Hyviä ehdotuksia Suomi24-chatin kehittämiseen, jotta chatista tulisi hieman mukavempi paikka.

Saukko80

Tämä viesti antaa vinkkejä kaavamaiseen häiriköintiin, joka noudattaa selkeästi tiettyjä lainalaisuuksia.

Ensinnäkin saman toisto, jossa käytetään cut&paste metodia täyttämään ruutu roskalla varsin nopeasti, on olemassa helppo estomenetelmä puskuroimalla käyttäjän kirjoittamista viesteistä yksi tai kaksi ja vertaamalla näitä viimeisimpään. Jos ne on tietyllä aikajaksolla samat, esimerkiksi:
:D (viive 0sek)
:D (viive 2sek)
:D (viive 2sek)
...
niin kyse on melkoisella todennäköisyydellä floodauksesta. Helppo antaa vaikka, jos ei radikaalisti bannia, niin automaattihiljennys määräajaksi.

Kapselointi ja liputus.

Olisi tärkeää, että chattiin kirjautuvalle annetaan yksi numeerinen tietue muun häntä koskevan datan lisäksi: Lipputietue.
Edellä jo mainitsin muutaman edellisen yleisesti osoitettujen viestien puskuroinnista. Tämän ominaisuuden ja numeerisen tietueen avulla hänet pystytään hallitsemaan paremmin, esimerkiksi:

Viesti 1:"Mulla on suonikas" (ei ihan joka tilanteessa välttämättä merkitse vandalismia, mutta häneen tietueeseensa annettaisiin toissijainen merkintä.)

Viesti 2:"mulla on 22cm k****" (ensisijainen merkintä, jolloin voidaan sitoa varmasti yhdessä toissijaisen merkinnän kanssa).

Nuo voidaan juuri liputuksen avulla kapseloida yhteen, siten että viestejä ei tarvitsisi puskuroida ja analysoida valtavia määriä, koska käyttäjä voi puhua häiriköinnin välissä vaikka parilla sanalla säästä:

Viesti 3:"-> maija: aurinkoinen ilma tänään"

ja jatkaa sitten häiriköintiään.

Sitten nämä, jotka bannataan sefun toimesta, vaikkapa tuon floodauksen vuoksi ja jotka tulevat vähän päästä eri nikillä, voitaisiin yksilöidä IP-sidonnaisella numeerisella tunnisteella (vaikkapa chat-huonekohtaisesti tai koko chatin eri huoneiden välisesti). Tämän numeron voisi sitten nähdä /kuka-komennolla omassa sarakkeessa tai sefu voisi nähdä sen huutomerkkinä kyseisen nimimerkin perässä. Tämä yksilöllinen numero kun olisi IP-sidonnainen, niin se suojaisi käyttäjää, koska chatissa käsiteltäisiin vaan näkyvästi tätä numeerista tunnistetta.
On olemassa mahdollisuus tilanteeseen, että käyttäjän IP-numero vaihtuukiin ja heti lyhyen ajan sisällä tämän vandaalin IP-numeron saakin jokin syytön käyttäjä, joten siihen pitäisi sisällyttää eväste(cookie)-ehto: Selaimen evästeistä olisi löydyttävä tämä numeerinen tunniste, tai muuten yhteys IP-numeron ja tämän tunnisteen välillä on katkettava.
Tätä voisi punnita, mutta suoralta kädeltä tuomitsen tämän idean mietintämyssyyn, koska tämä on varsin hatara.

Ensimainittu idea on mitä tervetullein. Toinen kanssa, mutta toi kolmas on vähän hatara.

Toivottavasti tähän haaraan tulee mua fiksumpien kehitysideoita.

3

599

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TakkuTakiainen

tahattoman koominen viesti. oletko huomannut mitä haittaa aiheuttaa foorujen floodausesto, se hyppää silmille vaikka ei floodaa?
      tekniset ongelmat olisivat valtavat tuossa pelleilyssä. tuommoista super-hienosäätlöä kun alettaisiin vääntää niin ssanktioita tulisi roppakaupalla vahingossa viattomille. Niin se vain menee.
      Vaiva ja hienosäädön määrä jonka olet ideoihisi sisällyttänyt on koominen. Tuollainen naurettava asenne "tutkitaan seulotaan numeroidaan joka ikinen "22 cm suoninen k****" säteissä!" on omiaan juuri innostamaan peeloja :D siis mieti vähän :_D tommosta pelleilyä jos alettais harrastaan niin mullakin olis varmaan hetikohta ku***i huulilla koko ajan (vaikkei ne jutut tyyliini kuulu) ihan vaan six että toi SÄÄTÄMISEN MÄÄRÄ on niin huvittava kun tehdään mitättömästä pelleilystä iso asia :D Mä olen peelo jos kuka ja mä hei tiedän miten peelon aivo toimii :D toi PROVOSOIS PEELOUTTA, kaikki olis koko ajan kokeilemassa että miten se superhieno systeemi nyt toimii ja testailemassa peeloviesteillä :D

• Saukko80

Maallikon mietinnöstä, miten tämän tulisi toimia, ja varsinkin, kun mulla on ohjelmistosuunnitelmallinen aspecti tähän asiaan.
        Tuo ei ole aukoton, suunnitelma, mutta se on helposti toteutettavissa ja lienee halpa. Ainakin voisin kuvitella sen olevan.

• Tässäpä tuli esiteltyä hieno lakien mukainen yksityisyyden suojan täyttävä käyttäjän tunnistus! IP:tä vasttaava id, josta ei osoitetta voi selvittää, mutta käyttäjän tunnistaisi. Sheriffit voisivat id:n kautta toimia kuten aiemmin, eikä chättääjän yksilönsuoja kärsisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe