittää viestittää miehelle, joka ei vastaa reilusti. Siinä sitten ei muuta voi kuin perääntyä.

Annan miehen sitten olla rauhassa ja ajattelen, että jos on oikeasti kiinnostunut, niin ottaa sitten itse yhteyttä. Nyt sä sanot, että mies ei uskalla, vaikka olisikin kiinnostunut.

Miten tässä sitten voi ketään löytää muuta kuin heittäytymällä kynnysmatoksi. Teen kaikkeni,jos mies kuitenkin osoittaisi jotakin. Tässä olen käytä minua.

Ei se niin menekään. Jokainen voi käyttää omaa järkeään. Kyllä kiinnostunut ihminen edes vähän osoittaa kiinnostustaan eikä varsinkaan ryhdy kohtelemaan kuin ilmaa. Aidosti kiinnostunut mies vastaa kyllä. Älä murehdi.

• vaivaa??
        annastiina* kirjoitti:

Miksi naiset eivät ymmärrä ottaa vastuuta asioiden kulusta siinä missä mieskin?? Millä vuosituhannelle elätte?? Nyt on v. 2008!! Ei enää kuuskytluku tai seiskytluku!!
        Miettikkää joskus miltä miehistä tuntuu ja on tuntunut kauan! Nyt se on teillä edessä sama rumba.
        Löytyykö sitä "munaa" sen verran, ettei aina jätetä miehen huoleksi suhteen kehittymistä tai aloitusta.

• sunnuntai
        vaivaa?? kirjoitti:

Miksi naiset eivät ymmärrä ottaa vastuuta asioiden kulusta siinä missä mieskin?? Millä vuosituhannelle elätte?? Nyt on v. 2008!! Ei enää kuuskytluku tai seiskytluku!!
        Miettikkää joskus miltä miehistä tuntuu ja on tuntunut kauan! Nyt se on teillä edessä sama rumba.
        Löytyykö sitä "munaa" sen verran, ettei aina jätetä miehen huoleksi suhteen kehittymistä tai aloitusta.

Mutta jos ilmaiset kiinnostuksen - edes hienovaraisesti, niin saat ympäri pyöreän vastauksen mikä sitten pitää yrittää tulkita jotenkin. Jos sanot suoraan että ei kiitos, olet ylpeä haahka. Jos sanot suoraan että voitasko nähdä, olet vonkaaja.

Hyviä tapoja ja suoraa puhetta miekin haluaisin kuulla mutta pääsääntöisesti yhdyn alkuperäiseen aloitukseen.

Ei voi tietää jos ei sanota ollaanko puolin ja toisin kiinnostuneita, pitää tulkita vaan näitä viestejä ja ymmärtää lukea rivien välistä tai vaihtoehtoisesti tulkita kristallipallosta tarkoittaako hiljaisuus kiinnostusta vai feidausta????

Selkeyttä, kummaltakin osapuolelta. Kerran ne pakit vaan kirpasee...

• mieltä...
        sunnuntai kirjoitti:

Mutta jos ilmaiset kiinnostuksen - edes hienovaraisesti, niin saat ympäri pyöreän vastauksen mikä sitten pitää yrittää tulkita jotenkin. Jos sanot suoraan että ei kiitos, olet ylpeä haahka. Jos sanot suoraan että voitasko nähdä, olet vonkaaja.

Hyviä tapoja ja suoraa puhetta miekin haluaisin kuulla mutta pääsääntöisesti yhdyn alkuperäiseen aloitukseen.

Ei voi tietää jos ei sanota ollaanko puolin ja toisin kiinnostuneita, pitää tulkita vaan näitä viestejä ja ymmärtää lukea rivien välistä tai vaihtoehtoisesti tulkita kristallipallosta tarkoittaako hiljaisuus kiinnostusta vai feidausta????

Aivan niin. Ihme venkoilua ja tosi surkeiden tekosyiden eteen lyömistä olen saanut viimeksi osakseni. En tajua, että miksi ei vain voi sanoa: kiitos, mutta ei kiitos. Taitaa tuolta treffeistä löytyä aika paljon näitä pelleilijöitä ja karkuun juoksijoita.

Jos puhuu suoraan ja rehellisesti, on joko tyrkky tai leuhka akka tilanteesta riippuen. Mikään ei kelpaa.

• kun ihmetellä
        mieltä... kirjoitti:

Aivan niin. Ihme venkoilua ja tosi surkeiden tekosyiden eteen lyömistä olen saanut viimeksi osakseni. En tajua, että miksi ei vain voi sanoa: kiitos, mutta ei kiitos. Taitaa tuolta treffeistä löytyä aika paljon näitä pelleilijöitä ja karkuun juoksijoita.

Jos puhuu suoraan ja rehellisesti, on joko tyrkky tai leuhka akka tilanteesta riippuen. Mikään ei kelpaa.

Millaisia miehiä te osaattekin löytää?? Olen itse löytänyt naisen (etäsuhde) ja paras ystäväni (nainen) löysi miehen aika nopeeta tahtia ja asuvat nyt yhdessä.
        Tulee väkisinkin mieleen, ettei oikein pää kerro millaisiin miehiin kannattaa ottaa yhteyttä.
        Tai sitten olette vaan niin erihenkisiä...
        Haette jotain mitä ei ole...tai jotain juntteja.
        Ehkä ette vain osaa erottaa todella fiksua profiilia vähemmän fiksusta.

• sunnuntai kirjoitti:

"Kerran ne pakit vaan kirpaisee". Totta, mutta toistuessaan kipu ei juurikaan vähene. Toisaalta jos pakit saa selkeästi, kipu häviää ehkä vähän nopeammin. Jos taas ei saa mitään vastausta, jää tavallaan paskan maku suuhun ja aika menee ihmetellessä, että mikäs perhana minussa nyt on vikana, kun ei saa edes Ei-vastausta!

Itse olen käynyt S24:n kautta yksillä treffeillä. Vietettiin mukava ilta, tanssittiin ja juteltiin paljonkin. Kun saatoin kumppanin kotiin, kysyin suoraan, että tapaammeko vielä. Hän halusi miettiä yön yli, ja seuraavana päivänä puhelimessa kertoi rehellisesti, että ei vaan kemiat satu. Asia oli ok, paitsi että miehinen itsetunto koki pahan takaiskun (... omalla taustallani on aika paskamainen ero...). Mutta asian sulattaminen oli helpompaa, kun ei tarvinnut asiaa sen enempää arpoa.

Ja tänään käytiin yhdessä kahvilla. Mukavaa oli nytkin. Kaikenkaikkiaan harmi vaan, kun kuitenkin pidän hänestä, ja olisin mielelläni katsonut, syntyykö välillemme kipinää. Kiva nainen!
        Ja tässä iässä en oikein usko rakastumiseen ensisilmäyksellä... tai ainakaan ei ole sellaisia silmäyksiä kohdalle osunut.

Mav

• Kirpaissut
        maverics kirjoitti:

"Kerran ne pakit vaan kirpaisee". Totta, mutta toistuessaan kipu ei juurikaan vähene. Toisaalta jos pakit saa selkeästi, kipu häviää ehkä vähän nopeammin. Jos taas ei saa mitään vastausta, jää tavallaan paskan maku suuhun ja aika menee ihmetellessä, että mikäs perhana minussa nyt on vikana, kun ei saa edes Ei-vastausta!

Itse olen käynyt S24:n kautta yksillä treffeillä. Vietettiin mukava ilta, tanssittiin ja juteltiin paljonkin. Kun saatoin kumppanin kotiin, kysyin suoraan, että tapaammeko vielä. Hän halusi miettiä yön yli, ja seuraavana päivänä puhelimessa kertoi rehellisesti, että ei vaan kemiat satu. Asia oli ok, paitsi että miehinen itsetunto koki pahan takaiskun (... omalla taustallani on aika paskamainen ero...). Mutta asian sulattaminen oli helpompaa, kun ei tarvinnut asiaa sen enempää arpoa.

Ja tänään käytiin yhdessä kahvilla. Mukavaa oli nytkin. Kaikenkaikkiaan harmi vaan, kun kuitenkin pidän hänestä, ja olisin mielelläni katsonut, syntyykö välillemme kipinää. Kiva nainen!
        Ja tässä iässä en oikein usko rakastumiseen ensisilmäyksellä... tai ainakaan ei ole sellaisia silmäyksiä kohdalle osunut.

Mav

Totta, sarjakirpaisut ja pettymykset ovat kivuliaita juttuja mutta olen kanssasi 100% samaa mieltä että jos tilanne tehdään selväksi heti ettei kysyntä ja tarjonta nyt kohdannut, ei tarvitse miettiä mistä hiljaisuus johtuu - ja herätellä unelmia. Pakeista pääsee nopeammin yli. Juuri tätä olen itsekkin miettinyt että olinko niin kamala pettymys kun en ansaitse mitään! Ottaahan se oman itsetunnon päälle.

Sinulla ja tällä deittikumppanillasi tuntuu kummallakin olevan järkeä ja tunneälyä - sinä ilmaisit kiinnostuksesi ja hän halusi miettiä ja kertoi rehellisesti tunteensa. Valitettavan harvoin tälläistä sattuu.

Olen käynyt treffeille miesten kanssa jotka profiileissaan kertovat olevansa suorapuheisia ja rehellisiä ja saanut siitä "todisteeksi" tälläiset hiljaiset pakit. Just joo. Mikä kumma siinä on.

Toivottavasti nämä treffit jatkuvat sinun ja tämän naisen välillä, eihän sitä koskaan tiedä, ehkäpä hän on hitaasti syttyvää tyyppiä joka vaatii useammat kahvihetket löytääksen kipinänsä. Mukavaa kesän jatkoa sinulle!

• tyyppi, joka

kysyy "vastasinko odotuksiasi" on itsekeskeinen narsisti. Halusi kuulla vain kehuja itsestään. Kertoiko naiselle, vastasiko odotuksia...
        Ei muuta kuin laittamaan itsetunto kuntoon ja sen jälkeen voi kommunikoida muutakin kuin kehuja kalastellen.

• Jan C.
        tyyppi, joka kirjoitti:

kysyy "vastasinko odotuksiasi" on itsekeskeinen narsisti. Halusi kuulla vain kehuja itsestään. Kertoiko naiselle, vastasiko odotuksia...
        Ei muuta kuin laittamaan itsetunto kuntoon ja sen jälkeen voi kommunikoida muutakin kuin kehuja kalastellen.

"   kysyy "vastasinko odotuksiasi" on itsekeskeinen narsisti. Halusi kuulla vain kehuja itsestään. Kertoiko naiselle, vastasiko odotuksia...
        Ei muuta kuin laittamaan itsetunto kuntoon ja sen jälkeen voi kommunikoida muutakin kuin kehuja kalastellen. "

Jaaahas. Ja oletko sitten psykologiassa kandi, maisteri vai ehkä tohtori?

Sun mielipide ei ole totuus tässä asiassa vaikka kovasti koitatkin sitä sellaisena tuputtaa.

Pointti on siinä että sillä ei ole mitään väliä kuka tekee ja mitä missä järjestyksessä kunhan joku tekee jotain. Säälittävintä on tilanne jossa kaks toisistaan kiinnostunutta vähän ujoa ihmistä pohtii tahoillaan mitä toinen ajattelee ja just sen takia kun kumpikin on niin paskajäykkänä ei mitään sitten tapahdukaan. Joten - jos väitätte olevanne yhtään kiinnostuneita jostakusta niin se todentotta pitää pystyä osoittamaan - suoraan sanoin ja teoin - että on minkäänlaista oikeutta valittaa yhtään mistään.

Tämän asian sälyttäminen toiselle sukupuolelle siksi että toinen on jotain SUKUPUOLTA on kertakaikkisen vähäjärkistä ja omien intressien vastaista toimintaa ja osoittaa että sellainen ihminen ei ole vielä päässyt ihmisyys-opinnoissaan edes kunnolla alkuun.

No, vastasinko taas odotuksiasi? Kyllä minua helvetti soikoon kiinnostaa tietää keskusteluissa miten mielipiteeni iskee tajuntaan ja samalla tavalla minua kiinnostaa tietää mitä miellyttävä kumppaniehdokas minusta ajattelee. Sitä sanotaan kiinnostukseksi ja uteliaisuudeksi meidän normaalien ihmisten kesken.

Nyt - vieläkö puhutaan narsismista vai tuliko pointti selväksi?

• voevoetrtr
        tyyppi, joka kirjoitti:

" kysyy "vastasinko odotuksiasi" on itsekeskeinen narsisti. "

Outoa höpinää. Ihmistuntemus nolla?

Tuon kysymyksen esittävä mies on luultavasti toiveikas tulevaisuuden suhteen ja haluaa tietää, mitä toinen osapuoli ajattelee. Kyse ei ole narsismista vaan ihan luonnollisesta epävarmuudesta. En sano, etteikö narsistikin voisi tuota kysyä, mutta kyllä sitä voi kysyä myös mieleltään ihan terve. Toinen vastaava kysyys voisi olla "millaisen vaikutelman olet nyt minusta saanut" tms.

• tiedä
        tyyppi, joka kirjoitti:

narsismista yhtään mitään, jos tuolla mielipiteeläsi väität miestä narsistiksi.
        Kysehän on yksinkertaisesta halusta saada tietää, että kelpasinko.

• Ajatteleva
        Jan C. kirjoitti:

"   kysyy "vastasinko odotuksiasi" on itsekeskeinen narsisti. Halusi kuulla vain kehuja itsestään. Kertoiko naiselle, vastasiko odotuksia...
        Ei muuta kuin laittamaan itsetunto kuntoon ja sen jälkeen voi kommunikoida muutakin kuin kehuja kalastellen. "

Jaaahas. Ja oletko sitten psykologiassa kandi, maisteri vai ehkä tohtori?

Sun mielipide ei ole totuus tässä asiassa vaikka kovasti koitatkin sitä sellaisena tuputtaa.

Pointti on siinä että sillä ei ole mitään väliä kuka tekee ja mitä missä järjestyksessä kunhan joku tekee jotain. Säälittävintä on tilanne jossa kaks toisistaan kiinnostunutta vähän ujoa ihmistä pohtii tahoillaan mitä toinen ajattelee ja just sen takia kun kumpikin on niin paskajäykkänä ei mitään sitten tapahdukaan. Joten - jos väitätte olevanne yhtään kiinnostuneita jostakusta niin se todentotta pitää pystyä osoittamaan - suoraan sanoin ja teoin - että on minkäänlaista oikeutta valittaa yhtään mistään.

Tämän asian sälyttäminen toiselle sukupuolelle siksi että toinen on jotain SUKUPUOLTA on kertakaikkisen vähäjärkistä ja omien intressien vastaista toimintaa ja osoittaa että sellainen ihminen ei ole vielä päässyt ihmisyys-opinnoissaan edes kunnolla alkuun.

No, vastasinko taas odotuksiasi? Kyllä minua helvetti soikoon kiinnostaa tietää keskusteluissa miten mielipiteeni iskee tajuntaan ja samalla tavalla minua kiinnostaa tietää mitä miellyttävä kumppaniehdokas minusta ajattelee. Sitä sanotaan kiinnostukseksi ja uteliaisuudeksi meidän normaalien ihmisten kesken.

Nyt - vieläkö puhutaan narsismista vai tuliko pointti selväksi?

Olen samaa mieltä kanssasi! Minusta on älytöntä väitellä siitä, että kenen pitäisi tehdä ja mitä pitäisi tehdä. Minusta jokaisen tulisi ottaa vastuu tilanteesta, eikä sälyttää sitä toiselle. Hyvän itsetunnon omaava ihminen ei häpeile osoittaa kiinnostustaan, eikä myöskään pelaa mitään tyhmää peliä.

Itsetuntemus ja itsetunto ovat tärkeitä asioita ihmissuhde asioissa. Jos on huono itsetunto, niin voi pelätä, ettei omat tunteet saa vastakaikua, joten ei ehkä sen takia uskalla ilmaista niitä. Jos itsetunto on hyvä, niin silloin ihminen uskaltaa ilmaista tunteensa ja eikä mene romuksi, jos ei saakaan kiinnostukselle vastakaikua. Hyvän itsetunnon omaava ihminen ei ota itseensä torjunnasta, vaan näkee tilanteen niin, ettei tuo toinen ollutkaan tarkoitettua minulle.

• itse muistit

ilmoittaa näille kivoille tyypeille, että haluaisit tavata uudelleenkin.

Täytyy olla itsekin aloitteellinen.

Mä olen kai aika hassu kun hyvältä tuntuva sattuu kohdalle niin kysyn sopiiko miehelle hetkellinen profiilin poisto/piilotus jotta voisimme tutustua rauhassa. Jos ei sovi niin, sitten sanon heippahei, mies onkin pelailija :)

• "kouluttamaton mutta s...

Miten se koulutus käyttäytymiseen liittyy? Onhan tuo nähty että usein ns. "akateemiset paremmat" on niitä röyhkeimpiä nirsoja.

• Onnellisesti suhteessa

Koulutustausta tai työllä ei ole mitään merkitystä. Vain parisuhdekokemuksella tai -kokemattomuudella.

Tänne jää moni kiinni eikä tiedä mitä etsii. Ensin vähän kaikki kelpaa, sitten huomaa helppouden ja iskee kriittisyys, sitten pääsee vauhtiin ja mikään ei riitä tai kelpaa ja sitten iskee epätoivo kun ei enää saakaan ja sitten taas kelpaa mikä vaan.

Kyllä tämä on aikamoista onnenpeliä tai muuta peliä. Minä löysin omani ja olen uskomattoman onnellinen. Välillä pohtii olenko ansainnut onneni neljän katastrofaalisen seurusteluyrityksen jälkeen...

Eli ei saa antaa periksi. Kyllä se oikea löytyy joko netistä tai aikuisten oikeesti maailmasta. Samat säveltäjä-säheltäjät molemmissa.

Ja sitten kysymys: milloin ja missä suomalainen mies olisi etiketistä jotain tiennyt tai välittänyt??? Ainakaan parisuhteen osalta ehkä korkeintaan työhön ja ansiotuloon vaikuttavissa tilanteissa.

• on valitettavasti

"Shoppailleeko ihmiset nettideiteillä, ei edes olla valmiita ottamaan pientä askelta vaan odotetaan että huomenna saattaa ilmestyä vielä parempi ihminen pokattavaksi? "

Sellaisia ihmisiä on valitettavasti olemassa molemmissa sukupuolissa.

• kyselijätär...

..että tääl netis ois miehillä jotku sivustot missä kertovat minkälaisii ovat naiset keitä ovat tapailleet? eräs mies kertoi kuulleensa tällästa,siel kerrotaa nimimerkit ja esim. onko harrastanut sexii jne... voisko joku kertoo...tuli vaan mieleen et jos on,ni siellähän voi kertoo iha mitä sattuu,eli satujakin...entä naisil?

• kiva tietää

Ehkä jossain chatissa käydään näitä keskusteluja.

• Herb34

Eli treffailit yhtäaikaa noin monen miehen kanssa? Eipä ihme että asiasta kuultuaan nostivat kytkintä, fiksuja tyyppejä. Annat itsestäsi epätoivoisen kuvan treffiaddiktina ja ainakaan itselläni ei todellakaan kiinnostaisi alkaa kenenkään prinsessatautia sairastavan naisen haaremiin osalliseksi. Siinä oikeastaan syy miksi itse lopetin nettideittailun. Fiksuiltakin naisilta katoaa järki ja käytöstavat kun miehistä on ylitarjontaa.

• luki että

yht'aikaa? Meinaat ettei saa tavata ketään samalla viikolla jos yksi ei iskekkään? Hahahahhaahah

• ....kommentti!!!

Ihan varmasti nettideittaillessa kukaan ei pistä kaikkia munia yhteen koriin - koskee niin miehiä kuin naisiakin. Tottakai alkuun pidetään yhteyttä sähköisesti ennen tapaamista ja varmasti monella on monta päällekkäistä tutustumiskirjoittelua meneillään samaan aikaan.

Ensi tapaaminen on hyvä hoitaa mielestäni pois päiväjärjestyksestä koska livenä sitä vasta huomaa synkkaako. Kuka jaksaa meilailla jonkun kanssa ensin kuukauden, sitten treffata ja huomata ettei nyt kolahtanutkaan ja sitten koittaa etsiä uuden ja aloittaa saman...

Esimerkkinä ystäväni joka löysi miehen netistä toissa kesänä, ovat avoliitossa ja puhuvat lapsista nykyään. Ystäväni todellakin paneutui asiaan - tapasi muutaman kuukauden aikana todella paljon miehiä, paras treffiviikko hänellä oli 8:t treffit viikossa! Sitten kolahti, ei heti ekoilla treffeillä mutta suostui kuitenkin kakkostapaamiseen ja siitä lähtien ovat pitäneet yhtä. Hän ei varmasti ikinä olisi tätä miestä tavannut jos ei olisi raivannut kalenterista aikaa ja katsastanut useamman miehen nopeassa tahdissa.

Ja sitä paitsi, tuossa alkuperäisesä viestissä sanotaan että hän tapasi 4 miestä, ei hän missään maininnut treffailevansa 4 miestä yhtä aikaa! Ja 4 on joka tapauksessa aika pieni määrä - ei kai kukaan usko kun päiväunelmissaan että heti kun profiilin laitat ja ekan mielenkiintoisen löydät että siinä se on, elämän suuri rakkaus ja koko prosessiin menee maksimissaan 48 tuntia.

Itse kävin treffeille miehen kanssa joka halusi ainoastaan keskustella siitä kuinka monille treffeille on päässyt. Mies sanoi että olin hänen 32:s ehdokas 2 kuukauden aikana.... Joten äläpä syyttele naisia treffiaddikteiksi!

• Tylysti feidattu

Oma erittäin hyvä kokemus oli kun olin keskustellut erään miehen kanssa pari viikkoa kun päätimme tavata. Kokemus oli molemmin puolin kiva, kävimme syömässä ja keskustelua riitti. Seuraavana päivänä hän soitti ja sanoi että kivaa oli, tavataanko vielä. Tapasimme uudelleen ja jo tapaamisen yhteydessä sovimme että ollaan yhteydessä ja tavataan uudelleen, jopa alustavaa päivää sovittiin.

Miehestä ei kuulunut, koitin soittaa, laitoin tekstiviestiä, sähköpostia... Ei vastausta viikkoon. Profiiliani hän kävi katsomassa lähes päivittäin ja on edelleen (tapahtuneesta reilu kuukausi) aktiivinen tuola palstalla. Koskaan ei kommentoinut minulle mitään miksi näin. Olen kyllä sen verran karaistunut että olisin osannut ottaa asian jos hän olisi ilmoittanut ettei olekkaan kiinnostunut.

Ilmeisesti kiinnostus lopahti mutta ei riittänyt kundin pokka sitä sanoa. Tälläsiähän nämä...

• nettideittailusta

Olen päälle parikymppinen nainen ja olen tavannut miehiä todella paljon netin kautta.
        Useimmat jutuista on siirtyneet tapaamis/seurustelu vaiheelle.
        Yhden kanssa oltiin jopa kihloissakin, mutta suhde meni poikki, kun toinen muutti toiselle paikkakunnalle opiskelemaan.
        Sen olen omasta kokemuksesta huomannut, että jos en lähde suht nopeasti treffeille miehen kanssa, niin mua alkaa jännittämään ihan hirveesti koko ensitapaaminen. Ja kyllä sen mun mielestä huomaa (ainakin minä) noin ensimmäisestä katsekontaktista, kiinnostaako toinen vai ei. Jos mulla ei tule sitä tunnetta heti ekalla kerralla, niin ei mulla tule sitä kyllä toisellakaan, kolmannellakaan yms. Siksi, jos en ole kiinnostunut toisesta, sanon kiitos paljon seurasta,mutta..et tainnut olla mun tyyppiä.
        Ja jos toinen kiinnostaa, sovitaan mahd. nopeasti toiset treffit ja jos se jää siihen, niin asia ihan ok. Ehkä olen käynyt niin monilla deiteillä jo, että suhtaudun asiaan hieman "rennommin". Niin ja mainittakoon tähän vielä hieno juttu: vaikka useimmat sanovat miesten olevan pelimiehiä ja muuten jollakin tavalla "kieroutuneita", ketkä liikkuvat netissä. Niin, itse olen tavannut ihan mukavia, suomalaisia, rehellisiä tai ujoja miehiä. En kertaakaan ketään psykopaattia..(toivottavasti en tapaakaan)...

• ex-nettitreffailija32

Älä turhaan pahoita mieltäsi miesten käytöksestä! Netistä löytyy ihan kaikenlaisia tyyppejä. Jos ei heti löydy sopivaa, ei kannata masentua. Tämä nainen, joka täällä kirjoittaa on käynyt noin 100 nettitreffillä..*naurua* :D.. joten voin kertoa jotain mitä minä olen oppinut kokemuksistani.

Ensinnäkin tee hyvä profiili, jossa yrität tuoda esiin parhaimmat puolesi, tärkeimmät arvosi ja se nmitä toivot mieheltä. Profiilin tulee antaa selkeä kuva sinusta itsestäsi ja profiilin tulee olla myönteinen. Oikein laadittu profiili vähentää väärien tyyppien vastaamista ja säästää siten sinulta paljon vaivaa.

Toiseksi vastaa vain sellaisille, jotka oikeasti herättävät kiinnostuksesi. Yksin jäämisen pelossa tai epätoivoisena ihminen voi tarttua jokaiseen mahdollisuuteen rakkaudesta. Luota vaistoihisi ja vastaa siis sellaisille, jotka sinua oikeasti kiinnostavat. Kun kiinnostut jostakin, niin kirjoittele hetken aikaa ja vaihda kuva, niin sinun käsityksesi ihmisestä syvenee.. joko kiinnostus lopahtaa tai lisääntyy.

Kolmanneksi jos kiinnostus lisääntyy, niin anna aika pian numerosi, jotta voitte puhua puhelimessa. Puhelin keskustelu on minusta tärkeä etappi. Jos vastapuoli tuntuu kaikkinensa miellyttävältä ja juttu luistaa, niin sitten homma etenee tapaamis vaiheelle. Jos vastapuolessa on jotain mikä häiritsee tai tulee vain tunne, ettei halua tavata, niin kannattaa ehdottomasti kuunnella omaa vaistoa.

Kun tapaatte, sopikaa joku ravintola tai muu julkinen paikka.. mielellään sellainen, jossa voitte rauhassa keskustella. Ensimmäisten sekuntien aikana syntyy ensivaikutelma, joka useimmiten vahvistuu tapaamisen edetessä. Jos henkilö ei miellytä alussa, niin useimmiten ei myöhemminkään. Jos henkilö miellyttää alussa, niin useimmiten tunne vahvistuu joko positiivisemmaksi tai tulee tunne, että ehkä olisi kiva tavata uudestaan, kun ei tullut oikein selvyyttä oman ja toisen tunteista.

Jos olet kiinnostunut, niin älä peittele sitä! Osoita miehelle selkeästi, että pidit hänen seurastaan ja tapaisit mielellään uudestaan. Jos treffien aikana et uskalla tehdä sitä, niin lähetä mukava tekstari perään. Jos nainen piilottaa tunteensa ja näyttelee viileätä, niin mies voi tulkita tilanteen väärin ja ei sen takia ota naiseen yhteyttä. Uskokaa pois, että tätä tapahtuu aika paljon. Miksi miehen pitäisi olla se, joka tekee aloitteen? Sen voi tehdä kumpi tahansa, joka on rohkeampi. Jos olen ollut miehestä kiinnostunut, niin olen tehnyt sen hyvin selväksi. Olen ollut avoin, hymyillyt ja kertonut, että viihdyn hänen seurassaan ja haluaisin tutustua lisää.

Kun olin nuorempi, menin treffeille päätä pahkaa. Mutta nyt vanhempana ja kokeneempana osaan tunnistaa mahdolliset hyvät ehdokkaat. Viimeinen treffi ilmoitukseni oli puolitoista vuotta sitten. Kävin kuusilla treffeillä. Viisi ekaa miestä olivat fiksuja ja mukavia, mutta ei tuntunut oikealta. Kuudes osuikin sitten oikeaan. Olen huomannut, että miesten niinkuin myös itseni on ollut varsinkin nuorempana vaikea torjua suoraan. Minusta on ikävää sanoa mukavalle ihmiselle, että olet ihan kiva, mutta et kiinnosta minua romanttisessa mielessä. Tunteellisena ja herkkänä ihmisenä ei ole halunnut pahoittaa toisen mieltä tai sanotaanko paremmin, en ole halunnut kohdata toisen pettyneitä reaktioita. Olen syyllistynyt monta kertaa siihen, että olen lähettänyt kuuluisan tekstarin perään. Itse en näe pahana, jos minulle ilmoitetaan asia näin. Minusta se on paljon miellyttävämpää kuin kuulla asia päin näköä. Onhan se melkoisen tökeröä, jos ei ilmoita mitään.. voisihan sitä nyt ainakin tekstiviestin tai mailin lähettää ja kertoa asioiden todellisen laidan.

Miksi annat jonkun ventovieraan miehen pahoittaa mielesi? Mitä sillä on väliä mitä he ajattelevat sinusta? Eikö ole tärkeintä, että mitä sinä ajattelet itse itsestäsi? Jos rakastat ja arvostat itseäsi, niin jätät tuollaisten miesten teot omaan arvoonsa. Nehän kertovat vain siitä millaisia he ovat, eivätkä sinusta!

• jos haluat, muuten et saa

Olen ollut treffeillä, joilla ihastuin mutta luulin, että toinen ei halunnut jatkoa. Yllättäen hän sanoi lopuksi haluavansa tavata uudestaan, ja siitä tuli lopulta kunnon seurustelusuhde.

Olen ollut treffeillä, joilla on ollut sellainen tunne, että ehkä tuo toinen ei ole sopiva, mutta en ole varma. Jos se toinen olisi pyytänyt treffeille, olisin pitänyt yhteensopivuutta todennäköisempänä ja lähtenyt treffeille. Ehkä sittenkin olisi löytynyt sopiva, mutta miksi testata, jos pidän epätodennäköisenä, ellei toisen näkökulmasta näytä paremmalta.

Ei tarvitse ihastua pyytääkseen uudelleen treffeille, riittää, että on 20 %:n todennäköisyys, että siitä syntyy suhde. Jos kumpikaan ei siihen usko ja muitakin ehdokkaita on, ei kannata. Jos toinen uskoo, toinen voi silti sanoa ei, jos on melko varma.

Se, että on nainen, ei vapauta mistään. Jos on osoittanut kiinnostustaan paljon enemmän kuin toinen, voi ehkä jättää seuraavan aloitteen toisen harteille. Sekin on kuitenkin riski.

Useimmat vastaavat asiallisesti. Katoamista ei ole se, jos mies ei ota yhteyttä, eikä se, jos nainen ei ota yhteyttä, vaan vasta se, jos mies ei vastaa naisen yhteydenottoon tai päinvastoin.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7250
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3418
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      158
      1719
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      318
      1682
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      249
      1217
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe