Koskisikohan se teitä ateisteja.Olisiko se sitä, että olette paaduttaneet sydämmenne,niin ettei siellä ole Jeesuksen lunastustyölle mitään paikkaa.Jeesuksen armo on maailmassa kaikkein arvokkain asia.Pyhänhengen pilkka on synti,jota ei anteeksi anneta,kaiken muun voi assda anteeksi.
Pyhänhengen pilkka
12
534
Vastaukset
- Salainen_Agentti
Ei voi tehdä "syntiä" jos ei vartavasten usko moisen käsitteen olemassaoloon.
Eli, ei koske meitä mitkään hihhulien itsensä ruoskinnat. En kykene vastaamaan tuohon kysymykseen millään tavalla, sillä kysymyksessä esitetyillä asioilla ei minun nähdäkseni ole mitään merkitystä todellisessa elämässä. Meillä on tähän asiaan niin erilaiset näkemykset. Jos sinua itseäsi helpottaa ajatella vaikkapa tuolla tavalla niin saat ajatella niin. Ateistinen näkemys tähän asiaan on että ei ole jeesusta, lunastusta, syntiä tai pyhää henkeä joten kysymyksenasettelu on niin vinksallaan että siihen ei ole mitään järkeä vastata.
Vaihdan kysymyksesi merkityksettömät sanat Muumi-aiheiseen sanastoon, jotta ymmärrät miltä kysymyksesi meistä vaikuttaa:
"Hattivattien pilkka. Koskisikohan se teitä ateisteja.Olisiko se sitä, että olette paaduttaneet sydämmenne,niin ettei siellä ole Nuuskamuikkusen huuliharpunsoitolle mitään paikkaa. Nuuskamuikkusen huuliharppu on maailmassa kaikkein arvokkain asia.Hattivattien pilkka on mörköilyä,jota ei anteeksi anneta,kaiken muun voi assda anteeksi. "
Kuulostaako tämä sellaiselta asialta jolla olisi sinun ihan oikeaan elämääsi vaikutusta? Ja muista, muumi-hahmot eivät ole minkään asian vertauskuvia, vaan sinun tulee ajatella niitä juuri sellaisina kuin ne ihan oikeasti ovat: Tove Janssonin keksimiä SATUOLENTOJA.- Huhahhhei
pyhä henkesi keksaistiin 300-luvulla Nikean ensimmäisessä kirkolliskokouksessa selittämään eräs raamatun idioottimaisuuksista. Oli muuten huutoäänestys, pari kilpailevaa näkökantaa asiaan hävisi.
- föörspiik
Pyhä Henki on NEKROFILIAA HARRASTAVA HUORAHINTTARI, JOTA TAHDON PILKATA!!
- uskovaisteko
on taas tehty! Hienoa. Hyvä ja onnellinen mieli varmaan kun on istuttanut syntiä tuntemattomien ihmisten päälle, että teihin tämä varmastikin istuu ja tätähän ei anteeksi saa kuten muut synnit. Voi olla taas omasta mielestään jotenkin paljon pyhempi ja parempi. Ehkä tuolla asenteella kannattaisi olla vähän huolissaan siitä omastakin ikuisuudesta.
Pitäisiköhän näistä uhkailuista ja kiristyksesta jonkun ruveta vääntämään rikosilmoituksia?
Saataisiin selville, kuinka paljon kiihkohihhulilla on lain mukaan lupa uhkailla, kiristää, tuomita ja pelotella sivullisia ihmisiä, jotka vain haluaisivat elää rauhassa ilman kiihkouskonnollisuuden perverssejä sääntöjä ja vielä kieroutuneempia johtajia.- vihtuilija
Onko sulla mystinen pilkkaaja hukassa? Ja nyt meinasit sen täältä löytää.
Pyhähengen (mitä se onkaan) pilkka - ei koske ateistia ollenkaan ja hihhulitkin turruttavat koskemisen kipu ja mielialalääkkeillä. Joten ole huoleti, ateistin sydäMessä ei ole kahta ämmää...
"Olisiko se sitä, että olette paaduttaneet sydämmenne..." - Pahalta hengeltä
Sitäpaitsi kirjoitusvirheitä vilisevä ulosantisi kertoo karun totuuden yksinkertaisesta hihhulista.
Kiitos ja hyvästi. - Kössönöm
sydän on lihas, joka pumppaa verta suonistoon.
- Trollin tunnusmerkki
Haisevan peikon tunistaa helposti.
Hän ei vastaa itse aloittamassaan ketjussa :D - ja raiskaus
Sinä suhtaudut rakkaaseen Suomen kieleemme kuin katolinen pappi kuoropoikaan.
Yhdyssanat, välimerkit ja välilyönnit ovat semmoisia jänniä asioita, joita kannattaisi opetella ennen kuin nolaa itsensä julkisesti.
Jos halusit todistaa meille, että uskikset ovat sivistymättömiä ääliöita, jotka eivät osaa edes kirjoittaa, niin onnistuit ihan täydellisesti.
Jos taas et halunnut todistaa sitä, niin pahoittelen syvästi puolestasi, kun kuitenkin sen todella vakuuttavasti todistit. ajattelun välineitä omaa aivokoneistoa, vai riittääkö Sinulle systeemin(kirkon) näkemys.
Lunastustyö, josta puhut on materialistinen näkemys. Konstantinopolin kirkolliskokous poisti v.553 jälleensyntymisen kristinuskosta kovan valtataistelun jälkeen Rooman keisarin painostettua. Tämä johti sovitusoppiin, jotenkinhan synnit täytyi käsitellä, koska ihminen itse ei saanut oppia virheistään useiden elämien kautta.
Lunastusoppi on kaupantekoa synneillä vastaan Jeesuksen kärsimys ja kuolema (entinen anekauppa). Tämä on ymmärrettävää, koska elämme lämnsimaiden materialistisessa kulttuurissa.
Alkuperäinen kristinusko oli hyvin lähellä hindulaisuutta. Jeesuksen aikana jälleensyntyminen oli luonnollinen asia ja Jeesus oli juutalainen. Jälleensyntyminen kuuluu vieläkin juutalaisuuteen. Kannattaa tutustua kirkon historiaan. Se ei ole suinkaan mitään kiltien poikien historiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564750Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221324- 871315
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271091Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi251941- 65916