2:sta -> 1:nen

pohdiskelleN

te jotka olette nykyään siinä ihan oikeassa suhteessa, eikä enää "salaisessa" suhteessa, eli olette joskus olleet kakkosia ja salasuhteesta on todellakin tullut ihan kunnon suhde.

kertokaahan minkälainen se tie on ollut?
eli miten vaikeaa aikaa se on teille kakkosille ollut, kun on joutunut odottamaan ratkaisuja eikä voi olla 100% varma onnistuuko ja voiko toisen lupaukseen luottaa jne.

miten selvisitte siittä oikeaan suhteeseen asti, menikö kauankin ennenkuin "unelmista" tuli totta jne??

ja asiallisia kommentteja kiitos !!! (:

21

1480

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muttamutta

Tasapainoinen ja tasokas nainen ei koskaan tyydy kakkosen osaan.. ;)

• ap.

aika moni suhteista on saanut alkunsa noin...
      joten edelleen asiallisia vastauksia KIITOS !!!! (:

• naenen!

Kakkosesta haetaan vain pakokeinoa sen hetkisen suhteen ongelmista, että voi saada muuta ajateltavaa kuin arkiset ongelmat kotona. Sillä jos ongelmia ei olisi, niin kakkosta ei tarvittaisi mihinkään. Ja se, että tämä jo-suhteessa-oleva etsii "apua" suhteensa ulkopuolelta kertoo vain raukkamaisuudesta ja siitä ettei osaa selvittää oman suhteensa ongelmia - tuskin tulevienkaan suhteiden.

Sanon kokemuksen syvällä rintaäänellä, että älä sekaannu varattuihin miehiin. Jotkut tekevät sen tietämättään (minä) ja jotkut sen hyvin tiedostaen. Itselleni se oli isku vasten kasvoja kun todellisuus selvisi, että vaimo ja lapset odottaa kotona. Siinä ei paljon tule enää ajateltua millon "unelmista" tulee totta.

Kyllähän se kakkoseksi rupeaminen varmasti käy ihmiselle, joka haluaa elämäänsä draamaa (sen varmasti tuleva ex-vaimo saa aikaiseksi). Itse halusin vain rakastaa sitä miestä, mutta ymmärsin että hän ei halunnut muuta kuin paeta arkea. Vaikka hän kovasti väitti olleensa rakastunut, niin kyllähän sen nyt ymmärtää ettei se rakkaus miltään puhtaan pohjalta lähde.

En kyllä ollut oikea ihminen vastaamaan kysymykseen, mutta vastasinpa kuitenkin kun asiasta jotain kokemusta on.

• täälläkin...
        Lainataten "Kyllähän se kakkoseksi rupeaminen varmasti käy ihmiselle, joka haluaa elämäänsä draamaa (sen varmasti tuleva ex-vaimo saa aikaiseksi). Itse halusin vain rakastaa sitä miestä, mutta ymmärsin että hän ei halunnut muuta kuin paeta arkea. Vaikka hän kovasti väitti olleensa rakastunut, niin kyllähän sen nyt ymmärtää ettei se rakkaus miltään puhtaan pohjalta lähde."
        Kysyin mieheltä muuttaako hän luokseni ja vastaus oli aina "pitääkö mun nyt päättää" (10 kertaa), sitten tuli mittta täyteen ja suhde poikki. Sitten tullaan itkemään et justiin olin muuttamassa luokseni. EI KOSKAAN KAKSOISSUHDETTA!!!!

• allekirjoita

tuota "Kakkosesta haetaan vain pakokeinoa sen hetkisen suhteen ongelmista", se on enempi petettyjen käyttämä klisee. Useimmiten kyse on simppelisti siitä, että sitä kumppania kohtaan ei ole niitä tunteita, joihin hyvä parisuhde perustuu. Ei kukaan keskinäisten kahnausten tai ongelmien takia lähde pettämään, jos todella rakastaa. Itse kunkin sitten kohdaltaan päätettävä, kumpaako pitää tärkeämpänä: Tunnetasoa vaiko käytännön sitoutumista, jos nämä molemmat eivät suhteessa toteudu. Itse en tyytyisi vähempään (olen joskus ollut "kakkonen", ei ikinä enää)kuin molempiin, en myöskään elämään miehen kanssa, jonka tunteet kohdistuvat johonkin toiseen. Pettävä mies saisi siis vapautensa välittömästi, en tuntisi tarvetta häntä edes katkeruuksissani "rankaista" siitä vaikeuttamalla lähtöään.

• ...minäkään.

Hakea pakokeinoa sivusuhteesta? Apua kolmannesta osapuolesta? Ettei osaa selvittää suhteensa ongelmia?

Heh, ihan kuin jokainen salasuhde kumpuaisi samoista lähtökohdista... Joillekuille se voi olla pakokeino, jotkut ehkä onkin niin tyhmiä että kuvittelevat sen jotenkin auttavan, mutta varmaankaan siinä ei koskaan ole kyse siitä, etteikö osattaisi selvittää suhteen ongelmia. Enemmänkin se on sitä, että niitä ongelmia ei (enää) haluta selvittää. Tai sitten niitä ei vain ole. Esim. edellyttääkö suhteen syntyminen sinkulla jotain ongelmia? Kumma juttu, että varatun salasuhteen taustalle sitten pitää kuvitella niitä...

On toki helppo ja mukava ajatus, että varattu ei voisi rakastua oikeasti toiseen. Ainakin petettyjen ja petetyksitulemista pelkäävien kannalta. Jotkut varmasti hakevat kakkosesta pelkkää seksiä, mutta onko oikeasti niin mahdotonta kuvitella salasuhteeseen voimakkaita molemminpuolisia tunteita? Toiseen rakastuminen ei edellytä välttämättä minkäänlaisia ongelmia parisuhteessa, ja se voi tapahtua vaikka kuinka vahvalle ihmiselle tehden hänestä heikon.

Kenelläkään ei ole takuita siitä, että sinkku ei voisi pettää tulevissa suhteissaan. Kuka tahansa voi pettää tai olla pettämättä. Varattu voi pettää, jo aiemmin pettänyt varattu voi olla loppuelämänsä uskollinen jne. Riippuu hyvin pitkälti siitä, minkälainen ihminen varattu on, minkälaisen ihmisen kanssa suhteessa ja miksi on pettänyt, että tuleeko hän pettämään jatkossa. On vaikeampi olla uskollinen ihmiselle, jonka kanssa on ollut ei-niin-intohimoisessa suhteessa vain mukavuus-/turvallisyyssyistä, jos elämään astuu ihminen, johon rakastuu siten miten harvoin rakastutaan. On melko tavallista, että ihastuminen tai sujuva seksi sekoitetaan rakkauteen, vaikka hyvään, kestävään suhteeseen tarvitaan enemmän. Ihmiset tekevät siis virhevalintoja ja sitoutuvat vääriin ihmisiin tietämättömyyttään tai uskoessaan, etteivät enää voisi rakastua tai olla rakastettuja.

Jos ihminen voi muuttua uskollisesta uskottomaksi, niin sama voi käydä toisinkin päin.

• on..

että ei koira karvoistaan pääse, miehelläs on pian uusi kakkonen. Mutta eikö ole ihanaa että saat olla se ykkönen välillä?

• tuppaa olemaan

Tuntemani petturit ovat enemmän tai vähemmän sarjapettureita. Kakkosia ja/tai kertapanoja on ollut joka suhteessa ja tulee aina olemaankin. Toki voi olla jopa vuosien taukoja välissä, mutta siinä vaiheessa kun kotona tulee ongelmia, ratkaisu haetaan aidan toiselta puolelta.

Yhden poikkeuksen tähän kyllä tiedän, mutta jos pettäjän kanssa alat olemaan niin erittäin todennäköisesti sinutkin petetään jossain vaiheessa.

Sinua on varoitettu.

• trilkmvdlsknv

otsikon perusteella oletin, että arvosi olis noussut miehesi simissä. tai siis sen toisen naisen miehen, mutta ei...

mieti, kauanko tuota jaksat. aseta itsellesi päivämäärä ja kerro miehelle, mihin mennessä asioiden on selkiinnyttävä, että sinä tiedät sinun olevan ykkönen.

vai tiedätkö vielä oletko miehelle se ykkönen vai kakkonen. oletteko puhuneet asioista vai onko nämä sinun omia toiveitasi?

mikäli ette ole vielä puhuneet asiasta, tie saattaa olla on pidempi ja kivisempi kuin jos olisitte jo päässeet alkuun.

kun olet oman päivämääräsi päättänyt, pysy siinä. jos mies ei sitä ennen siitä tietoisena tee elettäkään yhteiselämänne eteen, ei hän tule siihen ryhtymään.

määräpäivänä kylmänrauhallisesti lopeta suhde. on pieni mahdollisuus, että silloin hän huomaa menettävänsä sinut ja haluaakin jatkaa sinun kanssasi. mutta tuon todennäköisyys on aika pieni määräajan jälkeen, jos sitä ennenkään ei ole mitään tapahtunut.

niin, en ole ollut toisena naisena, mutta päätimpä kommentoida.

• Joskus ollut kakkosena

Kakkosesta ykköseksi on varmaankin pitkä ja kivinen tie, useimmiten. En lähtisi tuohon päivämääräjuttuun, koska se on melko varmasti suhteen loppu (tietenkin voit asettaa itsellesi päivämäärän, johon mennessä haluat asioiden olevan selviä). Rakkaudessa ei aseteta ehtoja, mies tekee (tai aviovaimo) ratkaisun, sitten joskus, kun on siihen valmis. Ratkaisun pitäisi tapahtua parin vuoden sisällä suhteen alkamisesta, muussa tapauksessa myös kakkossuhde menettää "hohtonsa", siitä tulee samanlaista rutiinia kuin vakisuhteestakin, miksipä mies sitä asetelmaa lähtisi muuttamaan. Tietämissäni ns. onnistuneissa tapauksissa ratkaisut on tehty noin kahden vuoden sisällä, siitä tuo aikamääritelmä.

Kaikkein parasta on keskustella tuntemuksistasi miehen kanssa rehellisesti, rauhallisesti ja ajan kanssa, teet hänelle selväksi, että et halua olla kakkonen enää pitkään. Äläkä missään tapauksessa ala kiristämään miestä, se on aivan varma tapa menettää hänet kokonaan. Voithan myös antaa miettimisaikaa, jona aikana ette tapaa lainkaan.
        Lopullinen päätösvalta on sinulla itselläsi, jaksatko/haluatko/kannattaako odottaa vai jätätkö hänet..

• aina...
        Joskus ollut kakkosena kirjoitti:

Kakkosesta ykköseksi on varmaankin pitkä ja kivinen tie, useimmiten. En lähtisi tuohon päivämääräjuttuun, koska se on melko varmasti suhteen loppu (tietenkin voit asettaa itsellesi päivämäärän, johon mennessä haluat asioiden olevan selviä). Rakkaudessa ei aseteta ehtoja, mies tekee (tai aviovaimo) ratkaisun, sitten joskus, kun on siihen valmis. Ratkaisun pitäisi tapahtua parin vuoden sisällä suhteen alkamisesta, muussa tapauksessa myös kakkossuhde menettää "hohtonsa", siitä tulee samanlaista rutiinia kuin vakisuhteestakin, miksipä mies sitä asetelmaa lähtisi muuttamaan. Tietämissäni ns. onnistuneissa tapauksissa ratkaisut on tehty noin kahden vuoden sisällä, siitä tuo aikamääritelmä.

Kaikkein parasta on keskustella tuntemuksistasi miehen kanssa rehellisesti, rauhallisesti ja ajan kanssa, teet hänelle selväksi, että et halua olla kakkonen enää pitkään. Äläkä missään tapauksessa ala kiristämään miestä, se on aivan varma tapa menettää hänet kokonaan. Voithan myös antaa miettimisaikaa, jona aikana ette tapaa lainkaan.
        Lopullinen päätösvalta on sinulla itselläsi, jaksatko/haluatko/kannattaako odottaa vai jätätkö hänet..

puhutaan kakkosista naisista,minä olen ollu kakkonen ja olen mies,nainen on aviossa ja on nyt eroomassa ja nyt olen alkanut empiin haluunko häntä lainkaan....

• Nainen 43
        aina... kirjoitti:

puhutaan kakkosista naisista,minä olen ollu kakkonen ja olen mies,nainen on aviossa ja on nyt eroomassa ja nyt olen alkanut empiin haluunko häntä lainkaan....

Eiköhän pohtimasi asia juonna juurensa naisen asemasta ja naiseen kohdistuvista odotuksista, joilla on juuret naisen historiassa. Naiselta vaaditaan siveämpää käytöstä ja häntä arvioidaan tästä johtuen tiukemmin. "Naisen tulee olla siveä äiti tyyppi, miehet ovat niitä kevytkenkäisiä selkärangattomia alapäällään ajattelevia lurjuksia", ei ole minun ajatukseni, vaan olettamani stereotypia.

Mies kakkosena ei ole sensaatiomainen, nainen kyllä.

• sinulle laula

Aikoinaan isälläni oli salasuhde, josta syntyi lapsi. Äitini haki eron isästäni, isä ei olisi sitä koskaan tehnyt, vaikka sanoi niin kakkos naiselle. Tämä nainen sanoi äidilleni, että syy miksi isäni on hänen kanssaan, on se, että hän rakastaa isääni ja isäni tarvitsee vain rakkautta.

Kun vanhempani erosivat viileni ja lopulta päättyi myös tämä "rakkausliitto". Kakkos nainen sai yksin kasvattaa "rakkauden hedelmän". Tapahtuneesta on kulunut jo kauan, mutta olisi mielenkiintoista tietää vannooko tuo nainen edelleen rakkauden nimeen. Isäni löysi muuten pian uuden naisen rinnallee. Haluan vielä korostaa, että isäni oli kunnioitettu mies, ei mikään laitapuolen kulkija.

Nyt neljän lapsen äitinä ja avioliitossa paljon kokeneena, en voi kuin halveksia kakkosnaisia. Haluat asiallisia vastauksia rakkauden huumassa. Toivon todella, että miehellä ei ole lapsia, koska tuntuu kammottavalta ajatella, että toinen nainen voi olla suhteessa perheelliseen mieheen. Minulle ei mene läpi tämä rakkaus juttu, olen sen, kuten kerroin, jo nähnyt.

Kyllä paljon pitää tapahtua, että voisin kuvitella itseni tai kenenkään tuntemani naisen ryhtyvän suhteeseen perheellisen miehen kanssa. Nainen näyttää olevan naiselle susi.

• ???

Sinä siis halveksit kakkosnaisia. Entä suhtautumisesi pettäjämiehiin? Et ilmeisestikään heitä halveksi. Kunnioitustako he mielestäsi ansaitsevat?

"Haluan vielä korostaa, että isäni oli kunnioitettu mies, ei mikään laitapuolen kulkija." Juuri tuollaisia miehiä pettäjät yleensä ovatkin. Hyvä asema yhteiskunnassa, antaa heille sellaisen kuvitelman, etteivät yleisesti hyväksytyt moraalisäännöt koske lainkaan heitä.

• Tytär 38
        ??? kirjoitti:

Sinä siis halveksit kakkosnaisia. Entä suhtautumisesi pettäjämiehiin? Et ilmeisestikään heitä halveksi. Kunnioitustako he mielestäsi ansaitsevat?

"Haluan vielä korostaa, että isäni oli kunnioitettu mies, ei mikään laitapuolen kulkija." Juuri tuollaisia miehiä pettäjät yleensä ovatkin. Hyvä asema yhteiskunnassa, antaa heille sellaisen kuvitelman, etteivät yleisesti hyväksytyt moraalisäännöt koske lainkaan heitä.

Taidan omata melko negatiivisen kuvan miehistä, joka on minulla niin selkäytimessä, etten sitä tuonut lainkaan esille. Minulle isäni on erittäin rakas ja toisten silmissä "kunnioitettu mies". Ajattelen kuitenkin, että hän on heikko ihminen vailla selkärankaa sekä omien tunteidensa ja viettiensä viemä.

Naisena (ja omien kokemusteni kautta) ajattelen, että nainen on moraalisesti vahvempi ja oletan häneltä säädyllisempää käytöstä kuin mieheltä. En tarkoita, että hyväksyisin miesten käytöksen. Tiedän, että on erilaisia miehiä, mutta omien kokemusteni myötä olen kyyninen miesten suhteen, sallin heille enemmän ajatuksella "kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia".

Taidan olla ylpeä nainen, joka kuvittelee naissukupuolen olevan fiksumpi. Näinhän se ei todellisuudessa ole.

• naiset...
        Tytär 38 kirjoitti:

Taidan omata melko negatiivisen kuvan miehistä, joka on minulla niin selkäytimessä, etten sitä tuonut lainkaan esille. Minulle isäni on erittäin rakas ja toisten silmissä "kunnioitettu mies". Ajattelen kuitenkin, että hän on heikko ihminen vailla selkärankaa sekä omien tunteidensa ja viettiensä viemä.

Naisena (ja omien kokemusteni kautta) ajattelen, että nainen on moraalisesti vahvempi ja oletan häneltä säädyllisempää käytöstä kuin mieheltä. En tarkoita, että hyväksyisin miesten käytöksen. Tiedän, että on erilaisia miehiä, mutta omien kokemusteni myötä olen kyyninen miesten suhteen, sallin heille enemmän ajatuksella "kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia".

Taidan olla ylpeä nainen, joka kuvittelee naissukupuolen olevan fiksumpi. Näinhän se ei todellisuudessa ole.

juuri mahdollistavat petturimiesten käytöksen.

Mies EI OLE kykenemätön kantamaan vastuuta omasta käytöksestään. Jos naiset vaatisivat heiltä vastuuta, he joutuisivat ajattelemaan kaksi kertaa, ennen kuin tekevät "temppunsa". Sinun kaltaisesi päänsilittelijät antavat käytännössä heille luvan moraalittomaan käytökseen.

En arvosta asennettasi yhtään. Jokainen ihminen (mies tai nainen) on itse vastuussa käyttäytymisestään. Mies päättää ihan itse pettääkö vaimoaan vai ei, kakkosnainen ei sitä hänen puolestaan tee.

• Tytär 38
        naiset... kirjoitti:

juuri mahdollistavat petturimiesten käytöksen.

Mies EI OLE kykenemätön kantamaan vastuuta omasta käytöksestään. Jos naiset vaatisivat heiltä vastuuta, he joutuisivat ajattelemaan kaksi kertaa, ennen kuin tekevät "temppunsa". Sinun kaltaisesi päänsilittelijät antavat käytännössä heille luvan moraalittomaan käytökseen.

En arvosta asennettasi yhtään. Jokainen ihminen (mies tai nainen) on itse vastuussa käyttäytymisestään. Mies päättää ihan itse pettääkö vaimoaan vai ei, kakkosnainen ei sitä hänen puolestaan tee.

Et lukenut viestiäni tarkasti. Lopussa sanoin "Taidan olla ylpeä nainen, joka kuvittelee naissukupuolen olevan fiksumpi. Näinhän se ei todellisuudessa ole". Me naiset emme siis ole todellisuudessa sen fiksumpia, joten en tarkoita, että miehet saavat käyttäytyä sen huonommin kuin naisetkaan.

Nämä viestit ovat usein provokatiivisia, niin oli myös omani. Mielipiteeni perustuu stereotypioihin, jotka ovat vallalla yhteiskunnassamme. Haluan tosin painottaa, että ne eivät ole TOTUUS, vaan vallalla olevia ajatuksia. Toisaalta ne eivät ole kaikkien ihmisten ajatuksia, mutta useimpien. Todisteen näistä stereotypioista saa lukiessaan keskustelupalstoja.

Itse en hyväksy pettämistä. Olen ollut naimisissa 20-vuotta ja mieheni on uskollinen perheenisä. Olen itse ollut uskollinen koko avioliittomme ajan ja uskottomuus ei ole tullut mieleenkää. Avioliittomme loppuisi syrjähypystä, sen tiedämme molemmat aviopuolisot.

• sinun parisuhdettasi.
        Tytär 38 kirjoitti:

Et lukenut viestiäni tarkasti. Lopussa sanoin "Taidan olla ylpeä nainen, joka kuvittelee naissukupuolen olevan fiksumpi. Näinhän se ei todellisuudessa ole". Me naiset emme siis ole todellisuudessa sen fiksumpia, joten en tarkoita, että miehet saavat käyttäytyä sen huonommin kuin naisetkaan.

Nämä viestit ovat usein provokatiivisia, niin oli myös omani. Mielipiteeni perustuu stereotypioihin, jotka ovat vallalla yhteiskunnassamme. Haluan tosin painottaa, että ne eivät ole TOTUUS, vaan vallalla olevia ajatuksia. Toisaalta ne eivät ole kaikkien ihmisten ajatuksia, mutta useimpien. Todisteen näistä stereotypioista saa lukiessaan keskustelupalstoja.

Itse en hyväksy pettämistä. Olen ollut naimisissa 20-vuotta ja mieheni on uskollinen perheenisä. Olen itse ollut uskollinen koko avioliittomme ajan ja uskottomuus ei ole tullut mieleenkää. Avioliittomme loppuisi syrjähypystä, sen tiedämme molemmat aviopuolisot.

Isällesi annat anteeksi sellaiset teot joista sanot ettet hyväksy niitä. Hän siis voi vihellellen jatkaa kulkuaan katumatta mitään. Kakkosnaisille et anna anteeksi, vaikka hekin ovat vain heikkoja ihmisiä, yhtä lailla kuin isäsi. Heille sinä lyöt leiman otsaan koko loppuelämäksi.

Väärinkäsitysten välttämiseksi minun on kai mainittava etten itse kuulu (enkä ole koskaan kuulunut) tuohon kakkosnaisten kaartiin. Epäoikeudenmukaisuus vain saa sappeni kiehumaan. Jos yhdelle heikolle ihmiselle on valmis antamaan "erheet" anteeksi, on sitä samaa anteeksiantamusta löydyttävä myös toista heikkoa kohtaan. Tai sitten molemmat on tuomittava yhtä ankarasti.

• erias

mutta haluutko olla ees ykkönen?

Eihän se oo yhtä JÄNNÄÄ!!!

En tajua miten kukaan tietoisesti alkaa vehtaamaan tai ylipäätänsä yrittää varattua.

Kohta oot kolmonen tai neljässadasviideskymmenes.

• pohtijamies

sen että jos "rakastuu" jollainlailla toiseen, on tilanne sitten millainen hyvänsä, pitää ryhtyä HETI toimiin jotta voi varmasti saada hyvää aikaiseksi.

Itse salainen suhde syö.. myös rakkauden. Ja sitten myös, koskaan ei voi tietää onko toinen kuitenkaan tosissaan, vai hakeeko vain sitä..seksiä ja seikkailua.

Voisin aiheesta kirjoittaa vaikka romaanin mutten tänne, sen verran vaikee ja rasittava aihe.

Että näin lyhyesti..

• ei-numeroitu nainen

Ja edelleen tapaillaan. Takkuisasti mennyt, välillä mä olen toivonut sitoutumista, mutta hän ei ole vielä siihen valmis, ku erosta lyhyt aika. Hänellä ollut oppimista parisuhteiden riita- ja muissa ongelmatilanteista, ettei samat kuviot toistu uudessa suhteessa. Tiedän vain että haluan olla tämän miehen kanssa, vaikkei meillä voisi koskaan olla kunnon suhdetta. Jos olen onnellinen näin, se riittänee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe