Olettekos huomanneet

Kössönöm

että kun krisselit ovat uupumatta varoittaneet islamin ryntäämisestä länsimaihin ja ilmoittaneet, että ateistien käy siinä hötäkässä huonosti, niin nyt he ovatkin yhtenä rintamana puolustamassa islamilaisia tapoja. Siis vauvojen ympärileikkausta.

Nyt sitten ateistit ovat fundiksia, kun vastustavat lasten silpomista. Tuolla eräskin heppu sanoi, että hän kunnioittaa muiden uskontojen perinteitä. "ja kun siitä silpomisesta ei ole mitän haittaa".

44

1150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puusilimä

hihhulia vaikka hihhuli hihhuloisikin eri hihhulihommia kuin puolustava hihhuli.

huomattu on. huomasin sen vissiin silloin kun jehovantodistajien jutuissa oli juttu raiskauksista ja siitä kuinka uhri hylätään koko järjestöstä.. jne jne.

silloin oli joka saatanan vinkuintiaani vikisemässä asiasta ja vieläpä jokaikinen hihhuli HYVÄKSYI tuollaisen.

haukkuja tuli silloin yleiseen rienatilanteeseen nähden tuhatkertainen määrä ja jokainen solvaaja oli hihhuli ja ne vieläpä (hölmöyttään?) solvasivat minua(tai siis nikkiäni), vaikka hihhuleiden itsensä aiheuttama juttu olikin kyseessä.

• Kössönöm

täytyy muistaa, kun seuraavan kerran joku varoittelee islamilla Suomen ateisteja.

Kysäsen vaan, että sinäkö se olit, joka tahdoit kulliasi silvottavan. Etkö? Eihän siitä mitään haittaa ole. Heh.

• gyrus

... menee luomaan ihmiskehon, jota ihmisten täytyy sitten uskonnon nimissä leikkelemällä korjailla?

Kaiken luoja, kaikkivaltias ja kaikkitietävä mainostaa olevansa, mutta ei osannut genitaaleja tehdä sellaisiksi, että itselleen kelpaisi.

• Scheitan

Kyseessähän on juutalaisten ja kristittyjen epäpyhä allianssi.

• Kössönöm

juutalaiset ja muslimit ovat näköjään ainakin yhdestä asiasta samaa mieltä. Pikkupoikien kikkelit saa silpoa.

• yx toinen

-No justiinsa joo, ai sinä lähditkin luikkimaan ko. keskustelusta ja tulit tänne kertomaan valheellisia versioitasi asioita, kun et siellä pystynyt vastaamaan sulle esitettyihin kysymyksiin...!!!

-Minä, EN puolustellut islamin tapoja, vaan juutalaista uskonnollista traditiota, josta ei ole havaintoja, että ko. poikalapsien esinahan leikkaus, ts. "ympärileikkaus", aiheuttaisi mitään haittaa juutalaisille miessukupuolen edustajille. Kai he itse siitä olisivat jo kertoneet tässä muutamien tuhansien vuosien aikana... Vai eikö? Juutalaiset ovat muuten sitten melko paljon äänekkäämpiäkin kertomaan, kuin esim. suomalaiset; -jos ette sattuneet tietämään...

Vastaus osikkosi kysymykseen: OLLAAN huomattu... -Annoit näytteen, millainen surkea, valehteleva luuseri sinä olet, kuten yleensäkin kaikki tän palstan valehtelevat ja asioita vääristelevät tyypit. SURKEITA KUVATUKSIA OLETTE, TÄYNNÄ VALHETTA, VÄÄRISTELYÄ JA PETOSTA!

• Kössönöm

Minä saan aloittaa uuden keskustelun jos haluan.

Toki puolustit muslimien tapoja.

• tai kolome
        Kössönöm kirjoitti:

Minä saan aloittaa uuden keskustelun jos haluan.

Toki puolustit muslimien tapoja.

>> -Minä saan aloittaa uuden keskustelun jos haluan. >>

-Toki toki, nössömökki saa aloittaa uuden "kekustelun", vaikka joka tunti, vaikka ei itse osaakaan keskustella. Mutta eihän se olekaan pakollista, ei edes sääntöjen mukaan...

>> Toki puolustit muslimien tapoja. >>

-Ai niinku missä kohtaa...???    

• Kössönöm
        tai kolome kirjoitti:

>> -Minä saan aloittaa uuden keskustelun jos haluan. >>

-Toki toki, nössömökki saa aloittaa uuden "kekustelun", vaikka joka tunti, vaikka ei itse osaakaan keskustella. Mutta eihän se olekaan pakollista, ei edes sääntöjen mukaan...

>> Toki puolustit muslimien tapoja. >>

-Ai niinku missä kohtaa...???    

muslimien oikeutta ympärileikkauttaa eli silpoa poikavauvansa.

• tahi nelijä
        Kössönöm kirjoitti:

muslimien oikeutta ympärileikkauttaa eli silpoa poikavauvansa.

Nimen omaan, jos muslimien poika- tai tyttölapsilleen suorittama ympärileikkaus on jotain silpomista, niin sellaista en todellakaan puolutele, enkä kannata. Sen vain tiedän että Juutalaisessa traditiossa se on pieni ja sievä kirurginen leikkaus, eikä ollenkaan mitään silpomista.

Mitä sinä muuten itse ymmärrät, sanan "silpoa", tarkoittavan? Vai ymmärrätkö ensinkään?

• gyrus
        tahi nelijä kirjoitti:

Nimen omaan, jos muslimien poika- tai tyttölapsilleen suorittama ympärileikkaus on jotain silpomista, niin sellaista en todellakaan puolutele, enkä kannata. Sen vain tiedän että Juutalaisessa traditiossa se on pieni ja sievä kirurginen leikkaus, eikä ollenkaan mitään silpomista.

Mitä sinä muuten itse ymmärrät, sanan "silpoa", tarkoittavan? Vai ymmärrätkö ensinkään?

Oletko nähnyt ympärileikattua penistä?

Ei ole pieni eikä sievä juttu ollenkaan. Ero leikkaamattomaan on erittäin merkittävä.

• Kössönöm
        tahi nelijä kirjoitti:

nyt päivän parhaan kirjoituksen Whitewashilta. Lue ja mieti.

Ja mikä sinä olet päättämään tuollaisesta oman lapsesi kohdalla? Miksi puolustat tuollaista lakialoitetta? Siksikö kun ateistit sitä vastustavat, vai miksi?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000036904498

""juurikaan haittaa"???
        Kirjoittanut: Whitewash 31.7.2008 klo 15.32

Ai kun kiva, vai että siitä ei ole "juurikaan haittaa", no sehän toki muuttaa kaiken. Lasten ruumillinen kurittaminenkin on kiellettyä, mutta varmaan jatkossa poikia saa lyödä, kunhan siitä ei ole "juurikaan haittaa". Tyttöjä ei tietenkään, ei siksi että olisi sukupuolista eriarvoisuutta, mutta ihan nyt muuten vaan.

Seksin harrastamisessa sillä voi olla vaikutusta, koska esinahan myötä lähtee paljon hermopäitä (niitä samoja mitä on esim. klitoriksessa, jota mielestäsi ei saisi poistaa) ja sitä myöten tuntoherkkyys vähenee, mutta eikö mielestäsi ole kohtuutonta että VANHEMMAT päättävät lapsen puolesta millaista seksiä lapsi tulee aikuisena harrastamaan? Eiköhän se olisi omakohtaisesti tehtävä päätös, sitten kun ikä on kypsä, ja tuollaista asiaa voi ajatella.

Kun puhe on ympärileikkauksesta jonka vanhemmat päättävät lapsen puolesta, on seksiargumentti nollan arvoinen, koska eivät vanhemmat voi todellakaan ole oikeita päättämään sitä haluaakohan lapsi sitten aikuisena nopeita vai hitaita siemensyöksyjä. Jos aikuinen henkilö itse kokee ongelmaksi esim. ennenaikaisen siemensyöksyn ja haluaa apua siihen, niin ehkä hän voi silloin itse päättää tarvitsevansa ympärileikkauksen. Mutta vanhemmat eivät siitä päätä lapsen puolesta. Joku tolkku nyt näihin juttuihin!

Minun on myös pakko ihmetellä sitä onko nimimerkki "kartalla" itse lainkaan kartalla miehen anatomista, koska ei esinahka aivan turha nahnariekale ole, sillä on tietty tehtävä ja tarkoitus, ja jos se poistetaan siitä on aivan varmasti samoja seurauksia kuin naisten ympärileikkuksesta. Ehkä ei niin paljon, mutta samasta asiasta on kysymys silti."

• yx toinen
        gyrus kirjoitti:

Oletko nähnyt ympärileikattua penistä?

Ei ole pieni eikä sievä juttu ollenkaan. Ero leikkaamattomaan on erittäin merkittävä.

>> Ei ole pieni eikä sievä juttu ollenkaan. Ero leikkaamattomaan on erittäin merkittävä. >>

-En ole, mutta olen itse mies ja tiedän, että ei ole kyseessä kummonenkaan nahansuikale. Ei ainakaan niin että siitä nyt kannattaisi alkaa meteliä nostamaan, jos niitä esim. vain noin sata tapausta on vuodessa, mitä niitä leikataan.

Kyllä ne tuhannet heppoisin syin tehtävät abortit olisivat miljoona kertaa ennemmin metelin aihe, kuin joku, missä ei todellisuudessa ketään vahingoiteta. Tai jos näin tapahtuu, niin voisiko joku kertoa MIKÄ ON SE VAHINKO, siis käytännössä, joka miestä kohtaa, jos menettää pienen pätkän nahkaa pilistään, jolla on..., niin MIKÄ MERKITYS...???

• Kössönöm
        yx toinen kirjoitti:

>> Ei ole pieni eikä sievä juttu ollenkaan. Ero leikkaamattomaan on erittäin merkittävä. >>

-En ole, mutta olen itse mies ja tiedän, että ei ole kyseessä kummonenkaan nahansuikale. Ei ainakaan niin että siitä nyt kannattaisi alkaa meteliä nostamaan, jos niitä esim. vain noin sata tapausta on vuodessa, mitä niitä leikataan.

Kyllä ne tuhannet heppoisin syin tehtävät abortit olisivat miljoona kertaa ennemmin metelin aihe, kuin joku, missä ei todellisuudessa ketään vahingoiteta. Tai jos näin tapahtuu, niin voisiko joku kertoa MIKÄ ON SE VAHINKO, siis käytännössä, joka miestä kohtaa, jos menettää pienen pätkän nahkaa pilistään, jolla on..., niin MIKÄ MERKITYS...???

todella huolestuttava.

• yx toinen kirjoitti:

siitä silpomisesta on?????????

Jos se ei kerran haittaa yhtään mitään, niin mä voin kiskaista sen sun ylimääräisen nahkasuikaleen siitä pippelin päästä pois. Missä nähdään?

Ps. Suomessa tehtiin aikoinaan n. 1500 henkilölle lobotomia, oletko sinä yksi heistä? Siinä on yksi vanha tapa mikä pitäisi elvyttää, vai mitä?

• gyrus
        yx toinen kirjoitti:

... ettet tajua, että ympärileikatun voi olla vaikea masturboida?

Nipsaistaanko sinultakin saman tien, mitäs sanot?

Ja antaisitko leikata lapseltasi korvalehdestä palan pois jumalan kunniaksi? Eihän sekään ole kuin nahansuikale!?

• Kössönöm
        gyrus kirjoitti:

... ettet tajua, että ympärileikatun voi olla vaikea masturboida?

Nipsaistaanko sinultakin saman tien, mitäs sanot?

Ja antaisitko leikata lapseltasi korvalehdestä palan pois jumalan kunniaksi? Eihän sekään ole kuin nahansuikale!?

eikä siitä mitään haittaa ole, vaikka korva vähän repsottaisi. Ihan hyvin sillä silti kuulisi.

• nkös...?
        Kössönöm kirjoitti:

eikä siitä mitään haittaa ole, vaikka korva vähän repsottaisi. Ihan hyvin sillä silti kuulisi.

Mene sinä nössömökkihöperö nyt muualle fantasioimaan niillä silpomisfantasioillasi, koska haluat niitä niin innokkaasti hehkuttaa. Taisit jo kuvitella mielikuvituksessasi suikaloituna repsottavan korvanlehden..., niinkös...?

• Kössönöm
        nkös...? kirjoitti:

Mene sinä nössömökkihöperö nyt muualle fantasioimaan niillä silpomisfantasioillasi, koska haluat niitä niin innokkaasti hehkuttaa. Taisit jo kuvitella mielikuvituksessasi suikaloituna repsottavan korvanlehden..., niinkös...?

fantasioi, vaan ihmettelen, että tällaista lakiesitystä Suomeen ollaan ajamassa.

Uskikset näköjään saavat siitä jotain kiksejä, sinä mukaanlukien, kun sitä niin puolustatte.

• operaatiot
        tahi nelijä kirjoitti:

Jokaiseen leikkaukseen sisältyy riskinsä. Niihin 'pieniin ja sieviinkin'. Jotakin voi mennä pieleen. Toisinaan menee.

Ohessa kerrottiinkin esinahan vaikutuksista esim. tuntoherkkyyteen. Suojanahan se siinä on, tehtävänsä silläkin.

Sinä nyt puutut pelkkiin sananvalintoihin ja saivartelet, mutta jos mikä hyvänsä osa ihmisestä on hyödyllinen - tai vaikka hyödytönkin, voimme ajatella niinkin - eikä siitä ole haittaa minkäänlaista, niin onko parempi jättää se osa paikalleen kuin ottaa riski siitä, että sen poistaminen aiheuttaa ongelmia ja vaivoja? Etenkin kun sen riskin ottaisi toisen puolesta - oman rakkaan lapsensa, jolla ei olisi mitään mahdollisuutta vaikuttaa asiaan.

• yx toinen
        operaatiot kirjoitti:

Jokaiseen leikkaukseen sisältyy riskinsä. Niihin 'pieniin ja sieviinkin'. Jotakin voi mennä pieleen. Toisinaan menee.

Ohessa kerrottiinkin esinahan vaikutuksista esim. tuntoherkkyyteen. Suojanahan se siinä on, tehtävänsä silläkin.

Sinä nyt puutut pelkkiin sananvalintoihin ja saivartelet, mutta jos mikä hyvänsä osa ihmisestä on hyödyllinen - tai vaikka hyödytönkin, voimme ajatella niinkin - eikä siitä ole haittaa minkäänlaista, niin onko parempi jättää se osa paikalleen kuin ottaa riski siitä, että sen poistaminen aiheuttaa ongelmia ja vaivoja? Etenkin kun sen riskin ottaisi toisen puolesta - oman rakkaan lapsensa, jolla ei olisi mitään mahdollisuutta vaikuttaa asiaan.

Teillä ei näköjään ole mitään halua ymmärtää sitä, että esim. juutalaisille tämä on vähintään yhtä tärkeä asia, kuin monille ev.lut.kirkollisille on se että heidän lapsensa täytyy kastaa jo pikkuvauvoina, kysymättä heidän mielipidettään.

Tarkoitan siis sitä, että kun ei ole selkeää näyttöä, että ko. toimenpiteestä olisi mitään konkreettista haittaa osoitettavissa; ja esim. huonommat kiksit masturboidessa(?) tai hieman pidemmällä viiveellä tuleva siemensyöksy yhdynnässä(?) eivät varmastikaan sitä ole, niin ette kai kuvittele juutalaisten luopuvan tuhansia vuosia vanhasta traditiostaan, olipa suomessa laki niin tai näin...

Muslimien traditioita en ala puolustelemaan, koska en niitä tunne, ettei vain vahingossakaan tule sitä käsitystä, että puolustelisin jotain klitoristen yms. "silpomisia"...

Tässä nyt kuitenkin on kyse jostain ihan muusta, kuin siitä mikä on tekoselityksenä, tälle nyt nousseelle älämölölle, joka, kappas vaan, kohdistuukin hyvin paljolti taas juutalaisiin ja heidän tapoihinsa. Aina, kun aika on kypsä, tuntuu löytyvän ja keksitään sopivia tekosyitä, mistä ja millä heidän vainoamisensa voidaan aloittaa... Mikä se muuten olikaan Hitlerillä, ihan ensimmäisenä... Toistaako historia taas itseään; ja mitenkäs sen Hitlerin ja häntä seuranneiden kävikään...

Näin voin sanoa ihan siitä syystä, koska täällä ei ole koskaan näkynyt mitään huolestumista ilmaisevia kommentteja esim. sen suhteen, että maamme aborttilukuja pitäisi saada paljon pienemmiksi. Eikö täällä löydy puolestapuhujia niille tuhansille ihmissikiöille, joilta RIISTETÄÄN KOKO ELÄMÄ jo syntymättöminä...!!! Niinpä en nyt vain jaksa uskoa, että huolestuminen juutalaisten pikkupoikien pippeleistä olisi ihan aitoa asiaa, mutta saadaanhan siitä paljon meteliä aikaiseksi...

Kuulinkohan juuri ihmiskunnan ajankellon sekuntiviisarin raksahtavan, kun se siirtyy ja taas on aika... Mikä aika yöstä on...?

• gyrus

.. pohjimmiltaan kysymys siitä, että esinahan typistäminen vaikeuttaa masturbointia?

Siinä tapauksessa olisi jälleen kerran pohjimmiltaan kysymys ihmisen seksuaalisuuden kontrolloinnista. Raamatun aikoina ympärileikkaus on voinut olla keino nostaa syntyvyyttä. Täysin järjetöntä - sekä silloin että varsinkin nyt.

En tajua, kuinka kukaan vanhempi voi missään oloissa antaa silpoa lapsensa. Pelkkä tarpeellinen rokotuskin tekee pahaa, kun lapsen iho joudutaan puhkaisemaan, mutta se on kuitenkin tehtävä tartuntatautien ehkäisyn vuoksi - (aiheettomalle) ympärileikkaukselle ei ole ensimmäistäkään puolustusta.

• Kössönöm

joku viittasi siihen, että aikoinaan tätä käytettiin nimenomaan masturboinnin estämiseen. Kukahan se oli ja mikä ketju. En muista.

Miksi uskovaisilla on niin hirveä hinku valvoa ja puuttua juuri seksuaalisuuteen? En ole koskaan ymmärtänyt sitä.

Enkä nyt ymmärrä näitä krisseleitä täällä, jotka puolustavat tuota barbaarista tapaa. Pääasia tuntuukin olevan vastustaa ateisteja, jotka järjestään tätä lakialoitetta vastustavat.

Lääketieteelliset perusteet on aivan toinen asia.

• >>>Olettekos huomanneet
      Kössönöm 31.7.2008 klo 16.17
         että kun krisselit ovat uupumatta varoittaneet islamin ryntäämisestä länsimaihin ja ilmoittaneet, että ateistien käy siinä hötäkässä huonosti, niin nyt he ovatkin yhtenä rintamana puolustamassa islamilaisia tapoja. Siis vauvojen ympärileikkausta.

• Kössönöm

keskusteluja uudesta lakialoitteesta, joka sallisi poikavauvojen ympärileikkauksen uskonnollisista syistä.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000036902386

Kristityt eivät leikkaakaan, mutta miksi tuossa ketjussa sitten tämän palstan krisselit sitä puolustavat. Ainoa syy, jonka minä keksin, on se, että ateistit tuota lakialoitetta vastustavat.

Nyt voit sinäkin käydä adressiin laittamassa nimen:

http://www.adressit.com/silpominen

• Dhimmi (oikea)
        Kössönöm kirjoitti:

keskusteluja uudesta lakialoitteesta, joka sallisi poikavauvojen ympärileikkauksen uskonnollisista syistä.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000036902386

Kristityt eivät leikkaakaan, mutta miksi tuossa ketjussa sitten tämän palstan krisselit sitä puolustavat. Ainoa syy, jonka minä keksin, on se, että ateistit tuota lakialoitetta vastustavat.

Suomessa silvontalakeja ja muita ajavat samat tahot, jotka pitävät luonnollisena homoadoptiota jne. Eli lähinnä Vihreät ja muut punavihreät.

Miksi Kössiksen piti lisätä tuo "muslimi-kohta" tekstiinsä, miksei Brax sanonut sitä itse? Vastaus: Koska Brax ei sanoisi mitään sellaista. Hän on huolissaan homoista, muslimeista ja ateisteista - eikä tykkää kristityistä.

• Kössönöm
        Dhimmi (oikea) kirjoitti:

Suomessa silvontalakeja ja muita ajavat samat tahot, jotka pitävät luonnollisena homoadoptiota jne. Eli lähinnä Vihreät ja muut punavihreät.

Miksi Kössiksen piti lisätä tuo "muslimi-kohta" tekstiinsä, miksei Brax sanonut sitä itse? Vastaus: Koska Brax ei sanoisi mitään sellaista. Hän on huolissaan homoista, muslimeista ja ateisteista - eikä tykkää kristityistä.

on punavihreä? Tjaah. Liisa Hyssälä nyt ainakin on keskustalainen. Onko sinulla tarkempaa kokoonpanoa puolueittain tiedossasi?

Mitä sinä taas sönkötät? Miten niin muslimi-kohta? Muslimien lasten ja juutalaisten lasten ympärileikkauksistahan tässä on kyse. Mistä sinä Tuon Braxin nyt tähän tempaisit?

Sinähän olet pitkin päivää ollut huolissasi siitä, että voi voi, kun muslimit eivät saa silpoa lapsiaan. Kun ei siitä "ole mitään haittaa".

• Kössönöm kirjoitti:

>>>Nyt voit sinäkin käydä adressiin laittamassa nimen:

• Kössönöm
        Jumalanhullu kirjoitti:

>>>Nyt voit sinäkin käydä adressiin laittamassa nimen:

Mitäs tähän muuta voi sanoa, kuin Jeah:)

• Ei pitäisi yleistää.Itse en Kristittynä näe tuossa silpomisessa mitään hyvää.Enkä sitä voi mitenkään kannattaa.

• Kössönöm

Täällä on yhtä sun toista krisseliä ollut huutamassa tuon uuden lain puolesta, koska siitä ei ole mitään haittaa!!!

Väittävätpä ateisteja vieläpä fundamentalisteiksi, kun vastustamme tuollaista lakia.

Kumma juttu, että nämä samaiset heput varoittavat islamista ja nyt kuitenkin puolustavat islamin nimissä tehtyjä esinahan leikkauksia.

• Dhimmi (oikea)

Kysyisin sinulta, että miten ihmeessä sinä sitten diggailet niitä vihreitä (det gröna), jotka ovat kaikessa muussa samaa mieltä kanssasi (esim. homoadoptiot, kristinusko on pahan voima), mutta ovat itse asiassa kovimpia islamilaisten puolustajia ja heidän leikkauksiensa jne. kannattajia?

Jos sinua ei haittaa islamin ryntäys Eurooppaan, niin mikset liity ryhmääsi, ja rupea kannattamaan tosissaan islamisaatiota?

Minä en hyväksy leikkauksia, mutta laki mennee läpi - kiitos ateististen kansanedustajien. Ns. "perinteisemmät" kansanedustajat eivät moista niele.

• Kössönöm

päässä vippaa, että et tajua lukemaasi.

Kirjoitin näin:

Olettekos huomanneet
        Kirjoittanut: Kössönöm 31.7.2008 klo 16.17
        Poista oma viesti

Nyt sitten ateistit ovat fundiksia, kun vastustavat lasten silpomista. Tuolla eräskin heppu sanoi, että hän kunnioittaa muiden uskontojen perinteitä. "ja kun siitä silpomisesta ei ole mitän haittaa". "

- Niin miten sinä saat tuostakaan kirjoituksesta minusta islamin kannattajaa? Sinähän se olet puolustellut muslimien oikeutta silpoa lapsiaan, en minä. Minä vastustan sitä lakiesitystä.

Siksipä sitä ihmettelinkin, että olet täällä jatkuvasti varoittamassa islamista, mutta kuitenkin puolustat tuota lakiesitystä.

Juuri sinä sitä lakiesitystä olet koko päivän kannattanut tällä palstalla.

• BBob
        Kössönöm kirjoitti:

päässä vippaa, että et tajua lukemaasi.

Kirjoitin näin:

Olettekos huomanneet
        Kirjoittanut: Kössönöm 31.7.2008 klo 16.17
        Poista oma viesti

Nyt sitten ateistit ovat fundiksia, kun vastustavat lasten silpomista. Tuolla eräskin heppu sanoi, että hän kunnioittaa muiden uskontojen perinteitä. "ja kun siitä silpomisesta ei ole mitän haittaa". "

- Niin miten sinä saat tuostakaan kirjoituksesta minusta islamin kannattajaa? Sinähän se olet puolustellut muslimien oikeutta silpoa lapsiaan, en minä. Minä vastustan sitä lakiesitystä.

Siksipä sitä ihmettelinkin, että olet täällä jatkuvasti varoittamassa islamista, mutta kuitenkin puolustat tuota lakiesitystä.

Juuri sinä sitä lakiesitystä olet koko päivän kannattanut tällä palstalla.

Saahan sitä tietysti vitsailla H.H.:n, Dhimmin ja yx toinen samankaltaisuudesta mutta eivät he sama henkilö oo.

• Kössönöm
        BBob kirjoitti:

Saahan sitä tietysti vitsailla H.H.:n, Dhimmin ja yx toinen samankaltaisuudesta mutta eivät he sama henkilö oo.

Kaikilla nikeillä samanlaista tekstiä.

Onko sinulla jotain sisäpiiritietoa vai?

• gyrus
        Kössönöm kirjoitti:

... tulee kaikkien näiden kolmen mainitun nikin kirjoituksista täsmälleen samanlainen, vähän nyrjähtänyt ja ellottava olo.

• BBob
        Kössönöm kirjoitti:

Yliluonnolliset salapoliisin kykyni kertovat että H.H. on edelleen lomalla palstalta kuten itsemurhaketjussa lupasi. Hän on sitä paitsi pilkallisempi kuin nuo kaksi muuta. Dhimmi muuten sanoi vastustavansa silpomista yhdessä ketjussa kun taas yx toinen sitä puolusti useaan kertaan aiemmin päivällä. Nuo kaksi eivät ainakaan voi olla samat.

• Kössönöm
        BBob kirjoitti:

Yliluonnolliset salapoliisin kykyni kertovat että H.H. on edelleen lomalla palstalta kuten itsemurhaketjussa lupasi. Hän on sitä paitsi pilkallisempi kuin nuo kaksi muuta. Dhimmi muuten sanoi vastustavansa silpomista yhdessä ketjussa kun taas yx toinen sitä puolusti useaan kertaan aiemmin päivällä. Nuo kaksi eivät ainakaan voi olla samat.

Nämä kaikki nikkipersoonat ovat siitä samanlaisia, että ei asiasta niin väliä, kunhan saa vittuilla ateisteille ja olla eri mieltä.

• en hyväksy!!

Minä en kristittynä hyväksy yhdenkään lapsen silpomista, en tytön enkä pojan.

Pidetään huolta, ettei moinen lakiesitys mene läpi. Lapsia pitää suojella.

• Kössönöm

• yx toinen

Itse olen kristittynä mieluummin pidättyväinen ottamaan kantaa juutalaisia koskevaan ko. asiaan, joka on kuitenkin tarkoitettu merkiksi tämän kansan ikuisesta liitosta Jumalan kanssa.

Vaikka asiasta kuinka vaahdottaisiin ei-kristittyjen taholta, on mielestäni meidän jotka pidämme itseämme kristittyinä, velvollisuus puolustaa ja siunata, eikä kirota Jumalan valittua kansaa, eikä lähteä mukaan sellaisiin liikkeisiin, jotka hyökkäävät heidän kulttuuriaan vastaan. On kuitenkin ymmärrettävissä miksi he eivät ko. tavasta tule kuitenkaan luopumaan, kun lukee alla olevan lainauksen raamatusta:

1.Moos.17:12. "Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi. 13. Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi. 14. Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

• yx toinen kirjoitti:

Itse olen kristittynä mieluummin pidättyväinen ottamaan kantaa juutalaisia koskevaan ko. asiaan, joka on kuitenkin tarkoitettu merkiksi tämän kansan ikuisesta liitosta Jumalan kanssa.

Vaikka asiasta kuinka vaahdottaisiin ei-kristittyjen taholta, on mielestäni meidän jotka pidämme itseämme kristittyinä, velvollisuus puolustaa ja siunata, eikä kirota Jumalan valittua kansaa, eikä lähteä mukaan sellaisiin liikkeisiin, jotka hyökkäävät heidän kulttuuriaan vastaan. On kuitenkin ymmärrettävissä miksi he eivät ko. tavasta tule kuitenkaan luopumaan, kun lukee alla olevan lainauksen raamatusta:

1.Moos.17:12. "Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi. 13. Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi. 14. Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

>>>>1.Moos.17:12. "Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi. 13. Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi. 14. Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

• gyrus
        yx toinen kirjoitti:

... ylipäänsä "siunata" tai "kirota" jotain kansaa?

Ensinnäkään en ymmärrä oikein kumpaakaan sanaa: tuntuvat viittaavan joihinkin yliluonnollisiin voimiin, joita minun vaikea hahmottaa.

Toiseksikin, minä teen arvioni aina yksilön perusteella: voin toivottaa ihmiselle hyvää tai viitata kintaalla tai puhista kiukusta sen mukaan, mitä hän on yksilönä tehnyt tai ilmaissut. Ei ole mahdollista suhtautua jonkin kaavan mukaan kansaan tai muuhunkaan isoon ihmisjoukkoon.

Tätä on tietysti vaikea ymmärtää, jos on tottunut palvelemaan jumalaa, jolla on tapana kostaa isien pahat teot viattomille vauvoille.

• yx toinen
        gyrus kirjoitti:

... ylipäänsä "siunata" tai "kirota" jotain kansaa?

Ensinnäkään en ymmärrä oikein kumpaakaan sanaa: tuntuvat viittaavan joihinkin yliluonnollisiin voimiin, joita minun vaikea hahmottaa.

Toiseksikin, minä teen arvioni aina yksilön perusteella: voin toivottaa ihmiselle hyvää tai viitata kintaalla tai puhista kiukusta sen mukaan, mitä hän on yksilönä tehnyt tai ilmaissut. Ei ole mahdollista suhtautua jonkin kaavan mukaan kansaan tai muuhunkaan isoon ihmisjoukkoon.

Tätä on tietysti vaikea ymmärtää, jos on tottunut palvelemaan jumalaa, jolla on tapana kostaa isien pahat teot viattomille vauvoille.

>> ... ylipäänsä "siunata" tai "kirota" jotain kansaa? >>

-Ylipäätään voi sanoa, että "Jumala siunaa ja varjele sinä Israelin maata ja koko sen kansaa.

-Kiroaminen voi olla esim. monenlaista kielteistä kommenttia ja -suhtautumista, esim. että "no sellasia %&¤#$:ta ne juutalaiset on"...

>> jumalaa, jolla on tapana kostaa isien pahat teot viattomille vauvoille. >>

-Todella rasittavaa kun tällä palstalla tulee jatkuvasti tällaista valheellisesti vääristeltyä juttua; esim. tuollaista "viattomille vauvoille" kostamista ei ainakaan minun raamatustani löydy.

>> Ei ole mahdollista suhtautua jonkin kaavan mukaan kansaan tai muuhunkaan isoon ihmisjoukkoon. >>

-Kyllä on täysin mahdollista, kunhan ei ala tekemään tuollaisia pätemättömiä ehdollistamisia. Monet asiat ovat ihan täysin suhtautumis kysymyksiä. Sinäkin voit olla esim. jonkun lätkäjoukkueen "kannattaja", mutta silti voi siinäkin joukkueessa olla joku tai joitain tyyppejä joita et ns. "voi sietää"; kuitenkin kannatat -joukkuetta-...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      176
      4757
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3306
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2213
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1984
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1916
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      666
      1853
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      116
      1816
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      137
      1737
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1495
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1421
    Aihe